IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:27

geerke schreef:
gelukkig houden de VVD en de PVDA zich wel aan beloftes :j

Die vormen samen een een coalitie, dus moeten compromissen sluiten. ;)

PVV zit in oppositie, die zouden dus hun beloften kunnen volgen, geen reden om dit niet te doen. :D

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:29

Weetje wat we ook niet moeten vergeten, dat Nederland over een jaar kampt met een enorme vergrijzing. We moeten dan per werkende Nederlander 2 ouderen betalen... Als er wel werkende goed opgeleide mensen uit Sirie hier heen willen komen en hier ook willen blijven als Nederland vergrijst, hebben we er in de toekomst best wat baad bij! Vergeet niet dat wij vroeger ook gastarbeiders naar Nederland hebben gehaald omdat wij het werk niet wilden/konden doen. Ik denk dat er nu vooral zoveel onrust over komt omdat mensen bang zijn dat ze tekort zal worden gedaan en de vluchtelingen iets van ze afpakken, maar ik denk dat je breder moet kijken dat dat. Er werd al zoveel van ons afgepakt zonder de vluchtelingen en dat was ook zo door gegaan zonder de vluchtelingen!

Dit even helemaal los van of er IS strijders hier zijn of komen natuurlijk

Electra63

Re: IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:39

Sommige gebieden, bijvoorbeeld Zeeland lopen langzaam leeg. Er vertrekken meer mensen dan dat er komen en er sterven meer mensen, dan dat er geboren worden.
Echter of je dit kunt opvullen met vluchtelingen? Nederlanders vinden al snel reisafstand naar het werk te ver.

Maar dit is off-topic :D

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:45

Nope, geen 1 partij doet dat als ze eenmaal de macht zijn. Daarom denk ik niet dat het met de PVV veel anders zal zijn.

Maar goed, wat de vluchtelingen betreft blijft de regering voor als nog lekker achter de feiten aan lopen, terwijl het probleem natuurlijk al jaren speelt. Ik vraag me eigenlijk af waarom uitgeprocedeerde asielzoekers niet versnelt het land uit worden gezet zodat de ruimte en het geld (o.a. het bed, bad, brood budget)aan degene besteed kan worden die het echt nodig hebben.

Esther43 schreef:
Weetje wat we ook niet moeten vergeten, dat Nederland over een jaar kampt met een enorme vergrijzing. We moeten dan per werkende Nederlander 2 ouderen betalen... Als er wel werkende goed opgeleide mensen uit Sirie hier heen willen komen en hier ook willen blijven als Nederland vergrijst, hebben we er in de toekomst best wat baad bij! Vergeet niet dat wij vroeger ook gastarbeiders naar Nederland hebben gehaald omdat wij het werk niet wilden/konden doen. Ik denk dat er nu vooral zoveel onrust over komt omdat mensen bang zijn dat ze tekort zal worden gedaan en de vluchtelingen iets van ze afpakken, maar ik denk dat je breder moet kijken dat dat. Er werd al zoveel van ons afgepakt zonder de vluchtelingen en dat was ook zo door gegaan zonder de vluchtelingen!

Ja maar het hier blijven moet juist niet gestimuleerd worden naar mijn mening. Stel dat de rust ooit wederkeert in de regio, hoe kan het land zichzelf ooit opbouwen als alle goedopgeleide mensen ver weg in het buitenland zitten?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:49

rien10 schreef:
Snollygoster schreef:
Dit had mijn vader allang voorspeld dat tussen die "vluchtelingen" ook IS strijders zouden zitten. Ze zouden inderdaad beter alles gewoon sluiten en het probleem in eigen land aanpakken.

Hekken om het land? Hoe wil je in godsnaam de "grenzen sluiten?"

Niet. Onmogelijk al bouw je een bende hekken met hittecamera's, helderheidsversterkers, richtmicrofooons en bewegingsdetectoren dan nog red je het niet......zoals elke nacht bewezen wordt aan de grens tussen Texas en Mexico.......

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:53

chanicha schreef:
Ik zeg ook niet dat ik overal mee eens ben maar nu wordt dit land overspoeld met mensen die totaal niets toevoegen en klauwen met geld kosten terwijl er onder de eigen bevolking nog zoveel armoede is en er overal op bezuinigd wordt. Onder deze regering zal dat alleen maar erger worden.

De cijfers zijn al verschillende keren genoemd... Deze vluchtelingen kosten ca. 0.24% van de totale overheidsuitgaven. Aan (ouderen)zorg wordt op dit moment al 7% van de totale uitgaven besteed. Dus die 0.24% staat niet echt in megaverhouding als je zo gaat denken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:06

Esther43 schreef:

De eeuwige groei-economie is niet vol te houden. Niet meer mensen binnenhalen, maar ander economisch model gaan inrichten.

Van wat ik aan cijfers gezien heb eindigt trouwens 90% in de bijstand en dan blijft er van dat baad hebben erg weinig over. Om over de wijken waar de sharia al is ingevoerd (in Londen o.a., maar ook hier in NL en Duitsland is het al zover) maar te zwijgen. Er is in dit kader ook een cartoon over de vluchtelingen die naar Europa komen die mij de bibbers geeft.
Afbeelding

Opzet of niet, maar het is wel de trend en dat is voor mij als alleenstaande vrouw geen prettig vooruitzicht.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:14

Voor mij persoonlijk zorgt Wilders er alleen voor dat ik me totaal niet geroepen voel om me te verdiepen in de pvv.... Ben echt allergisch voor die man....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:16

Beetje flauwe cartoon, want A: de mensen worden o.a. in Saudi Arabie, Koeweit en Bahrein gewoon niet toegelaten, dus die optie bestaat niet, B: het is al eerder gezegd dat de meeste mensen die hierheen komen geen idee hebben wat een uitkering is, want dat concept kent men niet in het Midden-Oosten.
Mensen kunnen niet kiezen om naar de rijke buurlanden te vluchten, want daar worden ze gewoon niet opgenomen. Spreek je nou over landen waar de grenzen dicht zitten? Nou, daar dus. In ieder van die landen wonen slechts een paar honderd vluchtelingen en dat is al moeizaam genoeg (volgens Amnesty International). Dus wat moeten ze dan? Verder zoeken. Er zit niet veel anders op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:17

Ik ben ook niet voor Wilders. Meer voor van klaveren en bontes oftewel Vnlnu. Deze partij zegt iets meer dan alleen immigratiebeleid. Wilders heeft het alleen over islam en grenzen dicht
En dat terwijl ik vroeger sp lid was. Ben het nog steeds maar moet even m'n lidmaatschap opzeggen
Laatst bijgewerkt door purny op 14-09-15 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:18

Jordanië heeft toch de grootste groep vluchtelingen? Is geen Europa, is een 'moslim' land en de voertaal is Arabisch. Dus de cartoon is niet heel relevant.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:23

Ik las ergens dat iemand Geert als president wil? Liever niet ...

Men beseft niet hoe goed ze het hebben hier in Nederland, ook al heb je wat minder geld dan normaal.
Je hebt een dak boven je hoofd, een lekker zacht bed en eten (desnoods voedselbank). Alles extra is luxe.

Waarom moet het altijd meer meer meer en laten we de mensen maar zitten die niks meer hebben.
Ja het kost geld, maar jij zou toch ook geholpen willen worden als de dood je achterna zit in je thuisland?

Trouwens, dat wij het op het moment wat minder hebben in de portemonnee komt niet door de vluchtelingen alleen. Iedereen kat die mensen wel zo fijn af maar zij zijn niet het grootste probleem.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:26

purny schreef:
Ik ben ook niet voor Wilders. Meer voor van klaveren en bontes oftewel Vnlnu. Deze partij zegt iets meer dan alleen immigratiebeleid. Wilders heeft het alleen over islam en grenzen dicht
En dat terwijl ik vroeger sp lid was. Ben het nog steeds maar moet even m'n lidmaatschap opzeggen

Ik kende voor Nederland nog niet, moet zeggen dat ze er wel beter in staan dan Wilders :j Niet gericht tegen een bepaald geloof en die willen treiteren maar een meer realistischere kijk; dit is uitvoerbaarder.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:37

vuurneon schreef:
Jordanië heeft toch de grootste groep vluchtelingen? Is geen Europa, is een 'moslim' land en de voertaal is Arabisch. Dus de cartoon is niet heel relevant.

Rijke buurlanden, zoveel geld is er niet in Jordanië. Saudi-arabië bv wel en daar staat ook permanent een tentenkamp voor 20miljoen mensen ivm jaarlijkse hadj. Alles dus zelfs al aanwezig, maar grens is potdicht voor deze groep.

Aal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:40

Tot nu toe stille meelezer hier. Persoonlijk ben ik van mening dat 'wij in het westen' wel aardig ons best mogen doen deze mensen op te vangen waar we kunnen.

Wat ik in deze discussie wel steeds interessant vind, is of de EU nu de druk écht opgevoerd wordt daadwerkelijk de humanitaire regionale macht zou kunnen worden die het graag pretendeert te zijn..
Ik vrees toch dat wij het antwoord hierop al weten, al hoop ik van harte dat er doorgepakt wordt en de nationale ego's opzij worden gezet.

Wat betreft Wilders en de kleinere groeperingen die nauw of minder nauw met hem verbonden zijn, denk ik inderdaad dat zij het vooral goed doen in de oppositie. Regeren is toch echt iets anders dan bekritiseren vanuit de oppositie. Wat minstens zo belangrijk, maar wel een ander spel is.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:32

Electra63 schreef:
Sommige gebieden, bijvoorbeeld Zeeland lopen langzaam leeg. Er vertrekken meer mensen dan dat er komen en er sterven meer mensen, dan dat er geboren worden.
Echter of je dit kunt opvullen met vluchtelingen? Nederlanders vinden al snel reisafstand naar het werk te ver.

Hihi, maar wie wil er in Zeeland wonen? Een tochtige vlakte met nul komma nul werk..

Als de overheid daar eens werkgelegenheid creëert, bedrijven, industrie etc....dan wordt het booming...

Evenals Groningen ook zo leegelopen, prachtig om te wonen, nul komma nul werk, of je moet gaan boeren maar dan wel zelf een groot kapitaal meenemen..

De asielzoekers worden juist in florerende stadse en grootdorpse omgevingen geplaatst...

Zoals bv nu het Autotron in Rosmalen, komen 700 Syriers...persoonlijk vind ik dat dus zonde...

Bouw een grote wijken op de Zeeuwse eilanden en laat de Syriers als eigen ondernemer zich daar kunnen vestigen...zij zullen nooit hun geloof en gebruiken afzweren, dat te willen kan ook niet vanwege onze grondwet, daarom komen ze ook naar hier...als zij als gelukkige groep binnen de samenleving een middel van bestaan op kunnen bouwen, verwacht ik geen problemen..

Maar ze midden in een overspannen woning en arbeidsmarkt te plaatsen in buurten waar men elkaar al niet meer moeten...m.i. Kooltje op het vuur.

Deze mensen maken een nieuwe start en dan is alles welkom....ze zelf fysiek alles laten opbouwen, dus ook de bouw, de ideeen, de markt, alles op bv een lege omgeving Zeeland...toch een prachtige kans ? Deze mensen nemen een hoop mogelijkheden mee, zit een grote groep intellectuelen bij...
Laatst bijgewerkt door Indestal op 15-09-15 10:33, in het totaal 3 keer bewerkt

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:32

Ik maak me er niet heel erg druk om. het zijn een handjevol achterlijke, tegen miljoenen mensen en een ijzersterk leger.

maar... nu kwam ik dit tegen. http://news360.com/article/311820821 hoe kunnen sommige zo onbeschoft zijn.. ik ben van mening dat elke oorlogsvluchteling hier welkom is, maar als ze met een ISIS vlag beginnen te zwaaien zou ik ze toch wel weer in de kern terug gooien. daag, ga daar maar lekker dood en verderf zaaien.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:41

Tcm62 schreef:
Electra63 schreef:

Hihi, maar wie wil er in Zeeland wonen? Een tochtige vlakte met nul komma nul werk..

Als de overheid daar eens werkgelegenheid creëert, bedrijven, industrie etc....dan wordt het booming...

Evenals Groningen ook zo leegelopen, prachtig om te wonen, nul komma nul werk, of je moet gaan boeren maar dan wel zelf een groot kapitaal meenemen..

De asielzoekers worden juist in florerende stadse en grootdorpse omgevingen geplaatst...

Zoals bv nu het Autotron in Rosmalen, komen 700 Syriers...persoonlijk vind ik dat dus zonde...

Bouw een grote wijken op de Zeeuwse eilanden en laat de Syriers als eigen ondernemer zich daar kunnen vestigen...zij zullen nooit hun geloof en gebruiken afzweren, dat te willen kan ook niet vanwege onze grondwet, daarom komen ze ook naar hier...als zij als gelukkige groep binnen de samenleving een middel van bestaan op kunnen bouwen, verwacht ik geen problemen..

Maar ze midden in een overspannen woning en arbeidsmarkt te plaatsen in buurten waar men elkaar al niet meer moeten...m.i. Kooltje op het vuur.

Deze mensen maken een nieuwe start en dan is alles welkom....ze zelf fysiek alles laten opbouwen, dus ook de bouw, de ideeen, de markt, alles op bv een lege omgeving Zeeland...toch een prachtige kans ? Deze mensen nemen een hoop mogelijkheden mee, zit een grote groep intellectuelen bij...

dat het een grote groep intellectuelen is kun je vooral zien aan sommige filmpjes :7

Blue_Eyes

femo schreef:
Ik maak me er niet heel erg druk om. het zijn een handjevol achterlijke, tegen miljoenen mensen en een ijzersterk leger.

maar... nu kwam ik dit tegen. http://news360.com/article/311820821 hoe kunnen sommige zo onbeschoft zijn.. ik ben van mening dat elke oorlogsvluchteling hier welkom is, maar als ze met een ISIS vlag beginnen te zwaaien zou ik ze toch wel weer in de kern terug gooien. daag, ga daar maar lekker dood en verderf zaaien.

Is een foto uit 2012.

LadyKantje

femo schreef:

Dat is een foto van ruim twee jaar geleden. Tegenwoordig is het verstandig om niet alles klakkeloos over te nemen maar kritisch te kijken naar de bronnen van het nieuws. (Zeg niet dat jij het doet, is in het algemeen)
Als er iets is wat ik gemerkt heb is het dat kranten etc niet zo neutraal zijn als ze zich voor doen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:43

Blue_Eyes schreef:
femo schreef:

Is een foto uit 2012.

Zijn IS vlaggen nu niet meer in omloop dan?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:43

Vast wel. Maar je kunt niet je mening over wat er nu gebeurt baseren op een enkele foto van 3 jaar oud.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:44

Geerke, dat zijn juist de flapdrollen....en die hoop ik binnen de groep als er een vreedzame samenleving komt, binnengetrokken worden en zich anders gaan gedragen...

De meeste omstanders waren not amused met wat er gebeurde zoals ik dat zo zie....

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:46

Tuurlijk zijn die vlaggen nog in omloop. Maar ik denk dat je met zekerheid kan zeggen dat als er iemand tussen de grote groepen vluchtelingen met een IS vlag begint te zwaaien, hij/zij de "Gebroeders de Witt behandeling" krijgt voordat de politie ter plekke is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:47

Tcm62 schreef:
Geerke, dat zijn juist de flapdrollen....en die hoop ik binnen de groep als er een vreedzame samenleving komt, binnengetrokken worden en zich anders gaan gedragen...

De meeste omstanders waren not amused met wat er gebeurde zoals ik dat zo zie....

ik hoop ook dat ze zich anders gaan gedragen...vergis je niet in een arabier.Beste mensen maar er zit wel een kop op,zijn ietwat driftig.Niet allemaal natuurlijk.