Grappige discussie, heb hem helemaal gelezen

Wat ik een bijzonder argument vind is het beperkte bereik van de huidige generatie elektrische auto's en dat mensen dan komen met het vakantie voorbeeld. Dus die kopen speciaal een auto voor die hoogstens paar keer per jaar dat ze zo'n afstand rijden? Dure vakantie dan...
Bovendien: in hoeveel huishoudens zijn er meerdere auto's? Heeft echt ieder gezinslid een auto nodig die standaard meerdere honderden kilometers kan overbruggen per rit?
Verder overschatten de meeste Nederlanders de afstanden die ze per jaar rijden vaak nogal. Zelf zit ik op dit moment zo rond de 20.000km, hoofdzakelijk woon-werkverkeer. Voorheen was het meer, omdat ik toen nog 50 km van mijn werk woonde en met de auto naar mijn paard ging (ook 20 km enkele reis).
Maar met die 20.000km per jaar, ben ik in de familie nog steeds een van degenen met de meeste km per jaar. En dan wonen wij nog niet eens in de randstad... en als mijn benzine autotje ermee ophoudt, dan overweeg ik serieus een elektrische auto. De diesel van mijn man is er toch voor de lange ritten.
Een beetje realiteitszin zou in een dergelijke discussie niet misstaan; niet iedereen rijdt iedere dag veel kilometers, een elektrische auto zou, los van de prijs, voor heel veel mensen echt wel een serieuze optie zijn. Maar dan moet je wel denken in mogelijkheden...