verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:59

Dat lukt nooit IS zit in Syrie. Ze willen niet onderhandelen, het is niet hun probleem.
En als ik het zo lees voor heel veel anderen ook niet. Dat vind ik toch heel schokkend.
Men kan zich blijkbaar heel druk maken om een verwaarloosd paard. Terwijl IS kinderen onthoofd waar de ouders moeten toekijken. Mensen worden levend verbrand. Vrouwen, kinderen en mannen worden gruwelijk verkracht. En toch vinden er nog mensen het raar dat je vlucht!

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:01

ravellie schreef:
geerke schreef:
er leven veel vluchtelingen zonder verblijfsvergunning...soms duren die procedures heel lang.Ze worden afgewezen en de mensen starten opnieuw een procedure.Laatst een geval van 15 jaar.Er verdwijnen ook veel mensen die afgewezen zijn...die blijven wel in nederland maar zijn dus verdwenen.

In de jaren ''60 riepen ze al dat nederland vol was....en nu is het niet vol? :+

Ook zoiets : waarom moet dat allemaal zo lang duren?.
Ze komen hier en gaan veelal niet meer weg.
Mensen settelen zich hier,krijgen hier kinderen en krijgen na 15 jaar te horen dat ze weg moeten.
Kinderen krijgen een pardon en mogen blijven en over ouders wordt dan nog lang na gepraat of een heel gezin gaat uit elkaar ( alleen maar verliezers dus)

Ik ben het eens dat er het eea aan het asielbeleid moet worden gedaan, maar met sommige opmerkingen kom je op mij ontzettend onnozel over. De situatie daar én hier, is veel en veel complexer. Iedereen roept maar wat, zonder dat ze daadwerkelijk de feiten en de cijfers kennen. Sowieso gaat het hier niet op permanent asiel; denk je nou echt dat de (verwachte) miljoenen vluchtelingen die Europa krijgt te verwerken, dat zomaar uitgeeft?

Ik zie trouwens dat je een kind hebt; stel je voor dat jij in oorlogsgebied woont, dan wil je toch ook je kind beschermen en wens je dat hij of zij in vrij- en veiligheid mag opgroeien?

Ik las dat iemand hier zei dat je in bv. Turkije al veilig bent; ben je ooit in zo'n kamp geweest? Ik niet, maar ik kan me voorstellen dat het met zo'n kluit mensen op elkaar geen veilige situatie is en er een voedseltekort is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:03

Ik heb een kennis uit Syrie (van lang voor de oorlog). Hij zal zijn familie daar waarschijnlijk nooit meer zien of in iedergeval niet zolang het daar onrustig is.
Als hij 1 voet over de grens zet is hij namelijk verplicht om daar (voor 'zijn' land) te vechten.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:03

Nalonyda schreef:
Ook voor mij een dubbel verhaal, vreselijk je kind zo op die manier te verliezen.. maarja, het lot had ook kunnen gebeuren in eigen land en we zijn er jaren lang van bewust dat het daar er zo aan toe gaat... maar al die vluchtelingen en vooral jonge mannen die hier zich ophopen. Nee sorry. Probleem bij het land oplossen. Wij kunnen die mensen hier niet opvangen. Moeder natuur geeft al antwoord en dat kost levens op zee.. Ik blijf me verbazen van die mannen die in die grote opvangen zitten en wel met een mooie touch screen mobieltje kunnen lopen. Europa loopt vol. Ik zat al te wachten op de zielige foto van een kind dat dood was terwijl die vluchten. En daar is die.. klaar om de wereld weer op z'n kop te gooien.

Volgens mij heb je niet in de gaten waarom deze mensen vluchten.
Veel mensen hadden in hun thuisland een goede baan en willen hun eigen land helemaal niet verlaten. Net zoals het hier normaal is om met een telefoon rond te lopen is dat in die landen ook.
Ze gaan niet weg om het geld maar om het feit dat ze hun leven niet zeker zijn daar. Deze mensen zouden ook het liefst weer terug willen naar hun eigen land als het daar veilig is.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:04

yarrah schreef:
Dat lukt nooit IS zit in Syrie. Ze willen niet onderhandelen, het is niet hun probleem.
En als ik het zo lees voor heel veel anderen ook niet. Dat vind ik toch heel schokkend.
Men kan zich blijkbaar heel druk maken om een verwaarloosd paard. Terwijl IS kinderen onthoofd waar de ouders moeten toekijken. Mensen worden levend verbrand. Vrouwen, kinderen en mannen worden gruwelijk verkracht. En toch vinden er nog mensen het raar dat je vlucht!

IS zit in Syrie...
Hun gedachtengoed gaat de hele wereld over.
Een hele stroom moslims is inmiddels op de been en verspreid zich over de hele wereld.
En nee, niet iedere moslim is een terrorist, maar met regelmaat hoor en zie je om je heen dat het gedachtengoed binnen de islam veranderen kan.

Was er niet een Nederlander in het leger alhier die een bepaalde overstap heeft gemaakt onlangs :+ :o ....
En nee, die Nederlander zijn naam was geen Mark of Jan....
( wat je natuurlijk niet hardop mag zeggen, want dan je een grote racist).

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:05

Ik vind het vreselijk maar wat kunnen wij gewone mensen doen?
ik heb er echt wel een traantje om weg gepinkt.....maar hoevelen anderen zijn er ook gestorven waar je nooit van hebt geweten?
Ik zou ze willen helpen maar ik kan toch in mijn eentje ook niets beginnen! -O-

Klaas15

KimD schreef:
Heel eerlijk? Het doet me helemaal niks, ik ben geen mensenmens en kan hier dus ook zonder emotie heen kijken.

Ik ben overigens ook zo'n racist die tegen vluchtelingen is. Niet zozeer dat ik die mensen geen beter leven gun / wil bieden, maar ik vind wel dat geholpen moet worden op de plek waar het knelt, in hun eigen land.

Deze mening had ik vroeger niet, maar is flink bijgesteld toen er een Syrische vluchtiling bij mijn moeder is het flatgebouw introk. Deze jonge vent hebben we veel geholpen met vanalles en nog wat en heeft sinds vorig jaar November zijn vrouw ook hier, en is sinds gisteren vader.

Maar als ik zie wat deze kerel (even oud als ik), allemaal krijgt en allemaal klaar speelt dan vind ik dat we bij hún moeten helpen.

Edit: Ik vind het uiteraard wel erg voor doe vader die alleen achterblijft, die in een klap zijn vrouw en twee kinderen is verloren.

Ik ben het HELEMAAL met je eens.

lshannah

fanta2 schreef:
er is iets bijgebleven met wat ik van de week heb gelezen, op deze manier komen ook de verkeerde mensen het land binnen, de islamitische staat heeft ooit aangekondigd Europa binnen te dringen en alles uit te roeien, en op deze manier maakt het ze heel makkelijk

Newsflash, er worden genoeg 'Nederlandse' IS-gangers gerekruteerd; toevallig gehoord van die militair die afgereisd is naar Syrië? Als ze dit soort plannen hebben, dan valt er toch weinig aan te doen, want het kunnen net zo goed mensen zijn die hier zijn geboren, een opleiding hebben genoten, etc. Dat is waarom ik die IS zo doodeng vind.

vuurneon

Sizzle schreef:
Ik heb een kennis uit Syrie (van lang voor de oorlog). Hij zal zijn familie daar waarschijnlijk nooit meer zien of in iedergeval niet zolang het daar onrustig is.
Als hij 1 voet over de grens zet is hij namelijk verplicht om daar (voor 'zijn' land) te vechten.

Dat is ook het probleem die een Vlaamse burgemeester aankaarte: zijn angst is dat de mensen die gevlucht worden, gestraft worden door de extremisten omdat ze hun 'plicht' uit de weg zijn gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:06

LadyMadonna schreef:
Over dat vluchtelingen zoveel krijgen.... Iemand die dicht bij mij staat zit in de bijstand. Incl diverse toeslagen krijgt ze meer dan ik krijg met hard werken... Hoeft ze niks voor te doen. Geen verwijt, ik heb het prima en doe het werk dat ik doe graag.
Ik bedoel hier alleen mee aan te geven: wat is het verschil? Haar uitkering wordt ook van "mijn belastingcenten" betaald. Net als kunst waar ik niks mee kan, de zorg voor de zwangere buurvrouw, de zorg voor de zieke buurman, de verpleging van mijn oma van 95....

Er staan ontzettend veel (bedrijfs) panden leeg, waar je met gemak veel mensen tijdelijk op kunt vangen....

Werk gaan ze niet afpakken, ze mogen namelijk niet werken.

Mijn moeder heeft op t zuidplein in Rotterdam gewerkt. De overlast die daar was qua diefstal etc was niet van vluchtelingen, die probeerden te communiceren, door naar mijn moeders shirt te wijzen en dan "voor baby"...

Ik heb wellicht makkelijk praten, ik woon niet in de stad. Ik woon in een relatief rustig dorp in Brabant... Wij hebben nauwelijks islamitische mensen, wel Polen en Roemenen....en ach,die kopen de plaatste,ikke slijterij leeg en trekken zich terug in hun huis...
De overlast die hier is, is van "onze eigen jeugd"

Ik maak me al een poos zorgen om de vluchtelingen problematiek, maar ik heb de oplossing niet. Ik heb niks met kinderen, maar als je dan hoort dat er kinderen bij betrokken zijn.... Of dat nu dit ventje is, de kinderen in de vrachtwagen in Oostenrijk, de kinderen die door IS verkracht en vermoord worden.... Het maakt voor mij geen verschil. Het is allemaal even verschrikkelijk, mijn hart huilt. Ook om de intolerante mensen die schreeuwen en lachen, zo, weer een paar minder...
En ik heb de oplossing niet...

Ik ben het helemaal met je eens en woon in Amsterdam in een wijk met heel veel van oorsprong niet Nederlandse buurtgenoten :)

Overigens halen veel mensen hier alles door elkaar.
- Het Marokkanen "probleem " heeft niets met vluchtelingen te maken
- banen inpikken ... Deze mensen mogen niet eens werken. Asielzoekers mogen ook niet werken.
( En dan nog, als iemand anders "jouw " baan krijgt... wie heeft bepaald dat het jou baan is, en waarom krijgt iemand anders "jouw" baan. Misschien is hij gemotiveerder of beter gekwalificeerd )

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:08

En bij deze ben ik onnozel :+ .
Gelukkig heb ik recht op een eigen mening

En nee, ik weet niet wat oorlog is.
En ja, ik heb een kind.

Maar voor nu is het vollopen van Europa iets wat helemaal uit de hand loopt ( en gaat lopen).
Niemand heeft nog enige grip.
Terug , tegenhouden en wereldwijd daar het probleem aanpakken.

Maar voorlopig word er: veel gepraat
En kiest ieder land zelf voor een methode ( grens open of grens dicht).

Dat hele EU gebeuren is natuurlijk een grote flop en ben ik persoonlijk altijd tegenstander van geweest.
Maar dat is een andere discussie :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:09

Een IS strijder met een plan om de eifeltoren op te blazen gaat echt niet in een rubberbootje zitten :+
Die koopt gewoon een kaartje bij Air-France :)*

Vuurneon, als je niet vecht wordt je inserdaad gevangen genomen en/of geexecuteerd.

yarrah

Omdat er een rotte appel tussen zit, mag je de andere overgrote gedeelte dan niet meer helpen?

Sees

elenaMM77 schreef:
ik wilde nog even een toevoeging doen aan de opmerking
dat het 'vol' raakt..

ja 1800 mensen per dag is veel.
zeker als je geen referentiekader hebt..

want wat is veel en wat is weinig.

als 1800 vluchtelingen veel is. Die je hebt over een relatief korte periode, want voorheen was het minder en ook deze stroom zal op den duur weer afnemen.

Dan vind ik om heel eerlijk te zijn het geboortecijfer van de Nederlandse bevolking ook gewoon schrikbarend.. met 480 kinderen die geboren worden per dag, in de wetenschap dat dit cijfer in de afgelopen twintig jaar nog nooit zo laag is geweest. Dan zou ik liever zien dat men wat meer voorbehoudsmiddelen gebruikt als men Nederland vol vind worden. En dan de overgebleven bedden geeft aan die mensen die om wat voor reden niet in eigen land kunnen blijven..

men gaat er ook maar vanuit dat al die mensen hier maar willen blijven.. maar we hebben het hier over vluchtelingen, nog niet over asielzoekers. even naar de cijfers van 2014 Teeven voorspelde toen 65.000 asielzoekers die naar Nederland zouden komen.. Het waren er uiteindelijk 27.168 en dat is inclusief mensen die eerdere asielzoekers zijn nagereisd (de vrouw die achter haar man aankomt).
Dit afgezet tegen 278.000 geboorten.. wie zijn dan de echte verantwoordelijken voor de bevolkingsgroei in Nederland?

Want asielzoekers, zijn ook nog steeds geen goedgekeurde blijvers. Even terug naar oudere cijfers, immers die geven een reëel beeld van hoeveel mensen er uiteindelijk nu ook gehonoreerd worden met een (vaste) verblijfsvergunning

Van alle 84.068 mensen die in 1995, 1996 en 1997 in Nederland asiel hebben gevraagd, hebben er 36.816 (44 procent) een verblijfsvergunning weten te bemachtigen. In 18 procent van de gevallen gaat het om een vaste verblijfsvergunning.

Dus in 1995-1997 heeft 18 van de 44%.. dus nog geen 10% van het totaal aantal asielzoekers ( en dat aantal is lager dan vluchtelingen) blijft uiteindelijk defenitief, of althans als ze dat willen.. want een deel van die mensen wil nog altijd terug naar het vaderland als de situatie veilig zou zijn.

Goede post!!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:10

Klaas15 schreef:
KimD schreef:
Heel eerlijk? Het doet me helemaal niks, ik ben geen mensenmens en kan hier dus ook zonder emotie heen kijken.

Ik ben overigens ook zo'n racist die tegen vluchtelingen is. Niet zozeer dat ik die mensen geen beter leven gun / wil bieden, maar ik vind wel dat geholpen moet worden op de plek waar het knelt, in hun eigen land.

Deze mening had ik vroeger niet, maar is flink bijgesteld toen er een Syrische vluchtiling bij mijn moeder is het flatgebouw introk. Deze jonge vent hebben we veel geholpen met vanalles en nog wat en heeft sinds vorig jaar November zijn vrouw ook hier, en is sinds gisteren vader.

Maar als ik zie wat deze kerel (even oud als ik), allemaal krijgt en allemaal klaar speelt dan vind ik dat we bij hún moeten helpen.

Edit: Ik vind het uiteraard wel erg voor doe vader die alleen achterblijft, die in een klap zijn vrouw en twee kinderen is verloren.

Ik ben het HELEMAAL met je eens.

Dat is ook vreselijk.
Maar waarom wil die man terug naar Kobani om zijn familie te begraven als het daar zo gevaarlijk is?.
Dat begrijp ik niet :(

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:10

Nayomie schreef:
Waarom hebben de Nederlandse zwervers dan geen huis? Ik zou eerst eens beginnen met hen een onderdak bieden want als ik zwerver zou zijn zou ik me wel flink genaaid voelen als vluchtelingen hier direct onderdak krijgen en ik maar op straat moet blijven leven. :o

Weet jij waaróm ze zwerven? Totdat je dat precies weet, is deze post namelijk een beetje eh... zinloos :o.
Laatst bijgewerkt door Sees op 04-09-15 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:12

ravellie schreef:
Terug , tegenhouden en wereldwijd daar het probleem aanpakken

*knop naïef aan*
Maar hoe dan? Als dat dé oplossing is, waarom wordt het dan niet uitgevoerd?
*knop naïef uit*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:12

Ravelli, Omdat hij misschien daar al zijn herinneringen heeft en hoopt daar ooit weer veilig terug te keren wellicht?

Zou jij het een leuk idee vinden als je familie ergens begraven ligt in een land waar je niet eens een visum voor hebt?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:14

Sizzle schreef:
Ravelli, Omdat hij misschien daar al zijn herinneringen heeft en hoopt daar ooit weer veilig terug te keren wellicht?

Zou jij het een leuk idee vinden als je familie ergens begraven ligt in een land waar je niet eens een visum voor hebt?

Nee, maar je steekt niet zomaar met je gezin in een opblaasboot de zee over!.
Dan moet het echt wel levensgevaarlijk zijn.
Snap je wat ik bedoel? dan kan je niet zomaar terug gaan.
Heel triest :(

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:17

LadyMadonna schreef:
ravellie schreef:
Terug , tegenhouden en wereldwijd daar het probleem aanpakken

*knop naïef aan*
Maar hoe dan? Als dat dé oplossing is, waarom wordt het dan niet uitgevoerd?
*knop naïef uit*

Zolang er alleen maar gepraat wordt en de landen niet allemaal hetzelfde afspreken houden we allemaal deze vreselijke reis in stand.

Helemaal waar :(

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:17

Hij is een van de duizenden... allemaal niet goed.

Die foto doet me ook niet erg veel.

Erger vind ik mensen in familie werk sfeer die anti buitenlands zijn en echt groffe racistische mening hebben.. en dan deze foto wel zielig vinden...

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:19

Ik hoop toch echt dat als hier de boel verwoest wordt en er oorlog zou zijn en als je je gezin in veiligheid wilt brengen dat de "buren' niet zeggen, dit stukje aarde is van mij en mag jij niet op. Ga maar terug naar je eigen onveliliige situatie los het daar maar op. Die mensen vluchten niet omdat ze het zo leuk vinden hoor.

vuurneon

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:21

Heb vaker gelezen dat ze 'onze' huizen in pikken, maar voordat je recht hebt op een woning moet je toch al een verblijfsvergunning hebben? T is niet voor niets dat mensen jaren in AZC's zitten in afwachting van hun procedure en de mensen die daadwerkelijk een verblijfsvergunning krijgen maakt geen deel uit van een enorme groep. Grootste deel wordt afgewezen immers.

Miryamk

Misschien omdat ie nu toch niks meer heeft om nog voor te leven? (vader van Aylan)
Wat weten wij van wat er in zijn hoofd omgaat, die man leeft in een nachtmerrie waaruit hij niet kan ontsnappen. Vreselijk, en al die mensen die gewoon strontmazzel hebben gehad om in een veilig land geboren te zijn en maar denken dat ze dat verdiend hebben ofzo..? Ik word oud, godzijdank verzuur ik niet. Maar de opmerkingen van mede-landers doen me haast nog meer verdriet als de foto's van dode kinderen..

ravellie

Dat hoor je toch ook niemand zeggen?.
Maar iedereen in Europa opvangen is niet de oplossing, omdat de neuzen niet dezelfde kant op staan en de zaak in het thuisland onveranderd blijft