Afluisteren smartphone gyroscoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 11:47

Dee_Es schreef:
Wat vervelend dat je je zo bang laat maken door dit soort berichten Cambiar. Maar als je je er dan toch over in wil lezen lees dan ook het hele bericht (want je pikt er 1 dingetje uit en richt je daar op).

Tenzij je enorm lage basstem hebt en alles wat je zegt minimaal 4x herhaald kan er niks afgeluisterd worden. Bedrijven gaan echt geen euro's pompen in ingewikkeld onderzoek naar niet betrouwbare afluistermethoden terwijl ze goedkoop en eenvoudig iemands surfgedrag kunnen nagaan, dat is echt niet realistisch.

http://tweakers.net/nieuws/97852/onderz ... scoop.html

Voor iedereen die hier zo van in paniek raakt en zegt "het meegemaakt te hebben". Hebben jullie weleens naar het werk van illusionisten gekeken? We registreren onbewust de hele dag van alles van wat we zien en horen.
Zo kan het dat je onderweg naar je werk langs een bushokje komt met daarin een reclame poster van MM met een plaatje van een koelkast. 's Avonds zit je met je partner te kletsen en komt het ineens bij je op dat jullie echt toe zijn aan een nieuwe koelkast. Je opent je internet en tadaa er komt een advertentie van MM met een koelkast naar voren. Dat dit gewoon komt omdat je vaker naar de MM website hebt gesurft en dat ze momenteel met een landelijke koelkasten campagne bezig zijn is natuurlijk veel onlogischer beredeneert dan het afluisteren van een gyroscoop die hier niet erg geschikt voor is ;)

Ik weet niet hoe het werkt maar het was me al meermaals opgevallen.
Vorige week heb ik inderdaad paar keren het woord: turmeric herhaald omdat die mevrouw me niet begreep. Ik wou het kopen voor haar zieke paard. Ik heb nog nooit naar dit woord gesurft. Kort daarop kwam een kleine rechthoekige pop up rechts onderaan op het scherm. Handig wel als je dit nodig hebt, maar ik had gewoon zo iets van hemeltjelief! Dat is nu wel heel toevallig :-)!

Anoniem

Re: Afluisteren smartphone gyroscoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:50

Dit is maleware... Daarom dus een virusscanner op je telefoon. Dat doe je immers op een pc ook.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:53

Ik heb laatst ook zo'n toeval geval gehad inderdaad. Ik had een zak agracobs luzerne uit de winkel meegenomen.
Ik heb dit voorheen nooit gevoerd en kende de naam niet eens. Echter moest mijn paard een spontane voeromstelling.
Daarna zag ik onderaan bokt reclame voor agracobs producten.
Ik weet dat dit niets met afluisteren te maken geeft aangezien er heus geen vliegtuigjes foto's maken van wat ik in mijn achterbak van de auto stop.
Ik was me gewoon nog nooit bewust van de reclame omdat ik het product nooit nodig had.

Ik wens je trouwens veel sterkte bij het verwerken van je problemen. Heb je daar wel hulp bij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:53

Virusscanner kan gewoon denk ik.

Door telefoons te volgen en af te luisteren zijn er in Brussel aanslagen zoals in Parijs verijdelt. Daar hadden ze toestemming voor en het gaat om nationale veiligheid. Voor zulke dingen vind ik dat allemaal net prima! Als jij verder niks te verbergen hebt zullen ze het ook niet doen. Je bent gewoon niet interessant genoeg.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:54

De toon van je berichten is nu in elk geval al heel anders, een stuk vriendelijke en relaxter. De mate waarin je reageerde stond, in elk geval in mijn ogen, niet in verhouding tot wat je hier aankaartte. Maar de mate van dringendheid staat wél in verhouding tot je verleden, wat je manier van reageren veel begrijpelijker maakt.

Misschien dat je nu je wat rustiger bent alsnog mijn tip wil opvolgen: Kijk even wat je allemaal op je telefoon hebt staan. Die virusscanner is ook een goed idee. Nogmaals, het is met een samsung écht niet normaal dat je pop-ups krijgt, dan moet er iets op je telefoon staan wat dat veroorzaakt. Als je dat eraf hebt, ben je waarschijnlijk van dit probleem af.

Het probleem van je verleden is wat minder makkelijk, maar ik hoop voor je dat je ook daar je weg in vind. Zo paranoia door het leven gaan lijkt me ernstig vermoeiend en beangstigend. :(:)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:00

Sizzle schreef:
Ik heb laatst ook zo'n toeval geval gehad inderdaad. Ik had een zak agracobs luzerne uit de winkel meegenomen.
Ik heb dit voorheen nooit gevoerd en kende de naam niet eens. Echter moest mijn paard een spontane voeromstelling.
Daarna zag ik onderaan bokt reclame voor agracobs producten.
Ik weet dat dit niets met afluisteren te maken geeft aangezien er heus geen vliegtuigjes foto's maken van wat ik in mijn achterbak van de auto stop.
Ik was me gewoon nog nooit bewust van de reclame omdat ik het product nooit nodig had.

Ik wens je trouwens veel sterkte bij het verwerken van je problemen. Heb je daar wel hulp bij?

Precies dat inderdaad. Is gewoon hoe ons menselijk brein werkt. Wel interessant overigens.

TS, het is niet niks wat je hebt meegemaakt. Zoek hier alsjeblieft hulp bij. Een vriend van me heeft PTSS en kan ook zo doorschieten in dit soort onderwerpen wat heel veel weerstand creëert bij zijn vrienden (en dat is natuurlijk helemaal niet zijn bedoeling). Dit dus niet opvatten als diagnose maar om het gevaar aan te geven dat je de mensen die je nu juist nodig hebt zo van je af kan duwen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 12:22

Ik ben gewoon vreselijk blij dat mensen mij begrijpen. Bedankt voor jullie vriendelijke mails. Door die omstandigheden ben ik ook stuk voor stuk al mijn vrienden en ook mijn werk kwijt geraakt omdat ik constant met ernstige buikkrampen te kampen heb door de stress en reageer niet meer zoals een normaal mens zou doen.
Ik ben onlangs in behandeling gegaan. Na de dood van mijn vriend geen hulp gehad en alles wellicht onbewust mee gesleurd tot het niet meer ging.
Ik heb de indruk dat de dokters me serieus willen helpen. Ik doe ook mijn uiterste best om stappen te zetten die nodig zijn naar genezing toe.
Het is inderdaad niet normaal om zo door het lint te gaan bij bepaalde omstandigheden zoals ik nu doe. Wellicht soort van post traumatische stress. Ik leg het uit omdat dit topic wellicht niet verwijderd zal worden en ik ook de mensen die mij natrekken wil tonen dat ik geen slecht mens ben maar gewoon even ferm in de knoop zit. Ik weet dat ik hier uit zal raken omdat ik een sterke wil heb.
Bedankt voor de tips die hier gegeven werden om mijn smartphone beter te beveiligen. Ik ga hiervoor zeker kijken want ik heb mijn telefoon nodig om ander werk te zoeken.
Moraal van het verhaal: keep cool and don't panic. Relax. Dat is wat ik nu moet aan werken. Thx voor jullie begrip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:45

Ik heb zelf avg op mijn telefoon. Gratis virus scanner en werkt goed.

Daarnaast wil ik je veel sterkte en kracht toewensen. Ik vind het zeer vervelend wat je allemaal hebt meegemaakt. En hoop dat je doormiddel van hulp er weer bovenop komt!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 15:31

love_western schreef:
Ik heb zelf avg op mijn telefoon. Gratis virus scanner en werkt goed.

Daarnaast wil ik je veel sterkte en kracht toewensen. Ik vind het zeer vervelend wat je allemaal hebt meegemaakt. En hoop dat je doormiddel van hulp er weer bovenop komt!

Bedankt hiervoor ;-).
Via dit topic verder beginnen informeren, ook bij samsung.
Nu weet ik dat Samsung hiervoor niet verantwoordelijk is maar zoals jullie zeggen ik zelf moet kijken voor een goed antivirusprogramma
Wellicht ben ik toch zoals jullie zeggen gehacked geweest op een of andere manier. Beetje schrikken als je op een Syrië strijder uitkomt dus voorzichtigheid is echt een must.
Ik moet hier inderdaad niet panisch over doen maar gewoon zelf kijken om me te beveiligen tegen misbruik.
Ik ben dit niet gewoon en echt een dummy op dat vlak. Snap nu dat ook een smartphone kan gehacked worden en antivirus noodzakelijk is.
Iemand mailde me ook deze info:
http://m.newsmonkey.be/article/46424

Bedankt voor de tips.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 15:39

Wat ik ook zo vreemd vond is dat mijn internet in Franse modus staat en ik dit niet gevraagd heb. Ik kan dit dus ook niet meer veranderen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:42

Dat zijn gewoon je telefoon en/of je IP adres landsinstellingen.
Door het adres weet men. in welk land je zit. Daarom kun je bijvoorbeeld ook niet vanuit het buitenland naar gratis lokale sportzenders kijken (nos tijdens OS bijvoorbeeld).
Daarom krijg je ook geen reclame van de locale buurt supermarkt in Bejing.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:41

Vanillia schreef:
Wellicht een geruststelling; ik werk al een paar jaar in de marketing en de mogelijkheid 'targetting obv afgeluisterde gesproken woorden' is mij nog nooit aangeboden en bij mij ook niet bekend :)

Sterkte!

ja maar jij bent dan ook van de marketing, bij voorbaat al niet te vertrouwen..
je wordt betaald om nu ons vertrouwen te winnen terwijl je ondertussen Piet hebt omgekocht om aan mijn schoorsteen te luisteren wat ik graag wil hebben :')

Bij gebrek aan schoorsteen zal het aan mijn deur moeten, wat gelijk de schaduw verklaard die ik zag vanacht (hij maakte erbij het geluid alsof hij de buurvrouw was die thuiskwam.. jaja)..

TS,
fijn dat je iets tot rust bent gekomen en daardoor ook gemerkt hebt dat het vooral de toon is, die mensen scherp kan maken..

Ik hoop dat je goede hulp zult vinden.. want leven in angst waardoor je ieder vreemd artikel geneigd bent om op jezelf te betrekken, is een hele vervelende situatie. Juist omdat uit diezelfde artikelen al blijkt dat er eigenlijk niets mee gedaan wordt. of nog vrijwel niets mee gedaan kan worden en je het dan toch koppelt aan pop-ups of reclame die je even niet kunt verklaren. Dan krijg je een big brother gevoel en dan wordt je alleen maar wantrouwiger. waardoor het steeds lastiger wordt om te relativeren en koel na te denken.. zoals inderdaad je al aangeeft bij de landeninstelling.. Het is natuurlijk eigenlijk heel logisch dat je apparaten zich instellen naar de locatie waar je je bevind, maar omdat je een naar gevoel hebt, wekt dat gelijk wantrouwen op en wordt het lastig om een logische verklaring te vinden. Bij ieder dingetje kan dat heviger worden tot je over 5 jaar echt met een aluhoedje oploopt, omdat de hele wereld gevaarlijk is, wat je niemand toewenst

ik sprak laatst met mijn vriend over over een stofzuiger robot..
ik kreeg geen pop- ups, maar prompt stond in het volgende blad van 2 winkels een aanbieding voor zo'n ding.. Puur toeval..

Wensen en gesprekken gaan vaak over wat de mens op dit moment in tijd bezig houdt of wat modern is of wat iedereen tegenwoordig heeft.. Niemand heeft het meer over jojo's of rubikkubussen..
probeer die twee woorden eens uit.. Of stenen tijdperk.. pas als je een filmpje maakt waarin je 25x stenen tijdperk tegen je telefoon zegt en je binnen een dag een pop up krijgt van het tuincentrum met een aanbieding voor zwerfkeien, dan zeg ik ja.. dat is misschien toch geen toeval (immers zwerfkeien worden niet verkocht, zijn nooit in de aanbieding). maar dan ook niet stiekem op googlen vooraf ;)

Je vergeet ook een beetje naar de gerustellende argumenten te kijken en zoekt alleen bevestiging van mensen die ook argwanend worden van zo'n artikel..

Immers zoals iemand al aangaf.. het overgrote deel van de 'spionage en afluisterpraktijken' gaat gewoon via de provider van internet en telefonie.. tenzij je postduiven gaat gebruiken, wordt er zoveel van je vastgelegd zonder dat je ervan weet en zonder dat je toestemming gegeven hebt.. voor heel wat serieuzere doelen dan slechts marketing.

het is geen ouderwetse STazi meer, al heel lang niet meer in Nederland.
Ik zou alleen niet in Rusland gaan wonen. daar heb je kans dat ze op je deur staan te trommelen als je het ergens niet mee eens bent.

staan ze hier wel aan je deur te trommelen omdat je met vrienden uitgebreid theoriën zat te bespreken voor je smart tv over hoe je de regering kunt opblazen.. Dan vind ik dat ook totaal geen schande.. Beter een keer teveel checken, dan dat de regering wordt opgeblazen..

laten we wel zijn, half nederland is bang voor IS.. als, en ik zeg echt als, er al afgeluisterd zou worden, dan zou het toch prachtig zijn dat al die IS gasten die iets plannen direct van hun bed gelicht worden? En waarom zou men voor reclame vissen en IS gasten laten lopen als het al zou kunnen?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 03:32

Ik heb al 3 jaar geen telefoon meer en ik ben er blij om. Ik ga er ook geen meer aanschaffen. Ze kunnen je overal volgen. Mijn tablet is het enige dat ik nog gebruik, maar die heb ik nooit mee als ik de deur uit ga en gebruik hem alleen om wat dingen op het internet te checken. Back to basic!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:11

Back to basic is leuk maar als ik in m'n uppie in het bos aan het werk ga, gaat er toch echt een telefoon mee. Ik zal de eerste niet zijn die ergens ligt dood te bloeden door een ongelukje met een kettingzaag ofzo.

Mijn leven is niet zo interessant om te volgen dus ze volgen me maar als ze dat willen.