Amerikaanse politiek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:01

Selka schreef:
M_D_H schreef:
Dus het feit dat een echtpaar model staat voor een serie maakt dat ze niet te vertrouwen zijn, niet naïef kunnen zijn en alles berekend hebben?

Interessant dat je op die manier iemand kunt inschatten...

De verhalen dat mevrouw Clinton meneer Clinton bont en blauw sloeg zijn zeker ook fictie? Naast het feit dat hij vaak op de bank moest slapen in het witte huis. Heeft niks met een serie te maken hoor :)

Daarbij houdt een stem voor Hillary een stem voor Bill in. Je moet het maar willen. Bill is dezelfde Bill niet meer.

Maar was jij er bij dat mevrouw Clinton meneer Clinton helemaal bont en blauw sloeg? Want als je dat niet was blijven het niks anders dan verhalen... en geen feiten.

En eerlijk? Als mijn vent vreemd zou gaan dan zou hij op de bank mogen slapen... president of niet.
En ik weet niet of dat de reden was... maar jij weet ook niet wat de reden wel was.

Volgens mij wordt Bill the first man en niet meer dan dat.

Ik weet niet of ik nou liever een trophywife (of een golddigger, ik kan mij toch niet van het idee los trekken dat iemand die vrijwillig met Trump samen leeft, dat doet voor het geld) wil als first lady.
En dan is ook nog eens de vraag hoeveel verschillende vrouwen first lady zullen zijn in de termijn dat Trump president is :+ Hij heeft nogal een imago van het verslijten van vrouwen :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:25

http://money.cnn.com/2016/05/16/news/ec ... ob-growth/

Hillary heeft meermaals aangegeven dat Bill echt niet alleen First man wordt hoor.
Die "verhalen" zijn door meerdere mensen gelekt. Wel heel toevallig.

Maar jij mag Hillary fan zijn hoor :) Ik ga toch liever voor Michelle.

NatasjavE

Re: Amerikaanse politiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:36

Nou ik vond Bill Clinton als je hem af zet tegen veel Amerikaanse presidenten niet slecht.
Zeker als je kijkt hoe de familie Bush het gedaan heeft. Om maar te zwijgen van Reagan.

Dat je hem er als pakkage deal bij krijgt vind ik nog steeds heeeel veel beter dan Trump.

Dat Clinton niet bepaald trouw naar zijn vrouw was doet voor mij daarbij geheel niet ter zake.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:14

NatasjavE schreef:
Nou ik vond Bill Clinton als je hem af zet tegen veel Amerikaanse presidenten niet slecht.
Zeker als je kijkt hoe de familie Bush het gedaan heeft. Om maar te zwijgen van Reagan.

Dat je hem er als pakkage deal bij krijgt vind ik nog steeds heeeel veel beter dan Trump.

Dat Clinton niet bepaald trouw naar zijn vrouw was doet voor mij daarbij geheel niet ter zake.

Bovendien, Michelle Obama is geheel geen kandidaat.
Deel deze mening.
Omdat ik internationaal recht en polemologie gestudeerd heb, bekijk ik een kandidaat alleen vanuit een internationaal politiek standpunt. De binnenlandse politiek is voor mij een meer interne aangelegenheid voor de burgers van de VS. Wat de effecten op internationaal vlak aangaan, is het ook ons belang. Als de VS rotzooi blijven creëen door het helpen omver werpen van hun onaangename regeringen, krijgen wij in Europa iedere keer meer gezeur op ons bord. Wij moeten vluchtelingen op nemen [waar ik om humanitaire redenen voor ben]. De VS moeten andere grootmachten respecteren en dat doet zij in geen enkel opzicht. Een klein voorbeeld van het mispieterwerk van mevr.Clinton en de Obama administration: https://www.youtube.com/watch?v=-pUj3Vqptx8. mijn ex prof in Parijs
of een andere grootheid op dit vlak: https://www.youtube.com/watch?v=1ZrNhmdHzY4

Voor alle duidelijkheid; ik ben duidelijk voor Hillary Clinton, want er is geen andere kandidaat. Over Trump praat ik niet in dat opzicht. En de 2 onafhankelijken? De een weet de halve tijd niet waarover hij praat [serieus, ik denk dat deze man echt oververmoeid is, maar daarom alleen al niet geschikt]. En de andere is niet realistisch.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:10

Ik ben echt geen Hillary fan hoor...
Maar ik vind het wel bizar dat je je mening op een serie en verhaaltjes basseert en niet op echte feiten.

En dan daarbij, Michelle Obama zou van mij zo president mogen worden, die heeft alles in zich om dat goed te doen. Maar zij is geen kandidaat dus doet niet ter zaken.

Dan toch liever Hilary met een relatief normale First Man dan Trump met zijn waanbeelden en zijn Trophywife...

Daarbij, iemand die zo makkelijk te triggeren is zo niet een heel land (met een daarbij horende legermacht) mogen besturen. Dat is als of je een peuter een echt pistool geeft tijdens het oorlogje voeren... die schieten op alles wat beweegt en dat kun je ze nog niet eens kwalijk nemen omdat ze niet volwassen zijn en dus niet begrijpen was de bedoeling van het spel is.

Trump zou binnen 2 maand een complete oorlog veroorzaken...

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:33

M_D_H schreef:

"2 maanden" ???? optimist !! Hij heeft het humeur van een Zwarte Weduwe na de huwelijks nacht
Zwarte weduwe is een soort spin waarvan het vrouwtje haar mannetje opeet na de 'daad'
Laatst bijgewerkt door Kadankovitch op 18-10-16 18:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:34

Ik kom hier ook even om het hoekje kijken. Zijn er hier ook mensen die de debatten kijken? Mijn wekker staat morgennacht weer in ieder geval :)

Hier geen grote Hillary aanhanger, maar alles beter dan Trump. I felt the Bern heel erg, maar helaas.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:40

Kadankovitch schreef:
M_D_H schreef:

"2 maanden" ???? optimist !! Hij heeft het humeur van een Zwarte Weduwe na de huwelijks nacht
[/[size=9]= Zwarte Weduwe is een spin, waarvan het wijfje haar 'bedgenoot' opeet na de 'daad']size]

Hoezo????

Hij gaf aan een excellent temperament te hebben :')

http://www.volkskrant.nl/buitenland/fbi ... ~a4333936/

Ahum...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:49

NatasjavE schreef:

Hier ben ik het mee eens.
Sowieso ben ik in principe voor de Democraten, dus Trump valt voor mij alleen daarom al af.

Ik ben geen Hillary-fan, maar na de 1e zwarte president, de 1e vrouwelijke president te krijgen vind ik mooi. Beter zou zijn, de 1e zwarte vrouwelijke president, Michelle Obama, maar zij is geen kandidaat, dus dat is onhaalbaar.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:08

NatasjavE schreef:
Kadankovitch schreef:

[/[size=9]= Zwarte Weduwe is een spin, waarvan het wijfje haar 'bedgenoot' opeet na de 'daad']size]

Hoezo????

Hij gaf aan een excellent temperament te hebben :')

http://www.volkskrant.nl/buitenland/fbi ... ~a4333936/

Ahum...

Ja ja, dat zij hij, en hij gelooft zichzelf ook nog [pffft]

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:51

Kadankovitch schreef:
Ja ja, dat zij hij, en hij gelooft zichzelf ook nog [pffft]

Als je iets maar vaak genoeg tegen jezelf zegt ga je het vanzelf ook geloven. :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:09

Ik probeerde alleen maar positief te blijven :')

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:22

M_D_H schreef:

Dat waardeer ik zo aan u :)
Maar ik ben het met u eens; hij mag nooit op zo'n plaats komen.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................]hij mag natuurlijk wel 'president' spelen in het plaatselijke gekkenhuis, als hij maar zijn dwangbuisje aanhoudt[/size

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:23

Kadankovitch schreef:
M_D_H schreef:

Dat waardeer ik zo aan u :)
Maar ik ben het met u eens; hij mag nooit op zo'n plaats komen.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................]hij mag natuurlijk wel 'president' spelen in het plaatselijke gekkenhuis, als hij maar zijn dwangbuisje aanhoudt[/size

Of oorlogje spelen met de buurtkinderen... maar dan zonder echte wapens :')

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:27

Ik denk dat de buurtkinderen te verstandig zijn om met hem te spelen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 23:14

Ik vlieg 6 november naar Amerika,ik ben benieuwd hoe het gaat zijn de 8e!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 06:13

Baseer niks op series en fabeltjes hoor.

Ik blijf vooralsnog gewoon duimen dat de kiesmannen het volk niet volgen. Geen Clinton en geen Trump. Zou een historisch moment zijn. Altijd leuk om in "mijn" tijd mee te maken.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:03

Selka schreef:
Baseer niks op series en fabeltjes hoor.

Ik blijf vooralsnog gewoon duimen dat de kiesmannen het volk niet volgen. Geen Clinton en geen Trump. Zou een historisch moment zijn. Altijd leuk om in "mijn" tijd mee te maken.

Leuke gedachte, maar no way.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:17

Ik wou net zeggen.. Hillary heeft al genoeg kiesmannen achter zich voor zover ik weet, Trump blijft wat steken.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:22

Emmaa_ schreef:
Ik wou net zeggen.. Hillary heeft al genoeg kiesmannen achter zich voor zover ik weet, Trump blijft wat steken.

Dat is zeker juist.
en steeds meer analisten spreken erover dat de race gelopen is. Ook in het kamp van Trump denkt men dat, anders zou Trumpilein niet als een boos jongetje zitten te klagen dat de 'scheidsrechter' [=de verkiezing] partijdig is, nog voor dat er een beslissing gevallen is.

Hoe groot mijn voorbehoud ook is tegen Hillary Clinton is [alleen op basis van haar visie op internationale politiek]. Ik denk dat zij de beste kandidaat is die men op dit moment kan krijgen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:27

Trump en verlies accepteren... dat wordt ook nog wel een dingetje ben ik bang :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:29

Kadankovitch schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat is zeker juist.
en steeds meer analisten spreken erover dat de race gelopen is. Ook in het kamp van Trump denkt men dat, anders zou Trumpilein niet als een boos jongetje zitten te klagen dat de 'scheidsrechter' [=de verkiezing] partijdig is, nog voor dat er een beslissing gevallen is.

Hoe groot mijn voorbehoud ook is tegen Hillary Clinton is [alleen op basis van haar visie op internationale politiek]. Ik denk dat zij de beste kandidaat is die men op dit moment kan krijgen.

Dat denk ik ook ja. Als er nou nog een goede alternatieve kandidaat in het spel was geweest, soit, maar Gary Johnson die niet weet waar Aleppo ligt en Jill Stein waar ik sowieso niet heel veel mee heb...

Ik denk dat het een gelopen race is voor Hillary en ik denk dat ze dat ook wel weet. Denk dat morgen wel het interessantste debat tot nu toe wordt, Trump gaat (gok ik) alles uit de kast trekken om zichzelf nog wat omhoog te beuken in de peilingen. Met een beetje ongeluk lukt dat hem nog ook.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:40

Volgens mij gaat het Trump helemaal niet om het president zijn, trouwens, maar meer om de aandacht en het winnen van iets. Stél dat hij wint (op miraculeuze wijze), dan vraag ik me ernstig af hoe hij de komende vier jaar gaat volhouden. President zijn kon hem namelijk nog wel eens vies tegen gaan vallen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:41

Foaly schreef:
Volgens mij gaat het Trump helemaal niet om het president zijn, trouwens, maar meer om de aandacht en het winnen van iets. Stél dat hij wint (op miraculeuze wijze), dan vraag ik me ernstig af hoe hij de komende vier jaar gaat volhouden. President zijn kon hem namelijk nog wel eens vies tegen gaan vallen :+

Hmm deels mee eens. Aan de andere kant, misschien geniet hij zo van zijn ultieme machtspositie dat hij het prima volhoudt.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:43

Maar de president heeft helemaal niet zoveel macht, dat is het hem juist. Kijk maar eens naar hoeveel pijn en moeite het Obama gekost heeft om zijn zorgverzekeringsplan erdoor te krijgen... als het congress tegenwerkt, krijgt een president echt niet zomaar gedaan wat hij wil :n