Kinderen maken deel uit van de maatschappij, dat klopt. En opgevoede, nette kinderen, daarvoor zeg ik: dikke duim!
Dat er kinderen in een eetgelegenheid aanwezig zijn stoort me op zich niet. Het is hun gedrag dat me stoort, en dat je daar tegenwoordig niemand meer op mag aanspreken. Het is onmiddellijk "laat ze kind zijn, waar bemoei je je mee" etc. Mijn kind, lief kind.
Wat voor de ene hinderlijk en storend is, is voor de ander nog aanvaardbaar. Dat is echter een grens die lastig te trekken is. Dat er dan horecazaken zijn die het eenvoudig houden en alle kinderen weren vind ik niet zo gek. Jammer voor diegene die zich netjes houden, maar dan kunnen de rotte appels ook geen last bezorgen.
Jammer genoeg zie ik gewoon meer en meer van die rotte appels onder het mom van "laat ze maar lol hebben, dan kunnen wij rustig kletsen". Sorry, ik kies ervoor om kinderloos te blijven, mij best dat jij wel eentje hebt uitgepoept, je goed recht, maar daar hoef IK geen hinder van te ondervinden. Dat vind ik gewoon een teken van respect naar je medemens toe, om die evengoed de kans te geven om rustig te tafelen of een drankje te doen. Jij bent de ouder, jij bent verantwoordelijk. Kan je je kind net zodanig rustig houden dat hij niemandlast bezorgd, nou sorry, dan hoeft ie van mij niet naar een restaurant te gaan dat niet expliciet voor kinderen is voorzien.
De jongeren hier die uit eten gaan zijn van zo'n leeftijd dat ze bewust kiezen voor een rustigere en nettere plek dan de McDo. Daarin zit dan wel verschil, en tokko's en asos van 16 of 17 zal je dan ook niet zo snel zien. Wel jongeren van 14 tot 18 in nette kledij en goed opgevoed. Diegene die dronken en lallend de avond door gaan zitten in een ander gedeelte van de stad.