chanel1985 schreef:ohjajoh6 schreef:Ik geef nooit toestemming aan vreemden.
Ik heb het eerder meegemaakt, dat iemand met kwaad in de zin tegenover mijn dieren, eerst foto's had staan maken.
Ook weet ik dat er viespeuken en mishandelaars rondlopen.
Dus neemt iemand zomaar, zonder toestemming foto's of wilt dit gaan doen, dan heb je aan mij een slechte idd.
Dus eigenlijk is de grootste doorslaggever het zonder toestemming maken van foto's.
En vragen ze het wel eerst netjes, dan laat ik mijn intuïtie spreken...
Maar wat als je dieren niet het hoofdonderwerp zijn, maar ergens op de achtergrond?
Zoals ik eerder al schreef kan ik me niet voorstellen dat je in je hele leven nog nooit een foto gemaakt heb waar er op de achtergrond iets staat wat niet van u is en waar je geen toestemming voor hebt gevraagd, al is het een struik, boom,...
Ik moet hier eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik een vreselijke fotograaf ben

En dus maak ik zelden tot nooit foto's en als ik dat doe is het op eigen terrein.
Maar ik zet al niets op bijvoorbeeld fb, waar dat mijn verhuurders of hun dieren op zouden staan, omdat ik weet dat zij ook liever de anonimiteit bewaren.
En ik zie een dier natuurlijk wel als een levend wezen, ik heb dat met bomen dan weer wat minder...