Problemen in Calais, zou het nog stoppen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:27

Tcm62 schreef:
Maar Europa voelt er weinig voor om dezelfde pampletten uit te delen? Filmpjes te sturen met de boten, verdrinkingen, zwerven op straat, ellende en geen verblijfsvergunning?

Het is ook hun eigen schuld hoor...ze kunnen aan de kade aldaar grote billboards plaatsen met filmpjes en informatie...

Ja en het fenomeen "vaste lasten" mogen ze er zéker ook wel op zetten... is héél belangrijk.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:29

Maar die hebben ze niet :+ dat is Jan Lu@l met een hypotheek,autootje etc......

Lenen.nl en schuldsanering komt meer in de buurt... }>

Heel flauw...maar als je nooit iets hebt gehad is het hier een walhalla....en ik denk dat ze deze regels okk wel kennen....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:37

Tcm62 schreef:
Maar Europa voelt er weinig voor om dezelfde pampletten uit te delen? Filmpjes te sturen met de boten, verdrinkingen, zwerven op straat, ellende en geen verblijfsvergunning?

Dat heeft UK wel laatst geopperd. Althans in de vorm van we moeten hun duidelijk maken dat de wegen hier niet van goud zijn.

T zijn in dit geval meer de smokkelaars die je de pas af moet snijden. Zij maken de mensen gek met Europa is het walhalla. 5000 euro per persoon. Maar dan komt de reis naar de kust en boottocht ernog bij.. Bootje van 600 man . Mwah lekker verdienen en als t bootje opslaat.. ach ja geld is al binnen. Maar dan zijn de mensen er nog niet. Dan begint deel twee van hun 'avontuur' en de grote bijbehorende desillusie.

Indestal

Re: Problemen in Calais, zou het nog stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:46

Het toppunt van triestheid vind ik dat er kinderen dan als wees aankomen hier....tussen een groep onbekenden...ik vind dat hartverscheurend....echt hoor zou zo een wees in huis nemen....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:14

Wellicht is dat mogelijk. .? Dan zou je navraag moeten doen bij de diverse opvancentra.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:20

Tcm62 schreef:
Maar die hebben ze niet :+ dat is Jan Lu@l met een hypotheek,autootje etc......

Lenen.nl en schuldsanering komt meer in de buurt... }>

Heel flauw...maar als je nooit iets hebt gehad is het hier een walhalla....en ik denk dat ze deze regels okk wel kennen....

Nee, niet alleen de hypotheek of de auto vallen onder vaste lasten hoor, ook gas licht water , ziektekostenverzekering... zijn samen al gauw goed voor zo'n 1000 euro per maand. (Samen met huur/hypotheek.) En dan heb ik er geen lening bij.
Dan heb ik het eten of kleding nog niet eens erbij geteld. (En ga ik uit van een huishouden van meer dan 1 persoon.)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:15

Sammie schreef:
Dat is niet begonnen door de Westerse wereld. De stammen vochten elkaar al de tent uit voor dat 'wij' daar kwamen. En toen ze vertrokken gingen ze weer vrolijk verder.

Je vergist je.
Toen "wij" vertrokken was er niets meer om over te vechten.
Heel Afrika leeggeplunderd.
Een compleet continent kaal geplukt in 30 tot 40 jaar kolonisatie.

Hoe denk je dat België aan zijn moderne welvaart is gekomen ?
Door Kongo leeg te roven.
En nee, dat is geen fabeltje.
Je kunt het aan de hand van economische cijfers perfect aantonen.

Nederland was trouwens nog stukken slechter.
Nee, sorry hoor, ik bedoel natuurlijk dat Nederland veel efficiënter was in het leeghalen van andermans land.
Veel vroeger begonnen, en veel beter georganiseerd.
Nederlands Indië, al vanaf de jaren 1650.

Kortom, als Europa nu allerhande vluchtelingen over de vloer krijgt,
dan komt dat voor een groot stuk omdat Europeanen de landen van herkomst hebben leeggeroofd.
Daar is onze welvaart en hun armoede op gebaseerd.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:19

Och jee joh, onze koninklijke schatkist is louter alleen maar roofgeld....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:15

ja tuurlijk en laten wij dan allemaal maar weer terug gaan naar Afrika. . Daar komen we immers vandaan. .

Dat de vroegere europeanen zich in onze ogen schandalig hebben gedragen valt niet te ontkennen maar ze kwamen daar tussen vechtende stammen terecht en die zitten er nog. Landen in Afrika zijn en kunnen schatrijk zijn, maar door corruptie blijft dat bij een zeer klein deel van de bevolking hangen. . Ook onze schuld zeker. ?

Er zijn daar stammen die roven en plunderen. Dat gebeurde 200 jaar terug en dat gebeurt nog steeds.ook onze schuld zeker?

Maar ik weet het goed gemaakt. Geef jij al je spaargeld maar aan de diverse organisaties, je zegt je baan of studie op en gaat in Afrika helpen. Immers goed voorbeeld doet volgen.. en dan komt in jouw huis en op jouw werk/studie een kansarme vluchteling en/of illigale migrant. Sla je twee vliegen in een klap! Wat wil een mens nog meer!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:58

Een ander groot probleem is dat wij Westerse mensen het gevoel hebben dat onze cultuur, normen en waarden het beste zijn. Men moet afleren het Westerse ideaal op te dringen aan landen en culturen die hier niks van willen hebben en er ook geen baat bij hebben. En dan heb ik het niet eens specifiek over het continent Afrika hier.

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:58

Het is de schuld van de Europeanen dat zij slaven vanuit Afrika meenamen ? Of is het de schuld van de Afrikanen zelf waarvan de Europeanen het kunstje afkeken ? Of is het de schuld van de Arabieren die slaven kochten van de Afrikanen en eigen slavenroutes hadden ? Of is het toch de schuld van die Romeinen die uit Afrika slaven haalden ? Tja ik weet niet of het zo'n zin heeft om in de geschiedenis te kijken wie schuldig is. In Afrika vochten de stammen altijd al tegen elkaar en de 'traditie' was dat de verliezer slaaf werd.. Al hadden de Europeanen wel grote schepen zodat er grote aantallen mee konden. In die tijd had het voor Afrika grote economische voordelen. Op korte termijn was slavenhandel met Europa drijven goed voor Afrika. Echter op lange termijn niet..

Maar om nu te zeggen dat de Europeanen het moeten oplossen want zij hebben het met hun zwarte geschiedenis veroorzaakt ben ik het niet mee eens. Natuurlijk moet er een oplossing komen.. Niet uit eeuwig schuldgevoel maar omdat het nu een probleem is en dan moet er wel op lange termijn worden gekeken.
Amerika steunt, voor een groot deel, (blind) Israel uit schuldgevoel voor het verleden en dat is in mijn inziens niet correct. Maar dat is een andere discussie.

Ik vind het een interessant topic.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:23

het is zeker een interessant topic om te lezen, ook over het ontstaan van de welvaart van onze landen.
Ben alleen bang dat deze huidige vluchtelingen daar niets aan hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 12:01

Er is alleen een verschil je hebt vluchtelingen en illegalen. Vluchtelingen vluchten terecht hun land uit vanwege de risicos die ze er lopen hun leven te verliezen. De puinzooi die in Calais oa wordt veroorzaakt zijn geen vluchtelingen maar illegale immigranten die voor werk hun paradijs gaan zoeken. De gemiddelde echte vluchteling heeft recht op een verblijfsvergunning ed en zijn zelden agressief of veroorzaken problemen. De illegale is vaak wel agressief en veroorzaken meestal problemen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:37

Nou dat met die echte vluchteling zou ik ook weer niet te hard roepen. :') Ik weet nog wel dat er hier in de buurt een boot lag met 'échte' vluchtelingen. Prompt ging het criminaliteitscijfer omhoog en werden vrouwen nageroepen en geïntimideerd. Maar elke stad heeft ook zijn eigen tuig, dus die zijn toen even verhaal wezen halen op die boot. Na twee weken lag die boot er opeens niet meer :+

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:42

Wat Sammie zegt is inderdaad waar... Toen mijn oma was overleden, besloten we om al haar meubels weg te geven aan vluchtelingen. Nou, kwamen er een aantal gezinnen en ze moesten het allemaal niet hebben, want ze vonden de kleur niet mooi 8)7 Te gek voor woorden vind ik het. Sindsdien ben ik er goed klaar mee.

Daarnaast zit er hier in de buurt ook een hele grote groep met vluchtingen. Allemaal dure kleren aan, lopen met tassen vol boodschappen, Iphones in iedere hand en zien er echt niet uit als oorlogslachtoffers... Ik vind het allemaal heel dubbel. Moeilijk..

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:05

dat viel me laatst ook op, lieten ze die mensen uit een boot stappen, heel veel mensen zagen er keurig en heel westers uit!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:26

Zitten gestudeerde en bemiddelde mensen tussen..moeten ook een behoorlijke smak geld betalen..zitten tandartsen, artsen,uni geschoolden tussen de meesten..kijk ook maar eens naar de gezichten de uitdruking in de ogen..niet echt dom en uit de boom gevallen echt wel uit de betere klasse...

Daarom zo zuur voor deze mensen

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:12

De echte vluchteling die echt niks heeft, geen onderwijs en geen gevulde bankrekening, komt hier ook helemaal niet, want die kunnen dat bedrag nooit van hun leven ophoesten.
En die enkeling die wel hierheen komt, komt in de handen van mensenhandelaars terecht om vervolgens in de gedwongen prostitutie of gedwongen naaiateliers terecht te komen. Want dat geld moet uiteindelijk gewoon betaald worden; is het niet vooraf in cash, dan naderhand door slavenarbeid. Waarbij dan ook nog eens de kosten voor onderdak en voedsel alsmaar bovenop dat bedrag komt.
De echte vluchteling zit te verpieteren in een tentenkamp bij het eerste de beste buurland...als ze 'geluk' hebben.

Zelfde geld voor de gelukszoekers; wie niks heeft, kan niet weg. Tenzij je dus de weg van de mensenhandel kiest.....maar goed; die worden niet van tevoren verteld dat ze flink uitgebuit gaan worden en gewoon gevangen van de handelaars zijn, want dan kiest niemand daarvoor natuurlijk.

En dat zie je ook op de gelinkte video's; heb er heel wat voorbij zien komen met dure sportschoenen aan en redelijk in de kleren. Smartphones zal een groot deel ook gewoon op zak hebben.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:13

Ik doe vrijwilligerswerk met vluchtelingen en zou het liefst iedereen een goede toekomst geven, helaas is dat niet realistisch. Nu keek ik net het nieuws, en daar zag ik dat een aantal vluchtelingen in nieuw verbouwde kantoorpanden mocht gaan wonen. Mooie appartementjes met nieuwe keukentjes. Ik vond dit wel lastig om te zien moet ik heel eerlijk zeggen. Ik heb diverse vriendinnen die al tig jaar wachten op een huurwoning of eenvoudige studio en die er steeds niet tussen lijken te komen.En natuurlijk snap ik dat die mensen ook ergens moeten wonen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:11

Ja maar eerlijk is het bepaald niet te noemen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:13

Tcm62 schreef:
In die wereld werken ze als ze geld nodig hebben..hebben ze verdiend dan zie je ze niet meer terug totdat het op is...

Ja, en dat is ook het probleem daar. Men kan niet op deze mensen rekenen dat ze ook echt op komen dagen om te gaan werken..............Ze doen gewoon waar ze zin in hebben en wat ze willen.

Pas als er problemen zijn en of geen geld, zie je ze ineens wel weer op komen dagen..........

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:17

Sammie schreef:
Ja maar eerlijk is het bepaald niet te noemen.

Het is ook niet eerlijk!!!

Er moeten ook naar de mensen gekeken worden in NL en niet alleen maar alles naar wat van buiten komt superdesuper een 5 sterren gaan helpen en van alles gratis cadeau geven, dat er hopen geld en hulp daarheen gaan en naar het buitenland.

Maar geef verdorie ook de mensen in NL hulp waar nodig en wat dacht men van de oudjes? hoezo bezuinigingen, er is zat geld, alleen dat wordt niet aan ze besteed.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:51

Tcm62 schreef:
Het toppunt van triestheid vind ik dat er kinderen dan als wees aankomen hier....tussen een groep onbekenden...ik vind dat hartverscheurend....echt hoor zou zo een wees in huis nemen....

Hoeveel kinderen zie jij op de gemiddelde vluchtelingenboot? Die kan je op een hand tellen. 95% zijn jonge mannen en vlotte kleding. Die komen hier alleen omdat ze grof geld betaald hebben voor de overtocht. Frontex heeft overigens een soort van veerdienst opgezet. Ze pikken ze tegenwoordig al 25KM uit de kust van Libie op en varen dan dan 600KM naar het Europese vasteland. 25KM de andere kant op zou beter zijn.

Daar de mensen helpen uitstekend, niet naar Europa halen want hoe cru het ook is we kunnen gewoon niets met deze mensen.

Zelf investeer ik in Microkrediet omdat ik van mening ben dat het een oplossing is voor het probleem. Je leent ze geld zonder rente en ze betalen dan weer terug. Maar hebben ondertussen wel meer voorraad kunnen kopen of een paar dieren of een beter huis etc. Geld geven is niet de oplossing.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:40

Doet er toch niet toe? Al is het er maar 1 , je gaat met je ouders de boot op en zij verdrinken, nou daar sta je dan en op beelden zie echt wel veel kinderen..

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:36

Waarschijnlijk zie ik dan andere beelden maar dat doet er ook verder niet toe. Heel vervelend dat er boten omslaan en dat er mensen verdrinken. Alleen wij moeten als europa eens ophouden om iedereen te willen redden. Dat kan gewoon niet. We kunnen moeilijk al die mensen naar europa halen. Laat de rijke arabische landen maar eens helpen die van gekkigheid niet weten wat ze met al die oliedollars moeten. Die interesseert het allemaal niets en laten het door ons oplossen.