Overigens, zit er verschil in schrik effect tussen een clown die ineens schreeuwend achter iemand aanrent, of iemand zonder vermomming? Volgens mij schrik je je zowieso t leplazerus?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
The_Cat schreef:Wat zou dat eigenlijk geven als je perongeluk die mens iets aandoet? Ik kan me ook voorstellen dat er mensen hun eerste reactie is om uit te halen ipv weg te lopen. Stel je voor dat je hem dan van de eerste keer goed hebt en hij K.O gaat, is het dan zelfverdediging of een uit de hand gelopen grap?
Cer schreef:Voor de kinderen is het sneu (hoewel, ik vind veel kinderen van tegenwoordig heel niet zo sneu maar goed) maar als volwassene kom ik liever een clown tegen die niks doet, dan een overvaller die onder bedreiging mn ketting van mn nek trekt ofzo (niet dat hij blij zou worden van mn PriMarkt sieraden maar toch ) ..
Overigens, zit er verschil in schrik effect tussen een clown die ineens schreeuwend achter iemand aanrent, of iemand zonder vermomming? Volgens mij schrik je je zowieso t leplazerus?
gohya schreef:In de sinterklaastijd gaan er ook overvallers vermomd als Zwarte Piet of zelfs Sinterklaas op pad.
En wat dacht je van Carnaval? dan lopen er ook griezels over straat,verkleed als zombie's,clowns,monsters enz. Het verschil is dan wel,met carnaval loop je niet met een echt wapen rond.Maar ook hier kunnen kinderen flink van schrikken,zonder dat er achter ze aan gerent word.
The_Cat schreef:Wat zou dat eigenlijk geven als je perongeluk die mens iets aandoet? Ik kan me ook voorstellen dat er mensen hun eerste reactie is om uit te halen ipv weg te lopen. Stel je voor dat je hem dan van de eerste keer goed hebt en hij K.O gaat, is het dan zelfverdediging of een uit de hand gelopen grap?
Yonker schreef:The_Cat schreef:Wat zou dat eigenlijk geven als je perongeluk die mens iets aandoet? Ik kan me ook voorstellen dat er mensen hun eerste reactie is om uit te halen ipv weg te lopen. Stel je voor dat je hem dan van de eerste keer goed hebt en hij K.O gaat, is het dan zelfverdediging of een uit de hand gelopen grap?
Ik las op FB een berichtje onder het bericht van de Politie Oss, over iemand die vroeg wat er gebeurde als je die persoon zelf een tik verkocht. De politie reageerde dat ze dat volkomen begrepen als dat gebeurde en daar ook geen maatregelen tegen zou nemen.
gohya schreef:In de sinterklaastijd gaan er ook overvallers vermomd als Zwarte Piet of zelfs Sinterklaas op pad.
En wat dacht je van Carnaval? dan lopen er ook griezels over straat,verkleed als zombie's,clowns,monsters enz. Het verschil is dan wel,met carnaval loop je niet met een echt wapen rond.Maar ook hier kunnen kinderen flink van schrikken,zonder dat er achter ze aan gerent word.
sureido schreef:Vele zeggen ook: Mij moeten ze niet tegen komen en vooral niet met de hond, maar ik zou ook mét hond me er niet mee bemoeien. Mijn hond iemand laten bijten met een wapen als een mes/kettingzaag/bijl vind ik nogal gevaarlijk, zeker het idee dat de clown misschien mijn hond nog wel wat aandoet uit zelfverdediging met dat wapen... Nee, ik zou gewoon weglopen en de politie bellen. Je moet er toch niet aan denken dat de clown uit paniek/zelfverdediging zijn wapen gaat gebruiken?
Ersina schreef:sureido schreef:Vele zeggen ook: Mij moeten ze niet tegen komen en vooral niet met de hond, maar ik zou ook mét hond me er niet mee bemoeien. Mijn hond iemand laten bijten met een wapen als een mes/kettingzaag/bijl vind ik nogal gevaarlijk, zeker het idee dat de clown misschien mijn hond nog wel wat aandoet uit zelfverdediging met dat wapen... Nee, ik zou gewoon weglopen en de politie bellen. Je moet er toch niet aan denken dat de clown uit paniek/zelfverdediging zijn wapen gaat gebruiken?
Er is een klein verschil, tussen je ermee bemoeien , of ik moet zo iemand niet tegenkomen!
Indien je zo'n iemand tegenkomt, heb je waarschijnlijk weinig keus en reageer je heel primitief. De 1 loopt misschien weg en de ander verweert zich, ongeacht dat dit niet zo verstandig is. Bij het zien van een mes of bijl is het bij mij mogelijk dat ik denk;"dan allebei maar het ziekenhuis in". Wil ik er wel bij zeggen dat ik me kansloos voel als ik wegloop....ik kan niet rennen. Voor de clown heb ik geen begrip. Risico van je gedrag, als je met een wapen loopt. De paniek kan zich ook tegen hem keren.
Je ermee bemoeien, dus als je het ziet gebeuren bij een ander, dan zou ik er misschien anders op reageren en ook de politie te bellen, een foto te maken en signalement in me op te nemen. Misschien, want als ik de mogelijkheid heb iets te doen, zou ik het in dit geval niet laten.
gohya schreef:Yonker schreef:
Ik las op FB een berichtje onder het bericht van de Politie Oss, over iemand die vroeg wat er gebeurde als je die persoon zelf een tik verkocht. De politie reageerde dat ze dat volkomen begrepen als dat gebeurde en daar ook geen maatregelen tegen zou nemen.
Maar het is wel de rechter die dit bepaalt,niet de politie.
Cer schreef:Ja maar dan ben je als winkel toch ook niet wijs... dat je die Ronald McDonald clown gaat opschorten tot nader order omdat ie nu ineens niet meer vrolijk zou zijn????
Werkelijk, waar zit t gezonden verstand van die lui... Of zijn ze nu ook blij dat ze in de krant genoemd worden??