geerke schreef:gelukkig houden de VVD en de PVDA zich wel aan beloftes
Die vormen samen een een coalitie, dus moeten compromissen sluiten.

PVV zit in oppositie, die zouden dus hun beloften kunnen volgen, geen reden om dit niet te doen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esther43 schreef:Weetje wat we ook niet moeten vergeten, dat Nederland over een jaar kampt met een enorme vergrijzing. We moeten dan per werkende Nederlander 2 ouderen betalen... Als er wel werkende goed opgeleide mensen uit Sirie hier heen willen komen en hier ook willen blijven als Nederland vergrijst, hebben we er in de toekomst best wat baad bij! Vergeet niet dat wij vroeger ook gastarbeiders naar Nederland hebben gehaald omdat wij het werk niet wilden/konden doen. Ik denk dat er nu vooral zoveel onrust over komt omdat mensen bang zijn dat ze tekort zal worden gedaan en de vluchtelingen iets van ze afpakken, maar ik denk dat je breder moet kijken dat dat. Er werd al zoveel van ons afgepakt zonder de vluchtelingen en dat was ook zo door gegaan zonder de vluchtelingen!
Dit even helemaal los van of er IS strijders hier zijn of komen natuurlijk
rien10 schreef:Snollygoster schreef:Dit had mijn vader allang voorspeld dat tussen die "vluchtelingen" ook IS strijders zouden zitten. Ze zouden inderdaad beter alles gewoon sluiten en het probleem in eigen land aanpakken.
Hekken om het land? Hoe wil je in godsnaam de "grenzen sluiten?"
chanicha schreef:Ik zeg ook niet dat ik overal mee eens ben maar nu wordt dit land overspoeld met mensen die totaal niets toevoegen en klauwen met geld kosten terwijl er onder de eigen bevolking nog zoveel armoede is en er overal op bezuinigd wordt. Onder deze regering zal dat alleen maar erger worden.
Esther43 schreef:Weetje wat we ook niet moeten vergeten, dat Nederland over een jaar kampt met een enorme vergrijzing. We moeten dan per werkende Nederlander 2 ouderen betalen... Als er wel werkende goed opgeleide mensen uit Sirie hier heen willen komen en hier ook willen blijven als Nederland vergrijst, hebben we er in de toekomst best wat baad bij! Vergeet niet dat wij vroeger ook gastarbeiders naar Nederland hebben gehaald omdat wij het werk niet wilden/konden doen. Ik denk dat er nu vooral zoveel onrust over komt omdat mensen bang zijn dat ze tekort zal worden gedaan en de vluchtelingen iets van ze afpakken, maar ik denk dat je breder moet kijken dat dat. Er werd al zoveel van ons afgepakt zonder de vluchtelingen en dat was ook zo door gegaan zonder de vluchtelingen!
Dit even helemaal los van of er IS strijders hier zijn of komen natuurlijk
purny schreef:Ik ben ook niet voor Wilders. Meer voor van klaveren en bontes oftewel Vnlnu. Deze partij zegt iets meer dan alleen immigratiebeleid. Wilders heeft het alleen over islam en grenzen dicht
En dat terwijl ik vroeger sp lid was. Ben het nog steeds maar moet even m'n lidmaatschap opzeggen
vuurneon schreef:Jordanië heeft toch de grootste groep vluchtelingen? Is geen Europa, is een 'moslim' land en de voertaal is Arabisch. Dus de cartoon is niet heel relevant.
Electra63 schreef:Sommige gebieden, bijvoorbeeld Zeeland lopen langzaam leeg. Er vertrekken meer mensen dan dat er komen en er sterven meer mensen, dan dat er geboren worden.
Echter of je dit kunt opvullen met vluchtelingen? Nederlanders vinden al snel reisafstand naar het werk te ver.
Maar dit is off-topic
Tcm62 schreef:Electra63 schreef:Sommige gebieden, bijvoorbeeld Zeeland lopen langzaam leeg. Er vertrekken meer mensen dan dat er komen en er sterven meer mensen, dan dat er geboren worden.
Echter of je dit kunt opvullen met vluchtelingen? Nederlanders vinden al snel reisafstand naar het werk te ver.
Maar dit is off-topic
Hihi, maar wie wil er in Zeeland wonen? Een tochtige vlakte met nul komma nul werk..
Als de overheid daar eens werkgelegenheid creëert, bedrijven, industrie etc....dan wordt het booming...
Evenals Groningen ook zo leegelopen, prachtig om te wonen, nul komma nul werk, of je moet gaan boeren maar dan wel zelf een groot kapitaal meenemen..
De asielzoekers worden juist in florerende stadse en grootdorpse omgevingen geplaatst...
Zoals bv nu het Autotron in Rosmalen, komen 700 Syriers...persoonlijk vind ik dat dus zonde...
Bouw een grote wijken op de Zeeuwse eilanden en laat de Syriers als eigen ondernemer zich daar kunnen vestigen...zij zullen nooit hun geloof en gebruiken afzweren, dat te willen kan ook niet vanwege onze grondwet, daarom komen ze ook naar hier...als zij als gelukkige groep binnen de samenleving een middel van bestaan op kunnen bouwen, verwacht ik geen problemen..
Maar ze midden in een overspannen woning en arbeidsmarkt te plaatsen in buurten waar men elkaar al niet meer moeten...m.i. Kooltje op het vuur.
Deze mensen maken een nieuwe start en dan is alles welkom....ze zelf fysiek alles laten opbouwen, dus ook de bouw, de ideeen, de markt, alles op bv een lege omgeving Zeeland...toch een prachtige kans ? Deze mensen nemen een hoop mogelijkheden mee, zit een grote groep intellectuelen bij...
femo schreef:Ik maak me er niet heel erg druk om. het zijn een handjevol achterlijke, tegen miljoenen mensen en een ijzersterk leger.
maar... nu kwam ik dit tegen. http://news360.com/article/311820821 hoe kunnen sommige zo onbeschoft zijn.. ik ben van mening dat elke oorlogsvluchteling hier welkom is, maar als ze met een ISIS vlag beginnen te zwaaien zou ik ze toch wel weer in de kern terug gooien. daag, ga daar maar lekker dood en verderf zaaien.
femo schreef:Ik maak me er niet heel erg druk om. het zijn een handjevol achterlijke, tegen miljoenen mensen en een ijzersterk leger.
maar... nu kwam ik dit tegen. http://news360.com/article/311820821 hoe kunnen sommige zo onbeschoft zijn.. ik ben van mening dat elke oorlogsvluchteling hier welkom is, maar als ze met een ISIS vlag beginnen te zwaaien zou ik ze toch wel weer in de kern terug gooien. daag, ga daar maar lekker dood en verderf zaaien.
Blue_Eyes schreef:femo schreef:Ik maak me er niet heel erg druk om. het zijn een handjevol achterlijke, tegen miljoenen mensen en een ijzersterk leger.
Is een foto uit 2012.
Tcm62 schreef:Geerke, dat zijn juist de flapdrollen....en die hoop ik binnen de groep als er een vreedzame samenleving komt, binnengetrokken worden en zich anders gaan gedragen...
De meeste omstanders waren not amused met wat er gebeurde zoals ik dat zo zie....