Eigen volk eerst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:11

Emmaa_ schreef:
Moeilijk om cijfers van kleine gemeenten te vinden. In Utrecht waren het er in dezelfde periode maar 190, wat echt niet zal drukken op de sociale huur in de stad.

Op hetzelfde moment, ook in Utrecht:
"Op 1 juli is Mitros gestart met de sloop van 194 woningen [...] Begin 2016 starten we met de bouw van 118 eengezinswoningen, waarvan 38 sociale huurwoningen."
Dat was dus allemaal sociale huur. 156 sociale huurwoningen, poef weg.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:38

Shadow0 schreef:
Emmaa_ schreef:
Moeilijk om cijfers van kleine gemeenten te vinden. In Utrecht waren het er in dezelfde periode maar 190, wat echt niet zal drukken op de sociale huur in de stad.

"Op 1 juli is Mitros gestart met de sloop van 194 woningen [...] Begin 2016 starten we met de bouw van 118 eengezinswoningen, waarvan 38 sociale huurwoningen."
Dat was dus allemaal sociale huur. 156 sociale huurwoningen, poef weg.

Volkomen waar, maar dit is slechts een fractie van alles in Utrecht. Dat zegt niets over de ontwikkeling in heel Utrecht. Daarvoor moet je echt met meer cijfers aankomen. Zo selectief kan ik ook data presenteren:

"De corporaties spannen zich in om extra nieuwbouw te realiseren, ook voor de versnelde huisvesting van urgent woningzoekenden. De corporaties realiseren de komende jaren [2016-2019] ruim 400 nieuwe sociale huurwoningen. Hiermee proberen de corporaties de voorraadontwikkeling te laten aansluiten bij de behoefte en de wachttijden te laten dalen. Ook werken de woningcorporaties mee aan de versnelde huisvesting voor urgent woningzoekenden."

https://www.mitros.nl/over-mitros/nieuw ... 7/05-2016/

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:06

Szan schreef:
"De corporaties spannen zich in om extra nieuwbouw te realiseren, ook voor de versnelde huisvesting van urgent woningzoekenden. De corporaties realiseren de komende jaren [2016-2019] ruim 400 nieuwe sociale huurwoningen. Hiermee proberen de corporaties de voorraadontwikkeling te laten aansluiten bij de behoefte en de wachttijden te laten dalen. Ook werken de woningcorporaties mee aan de versnelde huisvesting voor urgent woningzoekenden."

Maar als ze bestaande sociale huurwoningen niet slopen terwijl ze bijbouwen dalen de wachttijden nog sneller.
Die ontwikkelingen elders in Utrecht kunnen plaatsvinden zonder dat deze sloop nodig was. Dan heb je geen 400 extra huurwoningen, maar 556. (Of zouden ze wel die 38 meetellen als 'nieuw' maar de 198 verliezen niet?)

Anyway, linksom of rechtsom is het beleid door zowel woningbouwcorporaties als de overheid steeds net niet echt gericht op het werkelijke doel: zorgen voor goede en betaalbare huurwoningen. Het blijft allemaal uitstralen 'omdat het moet', want bouwen voor de verkoop is zoveel fijner qua korte-termijn-geld enzo. (En geen gedoe met verantwoordelijkheid.)
Daarmee worden de belangen van mensen die een huurwoning zoeken niet goed behartigd. En boosheid daarover moet richting politiek en woningbouwcorporaties, en niet tegen mensen die toevallig in de beperkte woningen komen te wonen, wie dat ook zijn.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:40

Shadow0 schreef:
Szan schreef:

Maar als ze bestaande sociale huurwoningen niet slopen terwijl ze bijbouwen dalen de wachttijden nog sneller.
Die ontwikkelingen elders in Utrecht kunnen plaatsvinden zonder dat deze sloop nodig was. Dan heb je geen 400 extra huurwoningen, maar 556. (Of zouden ze wel die 38 meetellen als 'nieuw' maar de 198 verliezen niet?)

Anyway, linksom of rechtsom is het beleid door zowel woningbouwcorporaties als de overheid steeds net niet echt gericht op het werkelijke doel: zorgen voor goede en betaalbare huurwoningen. Het blijft allemaal uitstralen 'omdat het moet', want bouwen voor de verkoop is zoveel fijner qua korte-termijn-geld enzo. (En geen gedoe met verantwoordelijkheid.)
Daarmee worden de belangen van mensen die een huurwoning zoeken niet goed behartigd. En boosheid daarover moet richting politiek en woningbouwcorporaties, en niet tegen mensen die toevallig in de beperkte woningen komen te wonen, wie dat ook zijn.

Ik heb zelf niet de indruk dat er in dit topic mensen zijn die boosheid uiten, gericht naar de asielzoekers. Waarom ook, het is ze toegestaan om hier te zijn. Boosheid zal vooral zijn gericht naar de overheid, die zonder schifting aan de grens, iedereen maar binnen laat, en die hier allemaal moeten worden gehuisvest. Daar zitten zo veel meer gevallen bij die, uit veel minder schrijnende situaties komen dan menig inwoner van Nederland nu. Dat mensen die al jaren moeten wachten op een huurwoning gewoon pech hebben omdat deze gevallen dus ook voorrang op ze wordt gegeven.

Maar als je vervolgens hoort, ziet en leest aan wat voor een wanstaltig gedrag deze gevallen zich schuldig maken, kan ik me best voorstellen dat er ook boosheid richting deze gevallen zal gaan.
Laatst bijgewerkt door Malyma op 15-05-16 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:47

Malyma schreef:
Boosheid zal vooral zijn gericht naar de overheid, die zonder schifting aan de grens, iedereen maar binnen laat, en die hier allemaal moeten worden gehuisvest.

Maar ook dat is dus terecht omdat ze boos moeten worden op de overheid omdat die de problemen met huisvesting, zorg etc in de eerste plaats liet ontstaan.

Citaat:
Dat mensen die al jaren moeten wachten op een huurwoning gewoon pech hebben omdat deze gevallen dus ook voorrang op ze wordt gegeven.

Maar die 'omdat' klopt dus niet. Ze hebben niet pech omdat vluchtelingen voorrang krijgen, maar omdat het huurbeleid om zeep is geholpen. Als die mensen aan de grens tegengehouden zouden zijn, zouden die huurwoningen ook niet beschikbaar zijn. De woningproblemen waren er namelijk al, en worden stelselmatig niet opgelost.
Als je een woning nodig hebt en niet kunt vinden, hoort die boosheid bij de politiek omdat die het niet willen oplossen. Het heeft gewoon niets met vluchtelingen te maken, en de roep om 'eigen volk eerst' lost dus ook niets op want de partijen die het roepen hebben helemaal niet de intentie om voor het volk op te komen.

Malyma

Re: Eigen volk eerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:09

Shadow0, ik snap wat je bedoeld en het is helaas ook waar. Alleen de roep "eigen volk eerst" begrijp ik in deze ook wel. Dat er partijen zijn die dat roepen, daar heb ik niets mee op. Ik ga er in deze vanuit dat je politieke partijen bedoeld? Daar heb ik niets mee op, ik ben mijn vertrouwen in politieke partijen nl al jaren kwijt.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:53

alleirbag schreef:
Als iemand echte informatie wil, van iemand die dagelijks werkt op een AZC, met vluchtelingen, en die werkelijk weet hoe het er hier aan toe gaat, laat het dan weten, ik wil alle vragen beantwoorden. Sterker nog; ik zit op dit moment op het AZC mijn werk te doen (en oké, stiekem een beetje te bokken).

Helaas worden sommige mensen hier niet gehinderd door enige vorm van kennis, danwel intelligentie. Ik zou heel graag deze onwetendheid helpen verminderen, omdat ik voordat ik hier kwam werken ongeveer hetzelfde erin stond, en inmiddels een lesje nederigheid heb gehad. Dus, oprecht, als je geïnteresseerd bent in hoe het er werkelijk op dagelijkse basis aan toe gaat, kom maar op! Ik zal alles zo open en eerlijk proberen te beantwoorden.

Werk je bij een azc voor vrouwen en kinderen, gezinnen, of een azc met alleen mannen?

Beetje jammer dat je degene(n) die hoorbaarheid geven van wanstaltig gedrag van menig asielzoeker in niet alleen Nederland trouwens, afschildert als in gebreke zijnde van enige vorm van kennis, dan wel intelligentie. Je kunt ook verder kijken dan je neus lang is. Heb ik ook zeker gedaan, al lang voor dit topic werd geopend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:34

Misschien heeft dat er iets mee te maken dat datzelfde wanstaltige gedrag bij Nederlanders amper aan de kaak wordt gesteld, of met het feit dat er vaak een grote groep mensen ('alle asielzoekers') wordt neergezet als crimineel terwijl het slechts een enorm klein percentage is. Imo ontbreekt het je wel aan kennis over dit onderwerp als je dit soort attributiefouten maakt.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:12

Emmaa_ schreef:
Misschien heeft dat er iets mee te maken dat datzelfde wanstaltige gedrag bij Nederlanders amper aan de kaak wordt gesteld, of met het feit dat er vaak een grote groep mensen ('alle asielzoekers') wordt neergezet als crimineel terwijl het slechts een enorm klein percentage is. Imo ontbreekt het je wel aan kennis over dit onderwerp als je dit soort attributiefouten maakt.

Nergens in dit topic worden "alle asielzoekers" neergezet als crimineel. Ook niet door mij. Ook doel ik niet zozeer op criminaliteit maar op het feit dat deze mensen uit landen komen waar al sinds mensenheugenis vrouwen minderwaardig zijn (ze mogen worden gestenigd/ stok en zweepslagen krijgen en in brand worden gestoken), en de Westerse wereld (door velen) als inferieur wordt beschouwd. Ik bedoel degenen die zo respectloos met onze Westerse normen en waarden omgaan, en ik vraag me af hoe je er bij komt dat dit slechts om een enorm klein percentage gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:22

Malyma schreef:
Emmaa_ schreef:

Nergens in dit topic worden "ALLE asielzoekers" neergezet als crimineel. Ook niet door mij. Ook doel ik niet zozeer op criminaliteit maar op het feit dat deze mensen uit landen komen waar al sinds mensenheugenis vrouwen minderwaardig zijn (ze mogen worden gestenigd/ stok en zweepslagen krijgen en in brand worden gestoken), en de Westerse wereld (door velen) als inferieur wordt beschouwd. Ik bedoel degenen die zo respectloos met onze Westerse normen en waarden omgaan, en ik vraag me af hoe je er bij komt dat dit slechts om een enorm klein percentage gaat?

Ho ho, ik zeg nergens dat er in dit topic gesproken wordt over 'alle asielzoekers' en ik heb het al helemaal niet over jou. Ik constateer alleen wat ik om me heen zie, wat ik in de media hoor en wat bepaalde bevolkingsgroepen graag erg hard roepen.

Toch denk ik er wel enige nuance aangebracht moet worden in de post die je hier nu schrijft. Ja, de islamitische gemeenschap gaat anders met vrouwen om dan de westerse. Ben echt de laatste om dat te ontkennen en ik vind ook zeker dat een cursus 'omgaan met westerse vrouwen' niet betuttelend of overbodig zou zijn in de integratie van jonge mannen in Nederland. Maar ik vind het wel wat stellig om te roepen dat ze het in Syrië allemaal normaal vinden om vrouwen te stenigen en ze zweepslagen te geven. Ja, het zal ongetwijfeld gebeuren, maar ik vind het geen representatief beeld van een zeer ontwikkeld land waar mensen ook gewoon met smartphones lopen, het internet gebruiken en naar de McDonalds gaan.

Ik ben in gesprek geweest met onwijs veel asielzoekers, van gezinnen tot jonge mannen, en het enige wat ik persoonlijk heb gemerkt is nederigheid en dankbaarheid. Belangrijk is om je daarbij te realiseren dat de mensen die hebben kunnen vluchten tot Nederland, vaak in Syrië of Irak een flinke klap geld hadden, een net huis, een goede carrière; anders hadden zij het simpelweg nooit kunnen betalen om tot Nederland te komen. We hebben het dus over groepen mensen waarvan het overgrote deel een fatsoenlijk woordje Engels spreekt, en misschien nog wel belangrijker.. Een grote groep mensen die maar al te graag weer terug wilt naar hun eigen leven in het land dat ze kennen. De mensen die ik gesproken heb gaven allemaal aan dat ze graag weer terug wouden, maar in de tijd dat ze hier zaten het beste ervan wouden maken en ook graag aan het werk wouden. Daar zitten nu eenmaal wat haken en ogen aan, want dat kan pas als je een verblijfsvergunning hebt.

En dit is niet om geweld goed te praten, en al helemaal niet geweld tegen vrouwen. Ik ben echt de laatste om dat goed te praten, en ik vind het ook zeker een belangrijk aandachtspunt. Maar het valt mij op hoe snel er gesproken wordt over de islamitische verkrachtingscultuur en hoe vaak de Nederlandse rape culture daarbij buiten beschouwing gelaten wordt. Ook in Nederland gebeuren absurd veel zedendelicten en dat zijn écht niet alleen vluchtelingen of allochtonen.

Ik weet dat ik hiermee weer een discussie naar boven haal die er in het vorige topic voor heeft gezorgd dat de boel op slot is gegaan, maar ik vind het belangrijk om aan te halen. Ja, ze zijn te gast in dit land en ik ben het ermee eens dat wetten overtreden dan al helemaal niet nodig zou zijn, maar zet honderden jonge mannen op een kluitje in een gymzaal waar ze verder niks mogen.. En ja dan bestaat er een grote kans dat er iets gebeurt wat niet hoort.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:40

Daarnaast: 'ze zijn te gast', 'nederigheid', 'dankbaarheid' - zelfs dat illustreert nog heel erg een enorm ongelijkwaardige positie. Maar het verschil is alleen maar ontstaan door toeval of pech. Verreweg de meeste Nederlanders zijn Nederlander, en leven dus in een overwegend veilig en welvarend land, gewoon omdat ze de mazzel hadden om hier geboren te worden. En de mensen die hier gekomen zijn, zijn voor het grootste deel vooral in de oorlog terecht gekomen omdat ze toevallig de pech hadden daar te leven op het verkeerde moment. (Dat ze hier gekomen zijn heeft daarnaast ook nog met moed, geld, wanhoop, doorzettingsvermogen en ook toeval te maken. In elk geval inspanning die wij nooit hebben geleverd voor onze plek hier, want die hebben we door geboorte.)

Toch benadrukken we richting vluchtelingen iets te makkelijk dat zij niet van nature recht hebben op een fijne plek op de wereld, net als wij en iedereen, maar verwachten we dankbaarheid en nederigheid - oftewel dat de vluchteling voortdurend laat zien zich bewust te zijn van zijn ondergeschikte positie aan ons. Puur op basis van hun geboorteplek.
Ergens is dat best dubbel als je het afzet tegen al die gelijkwaardigheidsverhalen.

(En dan komt ongetwijfeld 'jamaar we kunnen niet alle problemen van de wereld oplossen en iedereen opvangen' en dat is zo, maar zijn we echt aan het proberen om in elk geval zo goed mogelijk ons best te doen? Ook in het constructief oplossen van de problemen in de wereld? Of proberen we weg te komen met zo min mogelijk inspanning, en er als het even kan zelf nog een slaatje uit te slaan ook?)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:44

Echte vluchtelingen moeten geholpen worden en ze mogen best plezier hebben in het leven, ze hebben verschrikkelijke dingen meegemaakt.

.......maar het eigen volk mag ook niet vergeten worden en dat is precies wat er zo oneerlijk aan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:45

Ragdollcat schreef:
Echte vluchtelingen moeten geholpen worden en ze mogen best plezier hebben in het leven, ze hebben verschrikkelijke dingen meegemaakt.

.......maar het eigen volk mag ook niet vergeten worden en dat is precies wat er zo oneerlijk aan is.

Absoluut niet, maar ik denk oprecht dat er niemand is die zegt dat we mensen die geen vluchteling zijn maar moeten vergeten en in hun eigen sop laten gaarkoken. Ik heb ook nog nergens gezien dat dat gebeurt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:45

Emmaa_ schreef:

inderdaad...je eigelijk te weinig over de ellende die de Nederlanders veroorzaken.want de derde generatie turken en Marokkanen zijn Nederlanders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:46

geerke schreef:
Emmaa_ schreef:

inderdaad...je eigelijk te weinig over de ellende die de Nederlanders veroorzaken.want de derde generatie turken en Marokkanen zijn Nederlanders.

En ook mensen die geen bekende voorouders in het buitenland hebben (*steekt hand op*) zijn Nederlanders, en ook die veroorzaken criminaliteit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:48

Emmaa_ schreef:

inderdaad...je eigelijk te weinig over de ellende die de Nederlanders veroorzaken.want de derde generatie turken en Marokkanen zijn Nederlanders.[/quote]
En ook mensen die geen bekende voorouders in het buitenland hebben (*steekt hand op*) zijn Nederlanders, en ook die veroorzaken criminaliteit.[/quote]

hoe was de verhouding kaaskoppen/getinte Nederlanders/buitenlanders in de gevangenis ook alweer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:49

geerke schreef:
hoe was de verhouding kaaskoppen/getinte Nederlanders/buitenlanders in de gevangenis ook alweer?

Och, we kunnen nu een hele lange discussie hebben over draaideurcriminelen, oogjes toeknijpen voor 'kaaskoppen', maar ik denk dat we dit topic dan enorm gaan bevuilen en ik denk dat het dan heel ongezellig gaat worden :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:51

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:55

Shadow0 schreef:
Daarnaast: 'ze zijn te gast', 'nederigheid', 'dankbaarheid' - zelfs dat illustreert nog heel erg een enorm ongelijkwaardige positie. Maar het verschil is alleen maar ontstaan door toeval of pech. Verreweg de meeste Nederlanders zijn Nederlander, en leven dus in een overwegend veilig en welvarend land, gewoon omdat ze de mazzel hadden om hier geboren te worden. En de mensen die hier gekomen zijn, zijn voor het grootste deel vooral in de oorlog terecht gekomen omdat ze toevallig de pech hadden daar te leven op het verkeerde moment. (Dat ze hier gekomen zijn heeft daarnaast ook nog met moed, geld, wanhoop, doorzettingsvermogen en ook toeval te maken. In elk geval inspanning die wij nooit hebben geleverd voor onze plek hier, want die hebben we door geboorte.)

Toch benadrukken we richting vluchtelingen iets te makkelijk dat zij niet van nature recht hebben op een fijne plek op de wereld, net als wij en iedereen, maar verwachten we dankbaarheid en nederigheid - oftewel dat de vluchteling voortdurend laat zien zich bewust te zijn van zijn ondergeschikte positie aan ons. Puur op basis van hun geboorteplek.
Ergens is dat best dubbel als je het afzet tegen al die gelijkwaardigheidsverhalen.

(En dan komt ongetwijfeld 'jamaar we kunnen niet alle problemen van de wereld oplossen en iedereen opvangen' en dat is zo, maar zijn we echt aan het proberen om in elk geval zo goed mogelijk ons best te doen? Ook in het constructief oplossen van de problemen in de wereld? Of proberen we weg te komen met zo min mogelijk inspanning, en er als het even kan zelf nog een slaatje uit te slaan ook?)

Ik kom ook te vaak tegen dat mensen ze zien als tweederangs burgers. Natuurlijk mogen de mensen mét verblijfsvergunning wel met meerdere in een sociale huurwoning gestopt worden, maar o wee als je dat idee voorsteld aan de blanke autochtoon. Dan staat de krant vol met schreeuwende koppen. Ik snap het niet. Ik gun beide een fatsoenlijke woning.
Het is geen verhaal van óf 'eigen volk' of de vluchteling. Nee, van én én. Voor beide gelijkheid. Geen voorrang voor de vluchteling, maar gewoon voldoende woningen zodat de hele voorangsregeling niet meer nodig is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:04

inderdaad...gelijkheid.Voor burger en vluchteling.ook gratis schaatsen voor de burger,gratis gezondheidszorg....dan hoor je niemand meer die de vluchtelingen niet welkom heten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:12

geerke schreef:
inderdaad...gelijkheid.Voor burger en vluchteling.ook gratis schaatsen voor de burger,gratis gezondheidszorg....dan hoor je niemand meer die de vluchtelingen niet welkom heten.

Maar waarom weer richten tegen de vluchteling? kan een vluchteling wat doen aan een falend beleid :? Ik zeg hoe dan ook: welkom in ons land.

En als je toch alles gelijk wilt trekken: zet dan maar snel de autochtone mensen op de wachtlijst voor een woning ook maar in een groot kamp :j Want ik heb nog steeds niemand gevonden die graag van plek wil ruilen met een vluchteling. Blijkbaar is de vluchteling nog steeds minder af dan de 'eigen" inwoner.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:16

Kosten voor de gezondheidszorg is dus weer een kwestie waarvoor je niet naar de vluchteling kunt wijzen, maar naar de overheid.
Voor wat betreft je linkje, de statistiek van CBS zelf zegt niet over of dubbele nationaliteiten niet meegeteld zijn http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... 1NED&LA=NL dus daar kan ik jouw bron niet van vinden.

Bovendien is het aantal westerse allochtonen 17.1%, en daar heb je het dus niet over de door jou genoemde 'getinte' buitenlanders.
Trek dat van het geheel af en je komt op een 8% verschil tussen autochtoon en getinte allochtoon. Natuurlijk nog steeds veel te hoog, maar ik denk dat een heel groot gedeelte daarvan ook te wijten is aan het enorme belabberde integratiesysteem wat we aanhielden (houden?).
En wie zijn daar dan weer de oorzaak van? Inderdaad...

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:18

Emmaa_, okee. Ook ik constateer maar wat ik om me heen zie, ook buiten Nederland..

Het is goed dat je nuancering aanbrengt, en, ik hoop niet dat het topic gesloten wordt want het is toch juist heel belangrijk om er over te communiceren?

Ook ik heb met mensen uit verschillende Arabische landen gesproken. Ook dit waren (zijn) de meer welvarend en ontwikkelden uit die landen, en ze zijn hier al wat jaren geleden gekomen.

Ook doelde ik in mijn vorige post niet alleen op bevolkingen uit Syrië, Irak en Iran, maar ook uit verschillende landen in Afrika, daar waar een mensenleven nog steeds weinig tot niets waard is.
Het zijn niet alleen hele bevolkingen uit die landen die hier naartoe trekken (om het beter te krijgen) die daar de gedupeerden zijn van ellende, maar ook degenen die de ellende veroorzaken. Die komen dus ook hierheen en dat zijn er zeker niet weinig..
Laatst bijgewerkt door Malyma op 15-05-16 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:21

Even extra info over de dubbele nationaliteiten :

2e nationaliteit komt niet meer in bevolkingsregistratie
Sinds 6 januari 2014 wordt de 2e of volgende nationaliteit niet meer opgenomen in de bevolkingsregistratie. Heeft u naast de Nederlandse nationaliteit ook een 2e nationaliteit? Dan komt die 2e nationaliteit niet meer in het bevolkingsregister als u zich laat inschrijven

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:25

vuurneon schreef:
Even extra info over de dubbele nationaliteiten :

2e nationaliteit komt niet meer in bevolkingsregistratie
Sinds 6 januari 2014 wordt de 2e of volgende nationaliteit niet meer opgenomen in de bevolkingsregistratie. Heeft u naast de Nederlandse nationaliteit ook een 2e nationaliteit? Dan komt die 2e nationaliteit niet meer in het bevolkingsregister als u zich laat inschrijven

Oh dankje! Dat wist ik niet, dan vallen de tweede en derde generaties dus gewoon onder de autochtonen.