MarlindeRooz schreef:De mensen die nu 55/60 zijn houden het ook "liever" bij de enveloppe. Dan duurt het dus nog een jaar of 30 maximaal tot die groep uitgestorven is. Dat is toch niet te betalen?
Mijn man; een volkomen nerd... heeft ook liever papieren thuis ipv een inbox bij de overheid.
Niet omdat hij het niet kan hoor......
Over niet willen leren en kinderen die geen tijd nemen om ouderen het te leren.
Mijn "opaatje" 90 jaar (nooit kinderen gekregen) belde tot 5 jaar terug nog met de grijze draaitelefoon die in zijn keuken hing.
Hij kan de afstandsbediening bedienen (zender omhoog en naar beneden/ geluid harder en zachter).
Meer kan hij niet, nooit geleerd ook.
Vel ouderen die op het platteland wonen hebben nooit leren werken met de computer.
Mijn moeder 72, kan mail verzenden, maar het inloggen bij het UWV ?? Drama.
En ja ze vult gewoon zelf haar papieren in, regelt zelf de toeslagen bij zowel de gemeente als andere partijen.
Gewoon op papier.
Ze heeft al diverse computerlessen gehad en hele logboeken geschreven hoe en wat.
maar zodra en een ander schermpje komt dan verwacht; dan weet ze het niet meer.
Absurd dat men vindt dat deze mensen maar over moeten stappen op volledig digitaal.
En nee mijn moeder is niet dom, werkt nog, rijdt goed auto, doet vrijwilligers werk, is nog heel actief en fanatiek; maar een computer is Arabisch voor haar.
Trouwens is zij (en mijn opaatjes) best bereid extra te betalen voor de papieren versie.