Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gekvanfleur schreef:Ik had het er pas nog over met een vriend..eigenlijk vreemd dat je in een land als Nl nog steeds in de avond laat als vrouw niet zo even over eeen (lang) stuk industrieterrein naar huis kan fietsen. Of in ieder geval, prettig is het niet. Op bokt zowieso niet, want dan lok je het uit en is het je eigen schuld als er iets gebeurd, maar raar is het wel.mijn vriend fietst hetzelfde stuk en voor hem geen probleem..
lifaya schreef:gekvanfleur schreef:Ik had het er pas nog over met een vriend..eigenlijk vreemd dat je in een land als Nl nog steeds in de avond laat als vrouw niet zo even over eeen (lang) stuk industrieterrein naar huis kan fietsen. Of in ieder geval, prettig is het niet. Op bokt zowieso niet, want dan lok je het uit en is het je eigen schuld als er iets gebeurd, maar raar is het wel.mijn vriend fietst hetzelfde stuk en voor hem geen probleem..
Ach ik doe dat gewoon. Ik ben in mijn eentje in de "hood" in new York geweestof het slim was is een andere vraag, maar ik moet zeggen dat ik mij nog nooit echt onveilig heb gevoeld omdat ik een vrouw ben. En dat terwijl ik in de meest bizarre situaties ben terechtgekomen.
Ik vind het inderdaad absurd dat er op bokt vaak zo gereageerd word. Je vraagt er nooit om, om verkracht te worden. Nooit! Want dan zou het geen verkrachting meer zijn als je het wel wilt
Emmaa_ schreef:Het zijn ook echt niet alleen de bange muisjes die verkracht worden. Ik ken genoeg voorbeelden van meiden die er intimiderend uit zien en alsnog de bosjes in gesleurd worden. Verkrachting gaat overigens ook niet alleen om door verkeerde buurten lopen.
love_western schreef:Mhua als wij sterker zouden zijn dan mannen. Dan zouden er waarschijnlijk weer veel mannen worden verkracht.
Nu wil ik verkrachting niet goed praten. Maar wij hebben de pech om eenmaal lichamelijk qua kracht zwakker te zijn.
Ik ben absoluut geen feminist
love_western schreef:Emmaa_ schreef:Sorry hoor maar wat probeer je dan wel te zeggen met 'wij zijn nou eenmaal zwakker'? Vind het echt een ongelofelijk ongepaste opmerking.
Dat we de pech hebben dat we lichamelijk zwakker zijn. Maar lees wat je wil lezen
Emmaa_ schreef:love_western schreef:
Dat we de pech hebben dat we lichamelijk zwakker zijn. Maar lees wat je wil lezen
Lees even hoe je dit verwoord hebt als je wilt. Je weet niet wat iemand heeft meegemaakt en 'wij zijn nou eenmaal lichamelijk zwakker' dus moeten we maar verkrachting pikken? Erbij zetten dat je verkrachting niet probeert goed te praten maakt totaal geen verschil in de boodschap die je achter dit bericht zet.
love_western schreef:Emmaa_ schreef:Lees even hoe je dit verwoord hebt als je wilt. Je weet niet wat iemand heeft meegemaakt en 'wij zijn nou eenmaal lichamelijk zwakker' dus moeten we maar verkrachting pikken? Erbij zetten dat je verkrachting niet probeert goed te praten maakt totaal geen verschil in de boodschap die je achter dit bericht zet.
En je weet ook niet wat ik heb meegemaakt![]()
Maar wat ik bedoel te zeggen dat als rollen waren omgedraaid dat er waarschijnlijk meer mannen zouden worden verkracht. Wij vrouwen zijn ook geen heilige soort.
love_western schreef:Mhua als wij sterker zouden zijn dan mannen. Dan zouden er waarschijnlijk weer veel mannen worden verkracht.
Nu wil ik verkrachting niet goed praten. Maar wij hebben de pech om eenmaal lichamelijk qua kracht zwakker te zijn.
Ik ben absoluut geen feminist
Apple schreef:Vrouwen en mannen moeten gelijke kansen krijgen en zijn gelijkwaardig, maar zeker niet gelijk. Als het gaat om functies waarbij lichamelijke kracht noodzakelijk is dan zullen vrouwen altijd aan het kortste eind trekken. Daar is niets onfeministisch aan, dat is gewoon een resultaat van onze lichamelijke bouw. Er zullen dus bepaalde functies zijn (denk bijvoorbeeld aan het leger) en bepaalde sporten (rugby) waarbij het maar goed is dat delen echt voor mannen en andere delen echt voor vrouwen zijn. Een gemengd rugbyteam man/vrouw gaat echt niet werken.