Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:fransje23 schreef:Maar ik vraag mij eigenlijk af waaorm ik 5 voordelen zou moeten noemen en mijn eigen vraag niet beantwoord wordt?
Jouw vraag was waarom mensen zich tekort gedaan voelen. Dat wordt hier en in de media al uitgebreid besproken met termen als populist, xenofoob en racist. Dat is voor de oppervlakkige linksdenkenden.
Nu we er wat verder in duiken in dit topic worden er allerlei problemen genoemd, niet 1 onterecht, en dat gaat allemaal over andere dingen dan xenofobie etc.
Het probleem is dat de EU in eerste instantie opgericht is om een nieuwe oorlog te voorkomen maar uiteindelijk is het eigenlijk geen Europese Unie maar een Economische Unie.
gohya schreef:Uhm die Asbestregels worden in ons land totaal niet nageleefd! er word heel veel gesjoemeld en er word niet voorzichtig mee om gegaan.Waar asbest zit,laat men het zitten,want het kan geen kwaad als je er maar niet in hamert,schroeft,boort of zaagt. Asbest in je tuin kan ook geen kwaad,maar je grond is wél vervuild,maar men laat het liggen. De regels zijn hier echt niet veel beter dan andere landen hoor w.b.t. asbest.
janderegelaa schreef:gohya schreef:Uhm die Asbestregels worden in ons land totaal niet nageleefd! er word heel veel gesjoemeld en er word niet voorzichtig mee om gegaan.Waar asbest zit,laat men het zitten,want het kan geen kwaad als je er maar niet in hamert,schroeft,boort of zaagt. Asbest in je tuin kan ook geen kwaad,maar je grond is wél vervuild,maar men laat het liggen. De regels zijn hier echt niet veel beter dan andere landen hoor w.b.t. asbest.
Het gaat juist om asbestverwijdering. Niet om het laten zitten.
Sizzle schreef:Soms is het zelfs goed voor je land om niet alles maar te exporteren.
Het is toch van de zotte dat bijv. goed paardenvlees geexporteerd wordt en dan ongecontrolleerd roemeens vlees goedkoop teruggekocht wordt.
Of dat NL onder het mom ontwikkelingshulp in oost-europa een slachtkip bedrijf neerzet met meer kippen per m2 dan in eigen land toegestaan is.
Dat is 1 van de dingen die me hier heel goed bevallen. De boer wordt beschermt door import restricties en ook de kleinere boer kan daardoor blijven bestaan.
Slachttransporten op doorreis worden grotendeels geweerd imv dierwelzijn en anders flink gecontrolleerd.
Dat kan o.a. omdat de grenscontrole nog 'in takt' is.
Ook voor elk stukje vlees in een restaurant moet op de kaart staan waar het dier vandaan kwam.
Sizzle schreef:Soms is het zelfs goed voor je land om niet alles maar te exporteren.
Het is toch van de zotte dat bijv. goed paardenvlees geexporteerd wordt en dan ongecontrolleerd roemeens vlees goedkoop teruggekocht wordt.
Of dat NL onder het mom ontwikkelingshulp in oost-europa een slachtkip bedrijf neerzet met meer kippen per m2 dan in eigen land toegestaan is.
Dat is 1 van de dingen die me hier heel goed bevallen. De boer wordt beschermt door import restricties en ook de kleinere boer kan daardoor blijven bestaan.
Slachttransporten op doorreis worden grotendeels geweerd imv dierwelzijn en anders flink gecontrolleerd.
Dat kan o.a. omdat de grenscontrole nog 'in takt' is.
Ook voor elk stukje vlees in een restaurant moet op de kaart staan waar het dier vandaan kwam.
Emmaa_ schreef:Ik vind de uitspraak dat veel Nederlanders in armoede leven echt zwaar overtrokken. In Nederland hebben we een sociaal vangnet dat wellicht niet te vergelijken is met een land als Noorwegen of Zweden, maar het is er wel degelijk en het systeem werkt. Iedereen die niet zelf zijn hoofd boven water kan houden krijgt geld van de overheid.
Daarbuiten komt het geld voor vluchtelingen, die volgens jou in een gespreid bed terecht komen maar wat volgens mij reuze meevalt, uit een heel ander potje. Zo komt het geld voor sociale bijstand uit de schatkist en het potje voor vluchtelingen niet.
Kamy schreef:Je leest niet goed. Ik noem geen enkele bokker een populist. Ik zeg dat de populisten op menselijke gevoelens en angsten inspelen waardoor je dus dit soort reacties krijgt.
Ik denk dat die termen niet dicht bij elkaar liggen. Wat populistisch is, is niet gebaseerd op feiten en waarheden en dus niet realistisch.
En je laatste stukje daar geef ik liever geen mening over voor je weer verkeerd leest.....
Emmaa_ schreef:Ik zou dus juist voor Europa als een federatie (een systeem als in de VS of Duitsland) stemmen. Ik vind dat een ever closer union belangrijk is voor onze toekomst, om op te treden tegen dreigingen, dat er geen restricties moeten zijn in de vorm van studeren (landen waar het duurder is of juist goedkoper, gedoe met expats) en dat het gezag best centraal geregeld mag worden. Ben je gelijk van die bureaucratie af.
Drifter schreef:Emmaa_ schreef:Ik zou dus juist voor Europa als een federatie (een systeem als in de VS of Duitsland) stemmen. Ik vind dat een ever closer union belangrijk is voor onze toekomst, om op te treden tegen dreigingen, dat er geen restricties moeten zijn in de vorm van studeren (landen waar het duurder is of juist goedkoper, gedoe met expats) en dat het gezag best centraal geregeld mag worden. Ben je gelijk van die bureaucratie af.
Want meer dingen onderbrengen in een groot overheidsorgaan zorgt voor minder bureaucratie? Vandaar ook dat we meer en meer bureaucratie hebben zien ontstaan in de EU omdat we groter en groter werden?
janderegelaa schreef:De EU in deze vorm bestaat al 24 jaar. Denk je dat dat gaat lukken de komende 24 jaar [naam]?
Citaat:Moet je voor de grap in de supermarkt eens kijken waar jouw stukje vlees vandaan komt. Met name rundvlees. De boeren worden hier helemaal niet goed beschermd namelijk.
Marjoow schreef:Ik ben absoluut voor een Nexit. Verdragen als TTIP, CETA etc. en ook die met Oekraïne moeten we in Nederland niet willen maar worden er door Europa keihard doorgedrukt.
Miljoenen euro's gaan er naar landen die het nooi zullen terugbetalen (Griekenland bv)...
Natuurlijk zitten er ook voordelen aan de EU, maar IJsland en Noorwegen redden zich ook al jaren zonder EU, waarom wij niet?