Killerclowns: Steeds dichterbij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:10

Voor de kinderen is het sneu (hoewel, ik vind veel kinderen van tegenwoordig heel niet zo sneu maar goed 8-) ) maar als volwassene kom ik liever een clown tegen die niks doet, dan een overvaller die onder bedreiging mn ketting van mn nek trekt ofzo (niet dat hij blij zou worden van mn PriMarkt sieraden maar toch ) ..

Overigens, zit er verschil in schrik effect tussen een clown die ineens schreeuwend achter iemand aanrent, of iemand zonder vermomming? Volgens mij schrik je je zowieso t leplazerus?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:12

The_Cat schreef:
Wat zou dat eigenlijk geven als je perongeluk die mens iets aandoet? Ik kan me ook voorstellen dat er mensen hun eerste reactie is om uit te halen ipv weg te lopen. Stel je voor dat je hem dan van de eerste keer goed hebt en hij K.O gaat, is het dan zelfverdediging of een uit de hand gelopen grap?

Tsja dat is een goede. Ik zou ook niet weten hoe ik erop reageer door mijn angst. Of ik ga zelf K.O. of uit reactie schiet ik ook in de zelf verdediging en durf ik ook niet voor mezelf in te staan.

Je ziet ook al heel wat filmpjes vanuit Amerika dat het dus wel goed fout ging, zag vanmorgen ook een foto uit Mehico waar het totaal uit de hand gelopen was.

gohya

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:19

Het kan zeker flink uit de hand lopen,dat is het risico van de clown,en dat zal hij ook vast wel weten.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:23

Cer schreef:
Voor de kinderen is het sneu (hoewel, ik vind veel kinderen van tegenwoordig heel niet zo sneu maar goed 8-) ) maar als volwassene kom ik liever een clown tegen die niks doet, dan een overvaller die onder bedreiging mn ketting van mn nek trekt ofzo (niet dat hij blij zou worden van mn PriMarkt sieraden maar toch ) ..

Overigens, zit er verschil in schrik effect tussen een clown die ineens schreeuwend achter iemand aanrent, of iemand zonder vermomming? Volgens mij schrik je je zowieso t leplazerus?

Ja daar zit verschil in. Zonder vermomming schrik je natuurlijk ook, maar je kan ook (onbewust) iemands lichaamstaal en gezichtsuitdrukking beoordelen. Iemand die alleen een grap uithaalt, zal geen hele dreigende blik hebben bijv. Met een vervmomming en zeker met een masker op, zie je dat dus totaal niet. Je kan dus niet meer inschatten of diegene verkeerde bedoelingen heeft of niet. Oftewel: je schrikt denk ik bijna even erg, maar bij een vermomming blijft de angst meer hangen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:31

In de sinterklaastijd gaan er ook overvallers vermomd als Zwarte Piet of zelfs Sinterklaas op pad.
En wat dacht je van Carnaval? dan lopen er ook griezels over straat,verkleed als zombie's,clowns,monsters enz. Het verschil is dan wel,met carnaval loop je niet met een echt wapen rond.Maar ook hier kunnen kinderen flink van schrikken,zonder dat er achter ze aan gerent word.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 11:40

gohya schreef:
In de sinterklaastijd gaan er ook overvallers vermomd als Zwarte Piet of zelfs Sinterklaas op pad.
En wat dacht je van Carnaval? dan lopen er ook griezels over straat,verkleed als zombie's,clowns,monsters enz. Het verschil is dan wel,met carnaval loop je niet met een echt wapen rond.Maar ook hier kunnen kinderen flink van schrikken,zonder dat er achter ze aan gerent word.

Ik vind dit toch anders, ik was vroeger als kind nooit bang voor sinterklaas en al helemaal niet met carnaval, dan was iedereen verkleed inclusief ik zelf, en dan wist ik dat het nep was. Als ik in het donker rondloop en er zonder reden een clown met een mes voor me staat, zou ik toch echt wel bang worden haha.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:42

gohya schreef:
Het kan zeker flink uit de hand lopen,dat is het risico van de clown,en dat zal hij ook vast wel weten.

Dat hoeft hij niet meteen te weten, als hij het ziet als een grap. En hij doet je dan een rechtzaak, wat dan?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:44

The_Cat schreef:
Wat zou dat eigenlijk geven als je perongeluk die mens iets aandoet? Ik kan me ook voorstellen dat er mensen hun eerste reactie is om uit te halen ipv weg te lopen. Stel je voor dat je hem dan van de eerste keer goed hebt en hij K.O gaat, is het dan zelfverdediging of een uit de hand gelopen grap?

Ik las op FB een berichtje onder het bericht van de Politie Oss, over iemand die vroeg wat er gebeurde als je die persoon zelf een tik verkocht. De politie reageerde dat ze dat volkomen begrepen als dat gebeurde en daar ook geen maatregelen tegen zou nemen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:45

Yonker schreef:
The_Cat schreef:

Ik las op FB een berichtje onder het bericht van de Politie Oss, over iemand die vroeg wat er gebeurde als je die persoon zelf een tik verkocht. De politie reageerde dat ze dat volkomen begrepen als dat gebeurde en daar ook geen maatregelen tegen zou nemen.

Maar het is wel de rechter die dit bepaalt,niet de politie.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:45

gohya schreef:

Imo is er een enorm verschil tussen verkleed rondlopen en bewust achter een persoon aangaan. Met carnaval (wat we hier niet kennen btw) lopen er veel meer mensen verkleed rond, dan is het ook al heel anders. Maar achter iemand aanrennen is altijd veel enger dan gewoon rondlopen. Dat kan je toch niet met elkaar vergelijken?

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:38

sureido schreef:
Vele zeggen ook: Mij moeten ze niet tegen komen en vooral niet met de hond, maar ik zou ook mét hond me er niet mee bemoeien. Mijn hond iemand laten bijten met een wapen als een mes/kettingzaag/bijl vind ik nogal gevaarlijk, zeker het idee dat de clown misschien mijn hond nog wel wat aandoet uit zelfverdediging met dat wapen... Nee, ik zou gewoon weglopen en de politie bellen. Je moet er toch niet aan denken dat de clown uit paniek/zelfverdediging zijn wapen gaat gebruiken?

Er is een klein verschil, tussen je ermee bemoeien , of ik moet zo iemand niet tegenkomen!
Indien je zo'n iemand tegenkomt, heb je waarschijnlijk weinig keus en reageer je heel primitief. De 1 loopt misschien weg en de ander verweert zich, ongeacht dat dit niet zo verstandig is. Bij het zien van een mes of bijl is het bij mij mogelijk dat ik denk;"dan allebei maar het ziekenhuis in". Wil ik er wel bij zeggen dat ik me kansloos voel als ik wegloop....ik kan niet rennen. Voor de clown heb ik geen begrip. Risico van je gedrag, als je met een wapen loopt. De paniek kan zich ook tegen hem keren.
Je ermee bemoeien, dus als je het ziet gebeuren bij een ander, dan zou ik er misschien anders op reageren en ook de politie te bellen, een foto te maken en signalement in me op te nemen. Misschien, want als ik de mogelijkheid heb iets te doen, zou ik het in dit geval niet laten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:46

Ersina schreef:
een foto te maken en signalement in me op te nemen. ...

"eh..ja oranje haar.. en ehh.. ja een rode neus! oh, en grote schoenen!!"..

:')

sorry, flauw.. maar ik zag het helemaal gebeuren al :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 13:06

Ersina schreef:
sureido schreef:
Vele zeggen ook: Mij moeten ze niet tegen komen en vooral niet met de hond, maar ik zou ook mét hond me er niet mee bemoeien. Mijn hond iemand laten bijten met een wapen als een mes/kettingzaag/bijl vind ik nogal gevaarlijk, zeker het idee dat de clown misschien mijn hond nog wel wat aandoet uit zelfverdediging met dat wapen... Nee, ik zou gewoon weglopen en de politie bellen. Je moet er toch niet aan denken dat de clown uit paniek/zelfverdediging zijn wapen gaat gebruiken?

Er is een klein verschil, tussen je ermee bemoeien , of ik moet zo iemand niet tegenkomen!
Indien je zo'n iemand tegenkomt, heb je waarschijnlijk weinig keus en reageer je heel primitief. De 1 loopt misschien weg en de ander verweert zich, ongeacht dat dit niet zo verstandig is. Bij het zien van een mes of bijl is het bij mij mogelijk dat ik denk;"dan allebei maar het ziekenhuis in". Wil ik er wel bij zeggen dat ik me kansloos voel als ik wegloop....ik kan niet rennen. Voor de clown heb ik geen begrip. Risico van je gedrag, als je met een wapen loopt. De paniek kan zich ook tegen hem keren.
Je ermee bemoeien, dus als je het ziet gebeuren bij een ander, dan zou ik er misschien anders op reageren en ook de politie te bellen, een foto te maken en signalement in me op te nemen. Misschien, want als ik de mogelijkheid heb iets te doen, zou ik het in dit geval niet laten.

Foutje: Met niet bemoeien bedoel ik dat als ik hem alleen tegen zou komen, ik niet een confrontatie aan wil gaan met die clown.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:10

gohya schreef:
Yonker schreef:

Maar het is wel de rechter die dit bepaalt,niet de politie.

Ik gok dat een rechter ook wel begrip zal op brengen indien je ongewapend iemand die gewapend is en bedreigend over komt uit schrik een tik verkoopt.
Ik denk dat de politie meer bedoelt dat ze je niet zullen arresteren als je hem of haar neer slaat... Als die persoon dan aangifte doet denk ik dat ie sowieso eens moet nadenken gezien er van zijn kant ook sprake is van behoorlijk zware feite (verboden wapendracht om maar één voor de hand liggende te noemen.)

Ik vind dit best een zieke grap waarvan ik hoop dat als ze hem/haar te pakken krijge,n, dat ze ook flink op treden. Je bent toch niet goed bij je hoofd als je zo iets grappig vindt.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-10-16 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:10

Mc donalds in Nederland laten Ronald mc Donald ook even achterwege zolang de horrorclowns er zijn omdat ze geen verwarring willen. Hoorde ik net op de radio.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:28

moonsparkle schreef:
Mc donalds in Nederland laten Ronald mc Donald ook even achterwege zolang de horrorclowns er zijn omdat ze geen verwarring willen. Hoorde ik net op de radio.

Dat was toch in Amerika.. want hier in NL hebben we geen wandelende McDonald clowns... ?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:48

Hij is gesignaleerd in Arnhem.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:51

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:01

Hoe meer het in het nieuws komt hoe meer er rond gaan lopen, vinden ze alleen maar leuk die aandacht.

Ik vind het vooral flauw dat ze kinderen pakken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:19

Ja maar dan ben je als winkel toch ook niet wijs... dat je die Ronald McDonald clown gaat opschorten tot nader order omdat ie nu ineens niet meer vrolijk zou zijn????
Werkelijk, waar zit t gezonden verstand van die lui... Of zijn ze nu ook blij dat ze in de krant genoemd worden??

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 15:07

Cer schreef:
Ja maar dan ben je als winkel toch ook niet wijs... dat je die Ronald McDonald clown gaat opschorten tot nader order omdat ie nu ineens niet meer vrolijk zou zijn????
Werkelijk, waar zit t gezonden verstand van die lui... Of zijn ze nu ook blij dat ze in de krant genoemd worden??

Ik denk eerder dat ze dat doen om misverstanden te voor komen.
Mensen zullen de cliniclown nu sneller aanzien voor killerclown en dan de politie bellen.
Ik snap het aan de ene kant wel

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 15:29

Gesignaleerd in Pijnacker/Nootdorp. Niet grappig :')

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 15:33

Doen ze nou ook echt iets, naast iemand laten schrikken?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 15:40

Op MSN staat nu een clipje uit GB waarbij zo'n 'grappige' clown het verkeerde probeert te laten schrikken....en binnen 1 klap past zijn clownsneus niet meer.....

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 15:41

Mensen achter na rennen met een mes, dat vind ik wel iets meer als laten schrikken.
Ja die zag ik toevallig ook net Cowboy..