Jehova filmpje tegen LGBTQ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:30

Ja, natuurlijk, dat is ook een goede manier.
Maar wat als later één van je kinderen (of alle 3 := ) naar huis komt met een partner van hetzelfde geslacht? Ze gaan samenwonen, evt gezin stichten?
Want je kan het het geloof nog zoveel van kleins af meegeven, homo/ lesbisch wordt je niet dat ben je al vanaf de geboorte.
Ik vraag me dan af of je je eigen geloof even opzij kan zetten en je kind kan steunen en het niet afkeuren. Want je kan het niet willen, maar gebeuren zal het toch, met of zonder goedkeuring van je ouders. En wat is er erger dan dat je ouders je "zijn" afkeuren?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:31

Even uit mijn hoofd:
Kind wordt ook niet perse weggehaald bij de ouders, maar ouders hebben even geen zeggenschap meer over medische handelingen. Krijgen een voogd die bevoegd is om wettelijk de vertegenwoordiger te zijn van het kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:32

vuurneon schreef:
Even uit mijn hoofd:
Kind wordt ook niet perse weggehaald bij de ouders, maar ouders hebben even geen zeggenschap meer over medische handelingen. Krijgen een voogd die bevoegd is om wettelijk de vertegenwoordiger te zijn van het kind.

Is dat dan een voogd uit Jeugdzorg oid? Weet jij dat toevallig? Want het lijkt me dat een voogd uit de omgeving doorgaans hetzelfde denkbeeld zal hebben

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:33

xniieeenke schreef:
vuurneon schreef:
Ik hoop ook dat mijn zoon hetero is, voor hemzelf omdat het makkelijker is in een vooral hetero gerichte maatschappij.

Ik snap je idee maar het zou nog veel mooier zijn als al die zieke denkbeelden die discrimineren weg zijn.

En mensen ook begrip hebben voor andersdenkenden en iets niet gelijk een ziek denkbeeld noemen.

Respect hebben voor elkaar.

Mijn buurvrouw keurde het ongehuwd samenwonen van mij en mijn toen vriend af en daar had ik begrip voor. Maar ze keurde ons als personen absoluut niet af en hebben een prima contact. Dat is respect hebben :) ik respecteer haar voor haar mening en als mens, maar zij respecteert ons ook als mens.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-05-16 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Re: Jehova filmpje tegen LGBTQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:36

Als iets discrimineert vind ik 't al ziek.
Volgens mij heb je 't tegen mij zoals je het nu zegt, maar ik maak de keuzes uit 't welzijn van de medemens

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:39

Tja, ik ben ouder geworden merk ik. Zwart/wit is bij mij allang grijs geworden. Als iemand vindt dat een praktiserende homo niet naar het paradijs gaat, dan mag hij dat vinden. Zolang diegene maar vriendelijk blijft tegen de medemens: heb uw naasten lief.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-05-16 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:41

vuurneon schreef:
Tja, ik ben ouder geworden merk ik. Zwart/wit is bij mij allang grijs geworden. Als iemand vindt dat een praktiserende homo niet naar het paradijs gaat, dan mag hij dat vinden. Zolang diegene maar vriendelijk blijft tegen de medemens: heb uw naasten lief.

Dit heeft niks te maken met ouder worden hoor, tenminste, ik vind hetzelfde. Geloof wat je wilt en als je het niet eens bent met mijn mening of de manie waarop ik leef dan is het prima, maar dat verwacht ik van de andere kant ook :) Zo ging samenwonen met een christelijke jongen helemaal prima (huisgenoten) tot het onderwerp abortus opkwam. Ik ben agressief feminazi en hij streng gereformeerd.. Dat is zoals je wellicht kan begrijpen een fikse ruzie geworden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:44

Voor mij heeft het wel te maken met ouder worden, anders noem ik het niet ;) ik was als puber vrij zwart/wit maar dat is met ouder worden bij mij enorm veranderd. Helemaal nu ik zelf moeder ben, ben ik erg mild geworden :')

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:45

Homo zijn ze vanaf de moederschoot.
Daar twijfel ik niet aan.

Als ze als twee papa's of mama's een gezin gaan stichten weet ik niet wat er gaat gebeuren. Geloof op zij zetten is niet echt een optie. Ik geloof dat verstoten ook niet kan. Geeb idee hoe we dat invullen. Dat is toekomst

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:47

Wie dan leeft, dan zorgt blokje :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:52

vuurneon schreef:
Zolang diegene maar vriendelijk blijft tegen de medemens: heb uw naasten lief.

Ik moest een jaartje geleden het wisselgeld van iets wat ik gekocht had in een gereformeerde winkel van de grond halen. Want ik was duidelijk een ongelovige (spijkerbroek aan). Toen ik de opmerking "heb uw naasten lief" maakte, werd mij uitgelegd dat met "naasten" degenen bedoeld worden die naar dezelfde kerk gaan. Wat dat betreft ben ik erg blij dat ik niet gelovig ben, ik hoef niet bij iedereen die ik zie na te denken of ik er aardig tegen kan doen of niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:55

vuurneon schreef:
Wie dan leeft, dan zorgt blokje :)

Idd... Vragen als 'wat als...' Zijn compleet niet relevant. Dat zie je tegen de tijd dat het zo is wel weer. Ik sta er zo in als blokje, maar weet ook nog niet wat ik zou doen als mijn kind (die nu nog veilig in mn buik zit) over een jaar of 18 zou aankondigen dat hij homo is. Ik hoop ook dat hij tegen die tijd sterk genoeg in het leven staat hier zelf een goede beslissing over te kunnen nemen.
Een kind verstoten vind ik ook niet bepaald een christelijke gedachte :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:56

Anoeska27 schreef:
vuurneon schreef:

Ik moest een jaartje geleden het wisselgeld van iets wat ik gekocht had in een gereformeerde winkel van de grond halen. Want ik was duidelijk een ongelovige (spijkerbroek aan). Toen ik de opmerking "heb uw naasten lief" maakte, werd mij uitgelegd dat met "naasten" degenen bedoeld worden die naar dezelfde kerk gaan. Wat dat betreft ben ik erg blij dat ik niet gelovig ben, ik hoef niet bij iedereen die ik zie na te denken of ik er aardig tegen kan doen of niet.

Ik heb anders in mijn christelijke opvoeding altijd geleerd dat je naasten iedereen om je heen is :+ het staat ook letterlijk in de bijbel dat je juist liefde moet geven aan de 'minderen' in de maatschappij. Heb je vijanden lief...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:57

Anoeska27 schreef:
vuurneon schreef:

:roll:

Serieus?! Waarom van de grond?

Naasten zijn iedereen die op je pad komt.
Jezus ging eten bij oplichters etc.
Vraag de volgend keer of ze het verhaal van de barmhartige sameritaan wel goed gelezen hebben.
Laatst bijgewerkt door blokje op 09-05-16 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:59

blokje schreef:
Homo zijn ze vanaf de moederschoot.
Daar twijfel ik niet aan.

Als ze als twee papa's of mama's een gezin gaan stichten weet ik niet wat er gaat gebeuren. Geloof op zij zetten is niet echt een optie. Ik geloof dat verstoten ook niet kan. Geeb idee hoe we dat invullen. Dat is toekomst

je gaf eerder al aan dat je niet goed weet hoe je daarop zou reageren als je kinderen homoseksueel blijken. ik denk dat dit wel je taak is als ouder.

daarnaast als je homoseksualiteit afkeurd in het bij zijn van je kinderen kan dit later voor problemen zorgen. stel ze zijn homoseksueel, ze zullen je niet/minder snel in vertrouwen nemen. je keurt het immer af. je wilt toch dat je kind alles tegen jouw kan zeggen zonder dat er dramatische consequenties voor zijn?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:05

Welke dramatische consequenties ik wijs ze toch niet de deur. Over alles valt te praten. Een ik keur het niet knetterhard af.
Via me telefoon het goed uitleggenis lastig. Praktiseren keur ik af ja. Maar homo zijn niet.
En afkeuren betekend niet ze verstoten of elke dag preken tegem ze ophouden. Of op hetero cursus doen.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:07

naja ik bedoel datzij het idee zullen hebben dat ze niet geaccepteerd gaan worden. en uit de kast komen is al moeilijk zat.

dus nog eens voor de duidelijkheid, wat versta je onder praktiseren?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:07

Waarom van de grond? Zij wilde mijn hand niet aanraken en ik mocht haar toonbank ook niet aanraken. Dus moest het maar van de grond rapen.

Tja, zo worden mijn kinderen bij de bakker ook structureel overgeslagen als ze iets uitdelen. Wij doen dus boodschappen in een ander dorp. Er zijn ook echt wel fijne mensen hier hoor, maar het lijkt mij echt heel vermoeiend om steeds maar na te moeten denken of ik iemand aardig mag vinden of niet.

Verootjoo, dus ik ben in jouw ogen een mindere?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:09

DarkoFoitzik schreef:
naja ik bedoel datzij het idee zullen hebben dat ze niet geaccepteerd gaan worden. en uit de kast komen is al moeilijk zat.

Samenwonen, seks hebben etc

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:11

Anoeska27 schreef:
Waarom van de grond? Zij wilde mijn hand niet aanraken en ik mocht haar toonbank ook niet aanraken. Dus moest het maar van de grond rapen.

Tja, zo worden mijn kinderen bij de bakker ook structureel overgeslagen als ze iets uitdelen. Wij doen dus boodschappen in een ander dorp. Er zijn ook echt wel fijne mensen hier hoor, maar het lijkt mij echt heel vermoeiend om steeds maar na te moeten denken of ik iemand aardig mag vinden of niet.

Echt?
Vind dat best schokkend. Ken dat helemaal niet. Nu woon ik ook niet echt in een christelijke omgeving.

Mijn zoontje zijn vriendjes zijn echt niet allemaal kerkelijk

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:12

ok duidelijk. ik vind dit dan wel redelijk vreemd. je keurt niet af dat ze het zijn maar je keurt wel af hoe ze handelen?

in zekere zin keur je hun bestaan dus af. je kunt namelijk niet verwachten dat ze niet zullen handelen naar hun wezen. interessant.

waarom worden homoseksuelen eigenlijk afgekeurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:14

blokje schreef:
DarkoFoitzik schreef:

Samenwonen, seks hebben etc

Masturberen met iemand van hetzelfde geslacht in gedachte?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:19

Lente schreef:

Daarbij maakt het toch niet uit aan wie of wat je denkt, want als je dat doet kom je sowieso in de hel, niet?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:20

Anoeska27 schreef:

Nee dat zeg ik toch niet :+ ik bedoel dat Jezus zegt dat je zelfs je vijanden lief moet hebben. Jezus ging juist om met ongelovigen en met het uitschot van de maatschappij. Met minderen in de maatschappij bedoel ik de mensen die door iedereen als 'minder' worden gezien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:22

oomens schreef:
Lente schreef:

Daarbij maakt het toch niet uit aan wie of wat je denkt, want als je dat doet kom je sowieso in de hel, niet?

Ik denk dat daar toch wel een stuk nuance in zit.
Mijn vraag bedoelde ik overigens helemaal niet aanvallend. Ik ben gewoon benieuwd naar de definitie van praktiseren.