Gezin misschien niet op vakantie door foto met paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:08

chanel1985 schreef:
ohjajoh6 schreef:
Ik geef nooit toestemming aan vreemden.
Ik heb het eerder meegemaakt, dat iemand met kwaad in de zin tegenover mijn dieren, eerst foto's had staan maken.
Ook weet ik dat er viespeuken en mishandelaars rondlopen.
Dus neemt iemand zomaar, zonder toestemming foto's of wilt dit gaan doen, dan heb je aan mij een slechte idd.

Dus eigenlijk is de grootste doorslaggever het zonder toestemming maken van foto's.
En vragen ze het wel eerst netjes, dan laat ik mijn intuïtie spreken...

Maar wat als je dieren niet het hoofdonderwerp zijn, maar ergens op de achtergrond?

Zoals ik eerder al schreef kan ik me niet voorstellen dat je in je hele leven nog nooit een foto gemaakt heb waar er op de achtergrond iets staat wat niet van u is en waar je geen toestemming voor hebt gevraagd, al is het een struik, boom,...

Ik moet hier eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik een vreselijke fotograaf ben :+ Ik presteer het nog om mijn pracht van een merrie er uit te laten zien als een 30 jarig paard op een foto...
En dus maak ik zelden tot nooit foto's en als ik dat doe is het op eigen terrein.
Maar ik zet al niets op bijvoorbeeld fb, waar dat mijn verhuurders of hun dieren op zouden staan, omdat ik weet dat zij ook liever de anonimiteit bewaren.

En ik zie een dier natuurlijk wel als een levend wezen, ik heb dat met bomen dan weer wat minder...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-16 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:09

Vicky_Belle schreef:
en mensen die huren, moeten zij dan aan hun huisbaas vragen of ze foto's mogen nemen in en rond het huis?
t zelfde voor mensen die iets leasen
mensen die op vakantie kiekjes nemen van gebouwen
...
ik kan nog zo even door gaan

jij kan misschien vet-rijk zijn met je eigen bos maar je kan toch niet verwachten dat iedereen enkel zijn eigendom fotografeert. Dan is fotograferen enkel voor de rijken ...

Niks rijk aan, hard voor gewerkt en veel voor gelaten.
Verder zodra je iets verhuurd worden de rechten ook anders; als ik mijn huis verhuur mogen de huurders daar in leven. Maar ik zou het niet appreciëren als morgen hier een gezin bij in trekt en mee in het huis komt leven dat niet te huur is; Ofwel; appelen en peren.

ShadowO; dus dan is "gevoel" een prima argument maar als het om dieren van iemand gaan is gevoel dat ineens niet meer? :) Mijn gevoel dat ik gewoon liever niet mijn dieren ergens anders terug vind zonder dat ik daarvoor toestemming voor gegeven heb is dan blijkbaar onderhevig aan jouw idé dat portretrecht rechtvaardiger is omdat mensen betekenis hechten aan foto's en dieren niet? Ofwel; mijn gevoel is minder belangrijk dan jouw ide kwa argumenten in dit vragenuurtje van je?
Ja, dan zijn we uit gepraat toch. :-)

Leffroi; Klopt ik spreek vanuit en over mezelf, zouden meer bokkers (jij ook trouwens) eens moeten proberen, zou het discussiëren al een stuk fijner maken! Ik heb nl al meermaals aangegeven dat ik het niet zo ver te drijven als deze vrouw doet. Ik zou het dus ook appreciëren als je die woorden me niet in de mond legt en ze zelfs even voor de goede orde terug zou nemen.
Verder reageren mensen dan "dat je die dieren dan maar afgelegen moet zetten" op mijn reacties en daarop geef ik slechts aan dat ik dat gedaan heb. :') Niks meer of minder.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-02-16 17:13, in het totaal 3 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:10

Jij hebt minder met bomen, maar misschien de eigenaar van die boom niet en vind die het erg dat je geen toestemming hebt gevraagd, al staat het op de achtergrond.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:10

hoi ohjajoh geen idee wat jij hebt meegemaakt maar als er iemand kwaad doet dan ga je toch naar de politie ???
trouwens een dierenbeul of viespeuk gaat het jou niet eerst vragen en zich niet laten tegenhouden door "geen toestemming"

ik heb bv een hele mooie foto van mijn kindje op het strand, dat staat op mijn facebook, uitvergroot op de schouw en elk familielid heeft hem ook.
Op die foto staan mensen, kinderen en dieren in de achtergrond, zelfs halfnaakt in niet flatterende pose's
Mag ik dan volgens jou die foto niet delen want ik heb toen die 100 mensen in de achtergrond niet gevraagd of ik de foto mag maken / gebruiken / delen
en ze onherkenbaar maken is een gewoon lelijk en maakt de foto kapot.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:14

Ayasha schreef:
Vicky_Belle schreef:
en mensen die huren, moeten zij dan aan hun huisbaas vragen of ze foto's mogen nemen in en rond het huis?
t zelfde voor mensen die iets leasen
mensen die op vakantie kiekjes nemen van gebouwen
...
ik kan nog zo even door gaan

jij kan misschien vet-rijk zijn met je eigen bos maar je kan toch niet verwachten dat iedereen enkel zijn eigendom fotografeert. Dan is fotograferen enkel voor de rijken ...

Niks rijk aan, hard voor gewerkt en veel voor gelaten.

goed van jou, maar je ontwijkt daarmee mooi mijn vragen aan jou.
Of verwacht jij echt dat iedereen enkel zijn eigen eigendom fotografeert

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:15

Ik had 'm even aangepast Vicky-Belle :) Had mijn touchpad nog niet af gezet en dan doet ie soms gekke dingen met selecteren en verwijderen (enfin, je typt dan over het geselecteerde stukje heen) en stukje was verdwenen tijdens het typen zonde dat ik het zag dus heb even weer aangevuld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:19

Vicky_Belle schreef:
hoi ohjajoh geen idee wat jij hebt meegemaakt maar als er iemand kwaad doet dan ga je toch naar de politie ???
trouwens een dierenbeul of viespeuk gaat het jou niet eerst vragen en zich niet laten tegenhouden door "geen toestemming"

ik heb bv een hele mooie foto van mijn kindje op het strand, dat staat op mijn facebook, uitvergroot op de schouw en elk familielid heeft hem ook.
Op die foto staan mensen, kinderen en dieren in de achtergrond, zelfs halfnaakt in niet flatterende pose's
Mag ik dan volgens jou die foto niet delen want ik heb toen die 100 mensen in de achtergrond niet gevraagd of ik de foto mag maken / gebruiken / delen
en ze onherkenbaar maken is een gewoon lelijk en maakt de foto kapot.

Ik hoef jou toch zeker niet te gaan vertellen wat ik heb gedaan in die situatie? Dat is toch water naar de zee brengen, als je het kan voorkomen?
Want ik voorkom dan dingen liever in het vervolg, dan dat ik naar de politie moet blijven gaan, of het heft in eigen hand nemen...
En daar gaat het toch ook helemaal niet om? Mijn ervaring is, dat de meesten, die geen toestemming tot fotograferen vragen, dus ook over het algemeen niet veel goeds van plan zijn. Kom ik weer, heeft met fatsoensnormen te maken, want ik sta er op zon moment dus wel mooi bij toe te kijken.

Ik denk dat een foto die jij op fb zet en voor je eigen familie gebruikt ook appels met peren vergelijken is, want je gebruikt het toch niet voor commerciële doeleinden?
Maar ik ben blij dat ik er niet bij jou opsta idd...
Nou had dat zo wie zo je hele foto verpest hoor... :Y)

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:20

bedankt voor de aanvulling ayasha
maar ik snap je niet helemaal
kan aan mijn blonde kop liggen of mijn belgisch taalgebruik maar kan je even uitleggen

ik quote je (ayasha) even:
Verder zodra je iets verhuurd worden de rechten ook anders; als ik mijn huis verhuur mogen de huurders daar in leven. Maar ik zou het niet appreciëren als morgen hier een gezin bij in trekt en mee in het huis komt leven dat niet te huur is; Ofwel; appelen en peren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:24

Zodra je een huis verhuurd geef je de huurders toestemming om het huis, tegen betaling, als het "hunne" te beschouwen, ze mogen daar leven en gebruik maken van de faciliteiten alsof het een eigen woning betreft. Dan zeg je daar niks van want er wordt voor betaald en je hebt ze toestemming gegeven om het te gebruiken.
Echter wanneer datzelfde gezin ineens bij mij binnen zou komen en hier zou doen alsof de boel van hun is. Dan zou er toch een hartig woordje gepraat worden. :D Bij jou misschien niet maar hier iig wel. Ofwel: verhuurde eigendom (dus met toestemming gebruikte eigendom) vergelijken met niet gehuurde (geen toestemming) eigendom is eigenlijk niet fair. :)

Edit; typfout er uit gehaald
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-02-16 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:25

ohjajoh6 schreef:
.

Ik denk dat een foto die jij op fb zet en voor je eigen familie gebruikt ook appels met peren vergelijken is, want je gebruikt het toch niet voor commerciële doeleinden?
Maar ik ben blij dat ik er niet bij jou opsta idd...
Nou had dat zo wie zo je hele foto verpest hoor... :Y)

:')

op facebook ben je al je rechten kwijt van de foto en mogen ze hem ook onbeperkt gebruiken
dus die foto kan ondertussen een gigantische banner zijn in hongkong (zal nu wel niet zo zijn maar facebook heeft dat recht)
dus dan is hij wel weer commercieel, ik heb mijn rechten opgegeven toen ik hem op facebook plaatste
maar we zijn aan het afdwalen van het echte topic.

Ayasha
Blogger

Re: Gezin misschien niet op vakantie door foto met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:26

Ehm ik geloof dat daar wel een aantal landen tegen in aan het gaan zijn. Duitse gebruikers staan hun rechten iig niet meer af en ik meen dat België ook een rechtzaak bezig is (of die al afgelopen is weet ik niet, zou het eens terug moeten op zoeken wat daar nu van gekomen is.)

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:28

Ayasha schreef:
Zodra je een huis verhuurd geef je de huurders toestemming om het huis, tegen betaling, als het "hunne" te beschouden, ze mogen daar leven en gebruik maken van de faciliteiten alsof het een eigen woning betreft. Dan zeg je daar niks van want er wordt voor betaald en je hebt ze toestemming gegeven om het te gebruiken.
Echter wanneer datzelfde gezin ineens bij mij binnen zou komen en hier zou doen alsof de boel van hun is. Dan zou er toch een hartig woordje gepraat worden. :D Bij jou misschien niet maar hier iig wel. Ofwel: verhuurde eigendom (dus met toestemming gebruikte eigendom) vergelijken met niet gehuurde (geen toestemming) eigendom is eigenlijk niet fair. :)

bedankt voor de uitklaring, nu snap ik je

dus even kort door de bocht een samenvatting:
enkel eigenaars of huurders mogen foto's van het goed/dier nemen.

hoe zit dat dan met bomen struiken en andere achtergronden etc zoals Chanel1985 zo mooi verwoord
kiekjes van leuke huisjes op vakantie (en je huurt een hotelkamer verderop)
kiekjes van kindjes op het strand met andere kinderen in de achtergrond die je niet kent en een andere taal spreken

...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:32

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik geen reistige jut ben en dat ik simpelweg niet in die situaties kom dus dat ik het ook moeilijk vind om daar een onderbouwde mening over te geven. :) Sowieso is dit iets waar heel veel gevoel bij komt kijken. Echter zou ik niet blij zijn als ik bv deel uit zou maken van de foto die hierboven besproken wordt. :)
Ik kom wél op wedstrijden en ik ben heel voorzichtig met foto's daar. Je zal mij geen foto zien gebruiken waar iemand anders op staat zonder toestemming. Ja, dat maakt de bruikbare wedstrijdfoto's wel schaars maar dat is dan maar zo. ;)
Vaak ken je die ruiters wel en meestal vraag ik hen dan gewoon even "joh ik heb een foto waar je op staat, wil je 'm hebben/zou ik die mogen gebruiken anders doe ik hem weg" of je knipt ze er simpelweg af of vervaagd ze tot ze onherkenbaar zijn. :+

Ik weet wel dat bv een bepaalde vereniging met bonsaiboompjes een regel heeft in gesteld dat enkel door hun gekozen fotograven nog mogen fotograferen in de ruimte waar de boompjes op gesteld worden om te voorkomen dat een boompje door een "recreatieve fotograaf" op een verkeerde wijze neer gezet zou worden waardoor al het harde werk "teniet gedaan" wordt. :) Er zijn dus wel degelijk mensen die je echt niet blij maakt als je hun bomen/struiken/bloemen zomaar fotograffeerd, ook niet als achtergrond (je komt nl de hele ruimte niet in met camera als je geen kaartje hebt dus ze kunnen ook niet op de achtergrond komen.) Dit weet ik overigens uit eerste hand. (ik ken de organisator van deze overigens internationale tentoonstellingen) Als een vereniging met boompjes er zo over kan denken, waarom is het dan zo'n ramp dat een paarden-eigenaar er zo over denkt? :)
Is dit een antwoord waar je wat aan hebt?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-02-16 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:33

k heb het over bomen in de straat, in het bos, in een voortuin,....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:39

Ja daardoor dacht ik dus aan die bonsaiboompjes. Er zijn dus effectief mensen die het niet fijn vinden als je hun planten/bloemen fotograffeerd. :) En ja, ook daar kan ik me best wat bij voorstellen. Bomen in de straat zijn meestal gemeentebomen en de meeste gemeentes doen daar niet moeilijk over. Privé bossen mag je (iig in belgie) uberhaupt zelden komen zonder toestemming dus daar zou je ook niet mogen fotograferen zonder toestemming. :)
Een voortuin tja, ik denk dat ik als ze hier zouden foto's komen trekken toch buiten zou gaan vragen wat de bedoeling is ja. :) (en dit is eveneens geheel fictief want niemand wil momenteel onze voortuin op de foto _O- ). Het zou niet eens in me op komen om iemands voortuin te fotograferen eigenlijk... := Ook niet met mensen er voor oid.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:44

Maar misschien zijn ze van iets anders foto's aan het trekken en staat er een struikje op, dan moet men het ook gaan vragen hé.

Bomen van de gemeente zijn hun eigendom, dus moet je het ook gaan vragen -, ook al veronderstel je dat die niet moeilijk doen.

Ik heb een foto gemaakt gisteren van mijn zoontje, de lantaarnapaal van buiten staat er in de verte mee op, maar ik ga dat niet vragen aan de gemeente of dat mag of niet, hoe ridicul zijt ge dan bezig.

Maar als je er zo op tegen bent dat er misschien iets in de verte van uw dier op een foto staat, moet je zelf ook voor alles toestemming vragen. Dat is mijn punt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:46

ohjajoh6 schreef:
Ik moet hier eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik een vreselijke fotograaf ben :+ Ik presteer het nog om mijn pracht van een merrie er uit te laten zien als een 30 jarig paard op een foto...
En dus maak ik zelden tot nooit foto's en als ik dat doe is het op eigen terrein.
Maar ik zet al niets op bijvoorbeeld fb, waar dat mijn verhuurders of hun dieren op zouden staan, omdat ik weet dat zij ook liever de anonimiteit bewaren.

En ik zie een dier natuurlijk wel als een levend wezen, ik heb dat met bomen dan weer wat minder...

hoe zou jij het dan doen met vakantie kiekjes als je op vakantie bent?

want de camping/huisje/hotelkamer is niet van jouw.

foto van het eten in een restaurant, barst het van de mensen om je heen.

tenzij je alleen portretjes maakt van jezelf..
staat er altijd iets op van de omgeving..
anders maak je bar saaie foto's.

foto's op het strand in de zomer, uit den boze.
foto's van een groepsles of groepsbuitenrit.

alles zou dus afvallen.. zeer zeker op vakantie want daar is vrijwel alles van een ander en vrijwel zeker dat er vreemde bij lopen..

hoe moet ik foto's maken in eurodisney? niets is van mij, en zonder anderen erop.. hoe kun je dan sfeerfoto's maken.. of foto van een parada.. ik heb een filmpje van een show..

ik vraag niet wat je tot op heden gedaan hebt..
maar wat doe je dan als jij in zo'n situatie zit en dat op het plaatje wilt hebben..

foto maken van een voetbalwedstrijd waar je op de tribune zit.. ga je dan alle mensen aan de overkant vragen of het mag?

hoe kun je ooit foto's maken als je de nijmeegse loopt.. en kun je dan niets daarvan op faceboek zetten?

https://www.google.nl/search?q=nijmeegs ... lTmxrkM%3A

moet de maker van deze foto dan ieder huis dat erop staat benaderen en vragen of ze het erg vinden?
iedere loper inhalen en vragen?
de gemeente nijmegen toestemming vragen voor een foto van de brug?

niets is je eigendom, nergens ben je zelf het onderwerp. en het barst van andere mensen en bezittingen die niet van de fotograaf zijn.

maar zoiets heet toch sfeerfoto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:57

Nou niet om het een of ander hoor, maar ik vind het ook niet echt getuigen van enig sjeu, als iemand voor mijn eengezinswoning (die ik niet heb, maar even als voorbeeld), op het gemak foto's gaat staan maken van eigen kind. Ik vind dat dus ook schending van mijn privacy...

Maar ieder zijn mening hoor, wij zitten hier toch voor een oprechte discussie?

En sorry Elena, maar jij komt nu met voorbeelden waar ik niets mee kan;
Ik kom zelf nooit in dat soort situaties, ik ben nogal aan huis gekluisterd, dus ik kan daar geen oordeel over geven. Ook lijkt het mij in een stadion niet echt herkenbaar op de foto zetten aan de orde is en dat is waar ik het over heb...

Ik probeer hier alleen maar uit te leggen wat ik fatsoen zou vinden en waar bij mij door eigen ervaringen mijn nekharen van overeind gaan staan en dat is zonder toestemming foto's van mijn paarden of mij gaan maken, terwijl ik mij op eigen terrein bevind, of in mijn uppie op paard in het bos. Ik vind dat geen vergelijking met als je zelf de menigte opzoekt. (wat ik trouwens ook al eerder heb gemeld)
Ik zou het waarderen, als je mij en mijn mening op waarde zou willen schatten en het niet in het belachelijke doortrekken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-16 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:04

Ayasha schreef:
ShadowO; dus dan is "gevoel" een prima argument maar als het om dieren van iemand gaan is gevoel dat ineens niet meer? :)

Ja, inderdaad. Want je gevoel over jezelf gaat over jezelf, en dat is behoorlijk anders. Ook daar zijn overigens best de nodige dingen bij op te merken, maar het punt is: als het gaat om foto's van jezelf heeft het te maken met wie je bent en hoe je gezien wordt. Hoe mensen naar zichzelf kijken en hoe anderen naar je kijken is best een behoorlijk belangrijk iets voor mensen. Foto's kunnen confronterend zijn, ook als ze zo niet bedoeld zijn, omdat mensen een hele bak aan onzekerheden kunnen hebben over hun eigen lichaam, sociale positie etc.

Maar dat staat allemaal totaal los van emoties die bij dieren spelen of over dieren spelen.

Citaat:
Ofwel; mijn gevoel is minder belangrijk dan jouw ide kwa argumenten in dit vragenuurtje van je?

Nou ja, ik vind het nogal een zwaktebod om alles maar af te doen met 'gevoel' zonder dat er geprobeerd wordt om een beetje te zoeken wat dat gevoel nou is, waar het vandaan komt, wat je er nou zo belangrijk aan vindt etc. Dan wordt het tenminste pas interessant.
Ik wil echt begrijpen waarom mensen zich er zo druk over maken, maar op deze manier valt er weinig begrip te krijgen.

Ik heb me dat overigens bij menselijke foto's ook afgevraagd - waarom maken mensen zich daar druk om, wat maakt het uit, etc. Maar daar kwam ik in elk geval uit op dat zelfbeeld een belangrijke rol speelt, en dat het nog veel te maken heeft met de onzekerheid die veel pubers voelen om 'anders' te zijn op enige manier.
(Overigens heb ik ook toen wel voor mezelf bedacht dat ik ook als mens regelmatig wil bedenken waarom ik me ongemakkelijk zou voelen bij dingen. En dat geeft mezelf ook wel wat ruimte om me er niet al te druk om te maken.)

Maar hoe ik ook puzzel, dat heeft dus niks te maken met het fotograferen van dieren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:06

Wellicht ligt daar ook ons hele "discussie probleem". :) Ik kan me dus net als ojajoh niks bij die situaties voorstellen die jij aan haalt elena. :)

Om heel eerlijk te zijn is dat niet de indruk die je me geeft ShadowO :)
Ik vermoed dat het net zoals ojajoh zegt, voor mij voelt als een stukje "inbreuk op mijn privacy". :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:10

Maar privacy is persoonlijke levenssfeer. Welke persoonlijke levenssfeer claim je over een gebied dat gewoon zichtbaar is van de openbare weg en waar je zelf op dat moment niet eens bent? En waarom? Wat vind je er inbreukmakend aan?

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:13

ohjajoh6 schreef:
En sorry Elena, maar jij komt nu met voorbeelden waar ik niets mee kan;
Ik kom zelf nooit in dat soort situaties, ik ben nogal aan huis gekluisterd, dus ik kan daar geen oordeel over geven. Ook lijkt het mij in een stadion niet echt herkenbaar op de foto zetten aan de orde is en dat is waar ik het over heb...

ik snap elena wel, ze zoekt (volgens mij) naar jouw grens, wanneer mag het dan wel?

ik heb ook de indruk -correct me if i'm wrong- dat de mensen die er het meeste iets op tegen hebben
niet op reis gaan &
niets met foto's hebben (maken of poseren)

ik ben dol op foto's, heb er ongeveer al 100000 van mijn paarden en kind
en deze zijn meestal getrokken met dieren en eigendommen op de achtergrond die niet van mij zijn, ik heb ook geen toestemming gehad.

Mag ik dan met deze foto's deelnemen aan een foto-wedstrijd?
Ik vind van wel want ik / paard / kind is het topic. Als er toevallig iets leuks gebeurd in de achtergrond heb ik de goede timing gehad dat dit op foto staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:21

Ik probeer hier alleen maar uit te leggen wat ik fatsoen zou vinden en waar bij mij door eigen ervaringen mijn nekharen van overeind gaan staan en dat is zonder toestemming foto's van mijn paarden of mij gaan maken, terwijl ik mij op eigen terrein bevind, of in mijn uppie op paard in het bos. Ik vind dat geen vergelijking met als je zelf de menigte opzoekt. (wat ik trouwens ook al eerder heb gemeld)

Dan quote ik mijzelf nog maar een keer, want volgens mij leg ik dat toch redelijk duidelijk uit?

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:25

ohjajoh
je ontwijkt mijn vragen een beetje
ik probeer het nog eens:

ik trek mijn kindje (dus het topic) en jouw auto / paard / kat / struik / dak ... staat op de foto in de achtergrond
ik ken jou niet, ik weet dus ook niet dat jij daarvan de eigenaar bent en ik vraag het ook niet.
mag ik dan volgens jou meedoen aan een foto-wedstrijd met die foto?

en wat ik vooral wil weten:
waar trek jij de grens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:29

Oh bedoel je het zo; als het mijn dieren of mijzelf betreft, die overduidelijk en herkenbaar (want in de OP is het ook duidelijk geen achtergrond foto) , dan niet nee.

Maar nogmaals; ik had er nooit zo een ellende van gemaakt, als ik er achter was gekomen, had ik jou erop aangesproken in prive sfeer.
Buiten het feit, dat ik ook heel goed besef , dat als jij je paard , naast een school zet (waar in de OP sprake van was) , je dan niets meer te vertellen hebt.
Maar bij mij staat alles op eigen terrein en daar heb je dus zo wie zo al van weg te blijven en dus ook geen foto's maken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-16 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt