V&D heeft uitstel van betaling aangevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: V&D heeft uitstel van betaling aangevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:24

Is niks nieuws helaas alleen ik kan me er erg kwaad om maken, die geld graaiers denken alleen maar aan meer geld graaien. En mensen medewerkers die hart voor een bedrijf hebben zijn alleen maar pionnen in hun vreselijke spelletje. Zo raar dat failliet laten gaan en dan zelf weer kopen geld opleverd.

Merkwaardig toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:25

karuna schreef:
Is niks nieuws helaas alleen ik kan me er erg kwaad om maken, die geld graaiers denken alleen maar aan meer geld graaien. En mensen medewerkers die hart voor een bedrijf hebben zijn alleen maar pionnen in hun vreselijke spelletje. Zo raar dat failliet laten gaan en dan zelf weer kopen geld opleverd.

Merkwaardig toch

Absoluut, het is vreselijk :j Hoorde vandaag dat Suncapital nu zelf ook weer heeft geboden op een deel van V&D.. Laten t zelf eerst failliet gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:33

Klopt vandaar mijn reactie eerder ook. Zo triest, erg en keihard. Mensen of een bijna eeuw oud bedeijf boeit ze niet. Kopen leegplukken uitkotsen en weer terugkopen en er dan extra geld aan verdienen. Zou zo niet rijk willen worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:39

Precies. Ik vind dat we dat best een beetje minder normaal mogen vinden. Wat mij betreft worden er Europees-brede regels ingesteld die maken dat een investeerder, noch enige dochter- of moederbedrijf of gerelateerd, mag bieden op de boedel van een faillissement.
Uiteindelijk betalen wij als maatschappij de prijs (via uitkeringen aan de mensen die werkloos raken, aan de schulden die nu worden afgeboekt, aan de leveranciers die door niet betaald te worden ook mogelijk in de problemen komen) terwijl zij de winst (meestentijds belastingvrij of bijna belastingvrij) wegsluizen terwijl ze niet eens iets doen.

Ik snap niet dat mensen met een vriendelijke glimlach kunnen zeggen dat dat heel normaal is.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:56

Mijn vader werkt al bijna 40 jaar bij v&D, hij was een hele tijd bedrijfsleider in Den Haag en (vervangend) Leidschendam. Nu is hij floor manager om het iets rustiger aan te doen.
Mijn vader is nu 61 en mag dus bijna met pensioen, het zou jammer zijn als hij voor 3 jaar nog iets anders moet zoeken, als dat uberhaupt lukt.

Inderdaad jammer dat Sun capital voor aan staat om v&d weer te kopen. Er zullen hoe dan ook vestigingen gesloten gaan worden in de kleinere steden, hopelijk kunnen er wel vestigingen open blijven.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:16

Iemand van 60 vindt geen ander werk meer hoor. Zo zit de maatschappij in elkaar, met 35 ben je al te oud.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:22

Wij kregen vandaag een sollicitatiebrief van iemand van 64. Die zat al in het lokale 'bejaardenhuis'. :') Zal ook wel met verplichting te maken hebben. De brief eindigde dan ook met ik ben 64 jaar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:22

germie schreef:
Iemand van 60 vindt geen ander werk meer hoor. Zo zit de maatschappij in elkaar, met 35 ben je al te oud.

Mensen, alsjeblieft. Door dat soort dingen steeds als onwrikbare waarheid te verkondigen worden ze waar.

Als je het goed vindt dat 60-jarigen geen werk meer vinden, verwoordt het dan vooral op deze manier. Dat is heel effectief.

Maar als je het niet goed vindt, doe dan het allersimpelste om een klein beetje de beeldvorming te veranderen: zeg het niet. Je kunt best zeggen dat het lastig is, maar doe niet alsof het een onwrikbaar feit is.

Het veranderen van woorden lost niet alles op, maar het is wel een begin. Veel dingen blijven zo, omdat we ze domweg steeds herhalen, waardoor we denken dat het waar is. Doe niet mee, herhaal het niet.

(Oh, en 35 is gewoon dramatische overdrijving. Da's al helemaal nergens voor nodig.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:43

@Shadow0 , mijn vader en zijn ex collega´s solliciteren al 3 jaar zich suf nadat het bedrijf waar ze altijd gewerkt hebben failliet ging.. Helaas hebben ze nog nooit wat weer gevonden overal waar ze komen wordt hetzelfde gezegd ´Sorry u bent te oud´ ze zijn 45+ allemaal.

Vind je het dan vreemd dan mensen vanzelf gaan geloven dat het inderdaad niet meer lukt?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:47

Ik weet dat het gebeurt en ik vind het zeer schadelijk. Maar het brengen als zo'n bombastische waarheid zoals Germie doet verergert die situatie alleen maar. Hoe vaker het herhaald wordt, hoe minder het te veranderen is. Hoe meer namelijk al die werkgevers en hun HR-managers namelijk blijven geloven dat het normaal is ipv een hele rare manier van onnodig mensen afschrijven.

Dat veranderen begint met hele kleine stapjes.

(En ondertussen duim ik beslist voor ze dat ze een leuke plek vinden, en dat het basisinkomen wordt ingevoerd.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:51

Ja dat klopt zeker, maar inmiddels is het hier in Drenthe wel bijna waarheid :o alle uitzendbureau´s en alles zeggen ook letterlijk u bent wel oud hoor meneer! En dan ben je 51...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:55

Zeker, maar zelfs dan zou ik gewoon niet meespelen door het zo te algemeniseren. Verzet! :Y)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 08:50

Mijn naaste 2 collega's waren dik eind 50 toen ze aangenomen werden. 1 jaar proef en daarna vast.
Vanwege hun kennis en (levens) ervaring! Beide waren al jaren werkeloos. Je moet wel "bij" blijven dan natuurlijk. De collega's van dezelfde leeftijd die er al jaren werken, vertikken dat vaak. Het hoeft niet meer van hen...... een ander knapt de computer klusjes wel voor ze op b.v. En dat hoor ik helaas veel vaker.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 09:09

Als oudere op de arbeid,art ben je zeker niet kansloos.
Zodra je dat zelf zo gaat zien dan maak je jezelf kansloos doordat je dat uit gaat stralen. Zie je je zelf als de uitzondering die het gewoon wel gaat lukken dan straal je dat ook uit en kom je anders binnen bij een bedrijf.

Kortom oudere V&D-ers klop het stoffige imago van je af, geloof in je zelf en straal jeugdigheid en kracht uit. Schouders recht en kin op!
Kijk naar je sterke punten en breng die naar voren.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 09:32

Met 40 jaar ervaring, ben je een aanwinst voor ieder bedrijf! Wij hebben afgelopen 5 jaar een stuk of 6 collega's aangenomen tussen de 54 en 61. Deze mensen hebben heelmveel ervaring en een andere kijk, en zijn heel trouw naar hun werkgever en hebben vaak goede verfrissende ideeen. Voor ons in ieder geval een aanwinst.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:17

germie schreef:

Mijn moeder van 57 heeft anders nog steeds een baan kunnen krijgen hoor.. Dus dat is echt bullshit. Het ligt eraan hoe je er zelf in staat als jij bij jezelf al zo negatief gaat denken straal je dat absoluut uit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:26

Dan mag je moeder van geluk spreken Friemel. De meeste mensen van die leeftijd vinden geen baan. Ik liep laatst langs de Subway. Daar zochten ze mensen. Er stond echter wel bij tussen de 15 en 18 jaar. Stond echt zo in de advertentie

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:31

_Friemel schreef:
germie schreef:

Mijn moeder van 57 heeft anders nog steeds een baan kunnen krijgen hoor.. Dus dat is echt bullshit. Het ligt eraan hoe je er zelf in staat als jij bij jezelf al zo negatief gaat denken straal je dat absoluut uit.

Mijn pa raakte ook wegens failiisement zijn baan kwijt, net een maand voor ie 60 werd. Heeft 2 weken thuis gezeten en ergens 4mnd gewerkt, toen maar 1 week thuisgezeten en kon ie kiezen uit 2 banen. En dat nog in Friesland/kop van Drenthe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:59

Dat ligt toch helemaal aan de branche en je ervaring? Mijn pa kwam voor zijn 60 bij huis en zat in de bouw.. Kansloos natuurlijk :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 13:24

Ik merk wel dat er nu al grote verschillen komen tussen de filialen. Die in Zeist is nagenoeg leeg, heel veel dingen afgeprijst etc. Terwijl die in Breda er netjes uitziet, veel minder aanbiedingen heeft etc.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:40

Vjestagirl schreef:
Ik merk wel dat er nu al grote verschillen komen tussen de filialen. Die in Zeist is nagenoeg leeg, heel veel dingen afgeprijst etc. Terwijl die in Breda er netjes uitziet, veel minder aanbiedingen heeft etc.

De aanbiedingen zijn landelijk hetzelfde. Maar het personeel is niet overal zo snel (en gemotiveerd, geen ze eens ongelijk) om alles af te prijzen.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:22

Storm schreef:
Vjestagirl schreef:

De aanbiedingen zijn landelijk hetzelfde. Maar het personeel is niet overal zo snel (en gemotiveerd, geen ze eens ongelijk) om alles af te prijzen.

Haha alles wat afgeprijsd kon worden is hier wel afgeprijsd inmiddels. Het is idd ook heel vervelend werk i dat afprijzen, hele dag biep biep. Ook de magazijnen zijn nagenoeg leeg.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 20:55

Storm schreef:
Vjestagirl schreef:

De aanbiedingen misschien wel, maar het is wel opvallends dat Zeist zo leeg is (alsof er geplunderd is) en Breda totaal niet...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:28

Zeist is ook een stukje kleiner dan Breda. Breda is een format 3 en Zeist een format 2, zou daaraan kunnen liggen.
(Format 1 is de kleinste, 3 de grootste, inkoop en collecties worden daarop aangepast)
En in Breda is er veel in de magazijnen, Zeist veel minder.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:49

Het wordt nu wel erg leeg in Drachten, we hebben zonder scapino en Dolcis nog maar 1 schoenenwinkel ;(

Ik wens iedereen die bij de V&D werkt veel sterkte toe en hoop dat een andere investeerder dan Sun Capital het overneemt. Ik kon altijd erg goed bij V&D slagen voor mijn nette outfits.