Studenten geweerd uit spits, OV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElSea
Berichten: 5418
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Studenten geweerd uit spits, OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:59

Volgens mij moet NS zich schamen dat ze deze vraag uberhaupt stellen.

Urbiezira

Berichten: 2935
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Studenten geweerd uit spits, OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:30

Dat vind ik eigenlijk ook. Leuk hoor, dat de studenten het nu weer moeten aanpakken. Wat de NS fout doet is toch niet ons pakkie aan, maar wij moeten het vervolgens regelen bij de universiteiten en hogescholen? Vind ik een beetje omgekeerde wereld, eigenlijk!

Amyyy

Berichten: 3578
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Studenten geweerd uit spits, OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:42

Ik ga morgenochtend met de trein! Ik ga normaal altijd met de bus naar stage, maar ik sta hier graag een half uur eerder voor op!
Ik studeer ook af volgend jaar, maar ik vind het echt belachelijk dat de ns niet genoeg treinen heeft besteld en dat hierdoor maar de studenten uit de spits moeten. Eerst het ov promoten, iedereen met de trein!! Om vervolgens mensen te weren (uit de spits).
Er valt denk ik veel meer winst te halen in het werkveld. Thuiswerken bijvoorbeeld, dat moet echt veel beter kunnen! Maar ik merk dat veel bedrijven hier nog erg huiverig mee zijn, en graag hun personeel op de werkvloer wil zien. Of flexibel werken, beginnen tussen 7-10 en eindigen tussen 15-18, dan krijg je toch veel meer spreiding van de spits?

purny

Berichten: 29100
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Studenten geweerd uit spits, OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:10

Er zijn ook bedrijven waar je niet kan flex werken.
Ik vind het een beetje conducteurtje pesten. Denken jullie nou echt dat als je met 25000 man in een paar treintjes gaat staan je iets kan bereiken. Ga dan naar het hoofdkantoor van de ns of naar je hogeschool of uni. Daar zal je misschien meer bereiken.
Of wat denk je van de gewone werknemer die afhankelijk is van de trein. Er komt allemaal vertraging omdat de mensen er niet gewoon op tijd en normaal uit kunnen stappen

laraxXxemma

Berichten: 4757
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:15

Ik vind oprecht dat NS nu het probleem bij de studenten en de hogescholen legt. Vraag en aanbod sluit niet meer aan, dus laten wij als aanbieders de 'vraag' aanpassen? Nee dat kan je niet doen.

Stel je staat op de markt met 100 appels, en het blijkt dat er aan het eind van de dag nog 20 mensen vragen naar appels terwijl je je 100 al verkocht hebt. Dan ga je toch ook de volgende dag niet zeggen tegen de studenten; oh maar jij bent student dus jij mag nu nog geen appel. Kom vanavond maar terug om te kijken of ik nog een appel voor je over heb.... Dan koop je toch 20 meer appels in?? Oh mn kraampje is niet groot genoeg voor 20 extra appels... Maar elke dag van de week wordt er weer en weer gevraagd naar appels die ik niet kan aanbieden. Misschien tijd om te investeren in een grotere kraam voor mijn trouwe klanten?

Zullen we, in plaats van investeren in alle winkeltjes van het station te krijgen en meer personeel in te zetten voor weet ik veel wat voor "spoor gerelateerde" dingen (dit is imo gevolgoplossing en niet oorzaakoplossing) gewoon investeren in extra spoorlijnen maken en extra treinen inzetten en meer machinisten aannemen?

ALS ze dit plan daadwerkelijk willen doorzetten mogen ze de treinen tot 12 uur wel later rijden zoals ze overdag ook doen. Trein rijdt hier namelijk na 8 uur nog maar 1x in het uur! Hoop dat NS hier ook over heeft nagedacht want dit heb ik nog niet langs zien komen

Judass

Berichten: 4909
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:20

purny schreef:
Er zijn ook bedrijven waar je niet kan flex werken.
Ik vind het een beetje conducteurtje pesten. Denken jullie nou echt dat als je met 25000 man in een paar treintjes gaat staan je iets kan bereiken. Ga dan naar het hoofdkantoor van de ns of naar je hogeschool of uni. Daar zal je misschien meer bereiken.
Of wat denk je van de gewone werknemer die afhankelijk is van de trein. Er komt allemaal vertraging omdat de mensen er niet gewoon op tijd en normaal uit kunnen stappen


Misschien gaan ze dan eindelijk wat aan een probleem doen wat ze zelf veroorzaken ;)

Urbiezira

Berichten: 2935
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:23

Judass schreef:
purny schreef:
Er zijn ook bedrijven waar je niet kan flex werken.
Ik vind het een beetje conducteurtje pesten. Denken jullie nou echt dat als je met 25000 man in een paar treintjes gaat staan je iets kan bereiken. Ga dan naar het hoofdkantoor van de ns of naar je hogeschool of uni. Daar zal je misschien meer bereiken.
Of wat denk je van de gewone werknemer die afhankelijk is van de trein. Er komt allemaal vertraging omdat de mensen er niet gewoon op tijd en normaal uit kunnen stappen


Misschien gaan ze dan eindelijk wat aan een probleem doen wat ze zelf veroorzaken ;)


Precies. :) nu is het elke keer makkelijk de student in een hokje drukken, want ja, "de gewone werknemer" is belangrijker! Wat een kul. Zonder studenten heb je geen gewone werknemer. Dus als er niet een keer zo'n actie komt, waarbij iedereen de dupe dreigt te worden, dan zal de NS de student aan de kant blijven schuiven. En dat kan gewoon niet.

Animal

Berichten: 8461
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:26

purny schreef:
Er zijn ook bedrijven waar je niet kan flex werken.
Ik vind het een beetje conducteurtje pesten. Denken jullie nou echt dat als je met 25000 man in een paar treintjes gaat staan je iets kan bereiken. Ga dan naar het hoofdkantoor van de ns of naar je hogeschool of uni. Daar zal je misschien meer bereiken.
Of wat denk je van de gewone werknemer die afhankelijk is van de trein. Er komt allemaal vertraging omdat de mensen er niet gewoon op tijd en normaal uit kunnen stappen


Het is absoluut niet bedoelt als conducteurtje pesten, absoluut niet. Ik heb zeer veel respect voor deze mensen en geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om voor de gein conducteurs dwars te liggen.
Zelf zit ik in de jaarkern en studentenraad en ook daar zal het onderwerp zeker voorbij gaan komen tijdens de volgende bijeenkomsten :j

Dat de gewone werknemer die tijdens de spits reist er één dag last van gaat hebben, interesseert mij minder. Als student zijnde zit ik ook regelmatig in overvolle treinen als ik in de spits moet reizen. Ik probeer het wanneer mogelijk te voorkomen door bijvoorbeeld op de studie opdrachten te maken en zo de spits te vermijden. Of ik dat nu thuis of op de opleiding doe maakt niet zoveel uit. Als de gewone werknemer er veel last van heeft kan hij/zij overwegen om zelf één dag de spits te mijden. Wanneer de NS en de hogescholen/uni's een akkoordje sluiten moeten wij dat namelijk zo goed als iedere dag. Daarbij vergeleken is die ene keer helemaal niks.

En ja, of het effect gaat hebben durf ik niks over te zeggen. Ik verwacht het niet direct.. Maar er wordt in ieder geval aandacht aan besteed! Wanneer het doorgezet wordt verwacht ik overigens ook niet dat het bij een keertje met z'n allen in de spits rijden blijft. Dan zal er waarschijnlijk inderdaad doorgezet worden naar het hoofd van de NS (en hogescholen/uni's, alleen daar is het een beperktere doelgroep).
Persoonlijk neem ik vooral nu deel aan deze actie om te laten zien dat ik als student niet blij ben met het willen weren van studenten in de spits en dat ik mij niet zomaar aan de kant wil laten schuiven.

purny

Berichten: 29100
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:42

laraxXxemma schreef:
Zullen we, in plaats van investeren in alle winkeltjes van het station te krijgen en meer personeel in te zetten voor weet ik veel wat voor "spoor gerelateerde" dingen (dit is imo gevolgoplossing en niet oorzaakoplossing) gewoon investeren in extra spoorlijnen maken en extra treinen inzetten en meer machinisten aannemen?

De ns stopt al met de winkeltjes op het station

purny

Berichten: 29100
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:44

Ik denk niet dat het probleem bij de conducteur ligt. Dit is een probleem van hogere hand. Daar moet je als student zijn. Niet bij het rijdend personeel wat er nogmaals niks/iets aan kan doen.
Laatst bijgewerkt door purny op 07-03-16 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_

Berichten: 9569
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:45

liekec schreef:
Josien_ schreef:
Je weet dat je in de ochtend ook op tijd op kan staan en iets nuttigs doen als je niet om 9 uur op school moet zijn he? :P

Zoals werken, onee want dat is meestal savonds. Of zoals paardrijden, onee daar heb je niet genoeg tijd voor als je anderhalf uur moet reizen en rond 11 uur op school moet zijn. Of zoals je teamsport, onee die training kan je niet zo naar sochtends verplaatsen.

Niet per se aanvallend naar jou bedoeld, maar iedereen denkt maar dat de student zijn leven even allemaal naar sochtends kan verplaatsen. Daarbij komt dat docenten ook achterlijke werktijden krijgen, en bijvoorbeeld kinderen niet meer kunnen zien die sochtends wel op normale tijden op school worden verwacht. Ik snap dit echt niet, en ik zit morgen dan ook in de spits in de trein (ik moest sowieso om half tien al op school zijn maargoed).


Voor je paard kun je gewoon vroeger opstaan. Het is niet de meest praktische oplossing maar het kan wel. Voor werken en training van teamsport is het verplaatsen naar de ochtend natuurlijk minder makkelijk.

Ik bedoel het ook niet aanvallend hoor, maar ik merk dat mensen nogal paniekerig reageren over 's avonds naar school moeten. Als het elke dag is dan snap ik dat dat echt niet leuk is, maar één of misschien twee keer in de week een keer tot later naar school is echt niet het einde van de wereld hoor. Zeker niet als je dan ook later mag beginnen.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap absoluut dat mensen in de problemen kunnen komen als ze structureel tot 's avonds naar school moeten maar dat is lang niet bij iedereen zo.
En als dat wel bij zo veel mensen is dan krijg ik hier in de omgeving totaal het verkeerde beeld mee want van mijn vrienden en kennissen zijn er nauwelijks mensen die elke week volle dagen naar school moeten.

laraxXxemma

Berichten: 4757
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:50

purny schreef:
laraxXxemma schreef:
Zullen we, in plaats van investeren in alle winkeltjes van het station te krijgen en meer personeel in te zetten voor weet ik veel wat voor "spoor gerelateerde" dingen (dit is imo gevolgoplossing en niet oorzaakoplossing) gewoon investeren in extra spoorlijnen maken en extra treinen inzetten en meer machinisten aannemen?

De ns stopt al met de winkeltjes op het station

Is precies wat ik zeg, het kost ook geld om de winkeltjes van het station te krijgen om er vervolgens nieuwe dingen in te doen

Animal

Berichten: 8461
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:59

purny schreef:
Ik denk niet dat het probleem bij de conducteur ligt. Dit is een probleem van hogere hand. Daar moet je als student zijn. Niet bij het rijdend personeel wat er nogmaals niks/iets aan kan doen.


Nogmaals, het gaat hier niet om conducteurtje pesten. Zie mijn post hierboven.
Hogere hand zal de volgende stap zijn. Deze actie is meer om ons gezicht te laten zien. Niet direct aan de hogere hand, maar vooral juist aan medereizigers en andere studenten. Daarbij zal de media dit ook wel erg leuk vinden, en dat is waar de hogere hand wel mee te maken gaat krijgen. Het rijdend personeel staat er verder compleet buiten. Zij hebben enkel één dag wat extra drukkere treinen.
Iedereen weet best dat de conducteurs niet het probleem veroorzaakt hebben en er ook weinig aan kunnen doen.

Cinderella

Berichten: 6341
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:11

Animal schreef:
purny schreef:
Ik denk niet dat het probleem bij de conducteur ligt. Dit is een probleem van hogere hand. Daar moet je als student zijn. Niet bij het rijdend personeel wat er nogmaals niks/iets aan kan doen.


Nogmaals, het gaat hier niet om conducteurtje pesten. Zie mijn post hierboven.
Hogere hand zal de volgende stap zijn. Deze actie is meer om ons gezicht te laten zien. Niet direct aan de hogere hand, maar vooral juist aan medereizigers en andere studenten. Daarbij zal de media dit ook wel erg leuk vinden, en dat is waar de hogere hand wel mee te maken gaat krijgen. Het rijdend personeel staat er verder compleet buiten. Zij hebben enkel één dag wat extra drukkere treinen.
Iedereen weet best dat de conducteurs niet het probleem veroorzaakt hebben en er ook weinig aan kunnen doen.


Was dat maar waar.. hoevaak conducteurs wel niet de dupe overal van worden :n. Ik ben blij dat mijn vriend morgen vrij is.

Idee van de NS vind ik vreemd. Ik reis vaak in spitsuur en de hoeveelheid studenten is niet schrikbarend, sterker nog, zoveel zijn het er niet in verhouding met de overige reizigers.
Maargoed het is niet de NS die schooltijden bepaalt, maar de schoolinstellingen zelf. Mocht een dergelijke planning qua lestijden er wel komen, zouden studenten toch echt bij de scholen moeten gaan protesteren.
Ik heb bij de UvA werkgroepen waar ik me voor inschrijf. Sommige groepen zijn 's avonds of rond spitstijden, maar over het algemeen tijden buiten de spits om. Ik schrijf me altijd in voor uurtjes overdag (meestal 11 tot 1 of 1 tot 3), maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die luxe heeft om zelf een rooster in te plannen.

Animal

Berichten: 8461
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:16

Ik heb het ook vaak gezien hoor, dat conducteurs de dupe worden voor zaken waar ze niks aan kunnen doen. Echter wordt bij deze actie veelvuldig benadrukt dat de conducteurs niks verweten kunnen worden en die juist een steuntje in de rug verdienen omdat hun grote baas op de verkeerde dingen wil besparen.

Wat ik wel vaak meemaak zijn opgefokte stadse zakenmannetjes die treinpersoneel woest staan uit te schelden omdat er vertraging is of een trein niet rijdt. Ze zijn dan wel 10 minuten later thuis en ze hebben keihard gewerkt de hele dag!

In ieder geval kijk ik het treinpersoneel er niet op aan en de andere personen die ik ken en morgen een paar uurtjes in de spits gaan treinen ook niet. :n

purny

Berichten: 29100
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:17

@Lara: ik had je post verkeerd gelezen, excuus

ElSea
Berichten: 5418
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:16

Josien_ schreef:
liekec schreef:
Zoals werken, onee want dat is meestal savonds. Of zoals paardrijden, onee daar heb je niet genoeg tijd voor als je anderhalf uur moet reizen en rond 11 uur op school moet zijn. Of zoals je teamsport, onee die training kan je niet zo naar sochtends verplaatsen.

Niet per se aanvallend naar jou bedoeld, maar iedereen denkt maar dat de student zijn leven even allemaal naar sochtends kan verplaatsen. Daarbij komt dat docenten ook achterlijke werktijden krijgen, en bijvoorbeeld kinderen niet meer kunnen zien die sochtends wel op normale tijden op school worden verwacht. Ik snap dit echt niet, en ik zit morgen dan ook in de spits in de trein (ik moest sowieso om half tien al op school zijn maargoed).


Voor je paard kun je gewoon vroeger opstaan. Het is niet de meest praktische oplossing maar het kan wel. Voor werken en training van teamsport is het verplaatsen naar de ochtend natuurlijk minder makkelijk.

Ik bedoel het ook niet aanvallend hoor, maar ik merk dat mensen nogal paniekerig reageren over 's avonds naar school moeten. Als het elke dag is dan snap ik dat dat echt niet leuk is, maar één of misschien twee keer in de week een keer tot later naar school is echt niet het einde van de wereld hoor. Zeker niet als je dan ook later mag beginnen.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap absoluut dat mensen in de problemen kunnen komen als ze structureel tot 's avonds naar school moeten maar dat is lang niet bij iedereen zo.
En als dat wel bij zo veel mensen is dan krijg ik hier in de omgeving totaal het verkeerde beeld mee want van mijn vrienden en kennissen zijn er nauwelijks mensen die elke week volle dagen naar school moeten.

Als je stal open is vanaf half negen kan je eerder opstaan wat je wil, maar dan red je het echt niet om om half tien weer gewassen omgekleed en al bij het bushokje te staan.

Inoterry

Berichten: 4261
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 02:47

Even voor de duidelijkheid waardoor dit gebrek aan treinen is ontstaan. Enkele jaren terug was er een terugval in het aantal reizigers en was er sprake van dat de OV studentenkaart in zijn geheel afgeschaft zou gaan worden. De verwachting was dus dat het aantal reizigers nog verder af zou nemen. Nu weet ik niet hoe jullie er over denken, maar ik durf er om te wedden dat als jullie toendertijd in de schoenen van de NS directie zouden hebben gestaan ook geen hele dure, nieuwe treinen aan zouden schaffen als je er al zeker van bent dat je ze toch niet nodig hebt. Het is ook geen goedkoop idee om prima treinen ergens op een rangeerterrein weg te laten rotten.
Helaas voor NS, en mazzel voor de studenten, hebben de hoge dames en heren in Den haag besloten dat de Ov-studentenkaart zou blijven. Sterker nog, er zouden meer studenten recht op zo'n kaart krijgen. En of NS maar even een paar treinen uit de hoge hoed wil toveren, want verrassing, jullie krijgen alleen maar meer reizigers.
Dan komen we op het volgende probleem. Ergens in Europa, in een durpke genaamd Brussel, hebben er wat hoge dames en heren besloten dat bedrijven die dure dingen aan willen schaffen daar een speciale procedure voor moeten volgen zodat alle bedrijven een "eerlijke" kans krijgen. En laagste bieder krijgt het werk. Of ze nu prutswerk af gaan leveren, of goed werk, is niet meer van belang. Alleen die procedure kost tijd. En als dat achter de rug is, kan NS pas een bestelling plaatsen voor treinen. En aangezien een treinenbouwer ook geen treinen uit een hoge hoed kan toveren moeten die dingen eerst worden gebouwd, wat ook niet op 1 dag is gebeurt, zo'n ding is best groot en er gaat knap wat electronica in, en daarna moet het nog worden getest. Beetje banketstaaf als zo'n nieuw treintje niet goed zou remmen ofzo.
De moraal van dit verhaal, iedereen moppert nu op NS, want die heeft de zaken niet op orde. Daar heeft iedereen nog eens gelijk in ook, alleen heeft NS nooit echt de kans gekregen om de zaken op tijd op orde te hebben. Dus ipv schelden op NS kan je beter schelden op de, ietwat draaikonterige jongens en meisjes die dit land horen te besturen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:01

Inoterry schreef:
Helaas voor NS, en mazzel voor de studenten, hebben de hoge dames en heren in Den haag besloten dat de Ov-studentenkaart zou blijven. Sterker nog, er zouden meer studenten recht op zo'n kaart krijgen. En of NS maar even een paar treinen uit de hoge hoed wil toveren, want verrassing, jullie krijgen alleen maar meer reizigers.


Maar waar komen die extra reizigers dan ineens vandaan? De MBO'ers die eerder nog geen OV kaart hadden reisden immers ook al met de trein, alleen betaalden ze er toen gewoon zelf voor.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 19636
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:16

Inoterry, dan hebben ze alsnog een flinke denkfout gemaakt. Kijk maar naar het MBO, men gaat er vanuit dat als die straks een OV kaart krijgen, er veel extra reizigers komen. Echter, wat ik om mij heen hoor, is dat veel MBO-ers nu al een abonnement hebben. Ze moeten toch op de een of andere manier op school komen. Die zitten dus allang in de trein, die komen er straks niet nog extra bij.

Hetzelfde geld voor het afschaffen van de OV, het is maar zéér de vraag óf dat übderhaupt minder treinreizigers op gaat leveren. Een OV-abonnement op een vast traject is over het algemeen echt nog goedkoper en bovendien vele malen makkelijker te regelen, dan een kamer huren.

Ik weet niet wie die denkwijze in de wereld geholpen heeft bij de NS, dat de hoeveelheid vervoer van de OVkaart afhangt, maar ik betwijfel dat ten zeerste.

Shadow0

Berichten: 44628
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:34

Inoterry schreef:
Even voor de duidelijkheid waardoor dit gebrek aan treinen is ontstaan. Enkele jaren terug was er een terugval in het aantal reizigers en was er sprake van dat de OV studentenkaart in zijn geheel afgeschaft zou gaan worden. De verwachting was dus dat het aantal reizigers nog verder af zou nemen.


Dat was ook toen al een twijfelachtige voorspelling - het aantal mensen in Nederland neemt niet af, dus een flinke afname van de reizigers zou zelfs met afschaffen van de OV studentenkaart niet zomaar aan de orde geweest zijn.

Citaat:
Ergens in Europa, in een durpke genaamd Brussel, hebben er wat hoge dames en heren besloten dat bedrijven die dure dingen aan willen schaffen daar een speciale procedure voor moeten volgen zodat alle bedrijven een "eerlijke" kans krijgen. En laagste bieder krijgt het werk. Of ze nu prutswerk af gaan leveren, of goed werk, is niet meer van belang.


Er is genoeg aan te merken op de procedure van internationaal aanbesteden, maar dit is niet helemaal juist, en daarnaast krijg ik kriebels van de manier van schrijven, alsof je het tegen kinderen hebt. Dat is nergens voor nodig. (Geldt ook voor het deel wat erna komt.)

maava
Berichten: 1569
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:02

Lalidan schreef:
Inoterry, dan hebben ze alsnog een flinke denkfout gemaakt. Kijk maar naar het MBO, men gaat er vanuit dat als die straks een OV kaart krijgen, er veel extra reizigers komen. Echter, wat ik om mij heen hoor, is dat veel MBO-ers nu al een abonnement hebben. Ze moeten toch op de een of andere manier op school komen. Die zitten dus allang in de trein, die komen er straks niet nog extra bij.


Ik betaal nu al ander half jaar 400 per maand om naar school te komen. Ik kan niet wachten totdat ik mijn studenten OV krijg, meerdere klasgenoten hebben hetzelfde probleem.

Inoterry

Berichten: 4261
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:21

De reden van mijn schrijfwijze is omdat ik in dit topic erg merk dat begrijpend lezen voor sommigen schijnbaar enorm moeilijk is en ik geen zin heb om het hele verhaal nog een keer uit te leggen. NS word om het minste geringste afgezeken in de media en de meeste mensen gaan daar braaf in mee. Wat ik heb geschreven is de zuivere waarheid. Enkele jaren geleden is het aantal reizigers schrikbarend afgenomen. Dat werd door al het rijdend personeel bij NS opgemerkt. Dat was precies in de tijd dat er treinen besteld hadden moeten worden om nu beschikbaar te zijn. Als dan ook nog eens de studentenkaart afgeschaft gaat worden...

magda_90
Berichten: 32688
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Studenten geweerd uit spits, OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 11:24

Ik ben het wel met Shadow eens. Scholieren moeten naar school toe immers, een ov-kaart verandert daar nauwelijks wat aan. Een aparte gedachtengang destijds.

purny

Berichten: 29100
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Studenten geweerd uit spits, OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:26

Ik vond het best wel apart. 28000 aanmeldingen en volgens mij de helft niet eens meegedaan. Dan is het maar goed dat de ns geen extra materiaal heeft ingezet