Deurwaarder veilt kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:18

Helemaal eens met Brainless.

Het kan toch niet zo zijn dat jij al dat geld aan je paard uitgeeft en dat andere mensen daar de dupe van zijn? Dan gaat het toch scheef?

Anoniem

Re: Deurwaarder veilt kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:27

Het gaat hier anders om een kat. Dat zijn de kosten toch helemaal niet zeker. En ja ik zie dan idd. Een kind van het gezin voor mij, waarbij dus rustig het huisdier van word afgepakt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:33

Klopt, ik heb ook aangegeven dat een hond/kat/konijn die je relatief voor weinig kan onderhouden (mits) gezond; anders dan een duur paard.
Er werd nl aangegeven dat geen enkel dier (waaronder ook specifiek genoemd paard) geveild zou mogen worden.
En dat iedereen recht had om zijn dieren te behouden.

Vandaar mijn betoog dat een duur paard (in mijn ogen) niet kan omdat je zoveel mogelijk moet zien te bezuinigen bij flinke schulden en dat helaas een paard een grote bezuinigingspost is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:41

maar ik reageerde op het mogen veilen van alle dieren en met name dus een kat, hond of ander huisdier.

Ik vraag mij dan eigenlijk gelijk af of bij een huisdier het paspoort wel een eigendomsbewijs is eigenlijk? Omdat dit bij paarden niet het geval is?
Want hoe rechtmatig is dit in beslag nemen van huisdieren om een rekening te betalen dan eigenlijk?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:52

Paspoort is geen eigendomsbewijs; daarnaast worden ook gerust auto's/brommers/caravans geveild (en die staan wel gewoon op naam).

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:02

Er zit een verschil in kosten tussen een hond, kat of paard inderdaad. Maar het principe blijft hetzelfde. Je geeft geld uit aan een luxe die je je niet kunt veroorloven.
Wat als het dier ziek wordt? Mag het op dat moment wel afgenomen worden? Of moeten de schuldeisers dan nog maar langer op hun geld wachten? Het dier de benodigde zorg ontnemen is niet eerlijk. Moeten die kosten dan ook maar kwijtgescholden worden?

Ik kan daar oprecht met mijn pet niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:10

En dan kom ik weer met het feit dat je in Nederland als wanbetaler een nog grotere crimineel bent dan de echte.
Ik zie een kat of hond dus niet als een luxe, maar zelfs voor veel mensen en kinderen van arme gezinnen, het enige lichtpuntje in hun verdere toch al nietszeggende leven...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:21

ohjajoh6 schreef:
En dan kom ik weer met het feit dat je in Nederland als wanbetaler een nog grotere crimineel bent dan de echte.
Ik zie een kat of hond dus niet als een luxe, maar zelfs voor veel mensen en kinderen van arme gezinnen, het enige lichtpuntje in hun verdere toch al nietszeggende leven...

|o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:23

Ik vind een auto geen luxe; het ligt er maar aan waar je prijs op stelt (en waar je woont/werkt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:25

Sorry hoor Brainless, maar wat zeg ik hier dan verkeerd volgens jou? Ik respecteer jullie totaal andere meningen toch ook gewoon netjes?

Oh ik zie ineens wat je vetgedrukt hebt; ik bedoel dat dus totaal niet denigrerend naar de arme mensen zelf toe. Maar meer dat men er toch al bijna niet meer uit kan komen, dus gun ze aub, dat kleine beetje geluk. Beetje verkeerd verwoord van mij, excuses!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-05-16 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:26

khirshanta schreef:
Het verlies van een auto kun je oplossen, openbaar vervoer, carpool, fiets...

Het verlies van een familielid dat onvervangbaar is? Nee, daar kom je niet overheen.

Familie moet je niet afgenomen worden.

Als iemand zelf wil verkopen- is het wat anders. Als iemand slecht ervoor zorgt- dan kunnen ze miljonair zijn of niet, dan verdien je ze niet.

Dat is natuurlijk dikke onzin, dat je niet over het verlies van je kat/hond/watvoordierdanook heen komt. Natuurlijk is dat vreselijk en geeft veel verdriet, maar daar kom je zeker wel overheen. Zou niet best zijn dat iedereen die een dier verliest er niet meer overheen komt.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:27

Alles wat buiten de eerste levensbehoefte valt is luxe.
En een huisdier valt toch echt niet in de categorie voeding, kleding, huisvesting, verwarming, huishoudelijke artikelen enz. Dat wat onontbeerlijk is om te kunnen leven.

Dus jij kan wel vinden dat het geen luxe is, het valt in ieder geval niet onder de definitie eerste levensbehoefte.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:20

Brainless schreef:
Ik vind een auto geen luxe; het ligt er maar aan waar je prijs op stelt (en waar je woont/werkt).

Geen luxe? Een auto is net zo min geen luxe als dat een paard dat is. Op je paard kun je ook mee in het woon werk verkeer toch? Zal in maandbedrag niet veel schelen in de kosten.

Maar hier hebben we dus precies het punt. Als jij denkt dat je in zo,n situatie je auto mag houden dan zit je ver naast de waarheid. Je auto gaat als eerste! Die wordt geveild, is alvast een aflossing. Intussen gaan de heren ( dames) deurwaarders er prat op dat je nu een heleboel centjes uitspaart. Geen bezine, geen verzekering en geen belasting kosten meer. Dat mag je ook direct inleveren.

Hoe je naar je werk komt? Tja dat is even jouw probleem. Dat je dan uiteindelijk je job verliest of je scheel betaalt aan het openbaar vervoer hebben zij geen enkele boodschap aan.

En zo kom je dieper en dieper en dieper in de s....t. kunnen mensen echt niets meer kunnen betalen, komen er boetes bovenop en daar over ook weer boetes. Verkopen ze je PC, laptop alles onder je gat vandaan. Tot uiteindelijk je huis. De schuld was misschien een paar duizend euro, maar je krijgt een sneeuwbal effect. En die wordt niet veroorzaakt door de mensen zelf maar door de korte termijn politiek van de incasseerders. Geld regeert boven de menselijkheid.

Ga eens een gesprek aan met mensen in deze situatie en LUISTER eens zonder veroordelen. Je zal horen en zien dat onze "corrigerende' maatschappij niet bepaald de schoonheidsprijs verdiend.
In Nederland ligt armoede diep verborgen, mensen schamen zich. in andere landen ziet men veel armoede op straat. Dan gooit men gul in het vakantieland wat in het bakje.

Maar mensen in eigen land worden afgeschilderd als eigen schuld, dikke bult.
Ik hoop werkelijk dat je nooit zelf in deze situatie verzeild raakt. Dat de huizenmarkt niet dramatisch instort en de hypotheek rente niet ineens naar 15 % doorschiet. Dat je daar bovenop ook niet nog eens je baan verliest... Dan zit je namelijk in exact hetzelfde schuitje.

Huilend in een hoekje van je leeggehaalde huis. Op een kistje je 16 jaar oude kat vastgeklampt in je armen. Todat de deurwaarder samen met de politie die ook nog even uit je armen komt trekken.

Er mag best wat gepaster gesproken worden over mensen die zo diep in de ellende zitten. Voor de meeste hier op Bokt geldt dat zij ook maar 3 maand salarissen verwijderd zijn van diepe ellende. Veel mensen hebben geen buffer om grote tegenslagen op te kunnen vangen.

Maar om er zo over te spreken zegt meer over de sprekers dan over de mensen in die situatie.
Eigen schuld dikke bult toch? Niets menselijks is ons vreemd en daar hoort fouten maken ook bij.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:37

Zonder auto is er hier geen werk.
Ik begrijp dat ze hem als eerste innemen.
Maar in dorp buiten de randstad is een auto DE manier om het snelste weer werk te hebben en daardoor af te kunnen lossen.
OV moet hier nog uitgevonden worden. :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:08

Als dit topic ging over hoe deze mensen geen knieband operatie voor de kat konden betalen dan hadden alle zielig roeperds hier gezegd dat deze mensen geen huisdieren zouden moeten houden. Of denken jullie dat mensen die de huur niet eens kunnen betalen wel dierenartsrekeningen kunnen betalen? Wtf bokt..... Deze kat is beter af bij een ander baasje lijkt mij. De veiling bespaart deze mensen de kosten van afstand doen bij het asiel.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:22

Bij een 16-jarige HTK gaat de deurwaarder echt niet veilen. Het gaat in het bericht van TS over raskatten waar belangstelling voor is, dus die voor echt geld verkocht kunnen worden naar kenners. De vergelijking met het ouwetje dat door de deurwaarder voor weinig wordt verkocht lijkt me mank gaan.

Daarbij: er zijn zoveel manieren om dit te voorkomen. Verkoop je huisdieren zelf, aan mensen die je vertrouwt, dan maar voor weinig, maar dan weet je tenminste waar ze blijven en dat het goed met ze gaat. Als je wacht totdat ze beschreven worden ben je echt te laat - maar het is ook echt te voorkomen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:26

Er zijn maar weinig mensen die een kat van 16 jaar willen hebben, laat staan kopen.
En als je op straat staat zul je er toch iets mee moeten, dieren mogen niet mee de opvang in mocht je de mazzel hebben daar terecht te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:44

ariatje schreef:
Brainless schreef:

Geen luxe? Een auto is net zo min geen luxe als dat een paard dat is. Op je paard kun je ook mee in het woon werk verkeer toch? Zal in maandbedrag niet veel schelen in de kosten.

Maar hier hebben we dus precies het punt. Als jij denkt dat je in zo,n situatie je auto mag houden dan zit je ver naast de waarheid. Je auto gaat als eerste! Die wordt geveild, is alvast een aflossing. Intussen gaan de heren ( dames) deurwaarders er prat op dat je nu een heleboel centjes uitspaart. Geen bezine, geen verzekering en geen belasting kosten meer. Dat mag je ook direct inleveren.

Hoe je naar je werk komt? Tja dat is even jouw probleem. Dat je dan uiteindelijk je job verliest of je scheel betaalt aan het openbaar vervoer hebben zij geen enkele boodschap aan.

En zo kom je dieper en dieper en dieper in de s....t. kunnen mensen echt niets meer kunnen betalen, komen er boetes bovenop en daar over ook weer boetes. Verkopen ze je PC, laptop alles onder je gat vandaan. Tot uiteindelijk je huis. De schuld was misschien een paar duizend euro, maar je krijgt een sneeuwbal effect. En die wordt niet veroorzaakt door de mensen zelf maar door de korte termijn politiek van de incasseerders. Geld regeert boven de menselijkheid.

Ga eens een gesprek aan met mensen in deze situatie en LUISTER eens zonder veroordelen. Je zal horen en zien dat onze "corrigerende' maatschappij niet bepaald de schoonheidsprijs verdiend.
In Nederland ligt armoede diep verborgen, mensen schamen zich. in andere landen ziet men veel armoede op straat. Dan gooit men gul in het vakantieland wat in het bakje.

Maar mensen in eigen land worden afgeschilderd als eigen schuld, dikke bult.
Ik hoop werkelijk dat je nooit zelf in deze situatie verzeild raakt. Dat de huizenmarkt niet dramatisch instort en de hypotheek rente niet ineens naar 15 % doorschiet. Dat je daar bovenop ook niet nog eens je baan verliest... Dan zit je namelijk in exact hetzelfde schuitje.

Huilend in een hoekje van je leeggehaalde huis. Op een kistje je 16 jaar oude kat vastgeklampt in je armen. Todat de deurwaarder samen met de politie die ook nog even uit je armen komt trekken.

Er mag best wat gepaster gesproken worden over mensen die zo diep in de ellende zitten. Voor de meeste hier op Bokt geldt dat zij ook maar 3 maand salarissen verwijderd zijn van diepe ellende. Veel mensen hebben geen buffer om grote tegenslagen op te kunnen vangen.

Maar om er zo over te spreken zegt meer over de sprekers dan over de mensen in die situatie.
Eigen schuld dikke bult toch? Niets menselijks is ons vreemd en daar hoort fouten maken ook bij.

_/-\o_ Dank je, want zoals jij het omschrijft is precies hoe dat het is en hoe dat het gaat.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:45

Ik ben in principe niet perce fel tegen het veilen van een (huis)dier maar ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje vreemd dat dat gebeurt door iemand die niet verder komt dan "het is een witte". In de afgelopen 2 jaar kan ik me ook twee breed uitgemeten zaken herinneren over paarden die geveild gingen worden of geveild waren die in zeer slechte gezondheid waren.
Het lijkt me toch dat dat dan een stuk beter geregeld moet worden eigenlijk?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:04

ariatje schreef:
StalNollie schreef:
een dier en rechten hebben? maar als een dier word geveild (vaak tegen goede bedragen we praten hier dan niet over tientjes werk ) komt het heus goed terecht mensen gaan geen flinke bedragen uitgeven als hun het beestje niet lief is.

Dus je zou de wet dan aan willen passen puur op emotie van de betreffende mensen die schulden hebben? ik vind dat ver gaan ergens moet er geld komen. en geen geld hebben is ook geen geld voor dieren hebben.

hoe vaak word er hier in een topic niet geroepen dat je niet moet beginnen aan dit of dat ivm het financiële plaatje en genoeg op rekening hebben etc?

Een wet aanpassen op die emotie? Daar gaat het in essentie toch niet over. Het gaat er over dat dieren hierin geen rechten hebben en als een "ding" kunnen worden geveild. Men dus ook niet weet waar en bij wie het terecht komt. De hoogste bieder mag em hebben. Of de betreffende kat, hond of paard daarna regelrecht naar de slager gaat zal de deurwaarder een worst wezen.

als ik ooit problemen krijg koop ik snel een paar paarden, kunnen ze me mooi niets afnemen.
Dat ga je dan krijgen.. dat mensen hun geld dus in dingen gaan steken die niet afgenomen kunnen worden.

Citaat:

mooi geschreven, maar een 16-jarige kat vertegenwoordigd geen waarde meer.. Daarnaast..
Prima, dan houd je die kat op een kistje in het lege huis. wat ga je dan met je kat doen?

https://www.bva-auctions.com/auction/category/15402
https://www.bva-auctions.com/auction/category/251/3805
https://www.bva-auctions.com/auction/category/12834
https://www.bva-auctions.com/auction/category/5544
en wat doen we daar dan mee bijvoorbeeld?
mag de eigenaar dan ook houden?

want als je dan komt met ja maar dat is een bedrijf. dan zet je natuurlijk zo'n bedrijf gelijk op prive persoon.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:38

ariatje schreef:
Ga eens een gesprek aan met mensen in deze situatie en LUISTER eens zonder veroordelen. Je zal horen en zien dat onze "corrigerende' maatschappij niet bepaald de schoonheidsprijs verdiend

Ik spreek dagelijks mensen in een dergelijke situatie en zie heel veel voorbij komen.

Er zijn mensen bij die gewoon domme pech hebben gehad, een samenloop van omstandigheden.

Ik zie echter ook een groep mensen die alles uitgeven en niet sparen, mensen die geen idee hebben wat er in komt en/of er uit gaat, mensen die altijd meer willen.

Vervolgens stoppen ze met communiceren en schamen zich voor de situatie.
Oh hell ik heb eens met lood in de schoenen tijdens mijn studententijd de zorgverzekeraar gebeld omdat ik een financieel missertje had gemaakt en uitstel aan moest vragen voor de maandpremie...
Tot mijn eigen verbazing werd ik heel vriendelijk te woord gestaan en kreeg ik uitstel!
En ja, dat ging om een minimaal bedrag maar niet communiceren en/of hulp zoeken kan de mokerslag zijn.

Onze maatschappij verdient geen schoonheidsprijs maar doet het in vergelijking met andere landen zo slecht nog niet.

Op professioneel gebied lukt het regelmatig om een vordering te bevriezen voor een bepaalde tijd. In die tijd wordt een nieuw budget opgesteld en geld vrijgemaakt voor betalingsregelingen.
Zowel incasso als deurwaarders werken daar aan mee.
Deurwaarders veilen en ontruimen niet voor de lol. Ze zien ook graag een andere oplossing. Incassobureaus vinden het ook niet leuk om de vordering steeds te verhogen.
Dat er soms opdrachtgevers achter zitten die geen seconde meer willen wachten op geld is een ander verhaal.

Het liefst heb ik ook dat een achterstand altijd een vaste achterstand blijft, dat er geen rente overheenkomt, geen administratiekosten, geen verhoging maar zo werkt de wereld niet.
Het uitblijven van de betaling an sich brengt kosten met zich mee voor de schuldeiser. Die moet het ook ergens kwijt. Het is niet zijn "schuld" dat een schuldenaar niet kan betalen en het is dan ook niet (hoe rot de situatie ook is voor de schuldenaar) de bedoeling dat een schuldeiser mee het schip in gaat.

Een HTK-kat komen ze echt niet uit je armen trekken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:55

@Ariat
Auto wordt gelukkig niet afgepakt als je die echt nodig hebt voor je werk.
Tenzij het een "nieuwe" audi A6 is met veel waarde.
Anders moet je deze verkopen en een goedkope (kleinere/oudere) auto terug nemen.

Met het paard naar het werk?
Mijn man moet 110 km enkele reis, ik 52 km enkele reis.
Theoretisch kunnen wij met 1 auto, en heeft mijn man toevallig nog tot volgend jaar een auto van de zaak (dus die kunnen ze niet in beslag nemen :P ).

Mijn vriendin mocht gewoon haar oude kleine autootje houden toen ze de sanering in ging, omdat ze zo kon blijven werken.
Kosten verzekering en belasting 50E per maand (reiskosten werden vergoed), daar kan geen paard tegenop qua kosten.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 00:13

Als je 50 Euro pp per week hebt, mag je die gewoon uitgeven waaraan je zelf wilt.
Het is geen gevangenis straf die je uitzit, voor iemand die een schuld heeft, ongeacht hoe hoog.

Daar kun je zelfs nog van op vacantie gaan, of als je daar zin in hebt of 2 katten en 3 honden van houden.

En de maximale 200 euro die de kat op de velling oplevert gaat het verschil niet maken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 00:18

Als er geen bieder is voor de kat dan gaat hij terug. Als eigenaars echt zo gek zijn met hun kat dan vinden ze wel een manier om het dier via via te kopen. Kunnen ze dat niet dan zal onderhoud voor de kat er waarschijnlijk ook niet af kunnen en kan beestje beter naar mensen die er wel voor kunnen zorgen.

Schuldeisers hebben nu eenmaal het recht om zoveel mogelijk terug te krijgen van hun schuld.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 00:21

ariat, vergelijk je een paard nou echt met een auto? Sorry hoor, maar als je je auto nodig hebt voor je werk, kan die zeker niet vervangen worden door een paard. Ff 50 km naar je werk met je paard, de hele dag daar neerzetten en dan eind van de dag weer terug op je paard? :')