Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fransje23 schreef:Enig idee waar provincies hun geld vandaan krijgen?
elenaMM77 schreef:idd..
en wat als locale overheden dat nu eens dan maar niet zouden betalen?
dus niet de nieuwe infrastructuur?
naast het feit dat we dan inmiddels midden in tilburg of den bosch al in de file zouden hebben gestaan (kan mij nog files uit de jaren 80 herinneren naar de efteling, daar werd je echt niet gelukkig van hoor). Dan zou de efteling dus niet meer kunnen uitbreiden op een gegeven moment omdat de infrastructuur het niet meer toe zou laten, dat betekent teruglopend in plaats van toenemend bezoekersaantallen.. daling op de europese ranglijst van pretparken, daarmee minder interessant voor de toerist om deze kant eens op te gaan ipv naar eurodisney/europark/phantasialand/moviepark, waardoor je dus nog verder achteruitloopt in bezoekersaantallen.. Waardoor er uiteindelijk mensen moeten afvloeien/minder scholieren in dienst in de zomer, waardoor allereerst bepaalde eet en drinktentjes dichtblijven, wat weer teleurstelling oproept bij de bezoekers die regelmatiger komen en op den duur weg blijven.. etc..
ga je eenmaal een neerwaartse spiraal in en kun je geen investeringen meer doen, dan wordt het een heel lastig probleem.. En dat kan beginnen met logistieke problemen om de ingang te bereiken (zoiets 'kleins').
feitelijk zou je dus nog kunnen zeggen, dat we zelf meebetalen aan de groei en winst van de efteling doordat de aangelegde infrastructuur uiteindelijk ook uit onze zak is gekomen (ook van de niet efteling bezoekers) via het rijk, toebedeeld aan de provincie, die het besteed heeft aan een breder en nieuw stuk asfalt.
Lente schreef:SandraVerl schreef:Al wat deze schilders ooit produceerden, hoort op een plek te hangen waar mensen ervan kunnen genieten, niet in een privé collectie.
Maar alleen voor de mensen die genoeg geld hebben om een kaartje te kopen...
In Londen zijn de grote musea gratis. Dát trekt publiek.
simodi schreef:Misschien dat de impact duidelijker wordt door dat bedrag niet te spiegelen aan bejaarden, maar aan geld dat niet besteed wordt aan kanker patiënten ....
Dat als iemand in jouw nabije omgeving of jijzelf doodziek wordt en jij niet de beste behandeling krijgt omdat daar (zogenaamd) het geld niet voor is.
Want dat is wat er gebeurt!
En dan de wetenschap dat het geld er wel is, maar besteed is aan kunst!
Natuurlijk zijn er verschillende potjes voor zorg, defensie, kunst etcetera. Maar hoe wordt het verdeeld ... dat is wel een keuze die de politiek maakt.
Bekijk het eens vanuit die optiek.
En stel je eens voor dat een naaste van je die zieke is die behandeld moet worden.
Is kunst en landsbelang dan echt belangrijker?!
En het gaat hier niet om 80.000 Euro maar 80 miljoen!!
Tink89 schreef:Ik vind de entreeprijs wel prima. Zou het wel tof vinden als kinderen gratis mogen, zo krijgen ze zo veel mogelijk mee van erfgoed
arno8 schreef:Niemand is er tegen hoor, dus weet niet tegen wie je het hebt?
arno8 schreef:Grappig, jij kiest een bepaalde visie op de economie en doet iedereen die deze visie niet deelt af als ongeschoold.
En het is juist die visie op de economie (kort samen te vatten als: meer uitgeven, doen! Ook als er geen geld is!) die voor de crash in 2008 zorgde.
Jennyj01 schreef:Rembrandt stierf als een arm man. Blijkbaar vond men het toen helemaal niet zo bijzonder wat hij deed. Ik persoonlijk vind het echt te lelijk voor woorden allemaal. Men kan dit een prachtige investering vinden maar misschien was er wel een investering geweest waar veel meer mensen van hadden kunnen profiteren.
Tenslotte is het nog altijd zo: wie naar het verleden kijkt zit met z'n rug naar de toekomst.
Wendy schreef:Toen ik vanmorgen dit bericht hoorde: http://www.nu.nl/politiek/4130441/blok- ... -jaar.html moest ik even denken aan dit topic... want mij maak je dus niet wijs dat een verbouwing van het binnenhof zo noodzakelijk is en zo duur moet zijn.
Daarbij vergeleken is de 80 miljoen waar dit topic over gaat echt niks.
Emmaa_ schreef:Ik vind het lastig. Aan de ene kant vind ik specifiek dit moment (politiecrisis, vluchtelingencrisis, niet genoeg geld naar de zorg, niet genoeg geld naar passend onderwijs) echt niet het moment om 80 miljoen euro neer te leggen voor twee schilderijen. Net zoals dat ik dit niet het moment vind om het Binnenhof te gaan verbouwen voor dat achterlijke bedrag.
Je maakt mij niet zo snel wijs dat de in totaal 160 miljoen euro die geinvesteerd wordt in deze twee schilderijen er binnen een paar jaar uit is. Het zijn immers maar twee schilderijen, en geen van beide is de Mona Lisa. Ik zie dit eerder als een impulsaankoop dan als een serieus doordachte investering.
Ik vind werelderfgoed hartstikke belangrijk en ik vind het echt een prioriteit om te stoppen met bezuinigen op cultuur en musea, maar ik vind 80 miljoen neerleggen voor een schilderij midden in een crisis gewoon niet helemaal de bedoeling.