Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:52

Iris82 schreef:
Ik zoek met mijn peuter gewoon plekken op waar kinderen zeer gewenst zijn. Mijne is geen rondrenner en ook geen schreeuwer maar ik kan me voorstellen dat hij niet de hele avond op z'n stoel kan blijven zitten en eerlijk gezegd : dat vind ik niet meer dan logisch en ik ga m daar ook niet om corrigeren.

Ik houd erg van zeer luxe uit eten en ik verwacht in een sterrentent ook geen kinderen. Nog nooit meegemaakt btw.

Kijk, dat denken natuurlijk meer ouders..............en met als gevolg dat er kindervrije horeca zijn.

Houdt gewoon je kind altijd bij je ook bij de niet zeer luxe restaurant, want niet iedereen vind het er lekker eten en/of niet zich kunnen veroorloven.

Blijf dan gewoon thuis met je kind.

LadyMadonna

Zahlina schreef:
Ik zou eerder kiezen voor een telefoonvrij Horeca, dat lijkt me pas heerlijk.
Een plek waar geen mensen zitten die elke zoveel minuten naar dat beeldscherm zitten te kijken, dingen typen of foto's moeten maken van het eten wat voor ze staat.
Gewoon een plek waar mensen gesprekken hebben met elkaar zonder een electronisch verlengstuk in hun handen te hebben.

Ik ga gerust lunchen op de wat luxere eetplekken op deze rots met mijn kids, dochterlief van 2 zit heerlijk rustig en ook de tweeling van een half jaar houden zich goed. En worden de kids wel onrustig dan gaan we gewoon naar huis om niemand tot last te zijn.
Avondeten nog niet uitgeprobeert omdat dat niet past qua bedtijd met de kids.
Grappige is wel dat ik heel veel reacties krijg van het personeel en andere klanten dat onze kids zo rustig zijn.

Uit interesse, welk last heb jij ervan als iemand aan een andere tafel op z'n telefoon zit en een foto van z'n eten maakt? Een luidruchtig spelletje of gesprek kan ik begrijpen, maar het eerste volg ik niet?

JunkDeLuxe

Nou, ik reserveer meteen hoor! Love it!
Nee, ik ben niet anti-kind. Maar ik geniet wél van een rustig etentje.

Ik heb duidelijk zelf geen kinderen haha. Ik wil ze over een tijdje wel, over een jaar of 2. Maar voorlopig kiezen wij er bewust voor kinderloos te zijn, omdat we er nog niet klaar voor zijn en nog één en ander willen realiseren voor we aan een gezin beginnen.

Zo gaan we binnenkort op reis, zijn nog volop aan het zoeken en vergelijken. Sowieso een adult only. Nogmaals, ik heb zelf NOG geen kinderen, dus wij willen er nu nog even lekker van genieten, en ik geniet niet echt als er tijdens het eten, of bij het zwembad, of op het terras naast het mijne, een kind het op een krijsen zet. Zelfs als ze niet krijsen, zijn ze meestal gewoon lekker druk, zoals kinderen horen te zijn, maar daar heb ik op vakantie en op restaurant, zeker zolang we kinderloos zijn, dus geen behoefte aan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:54

Muppett schreef:
Toen mijn man en ik met onze twee weken oude zoon uit eten gingen om zijn geboorte te vieren, gingen er meteen twee oudere echtparen met een vies gezicht ergens anders zitten... Ik voelde me erg bezwaard daarom. Onze zoon was nog erg klein en sliep de hele avond. Het moment dat hij zijn mond open deed hebben we hem meteen gevoed.
Ik erger me okk gruwelijk aan jankende en rennende kinderen in horeca gelegenheden, maar om ze nou te weren... Hard en irritant lachende volwassenen kunnen ook behoorlijk irritant zijn of studenten die alleen maar kunnen blèren.

Niet leuk voor jullie maar ik kan het mij wel voorstellen, want ze willen geen borstvoeding te zien krijgen, bij een piepjonge baby is de kans daarop erg groot. Dus ze lopen al bij voorbaat weg.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:56

Shadow0 schreef:
Zahlina schreef:
Een plek waar geen mensen zitten die elke zoveel minuten naar dat beeldscherm zitten te kijken, dingen typen of foto's moeten maken van het eten wat voor ze staat.

Wat mensen aan een ander tafeltje doen is toch niet belangrijk? Zeker niet omdat die dingen die je beschrijft vooral geluidloos zijn. Je kunt het met je eigen tafelgenoten wel afspreken.

Gelukkig heb ik daar weinig last van met mijn eigen vrienden aan tafel maar het blijft een flinke ergenis voor mij persoonlijk.
Gelukkig is het redelijk gemakkelijk om de tenten waar dit veel voorkomt te vermijden want ze adverteren met gratis Wifi.
Maar ja ik ben sinds 2 jaar mobielloos, echt dat is zo fijn en bevrijdend.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:00

Ik heb nooit last gehad van kinderen, ik kon juist van ze genieten hoe ze lekker ruikend in hun mooiste kleertjes de ouders voor paal zetten of andere ongein uithalen!
Nu heb ik zelf een kindje en het is een rustig kindje dat wel maar ze is in 2 jaar al een aantal keer mee uit wezen eten, maar ik zorg er zelf voor dat ze wat te doen heeft en ze aan tafel blijft.(thuis doen we dat ook en dat is elders niet anders). ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:01

Ragdollcat schreef:
Kijk, dat denken natuurlijk meer ouders..............en met als gevolg dat er kindervrije horeca zijn.

Houdt gewoon je kind altijd bij je ook bij de niet zeer luxe restaurant, want niet iedereen vind het er lekker eten en/of niet zich kunnen veroorloven.

Blijf dan gewoon thuis met je kind.

:')

Heb je over het stukje zeer gewenst heen gelezen zuurtje? :+

Staat er ergens dat ik m dus feitelijk in een restaurant tussen de tafels heen laat spelen? Nee, ik zoek een restaurant op met een kinderhoek en ga daar in de buurt zitten. Wellicht is het verstandig dat jij die restaurants vermijd, zorg ik ervoor dat ik niet in jouw vaarwater zit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:01

Zahlina schreef:
Gelukkig heb ik daar weinig last van met mijn eigen vrienden aan tafel maar het blijft een flinke ergenis voor mij persoonlijk.

Maar jij laat je er toch door ergeren? Ik bedoel, je moet doen wat je niet laten kunt hoor, maar het is ook wel goed om het onderscheid te blijven zien tussen dingen waar je wel wat mee te maken hebt en dingen die gewoon echt helemaal niet belangrijk zijn voor jou.

Mensen worden inmiddels wel heel erg gevoelig voor wat anderen allemaal wel of niet doen - maar in heel veel gevallen is het helemaal niet van belang. Geniet gewoon van je eigen eten en je eigen gezelschap en het probleem is opgelost.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:02

Dat met die telefoon klinkt een beetje als ex-rokers die ineens meer anti roken zijn dan de gemiddelde niet roker :')

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:03

Ragdollcat schreef:
Muppett schreef:
Toen mijn man en ik met onze twee weken oude zoon uit eten gingen om zijn geboorte te vieren, gingen er meteen twee oudere echtparen met een vies gezicht ergens anders zitten... Ik voelde me erg bezwaard daarom. Onze zoon was nog erg klein en sliep de hele avond. Het moment dat hij zijn mond open deed hebben we hem meteen gevoed.
Ik erger me okk gruwelijk aan jankende en rennende kinderen in horeca gelegenheden, maar om ze nou te weren... Hard en irritant lachende volwassenen kunnen ook behoorlijk irritant zijn of studenten die alleen maar kunnen blèren.

Niet leuk voor jullie maar ik kan het mij wel voorstellen, want ze willen geen borstvoeding te zien krijgen, bij een piepjonge baby is de kans daarop erg groot. Dus ze lopen al bij voorbaat weg.

Wat een aanname. Er bestaan ook zoiets als voedings doeken, je ziet dan werkelijk geen milimeter tiet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:05

Iris82@ Ik doel meer op het denken van veel ouders, dus als er veel ouders zijn die er ook zo over denken.........dan is het niet zo gek dat het gevolg is dat er kindervrije horeca zijn.

Men moet de kinderen gewoon bij zich houden en anders thuisblijven.

Muppett@ blijkbaar vinden de mensen het evengoed niet fijn en eetlustbedervend, moeten ze zelf weten toch, maar dan niet gaan roepen van dat het onbeschoft is dat ze gelijk al bij voorbaat weglopen naar een andere tafel. Ik kan het me wel voorstellen dat ze zo denken.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 18-08-15 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:07

Kinderen maken deel uit van de maatschappij, dat klopt. En opgevoede, nette kinderen, daarvoor zeg ik: dikke duim! +:)+
Dat er kinderen in een eetgelegenheid aanwezig zijn stoort me op zich niet. Het is hun gedrag dat me stoort, en dat je daar tegenwoordig niemand meer op mag aanspreken. Het is onmiddellijk "laat ze kind zijn, waar bemoei je je mee" etc. Mijn kind, lief kind.

Wat voor de ene hinderlijk en storend is, is voor de ander nog aanvaardbaar. Dat is echter een grens die lastig te trekken is. Dat er dan horecazaken zijn die het eenvoudig houden en alle kinderen weren vind ik niet zo gek. Jammer voor diegene die zich netjes houden, maar dan kunnen de rotte appels ook geen last bezorgen.

Jammer genoeg zie ik gewoon meer en meer van die rotte appels onder het mom van "laat ze maar lol hebben, dan kunnen wij rustig kletsen". Sorry, ik kies ervoor om kinderloos te blijven, mij best dat jij wel eentje hebt uitgepoept, je goed recht, maar daar hoef IK geen hinder van te ondervinden. Dat vind ik gewoon een teken van respect naar je medemens toe, om die evengoed de kans te geven om rustig te tafelen of een drankje te doen. Jij bent de ouder, jij bent verantwoordelijk. Kan je je kind net zodanig rustig houden dat hij niemandlast bezorgd, nou sorry, dan hoeft ie van mij niet naar een restaurant te gaan dat niet expliciet voor kinderen is voorzien.

De jongeren hier die uit eten gaan zijn van zo'n leeftijd dat ze bewust kiezen voor een rustigere en nettere plek dan de McDo. Daarin zit dan wel verschil, en tokko's en asos van 16 of 17 zal je dan ook niet zo snel zien. Wel jongeren van 14 tot 18 in nette kledij en goed opgevoed. Diegene die dronken en lallend de avond door gaan zitten in een ander gedeelte van de stad.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:08

Ik snapte de reactie van Ragdollcat ook niet helemaal. Ik ga mee met Iris82. Naar luxere restaurants neem ik mijn kinderen niet mee. Daar ga ik met mijn man of vriendinnen heen om lekker lang te tafelen.

Tenten als de Beren en simpele lunchrooms e.d. neem ik mijn kinderen wel gerust mee naar toe. Daar is de sfeer anders, minder stijf en vaak zelfs wat gezellige muziek op.
Als ze daar van tafel gaan om naar een speelhoekje te gaan, vind ik dat helemaal prima. Rennen, gillen en bij andere aan tafel hangen vanzelfsprekend niet.
En natuurlijk hebben niet alle mensen geld voor een duurder restaurant of lusten ze dat luxere eten. Maar dat ik bij een minder duurder/luxe eettent/lunchroom zit met mijn kinderen, wil niet zeggen dat die mensen niet welkom zijn ;)

Tja en willen die mensen zeker weten dat ze geen kinderen zullen treffen .... blijf dan gewoon thuis of ga bij vrienden eten i.p.v. bij een openbare gelegenheid.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:09

Ik woon in Oostenrijk en mijn man werkt in een kindvriendelijk restaurant. Eigenlijk heb je maar zelden last van kinderen hier moet ik zeggen. Het is echt zelden dat de kids zich echt misdragen en een beetje goeie kelner restaurantmanager kan prima de ouders erop aan spreken als het te gek wordt hoor.

De ervaring hier is dat eigenlijk vooral de Duitse kids overlast bezorgen. Eigenlijk meer dus de ouders id het niet corrigeren. Die presteren het zelfs om een luier te gaan verschonen op de bank terwijl er gasten aan de tafel ernaast zitten. En er is notabene een verschoonplek bij de toiletten.

Mijn man zegt dat de Belgische en Nederlandse kinderen zich over het algemeen heel netjes gedragen en de ouders anders gewoon corrigeren.

In Nederland heb ik ook maar zeer zelden last gehad van kinderen in een restaurant. Ik vheb vaker last van drinken mensen die veel te luid praten.

En als ik een mooi gerecht voor mijn neus heb maak ik er ook altijd een foto van. Heb dan weer geen kids dat scheelt dan weer :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:10

Varekaj schreef:
Wat voor de ene hinderlijk en storend is, is voor de ander nog aanvaardbaar. Dat is echter een grens die lastig te trekken is. Dat er dan horecazaken zijn die het eenvoudig houden en alle kinderen weren vind ik niet zo gek.

Ik vind dat vooral een hele gemakzuchtige manier om ermee om te gaan. Iets wat je echt veel ziet in de maatschappij: oh, het is moeilijk, je zou wel eens moeten proberen om ergens samen uit te komen, dat is eng dus dat doen we niet. In plaats daarvan komt er dan maar een regel, want dat is makkelijk en anoniem. En ach, pech voor degenen die erdoor gedupeerd worden, zolang dat maar de anderen zijn, en niet wijzelf, is dat jammer maar helaas.

Maar da's toch geen samenleven?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:10

Varekaj schreef:
Kinderen maken deel uit van de maatschappij, dat klopt. En opgevoede, nette kinderen, daarvoor zeg ik: dikke duim! +:)+
Dat er kinderen in een eetgelegenheid aanwezig zijn stoort me op zich niet. Het is hun gedrag dat me stoort, en dat je daar tegenwoordig niemand meer op mag aanspreken. Het is onmiddellijk "laat ze kind zijn, waar bemoei je je mee" etc. Mijn kind, lief kind.

Wat voor de ene hinderlijk en storend is, is voor de ander nog aanvaardbaar. Dat is echter een grens die lastig te trekken is. Dat er dan horecazaken zijn die het eenvoudig houden en alle kinderen weren vind ik niet zo gek. Jammer voor diegene die zich netjes houden, maar dan kunnen de rotte appels ook geen last bezorgen.

Jammer genoeg zie ik gewoon meer en meer van die rotte appels onder het mom van "laat ze maar lol hebben, dan kunnen wij rustig kletsen". Sorry, ik kies ervoor om kinderloos te blijven, mij best dat jij wel eentje hebt uitgepoept, je goed recht, maar daar hoef IK geen hinder van te ondervinden. Dat vind ik gewoon een teken van respect naar je medemens toe, om die evengoed de kans te geven om rustig te tafelen of een drankje te doen. Jij bent de ouder, jij bent verantwoordelijk. Kan je je kind net zodanig rustig houden dat hij niemandlast bezorgd, nou sorry, dan hoeft ie van mij niet naar een restaurant te gaan dat niet expliciet voor kinderen is voorzien.

De jongeren hier die uit eten gaan zijn van zo'n leeftijd dat ze bewust kiezen voor een rustigere en nettere plek dan de McDo. Daarin zit dan wel verschil, en tokko's en asos van 16 of 17 zal je dan ook niet zo snel zien. Wel jongeren van 14 tot 18 in nette kledij en goed opgevoed. Diegene die dronken en lallend de avond door gaan zitten in een ander gedeelte van de stad.

_/-\o_

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:11

Ik ben mama van 2 kleine kids.
Snap bestbdat mensen kindvrij op vakantie gaan of in rust willen eten.

Ik vind me kids vrij nette kids. Maar een driftbui of huilbui zit soms in een klein hoekje en mijn jongste (2 jaar) heeft geen geduld.

Als je kids mee neemt dan moeten toch netjes tafel manieren hebben.
Mijn 4 jarige zou ik zo mee nemen. Mijn 2 jarige opzich ook maar dan naar een kindvriendelijk restaurant met speel gelegenheid.
We houden het nu gewoon simpel. We gaan praktisch nooit uit eten. Bestellen eerder of san naar een pannenkoeken restaurant. Laatste voor het eerst naar de Mac geweest. Leuk voor een keer maar niet mijn favo plek haha.

Met beide kids wel eens uiteten geweest inhun baby tijd en dan voed ik ze ook ssubtiel. Dus zo ben ik dan ook wel.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:12

Als je paard niet verkeersmak is ga je er niet mee langs de weg.
Zou zouden ouders die hun kinderen niet in de hand hebben ook niet overal naar toe moeten.

Van kindvrije watdanook worden gezinnen met wel opgevoede kinderen de dupe.
Ik snap best dat mensen een hekel hebben aan gekrijs, gejank, geren en gevlieg.
Een onopgevoed paard is ook geen feest.

Maar het probleem licht bij de ouders/opvoeders, niet bij de kinderen. Daar zou je i.m.o. dus ook niet de oplossing moeten zoeken.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:14

Pardon ragdollcat, ik zeg nergens dat ik het onbeschoft vind als mensen bij voorbaat al weglopen! Dat zie je me nergens zeggen of insinueren.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:14

Muppett schreef:
Pardon ragdollcat, ik zeg nergens dat ik het onbeschoft vind als mensen bij voorbaat al weglopen! Dat zie je me nergens zeggen of insinueren.

Dat zei ik! ;)
En dat vind ik nog steeds, hoor. Mekkeren terwijl er niets aan de hand is... en weglopen... stoooooom vind ik dat!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:16

Maar een paard is ook niet gelijk verkeersmak geboren, net als dat een kind ook niet gelijk geboren wordt met alle tools om vanaf moment 1 maatschappelijk gewenst gedrag te vertonen en om te leren moet je toch écht eraan blootgesteld worden. Kinderen moeten ook leren hoe zich te gedragen en dat doe je door ze ook maar gewoon mee te nemen.

Leuke van kinderen is dat er geen handleiding bij is, dus de bui kan opeens omslaan :') van leuk vrolijk kind, tot stampvoetende blèrende kleuter :=

Maar goed, reactie van ouders erop maakt vaak of men het oke vindt of niet oke. Lachende ouders om een kind dat al het eten op de grond kiept zorgt voor minder acceptatie dan de ouders die het kind erop aanspreken.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-08-15 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:17

O probleem ligt vvaakbij de ouders.
Kids opvoeden is moeilijk en ik geloof dat elke ouder zijn best doet om het zo goed mogelijk te doen.

Maar kindjes lijken soms wel de baas in huis te zijn. Dan gaat er toch echt wat mis.
Respect naar ouders toe zie ik op het schoolplein ook steeds minder. En respect naar leerkrachten etc.

Maar idd. Kindjes hum humeur/gevoel/ emotie slaat snel om. Van happy naar boos maar ook opeens weer naar super vrolijk.

LadyMadonna

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:20

Als ik vroeger in een restaurant moe was legden mijn ouders hun jassen onder tafel en dan ging ik daarop slapen.... ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:20

Jeetje, uit eten terwijl je net twee weken daarvoor bevallen bent....had er niet aan moeten denken. Even on topic: denk dat het meer de tendens van de maatschappij is. We lijken met elkaar steeds minder tolerant te worden. Dat zie ik overal om me heen gebeuren. Na de ontzuiling leek het even de goede kant op te gaan, toen kwamen de jaren 80 waarin de Nederlanders steeds individualistischer werden en we lijken nu een beetje doorgeslagen in het "soort zoekt soort". Kinderen horen op een bepaalde plek, ouderen horen bij Omroep Max en de 55+ partij, allochtonen hebben we het liefst in 1 wijk van de stad. Beetje gechargeerd misschien maar dat is hoe ik het zie. Niet de kinderen zijn vervelender geworden, we kunnen gewoon steeds minder hebben van onze medemensen en zoeken steeds vaker "ons" eigen clubje op waar wij ons thuis voelen. Is natuurlijk ieders goed recht, maar het lijkt dus wel of we daardoor steeds minder tolerant worden en steeds minder kunnen hebben van datgene wat wij afwijkend van onze normen vinden.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:21

Shadow0 schreef:
Zahlina schreef:

Maar jij laat je er toch door ergeren? Ik bedoel, je moet doen wat je niet laten kunt hoor, maar het is ook wel goed om het onderscheid te blijven zien tussen dingen waar je wel wat mee te maken hebt en dingen die gewoon echt helemaal niet belangrijk zijn voor jou.

Mensen worden inmiddels wel heel erg gevoelig voor wat anderen allemaal wel of niet doen - maar in heel veel gevallen is het helemaal niet van belang. Geniet gewoon van je eigen eten en je eigen gezelschap en het probleem is opgelost.

klopt Ik kies er voor om me er aan te ergeren, inwendig Dan.
Om het door te trekken naar het onderwerp binnen dit topic. Mensen die zich ergeren aan kinderen in de horeca kiezen daar ook Zelf voor. Ze zouden ook gewoon thuis kunnen gaan eten of een kindvrije tent opzoeken, of er voor kiezen zich niet te ergeren.

Ik beleef niet minder plezier aan mijn lunch maar zit weleens hoofdschuddend als Ik een tafel vol mensen zie die blijkbaar Hun digitale leven belangrijker vinden Dan het echte leven (je Ik weet het, dit vul Ik nu in).