Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
snuffie123 schreef:Ik geloof de dierenverzorgers en meneer Louman wel dat ze de dieren zo goed mogelijk hebben willen verzorgen, maar ik vind en kan me dus indenken dat andere mensen dit niet zomaar aannemen. En dat vind ik eigenlijk ook wel goed van die anderen.
Wendy schreef:snuffie123 schreef:Ik geloof de dierenverzorgers en meneer Louman wel dat ze de dieren zo goed mogelijk hebben willen verzorgen, maar ik vind en kan me dus indenken dat andere mensen dit niet zomaar aannemen. En dat vind ik eigenlijk ook wel goed van die anderen.
Daarom hebben een aantal experts meegekeken en gezegd dat het goed is zo.
Wie zijn wij dan om te beweren dat het anders is, of erger nog, zoals een aantal mensen gisteren blijkbaar: inbreken om het zelf maar eens te gaan bekijken?
Laurie schreef:[naam] schreef:Er zijn een heleboel mensen die graag een aap of twee privé willen houden... of een panter, of een olifant.
Maar dat mag niet.
Wat ik niet begrijp is dat de vergunning voor het houden van de apen (en andere dieren) niet is ingetrokken nadat het park werd gesloten. Dat is meten met twee maten.
Ze hadden de vergunning nog 5 jaren door kunnen laten lopen met de voorwaarde dat in die tijd een ander onderkomen voor de dieren zou worden geregeld. In principe zou het niet mogelijk moeten zijn om op deze manier een dier van zakelijk naar privé te halen. Dat mag een andere ondernemer ook niet zomaar met zijn zakelijke objecten doen dus waarom deze voormalige dierentuinbezitters dan wel?
Niet echt eerlijk tegenover iedereen die ook wel graag een aap privé wil houden en deze ook een goed, ruim en aantrekkelijk onderkomen kan bieden en belastingtechnisch ook niet echt oke.
Nu insinueer je iets dat helemaal niet waar is. Na sluiting van de dierentuin is de familie begonnen met het Wassenaar Wildlife Breeding Centre, een commanditaire vennootschap.
Rooompie schreef:Belachelijk om zomaar in te breken, en het verhaal zo in de media te plaatsen zonder enige voorkennis.
Ik ken de eigenaren/dochter van de eigenaar van het dierenpark, en het is gewoon hun privé tuin. Een ouder stel, die simpelweg geen zin hebben om wat aan de tuin te doen. Veel te groot voor hen. Zonde? Ja, natuurlijk zonde van zo'n prachtig gebied en al die ruimte! Maargoed, het is privé en hun eigen keus.
De dieren hebben daar een mooi leven en worden goed verzorgd.. een paar jaar terug nog de reuzenschildpadden daar in hun mooie verblijf gezien, voor ook zij verhuisden naar een ander dierenpark. Zag er waanzinnig mooi uit! (Het verblijf waar zij in zaten werd gewoon nog wel bijgehouden)
De rest van het park is inderdaad behoorlijk vergroeid.. Ja en?
Mijn mini hengstje (nu ruin) mocht een paar jaar terug 1 van hun pony's dekken, en die heeft daar de hele zomer heerlijk door 1 van de lege verblijven mogen sjezen! Vond ie machtig! De dieren die er nog waren zagen er ontzettend goed verzorgd uit.
Stomme media altijd weer..
Jennyj01 schreef:eclair98 schreef:Voor de eigenaren van het park/dierentuin/prive terrein vind ik het wel erg banketstaaf, ze doen ondanks alles wel hun best om het zo goed mogelijk voor de aap te maken en dan krijg je een paar snotneuzen op je terrein en ben je opeens hoofdnieuws
Maar dat je je best doet wil niet zeggen dat het genoeg is. Deze situatie was al jaren van te voren aan te zien komen. Want ja ooit gaat er een van de twee als eerste dood. En dat iedereen het met liefde doet geloof ik best maar ik vind het in en intriest. En dat het door alle commotie nu een stuk slechter met de aap gaat is ook wat raar. Hij is gefilmd, stichting aap en de NVWA is langs geweest. Dat zijn nou niet echt hele bussen vol.
Marie111 schreef:Niet alles gelezen, maar wat ik niet begrijp dat er niemand valt over het feit dat ze 's nachts op privéterrein aan het filmen waren. Eigenlijk waren ze aan het inbreken.
Anoniem schreef:Ze hebben in ieder geval een mooie constructie bedacht om alles niet af te moeten staan.
Anoniem schreef:En toen? Hebben ze toen nieuwe dieren aangekocht om mee te fokken? Of zijn ze gaan fokken met de dieren die ze nog hadden? Hadden ze voor al hun fokproducten wel afnemers of hielden ze die ook zelf in hun privé park?
Anoniem schreef:En toen? Hebben ze toen nieuwe dieren aangekocht om mee te fokken? Of zijn ze gaan fokken met de dieren die ze nog hadden? Hadden ze voor al hun fokproducten wel afnemers of hielden ze die ook zelf in hun privé park?
Anoniem schreef:De één zegt het is een breeding center, de ander een privé tuin. Lekker duidelijk. Vanaf 2006 is het ??