Ik ben het met de openingspost eens.
Natuurlijk is dat akelig om te horen voor vleeseters, zoals het voor mij akelig is om te horen dat meewerk aan de verdere aftakeling van de aardkloot wanneer ik in mijn auto rijd of in een vliegtuig stap (alhoewel ik die 2 zaken tot een minimum probeer te beperken).
Ik zeg het zo, en dat is een quote

"if you can't kill it, you shouldn't eat it"
De schaal waarop men vlees eet garandeert met grote zekerheid dat het dier in kwestie een k*tleven heeft gehad alvorens het jammerlijk aan zijn eind komt.
We 'kweken' dieren fabrieksmatig, en daar is nu eenmaal niets mooiers van te maken.
Je eigen gezondheid lijdt daar ook onder, maar dat is ieders eigen verantwoordelijkheid.
Dus nee, wanneer je in de huidige tijd ( in de wetenschap hoe dieren 'gekweekt' en geslacht worden, en hoeveel grondstoffen er in dat dier moeten om vlees te kweken) nog steeds vlees eet, heb je niet alleen weinig respect voor dieren, maar ook voor de aarde, de toekomst van kinderen die daar hun kinderen willen grootbrengen, en je eigen gezondheid. Het punt is dat veel mensen zichzelf niet toestaan die punten aan elkaar te verbinden, want dan zouden ze afscheid moeten nemen van 'gewoonten'. De mens doet liever alsof het niet zo is, en kijkt de andere kant op...
Dat is geen milde opsomming, maar sommige zaken kun je nu eenmaal niet fraaier voor het voetlicht brengen.
Wees blij dat er zoveel alternatieven zijn, vlees eten MOET dus niet.