Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:36

Anoniem schreef:
Eerlijk gezegd kan het mij niet schelen wie een aanrander onder burgerarrest zet. Of dat nou een zogenaamde neonazi is, een lid van de Hells Angels of de dominee van de katholieke kerk...
Aanranders en alles wat nog meer in dat rijtje thuis hoort staat bij mij altijd nog het laagst in rang, asielzoekers of autochtonen, geen verschil.
Ik neem aan dat de SOO ook een blanke Nederlandse aanrander zouden aanhouden en overdragen, zoals ze zelf beweren.
Het idee dat zo'n aanrander lekker vrij en blij zijn ding kan blijven doen vind ik veel enger dan een groep mannen die daar een stokje voor steekt.

Dat vind ik dus ook :+

Of ze nou wel neonazi of niet zijn dat weet/wist ik niet. Mijn eerder genoemde mening was puur gebaseerd op het artikel die vertelde wat Repelsteel hierboven eigenlijk zegt.

Burgers zien veel meer dan politieagenten. Niks mis mee als zij iemand geweldloos binnen brengen bij de officiele diensten.

Sammie

Re: Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:58

Tattoo's van hakenkruizen en nazivlaggen zouden van mij verboden mogen worden.

Ik vind het gewoon mooi :x Ja vast, maar het beeld dat het oproept is niet mooi en alleen al daarom zou je er - in dit geval - ver vandaan moeten blijven.. Beetje jammer, want met burgerwachten heb ik op zich geen moeite mee. Maar op deze manier wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 23:43

Ik weet het niet hoor... maar vrouwen en meisjes worden lastig gevallen... ze gaan vrolijk op vakantie terug naar hun land waar ze uit weggevlucht zijn...

http://www.telegraaf.nl/premium/reporta ... gn=twitter

hmm... ik weet niet wie er nu een slechtere reputatie aan het opbouwen is, de soldiers of de vluchtelingen :\

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:13

Repelsteel,

Dit gaat toch om een hele andere groep, de Eritreeërs, politieke vluchtelingen.
Waarbij het ook niet gaat om het feit dat ze gewoon reisjes maken..
Maar juist om het feit dat ze een politiek vluchteling zijn, en nadat ze hun vergunning hebben gehad een spijtbetuiging hebben gedaan op de ambasade + ieder jaar 2 % belasting betaling aan het regime daar, vanuit Nederland, en daardoor vrij en veilig kunnen reizen..

Ik heb ook geen idee, of deze groep mensen, die in Nederland woonachtig is, met verblijfsvergunning (dus dan heb je geen vluchtelingenstatus meer), ook de groep is die vrouwen lastig valt. Daarbij gaat het om mensen uit dat gebied dat na 1993 hier zijn aangekomen, niet zozeer de recente van nu.

ik ben het wel met je eens dat het niet uitmaakt wie een burgerarrest plaatst..
Maar verboden organisaties, of extreem rechtse 'troepen' hoef ik ook niet in mijn straat te zien.
Dus ja in dat opzicht maakt het mij wel uit.. als je jezelf volhangt met nazisymbolen en zo een burgerarrest maakt, dan mag je van mij ook het land uitgerold worden. Jammer dat Nederland niet aan verbannen doet.. gewoon alles eruit wat zich misdraagt, vluchtelingen status ontnemen en terugsturen bij ernstige vergrijpen, en neonazis mag je van mij rustig op een onbewoond eiland zetten. gaan ze daar maar hun ideeën uitleven op en met elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:29

elenaMM77 schreef:
Repelsteel,

Dit gaat toch om een hele andere groep, de Eritreeërs, politieke vluchtelingen.
Waarbij het ook niet gaat om het feit dat ze gewoon reisjes maken..
Maar juist om het feit dat ze een politiek vluchteling zijn, en nadat ze hun vergunning hebben gehad een spijtbetuiging hebben gedaan op de ambasade + ieder jaar 2 % belasting betaling aan het regime daar, vanuit Nederland, en daardoor vrij en veilig kunnen reizen..

Plus dat vele waarschijnlijk nog familie hebben die ze op willen zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:23

Het ging om reputaties opbouwen.

http://nieuws.tpo.nl/2016/07/26/40-jari ... s-kerkhof/

Ze worden nu nog steeds hier opgevangen hoor, omdat het daar momenteel nog steeds zo gevaarlijk is.
Ik persoonlijk zou niet op vakantie gaan naar een land waaruit ik op de vlucht ben want dat is een beetje dubbel, maar goed.

Het is ook een beetje vreemd om een groep Nederlanders die niets aantoonbaar crimineels hebben gedaan wel te beoordelen op hun tatoeages of whatever terwijl je over andere groeperingen die (imo) wel aantoonbaar misbruik ergens van maken of hebben gemaakt niets verkeerds mag zeggen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:28

[***] schreef:

Als je daar vlucht omdat je je leven niet zeker bent, maar wel op vakantie kunt valt dat met je leven niet zeker zijn ook wel mee.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:45

Sammie schreef:
[***] schreef:

Als je daar vlucht omdat je je leven niet zeker bent, maar wel op vakantie kunt valt dat met je leven niet zeker zijn ook wel mee.

als je het artikel leest, dan gaat het met name om mensen die al lang in Nederland verblijven en een vaste verblijfsvergunning hebben.. Deze mensen kunnen (zeer discutabel) een verklaring indienen dat ze spijt hebben van hun vlucht.. Ze hoeven dan niet weer daar te gaan wonen, maar zijn, als ze belasting betalen wel weer vrij om te reizen en veilig heen en weer te gaan.. Ten tijde van hun vlucht moesten ze vluchten voor hun leven. Nu jaren later (het duurt wel even voor je een verblijfsvergunning hebt) kunnen ze dus door betalen en een 'oops sorry' wel in en uitreizen.

Dus ja als je vlucht en daar familie hebt wonen en je kunt dan door afkoop daar toch naar toe om je familie te bezoeken (blijkbaar wil het regime dan liever geld, dan je leven), dan kan ik mij voorstellen dat je daar gebruik van maakt.

Het is echter discutabel omdat mensen hier een verblijfsvergunning hebben, mogen werken, belasting afdragen en dan door geld te betalen aan een land waar je vluchtelingen van moet opvangen, daar wel kunnen reizen..

Het zit m dus in het feit dat ze door middel daarvan een regime steunen waarvoor mensen op de vlucht zijn.. Niet zo zeer dat ze terugkeren voor vakantie.. Net als iedere Nederlander die hier mag wonen, staat het je vrij om op vakantie te gaan waarheen je wilt.. We hebben het niet over een vluchtelingstatus..

ik vind wel dat er opnieuw gekeken mag worden naar die verblijfsvergunningen omdat ze dus financiele steun bieden aan het regime..

Mensen die enkele generaties terug van de mollukken moesten vluchten en hier politiek asiel kregen, reizen ook gewoon naar hun vroegere thuisland. Net zozeer als vele andere nationaliteiten. Slechts een enkeling die als politiek vluchteling vlucht, blijft zijn leven lang 'banneling' waarbij ze bij terugkeer hun leven niet zeker zouden zijn..

In bijna alle gevallen is er een ander politiek bewind gekomen waardoor ze wel veilig zijn.. In dit geval betalen ze om veilig te zijn..En dat laatste, dat is nu het geen waarom het vooral gaat.

Ik denk daarom dat je deze groep niet moet gaan vergelijken met verkrachters en aanranders, het betreft een geheel andere kwestie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:30

Er staat in de tekst dat er gekeken wordt of die vergunningen ingetrokken kunnen worden, dan lijkt mij niet er sprake is van een vaste verblijfsvergunning.

En deze groep heeft idd niks te maken met verkrachters en aanranders (hoop ik), maar ik reageerde enkel op het stukje misschien hebben ze daar wel familie. En dan blijf ik toch echt bij mijn eerdere opmerking.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:26

Hopelijk is er nog geen sprake van naturalisatie, want dan zijn ze Nederlanders. Lijkt mij terecht om mij misbruik mooi de verblijfsvergunnningen in te trekken. Want je leven niet zeker zijn in een land, rijmt niet met vakantie gaan naar dat land.

Repelsteel, genoeg mensen met tattoo's die wel dingen fout hebben gedaan. Net zoals dat er vluchtelingen zijn die fout zitten. Maar je kan kan van beide niets zeggen over de gehele groep. Dé vluchteling is net zo divers als dé mens met een tattoo.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:33

Anoniem schreef:
Het is ook een beetje vreemd om een groep Nederlanders die niets aantoonbaar crimineels hebben gedaan wel te beoordelen op hun tatoeages of whatever terwijl je over andere groeperingen die (imo) wel aantoonbaar misbruik ergens van maken of hebben gemaakt niets verkeerds mag zeggen.

Meen je dit? Ook als het hakenkruizen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:00

Mixje90 schreef:
[naam] schreef:

Meen je dit? Ook als het hakenkruizen zijn?

Meen jij dit??
Heb jij liever te maken met iemand die zoiets doet dan?

Als ik mag kiezen dan drink ik liever een kop koffie met een Soldier met hakenkruis op zijn arm getatoeëerd, dan met een aanrander /verkrachter vluchteling.

Niet dat ik zo'n tatoeage sociaal acceptabel vind maar ik ben sowieso tegen tatoeages, ik vind ze allemaal walgelijk (maar dat is mijn persoonlijke mening, niet relevant hier).

Het gaat mij erom dat mensen meteen al enorme vooroordelen en aversie tegen te ene groep hebben (en wat hebben ze nou eigenlijk voor daadwerkelijk vreselijks gedaan?) terwijl je over de andere groep waar ook wel degelijk rotte appels tussen zitten en niet zo'n klein beetje ook, geen woord verkeerd mag zeggen want die zijn zielig.

Niet alle vluchtelingen zijn verrot maar al die soldiers zijn dat heus ook niet.
Ik denk dat wij blij mogen zijn dat er überhaupt mensen zijn die zich nu willen inzetten voor de veiligheid van vrouwen en kinderen. Met het opkomende disrespect voor deze groepen is dat wel nodig.

Maar goed, OP gaat niet over vluchtelingen. We dwalen af.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:55

Graag met de zelfde lat meten inderdaad :)
Wel alle SoO over een kam scheren maar bij 'vluchtelingen' allochtonen mag dat niet? Tsja, volgens mij mag het allebei niet :+

Ik denk sowieso dat je liever een kopje koffie drinkt met een SoO dan met een allochtoon, omdat je zelf autochtoon bent die braaf leeft, dus voel je je vanzelfsprekend veiliger met een SoO. Die heeft namelijk sowieso niks tegen jou :+

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:10

Thesserd schreef:
Wel alle SoO over een kam scheren maar bij 'vluchtelingen' allochtonen mag dat niet? Tsja, volgens mij mag het allebei niet :+

Ik denk sowieso dat je liever een kopje koffie drinkt met een SoO dan met een allochtoon, omdat je zelf autochtoon bent die braaf leeft, dus voel je je vanzelfsprekend veiliger met een SoO. Die heeft namelijk sowieso niks tegen jou :+

Sinds wanneer staat een allochtoon (ook onze prinsessen dus) gelijk aan een extreem rechtse organisatie waarvan haar NL'se leider tattoos met hakenkruizen heeft? Wat zou een joods persoon daar van vinden?

Waarom zou een allochtoon iets tegen jou hebben?...

En daarnaast, jij zou het prima vinden als er een burgerwacht van radicale moslims met baarden en Isis tatoo's en vlaggen zou zijn die hetzelfde doet als SoO? Ik absoluut niet :)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:13

Anoniem schreef:
Meen jij dit??
Heb jij liever te maken met iemand die zoiets doet dan?

Als ik mag kiezen dan drink ik liever een kop koffie met een Soldier met hakenkruis op zijn arm getatoeëerd, dan met een aanrander /verkrachter vluchteling.

Niet dat ik zo'n tatoeage sociaal acceptabel vind maar ik ben sowieso tegen tatoeages, ik vind ze allemaal walgelijk (maar dat is mijn persoonlijke mening, niet relevant hier).

Het gaat mij erom dat mensen meteen al enorme vooroordelen en aversie tegen te ene groep hebben (en wat hebben ze nou eigenlijk voor daadwerkelijk vreselijks gedaan?) terwijl je over de andere groep waar ook wel degelijk rotte appels tussen zitten en niet zo'n klein beetje ook, geen woord verkeerd mag zeggen want die zijn zielig.

Niet alle vluchtelingen zijn verrot maar al die soldiers zijn dat heus ook niet.
Ik denk dat wij blij mogen zijn dat er überhaupt mensen zijn die zich nu willen inzetten voor de veiligheid van vrouwen en kinderen. Met het opkomende disrespect voor deze groepen is dat wel nodig.

Maar goed, OP gaat niet over vluchtelingen. We dwalen af.

Vind je het raar dat iemand vooroordelen heeft tegen iemand met een hakenkruis? Ga je nou echt vertellen dat jij geen vooroordelen hebt over een radicale moslim, met arabische kledij, lange baard en een vlag van isis?

Wie zegt dat je niets mag zeggen over de andere groep? Je mag van mij alles zeggen wat je wil hoor... Hoop alleen dat je er wel eerlijk in bent.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:23

Ja ik zou liever koffie drinken met een gemiddelde buitenlander dan met een neonazi met hakenkruis!

Ik dacht trouwens dat dat verboden was, zo hakenkruizen en sympathiseren met hitler/nazisme?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:46

Mixje90 schreef:
Vind je het raar dat iemand vooroordelen heeft tegen iemand met een hakenkruis? Ga je nou echt vertellen dat jij geen vooroordelen hebt over een radicale moslim, met arabische kledij, lange baard en een vlag van isis?

Wie zegt dat je niets mag zeggen over de andere groep? Je mag van mij alles zeggen wat je wil hoor... Hoop alleen dat je er wel eerlijk in bent.

Ik zette de twee meest extremen tegenover elkaar.
Ik denk niet dat het realistisch is om te beweren dat alle SOO hakenkruizen tattoos hebben en extremisten zijn en dat je daar dan vooroordelen tegen moet hebben.
Maar de hele groep wordt wel zo afgeschilderd.

Ik vraag me af wat je zou doen wanneer je door een, maakt niet uit welke nationaliteit, kerel sexueel ernstig lastig gevallen zou worden of zou worden mishandeld en er zouden 2 mannen van de SOO aan komen lopen, armen vol afbeeldingen van hakenkruizen, die jouw belager van je af trekken. Zou je dan zeggen... Nee dank u, ik wil niets te maken hebben met waar jij voor staat, loop maar door alsjeblieft!
???

Edit:typo
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-07-16 23:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:50

Damned schreef:
Ja ik zou liever koffie drinken met een gemiddelde buitenlander dan met een neonazi met hakenkruis!

Ik dacht trouwens dat dat verboden was, zo hakenkruizen en sympathiseren met hitler/nazisme?

Van mij mogen ze alle tatoeages wel verbieden en tatoeëren strafbaar maken, niet alleen de hakenkruizen.

Ik had het niet over de gemiddelde buitenlander, beter lezen!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:41

Anoniem schreef:
Mixje90 schreef:

Ik zette de twee meest extremen tegenover elkaar.
Ik denk niet dat het realistisch is om te beweren dat alle SOO hakenkruizen tattoos hebben en extremisten zijn en dat je daar dan vooroordelen tegen moet hebben.
Maar de hele groep wordt wel zo afgeschilderd.

Ik vraag me af wat je zou doen wanneer je door een, maakt niet uit welke nationaliteit, kerel sexueel ernstig lastig gevallen zou worden of zou worden mishandeld en er zouden 2 mannen van de SOO aan komen lopen, armen vol afbeeldingen van hakenkruizen, die jouw belager van je af trekken. Zou je dan zeggen... Nee dank u, ik wil niets te maken hebben met waar jij voor staat, loop maar door alsjeblieft!
???

Edit:typo

Dit is niet zomaar iemand van de SoO, maar de oprichter. Dus nee, misschien heeft niet elke gast bij hun een hakenkruis tattoo, maar boeit dat zo veel? Er zullen genoeg nazi soldaten geweest zijn die "goede" dingen gedaan hebben en hongerige mensen van voedsel voorzien hebben etc. Of om jou vergelijking aan te houden, waarschijnlijk zullen er nazi's zijn geweest die degene op zouden pakken die jou willen aanranden, maar zou je dan blij moeten zijn met nazi's op straat?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:47

Ik ben met een heleboel ontwikkelingen niet blij, verkrachters op straat, nazi's op straat, discriminatie op straat, gezeik in de Efteling, aanslagen in de hele wereld, enz...
Maar als de nood aan de man komt en ik of mijn kind wordt beschermd tegen criminaliteit op straat, dan ben ik die beschermer wel dankbaar, of hij nou nazi of moslim is zal mij op dat moment worst zijn.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:54

Anoniem schreef:
Ik ben met een heleboel ontwikkelingen niet blij, verkrachters op straat, nazi's op straat, discriminatie op straat, gezeik in de Efteling, aanslagen in de hele wereld, enz...
Maar als de nood aan de man komt en ik of mijn kind wordt beschermd tegen criminaliteit op straat, dan ben ik die beschermer wel dankbaar, of hij nou nazi of moslim is zal mij op dat moment worst zijn.

Gelukkig maar :) het vreemde is dat er dus wel mensen zijn die blij zijn met de ontwikkeling van moderne neo nazi's op straat die "ons beschermen" zoals SoO
Ik zou iemand ook dankbaar zijn als diegene iemand beschermt die onderdrukt wordt ondanks dat het een neonazi is of isis gast.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 08:51

Mixje90 schreef:
Thesserd schreef:

Sinds wanneer staat een allochtoon (ook onze prinsessen dus) gelijk aan een extreem rechtse organisatie waarvan haar NL'se leider tattoos met hakenkruizen heeft? Wat zou een joods persoon daar van vinden?

Waarom zou een allochtoon iets tegen jou hebben?...

En daarnaast, jij zou het prima vinden als er een burgerwacht van radicale moslims met baarden en Isis tatoo's en vlaggen zou zijn die hetzelfde doet als SoO? Ik absoluut niet :)

Nee, dat staat niet gelijk :P Maar die vergelijking werd hierboven gemaakt. En in beide groepen heb je rotte appels, alleen de rotte appels binnen SoO zal ik zelf nooit hinder van ondervinden (omdat ik Nederlands en blond ben :') ), dus zou ik mij veiliger voelen bij zo iemand, dan bij een rotte appel van een allochtoon :+ Die kan mij bijv. 'Nederlands prutsmuts meisje' vinden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:59

Anoniem schreef:

Ook door iemand die tattoos heeft?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:09

Nee dan zegt ze 'ieuw laat me met rust vuile tattoojunkie!!' :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:11

rapido schreef:
[naam] schreef:

Ook door iemand die tattoos heeft?

Dat ik die dingen vreselijk lelijk vind en een afbreuk aan het menselijk lichaam (tenzij het medische tatoeages zijn zoals tepels na borstamputatie, dat vind ik heel wat anders), wil niet zeggen dat ik totaal niets met mensen te maken wil hebben die tatoeages hebben.

Ik verbaas mij echter steeds weer over die tatoeage wereld. Iedere idioot kan dat beroep gaan uitvoeren. De meest waardeloze types noemen zichzelf "kunstenaar" en de meest slechte plaatjes (perspectief, belijning/omlijning, lettertype, enz enz klopt van geen kant) ontsieren de lichamen van steeds meer jonge mensen. Men vraagt zich totaal niet af wat er precies onder die huid gestopt wordt en wanneer het fout gaat kost het een vermogen om het puin weer op te ruimen... Als dat überhaupt nog mogelijk is want met getinte huid heb je echt een probleem dan.
Maar dat heeft met dit topic niets te maken.