Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoniqueT schreef:Precies, goed omschreven. Ik herken het wel dat mensen me als minderwaardig inschatten om mijn postuur. En zelfs later weleens zeggen dat ik veel intelligenter en onderhoudend was dan ze eerst dachten. Dan denk ik weleens, dat ze niet beseffen wat ze daar mee zeggen.
Goh, jij bent eigenlijk een heel leuk mens om mee om te gaan! Dat woordje ´eigenlijk´ doet me dan wel de wenkbrauwen fronzen.
geerke schreef:MoniqueT schreef:Precies, goed omschreven. Ik herken het wel dat mensen me als minderwaardig inschatten om mijn postuur. En zelfs later weleens zeggen dat ik veel intelligenter en onderhoudend was dan ze eerst dachten. Dan denk ik weleens, dat ze niet beseffen wat ze daar mee zeggen.
Goh, jij bent eigenlijk een heel leuk mens om mee om te gaan! Dat woordje ´eigenlijk´ doet me dan wel de wenkbrauwen fronzen.
te triest voor woorden
Tigra_ schreef:Tja gelukkig mag hij vinden wat hij wil. En zo vreemd vindt ik ze op zich niet. Net zo goed dat je bijvoorbeeld niet op hele dunnen vrouwen zou vallen dat kan ook ongezond zijn. Persoonlijk vindt ik dat mensen nogal snel op de tenen getrapt zijn als we het hebben over (over)gewicht. Best jammer dat mensen gelijk steigeren als er iemand een bepaalde uitspraak doet en niet verder over na willen denken.
Als je zelf een zeer actief en gezond persoon bent en dit ook in je relatie terug wil dan denk ik niet dat je daar direct aan denkt bij iemand die fors overgewicht heeft. Denk dat je daar ook vrij weinig aan kunt doen. Toch een bepaalde aantrekkingskracht die je hebt.
bruintje123 schreef:@kesje.
Ik at 1200 calorieën en viel geen gram af. 1800 is wat ik normaal eet.
Nu kan ik proberen 900 te eten en stel dat werkt.
Dan zou ik mijn leven lang rond die koers moeten blijven om aan het ideaal beeld te voldoen.
Ik ben er van overtuigd dat zo weinig niet eens gezond kan zijn.
Maar dat even achterwege gelaten. Heeft iemand die dat moet doen nog een leven?
Jij (iemand) kan wel gemakkelijk zeggen het is maar net wat je er voor over wilt hebben.
Wat ik dus in elk berichtje bedoel te zeggen dat die uitspraak nogal ondoordacht is.
Het is makkelijk zeggen als 2000 calorieën je geen probleem geeft.
Ik kan het niet duidelijk uitleggen.
Het is in ieder geval niet zo makkelijk als jij zegt.
Er mens moet ook kwaliteit in het leven houden.
Ierpier schreef:Tigra_ schreef:Tja gelukkig mag hij vinden wat hij wil. En zo vreemd vindt ik ze op zich niet. Net zo goed dat je bijvoorbeeld niet op hele dunnen vrouwen zou vallen dat kan ook ongezond zijn. Persoonlijk vindt ik dat mensen nogal snel op de tenen getrapt zijn als we het hebben over (over)gewicht. Best jammer dat mensen gelijk steigeren als er iemand een bepaalde uitspraak doet en niet verder over na willen denken.
Als je zelf een zeer actief en gezond persoon bent en dit ook in je relatie terug wil dan denk ik niet dat je daar direct aan denkt bij iemand die fors overgewicht heeft. Denk dat je daar ook vrij weinig aan kunt doen. Toch een bepaalde aantrekkingskracht die je hebt.
Volgens ligt het probleem niet in het feit dat Giel Beelen niet op dikke vrouweb valt. Prima, maar dat geeft hem niet het recht een hele groep diverse vrouwen op een dergelijke manier te benoenen en beschrijven.
Citaat:"Ik vind dat dikke vrouwen niet goed voor zichzelf zorgen en geen doorzettingsvermogen hebben", legt hij uit in de Vrouw toen aan hem gevraagd werd of hij een relatie kon hebben met een dikke vrouw.
Citaat:De 3FM-dj is van mening dat er nadelen kleven aan dik zijn. "Dik staat voor ongezond, voor geen karakter."
Tigra_ schreef:Ierpier schreef:[quote="Tigra_"
Tja gelukkig mag hij vinden wat hij wil. En zo vreemd vindt ik ze op zich niet. Net zo goed dat je bijvoorbeeld niet op hele dunnen vrouwen zou vallen dat kan ook ongezond zijn. Persoonlijk vindt ik dat mensen nogal snel op de tenen getrapt zijn als we het hebben over (over)gewicht. Best jammer dat mensen gelijk steigeren als er iemand een bepaalde uitspraak doet en niet verder over na willen denken.
Volgens ligt het probleem niet in het feit dat Giel Beelen niet op dikke vrouweb valt. Prima, maar dat geeft hem niet het recht een hele groep diverse vrouwen op een dergelijke manier te benoenen en beschrijven.
chanel1985 schreef:Dun iemand kan even ongezond zijn.
Mensen genoeg die evenveel en ongezond eten ( vaak nog meer) maar die niets bijkomen.
Is die persoon dan gezonder dan iemand die hetzelfde of minder eet maar heel rap aankomt?
Ierpier schreef:Tigra_ schreef:Tja gelukkig mag hij vinden wat hij wil. En zo vreemd vindt ik ze op zich niet. Net zo goed dat je bijvoorbeeld niet op hele dunnen vrouwen zou vallen dat kan ook ongezond zijn. Persoonlijk vindt ik dat mensen nogal snel op de tenen getrapt zijn als we het hebben over (over)gewicht. Best jammer dat mensen gelijk steigeren als er iemand een bepaalde uitspraak doet en niet verder over na willen denken.
Tytonidae schreef:Ierpier schreef:[quote="Tigra_"
Tja gelukkig mag hij vinden wat hij wil. En zo vreemd vindt ik ze op zich niet. Net zo goed dat je bijvoorbeeld niet op hele dunnen vrouwen zou vallen dat kan ook ongezond zijn. Persoonlijk vindt ik dat mensen nogal snel op de tenen getrapt zijn als we het hebben over (over)gewicht. Best jammer dat mensen gelijk steigeren als er iemand een bepaalde uitspraak doet en niet verder over na willen denken.
LesleyxLinn schreef:chanel1985 schreef:Dun iemand kan even ongezond zijn.
Mensen genoeg die evenveel en ongezond eten ( vaak nog meer) maar die niets bijkomen.
Is die persoon dan gezonder dan iemand die hetzelfde of minder eet maar heel rap aankomt?
Ja, als je te dik bent heb je meer risico op hart en vaatziekten en/of diabetes.