Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:14

Bekend is wel dat het allang niet allemaal meer vluchtelingen uit Syrie zijn...des te kwalijker dat dit soort smerige praktijken in Nederland worden toegestaan!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:19

Nederland is zo politiek correct dat dit soort praktijken niet meteen de kop ingedrukt kunnen worden helaas. Wij zijn net het braafste jongetje van de klas :D

Ik ben wel benieuwd... Als het zo door gaat en er komen meer problemen, dan zul je zien dat half Nederland op Wilders gaat stemmen. Ben benieuwd wat er dan gebeurt, zal er dan meer rust komen of zal de pleuris juist nog meer uitbreken :+
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 28-09-15 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:20

Esther28 schreef:
Over niet al te lange tijd is Nederland ook geen veilig land meer voor ongesluierde, geenburkadragende, alleengaande vrouwen...
Er is al een vrouw aangerand door een trio uit een AZC

Nou dan hoef ik me als alleenstaande atheïst/lesbienne/werkende vrouw gelukkig geen zorgen te maken.....sarcasme modus uit :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:25

alex66 schreef:
Sammie schreef:
Ik ben toch wel benieuwd naar de bron van die kindbruidjes. Syrië staat niet echt bekend als een land dat dat soort dingen bezigde.

Ik heb zomaar het idee dat veel van deze mensen helemaal niet uit Syrië komen maar uit landen als Irak en Afghanistan.

Bron

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/154125/Ti ... r-Ter-Apel

http://www.metronieuws.nl/binnenland/20 ... 14-vermist

Diegene die het beweerde haalde Syrië aan.

Naast Syriër komen er ook mensen uit Irak, Afghanistan, Pakistan (very bad living there, lights go out sometimes.. very bad), Eritrea en Soedan. Dan heb je het idd wel over een compleet ander kaliber mensen met een andere achtergrond. (Zeker die laatste twee)

Ook in dit nieuwsbericht staat Syrië, maar tegenwoordig wordt elke vluchteling als een Syriër behandeld. Heb je geen papieren en zie je eruit als een Arabier? Syriër zeker?

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:26

Thesserd schreef:
Wij zijn net het braafste jongetje van de klas :D

:+

En ik altijd zo mijn best aan het doen omdat niet te zijn :D

Hoogmoed komt voor de val, ook morele hoogmoed

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:26

Jeetje ik schrik enorm van de opmerkingen die hier zijn!

Alsof alle vluchtelingen woeste moslims zijn die alleen maar uit zijn op het verkrachten van vrouwen met blauwe ogen en de rest wil bekeren tot moslim.

Het grootste deel is op dit moment Syrier die een veilige plek zoekt waar hij het een paar jaar uit kan houden totdat het eigen land weer veilig is.

Ja er zijn rotte appels en ja er zijn mensen uit nabijgelegen landen die zich voordoen als Syrier. Denken jullie dat mensen bij het COA dat niet weten? Er is niet voor niets een hele procedure om uit te zoeken waar iemand vandaan komt en of hij recht heeft om hier te zijn.

Stop 500 Nederlandse mannen van alle lagen van de bevolking en geloven bij elkaar en het wordt net zo een zooitje. Daar zitten namelijk ook verkrachters en idioten bij!

Een beetje meer compassie voor onze medemens zou niet zo gek zijn!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:31

[/quote]

Ook in dit nieuwsbericht staat Syrië, maar tegenwoordig wordt elke vluchteling als een Syriër behandeld. Heb je geen papieren en zie je eruit als een Arabier? Syriër zeker?[/quote]

Dit is zeker niet waar. Je moet kunnen bewijzen dat je uit Syrie komt. Alle mensen uit Syrie hebben net zoals Nederlanders een ID kaart vanaf hun 16e. Het kan zijn dat ze die kwijt zijn geraakt of gejat. Dan zijn er andere procedures om er achter te komen of iemand uit Syrie komt. Er wordt vaak specifieke dingen gevraagd. Bijvoorbeeld waar heb je gewoond. Beschrijf de buurt en hoe loop je naar de supermarkt toe of naar je moskee. Daarnaast zijn er tolken die kunnen identificeren uit welk gedeelte iemand komt door het accent dat diegene heeft. Zo heeft namelijk elke regio (net zoals in NL) eigen dialecten of woorden.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:34

Snooki schreef:
Ik vind ook dat iedereen in een veilig land moet leven.

@ lovelys met je jullie...

En nee COA weet niet alles, iedereen kan op dit moment gewoon aankomen.
Ook geven ze soms geen gehoor als AZC om informatie komt vragen en komen er 15 mensen aan per bus terwijl er maar voor 10 papieren zijn. Dit soort praktijken maakt het er allemaal niet gemakkelijker op.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:39

Thesserd schreef:
Nederland is zo politiek correct dat dit soort praktijken niet meteen de kop ingedrukt kunnen worden helaas. Wij zijn net het braafste jongetje van de klas :D

Ik ben wel benieuwd... Als het zo door gaat en er komen meer problemen, dan zul je zien dat half Nederland op Wilders gaat stemmen. Ben benieuwd wat er dan gebeurt, zal er dan meer rust komen of zal de pleuris juist nog meer uitbreken :+

Dan breekt de pleuris echt uit want er is geen andere partij die met PVV wil regeren, ook al zou dat de uitkomst van de verkiezingen zijn.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:40

Ik ben het met je eens TS, maar wat in godsnaam zou die tussenweg dan moeten zijn? Dat is iets wat ik dan weer moeilijk vind.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:40

lovelys schreef:
Dit is zeker niet waar. Je moet kunnen bewijzen dat je uit Syrie komt.

Nee, in het nieuws.. :)* Niet bij het COA.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:41

Esther28 schreef:
Over niet al te lange tijd is Nederland ook geen veilig land meer voor ongesluierde, geenburkadragende, alleengaande vrouwen...

Weleens als vrouw alleen door Amsterdam gelopen snachts?
Alsof aanrandingen en verkrachtingen alleen door asielzoekers gebeuren.

Moet dan iedereen maar bij de grens tegen gehouden worden omdat er een paar rotte appels tussen zitten?
Ik hoop echt dat ik nooit zal hoeven vluchten met mijn gezin en ik hoop zeker niet dat ik dan behandeld wordt als oudvuil zoals vele hier blijkbaar meer dan normaal vinden

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:43

En t is bewezen hoe makkelijk het is om voor een paar tientjes een valse identiteit en diploma's te kopen! Dus idd zogenaamd allemaal uit Syrie.
Overigens zojuist ook weer een artikel dat christelijke vluchtelingen totaal onveilig zijn in de AZC door de moslims die er in grote getalen aanwezig zijn. Afgelopen week deed een christelijke vrijwilliger een boekje open hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat voor/met christelijke vluchtingen in de AZC's. Die zijn hun leven niet meer zeker door t islamitische tuig wat er in behoorlijke aantallen aanwezig is.
Sorry maar andere woorden heb ik er niet voor. Over de christelijke vluchtelingen hoor je nooit 1 onvertogen woord.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:44

Gillbo schreef:
Esther28 schreef:

Weleens als vrouw alleen door Amsterdam gelopen snachts?
Alsof aanrandingen en verkrachtingen alleen door asielzoekers gebeuren.

Moet dan iedereen maar bij de grens tegen gehouden worden omdat er een paar rotte appels tussen zitten?
Ik hoop echt dat ik nooit zal hoeven vluchten met mijn gezin en ik hoop zeker niet dat ik dan behandeld wordt als oudvuil zoals vele hier blijkbaar meer dan normaal vinden

Moet je dit soort tuig laten blijven dan? We hebben al genoeg rotte appels in Nederland die niet uitgezet kunnen worden, daar hoeven er wat mij betreft niet nog meer bij!
Betere controles en uitzetten bij dit soort misdragingen!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:56

Ik denk dat als wij ooit moeten vluchten uit NL dat we vluchten voor IS of een soortgelijk iets.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:01

lovelys schreef:
Dit is zeker niet waar. Je moet kunnen bewijzen dat je uit Syrie komt. Alle mensen uit Syrie hebben net zoals Nederlanders een ID kaart vanaf hun 16e. Het kan zijn dat ze die kwijt zijn geraakt of gejat. Dan zijn er andere procedures om er achter te komen of iemand uit Syrie komt. Er wordt vaak specifieke dingen gevraagd. Bijvoorbeeld waar heb je gewoond. Beschrijf de buurt en hoe loop je naar de supermarkt toe of naar je moskee. Daarnaast zijn er tolken die kunnen identificeren uit welk gedeelte iemand komt door het accent dat diegene heeft. Zo heeft namelijk elke regio (net zoals in NL) eigen dialecten of woorden.

Er is inmiddels al een bloeiende handel in valse - Syrische- paspoorten.. :(

http://gulfnews.com/news/europe/fake-sy ... Q.linkedin

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:01

Abercrombie schreef:
Ik denk dat als wij ooit moeten vluchten uit NL dat we vluchten voor IS of een soortgelijk iets.

Zoiets idd, een overheersing van de Islam in ieder geval.
Het zogenaamde geloof van de liefde 8)7

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:02

Esther28 schreef:
Abercrombie schreef:

Zoiets idd, een overheersing van de Islam in ieder geval.
Het zogenaamde geloof van de liefde 8)7

Dat zeg je verkeerd. Het is niet de Islam. Het zijn de aanhangers van de Sharia die zo doordraaien.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:04

En uit welk geloof komt dat voort?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:06

Esther28 schreef:

Dat klopt. Maar dat betekent niet dat de hele islam over 1 kam geschoren kan worden. In de bijbel zullen er vast ook teksten staan of stromingen zijn die niet oke zijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:16

Abercrombie schreef:
Esther28 schreef:

Dat klopt. Maar dat betekent niet dat de hele islam over 1 kam geschoren kan worden. In de bijbel zullen er vast ook teksten staan of stromingen zijn die niet oke zijn.

Lastiger, Bijbel gaat van oorlog naar vrede, Koran van vrede naar oorlog. Hele ontwikkeling van dat geloof is daarmee het tegenovergestelde van wat wij gewend zijn.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:19

tamary schreef:
Lastiger, Bijbel gaat van oorlog naar vrede, Koran van vrede naar oorlog. Hele ontwikkeling van dat geloof is daarmee het tegenovergestelde van wat wij gewend zijn.

Ze lezen toch ook van rechts naar links. Misschien moeten we het boek achterste voren lezen :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:25

De stelling "als wij moeten vluchten willen we ook ergens terecht kunnen" klopt wel, maar ook weer niet. Als we hier 100.000 Duitsers moeten huisvesten is er geen probleem. Deze mensen lijken namelijk veel meer op ons, qua normen en waarden (vrijwel) geen botsing.

Als ik hier vandaan zou moeten vluchten, dacht geen haar op mijn hoofd er aan om bijv naar Saudi Arabië te gaan. Het mag daar dan wel veilig zijn, maar de cultuur en normen en waarden vind ik verschrikkelijk. Het zelfde vinden veel Arabieren van onze cultuur en normen en waarden...

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 15:28

xniieeenke schreef:
Ik ben het met je eens TS, maar wat in godsnaam zou die tussenweg dan moeten zijn? Dat is iets wat ik dan weer moeilijk vind.

De echte vluchteling mag hier komen maar de twijfel gevallen gaan zonder pardon terug. Ook bij wangedrag direct terug en nooit meer Nederland in. Laat ze bij inschrijving een contract tekenen (in hun eigen taal) met daarin de algemene regels zoals die er in Nederland zijn. Maak heel duidelijk dat als deze regels overtreden worden ze direct zonder pardon terug gaan.

Nederland moet beter de regels handhaven en deze wijzigingen ook sneller doorvoeren dan voorkom je het probleem dat mensen hier jaren wonen en dan opeen terug moeten.
De mensen die dus hier mogen blijven dienen zich zo snel mogelijk aan te passen. De nederlandse taal moet binnen 1 jaar gesproken kunnen worden etc. Hier moeten we dan ook wel voor zorgen, zodat ze niet weer jaren in een azc zitten.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:31

Abercrombie schreef:
Esther28 schreef:

Das ook de reden dat ik atheïst ben. Al die geloven deden of doen de meest gruwelijke dingen uit naam van het geloof/liefde.