Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tiwi1969 schreef:Nee, ik ben niet helderziend, maar woon al wel bijna mijn hele leven in een buurt met veel nationaliteiten en culturen.
AZC's zijn hier ook altijd geweest en heb dat nooit als een probleem ervaren. Kinderen van asielzoekers zitten bij mijn kinderen op school.
Groepjes hangjeugd van niet Nederlandse afkomst heb je hier ook, roepen je ook weleens na en dan groet ik ze vriendelijke en loop door.
Jij schrijft zelf dat je van Bikers niet bang bent want je zit zelf in die wereld, dat is dus voor jou bekend.
little_birdy schreef:KoudbloedKim schreef:Goh, sinds wanneer is een vluchteling een ander type mens dan een niet-vluchteling?
Sinds wanneer moet je daar banger voor zijn dan voor iemand uit je eigen land?
Ik snap werkelijk de ophef om dit hele gebeuren niet.
als je ook maar iets van het nieuws hebt gevolgd de afgelopen 2 maanden dam zie je zelf ook wel in dat het drama is momenteel... breken overal gevechten uit. worden vrouwen aangerand enz enz...
Colien schreef:Even wat cijfertjes op een rijtje:
De grote stroomvluchtelingen kost Nederland meer dan 1 miljard (in 2015)
Voor ontspanning van ouderen is 133 miljoen beschikbaar, dit betekend 5 uur per week ontspanning, nog niet eens 1 uur per dag! Dus 163 andere uren in een week dat ze grotendeels alleen zitten (op de persoonlijke verzorging en de familie na).
Waarom worden de ouderen die misschien nog wel gevochten hebben voor ons land, die netjes de hun belasting betaald hebben en (oke niet iedereen, maar de meerderheid wel) hard gewerkt hebben voor hun "oude" dag afgedankt met 5 uurtjes in de week? Al die belastingcenten gaan nu ook naar de vluchtelingen.
Moet jij je indenken dat je 45 jaar lang hard hebt gewerkt, en nu afgedankt wordt met 5 uurtjes ontspanning in de week. Ik zou aardig boos om worden als ik dan zie dat er aan de vluchtelingen meer dan 7x zoveel geld wordt uitgegeven. Deze mensen staan met hun handje open en wat doen zij ondertussen voor ons land? Ik heb nog weinig tot niks gemerkt behalve ongenoegen en ruzie's.
vuurneon schreef:Al stopt de overheid daar geld in de zorg, het systeem is niet oke nu. Is te complex om die 2 even te vergelijken. Gaat ook geld naar verbeteren van de infrastructuur, ook daarvan kan je zeggen 'ach, dan maar nog wat langer in de file dan een nieuwe weg'. Een nieuw park wordt aangelegd, een festival krijgt gemeentegeld etc. Maar t is zo gefocussed om die vluchtelingen: weet je? De zorg zat al in de problemen voor deze toestroom.
Mensen helpen uit de schulden is ook te complex om het er zo even bij te pakken dat je die alleen met wat geld kan helpen: dat is ook slechts een korte termijn idee.
vuurneon schreef:overigens krijg ik straks ook elk kwartaal geld, enige dat ik daarvoor hoef te doen is te baren
Tiwi, dat is dus ook het hele punt: er is geen doorstroom. AZC's zitten ook vol met mensen die ook een verblijfsvergunning hebben maar simpelweg geen woonplek hebben. Dus het beleid faalt gigantisch.
tiwi1969 schreef:Klopt helemaal het kabinet heeft totaal de regie verloren. Solt met mensen, sleept ze heen en weer in bussen en toont totaal geen leiderschap.