Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Er zijn ook bedrijven waar je niet kan flex werken.
Ik vind het een beetje conducteurtje pesten. Denken jullie nou echt dat als je met 25000 man in een paar treintjes gaat staan je iets kan bereiken. Ga dan naar het hoofdkantoor van de ns of naar je hogeschool of uni. Daar zal je misschien meer bereiken.
Of wat denk je van de gewone werknemer die afhankelijk is van de trein. Er komt allemaal vertraging omdat de mensen er niet gewoon op tijd en normaal uit kunnen stappen
Judass schreef:purny schreef:Er zijn ook bedrijven waar je niet kan flex werken.
Ik vind het een beetje conducteurtje pesten. Denken jullie nou echt dat als je met 25000 man in een paar treintjes gaat staan je iets kan bereiken. Ga dan naar het hoofdkantoor van de ns of naar je hogeschool of uni. Daar zal je misschien meer bereiken.
Of wat denk je van de gewone werknemer die afhankelijk is van de trein. Er komt allemaal vertraging omdat de mensen er niet gewoon op tijd en normaal uit kunnen stappen
Misschien gaan ze dan eindelijk wat aan een probleem doen wat ze zelf veroorzaken
purny schreef:Er zijn ook bedrijven waar je niet kan flex werken.
Ik vind het een beetje conducteurtje pesten. Denken jullie nou echt dat als je met 25000 man in een paar treintjes gaat staan je iets kan bereiken. Ga dan naar het hoofdkantoor van de ns of naar je hogeschool of uni. Daar zal je misschien meer bereiken.
Of wat denk je van de gewone werknemer die afhankelijk is van de trein. Er komt allemaal vertraging omdat de mensen er niet gewoon op tijd en normaal uit kunnen stappen
laraxXxemma schreef:Zullen we, in plaats van investeren in alle winkeltjes van het station te krijgen en meer personeel in te zetten voor weet ik veel wat voor "spoor gerelateerde" dingen (dit is imo gevolgoplossing en niet oorzaakoplossing) gewoon investeren in extra spoorlijnen maken en extra treinen inzetten en meer machinisten aannemen?
liekec schreef:Josien_ schreef:Je weet dat je in de ochtend ook op tijd op kan staan en iets nuttigs doen als je niet om 9 uur op school moet zijn he?
Zoals werken, onee want dat is meestal savonds. Of zoals paardrijden, onee daar heb je niet genoeg tijd voor als je anderhalf uur moet reizen en rond 11 uur op school moet zijn. Of zoals je teamsport, onee die training kan je niet zo naar sochtends verplaatsen.
Niet per se aanvallend naar jou bedoeld, maar iedereen denkt maar dat de student zijn leven even allemaal naar sochtends kan verplaatsen. Daarbij komt dat docenten ook achterlijke werktijden krijgen, en bijvoorbeeld kinderen niet meer kunnen zien die sochtends wel op normale tijden op school worden verwacht. Ik snap dit echt niet, en ik zit morgen dan ook in de spits in de trein (ik moest sowieso om half tien al op school zijn maargoed).
purny schreef:laraxXxemma schreef:Zullen we, in plaats van investeren in alle winkeltjes van het station te krijgen en meer personeel in te zetten voor weet ik veel wat voor "spoor gerelateerde" dingen (dit is imo gevolgoplossing en niet oorzaakoplossing) gewoon investeren in extra spoorlijnen maken en extra treinen inzetten en meer machinisten aannemen?
De ns stopt al met de winkeltjes op het station
purny schreef:Ik denk niet dat het probleem bij de conducteur ligt. Dit is een probleem van hogere hand. Daar moet je als student zijn. Niet bij het rijdend personeel wat er nogmaals niks/iets aan kan doen.
Animal schreef:purny schreef:Ik denk niet dat het probleem bij de conducteur ligt. Dit is een probleem van hogere hand. Daar moet je als student zijn. Niet bij het rijdend personeel wat er nogmaals niks/iets aan kan doen.
Nogmaals, het gaat hier niet om conducteurtje pesten. Zie mijn post hierboven.
Hogere hand zal de volgende stap zijn. Deze actie is meer om ons gezicht te laten zien. Niet direct aan de hogere hand, maar vooral juist aan medereizigers en andere studenten. Daarbij zal de media dit ook wel erg leuk vinden, en dat is waar de hogere hand wel mee te maken gaat krijgen. Het rijdend personeel staat er verder compleet buiten. Zij hebben enkel één dag wat extra drukkere treinen.
Iedereen weet best dat de conducteurs niet het probleem veroorzaakt hebben en er ook weinig aan kunnen doen.
Josien_ schreef:liekec schreef:Zoals werken, onee want dat is meestal savonds. Of zoals paardrijden, onee daar heb je niet genoeg tijd voor als je anderhalf uur moet reizen en rond 11 uur op school moet zijn. Of zoals je teamsport, onee die training kan je niet zo naar sochtends verplaatsen.
Niet per se aanvallend naar jou bedoeld, maar iedereen denkt maar dat de student zijn leven even allemaal naar sochtends kan verplaatsen. Daarbij komt dat docenten ook achterlijke werktijden krijgen, en bijvoorbeeld kinderen niet meer kunnen zien die sochtends wel op normale tijden op school worden verwacht. Ik snap dit echt niet, en ik zit morgen dan ook in de spits in de trein (ik moest sowieso om half tien al op school zijn maargoed).
Voor je paard kun je gewoon vroeger opstaan. Het is niet de meest praktische oplossing maar het kan wel. Voor werken en training van teamsport is het verplaatsen naar de ochtend natuurlijk minder makkelijk.
Ik bedoel het ook niet aanvallend hoor, maar ik merk dat mensen nogal paniekerig reageren over 's avonds naar school moeten. Als het elke dag is dan snap ik dat dat echt niet leuk is, maar één of misschien twee keer in de week een keer tot later naar school is echt niet het einde van de wereld hoor. Zeker niet als je dan ook later mag beginnen.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap absoluut dat mensen in de problemen kunnen komen als ze structureel tot 's avonds naar school moeten maar dat is lang niet bij iedereen zo.
En als dat wel bij zo veel mensen is dan krijg ik hier in de omgeving totaal het verkeerde beeld mee want van mijn vrienden en kennissen zijn er nauwelijks mensen die elke week volle dagen naar school moeten.
Inoterry schreef:Helaas voor NS, en mazzel voor de studenten, hebben de hoge dames en heren in Den haag besloten dat de Ov-studentenkaart zou blijven. Sterker nog, er zouden meer studenten recht op zo'n kaart krijgen. En of NS maar even een paar treinen uit de hoge hoed wil toveren, want verrassing, jullie krijgen alleen maar meer reizigers.
Inoterry schreef:Even voor de duidelijkheid waardoor dit gebrek aan treinen is ontstaan. Enkele jaren terug was er een terugval in het aantal reizigers en was er sprake van dat de OV studentenkaart in zijn geheel afgeschaft zou gaan worden. De verwachting was dus dat het aantal reizigers nog verder af zou nemen.
Citaat:Ergens in Europa, in een durpke genaamd Brussel, hebben er wat hoge dames en heren besloten dat bedrijven die dure dingen aan willen schaffen daar een speciale procedure voor moeten volgen zodat alle bedrijven een "eerlijke" kans krijgen. En laagste bieder krijgt het werk. Of ze nu prutswerk af gaan leveren, of goed werk, is niet meer van belang.
Lalidan schreef:Inoterry, dan hebben ze alsnog een flinke denkfout gemaakt. Kijk maar naar het MBO, men gaat er vanuit dat als die straks een OV kaart krijgen, er veel extra reizigers komen. Echter, wat ik om mij heen hoor, is dat veel MBO-ers nu al een abonnement hebben. Ze moeten toch op de een of andere manier op school komen. Die zitten dus allang in de trein, die komen er straks niet nog extra bij.