Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:43

Cinnepin schreef:
Hmm dat klopt idd niet. Maar tegenwoordig zijn de regels van de wajong wel erg aangescherpt!

Dat is fijn! Is er ook niet iets zoals verplichte psychiatrische hulp voor mensen die depressief zijn/psychische problemen hebben?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:44

Maar weet je wat ik ook denk? Eigenlijk is een paard houden nog niet eens schreeuwend duur. ( ik heb er meerdere tegelijk gehad in het verleden op erg jonge leeftijd ). Dus kan dat met een uitkering nog enigszins wel. Als je je inhoudt op andere dingen.

Maar wat je dan wel vaak ziet, is dat als het paard ziek wordt, de dierenarts uitblijft, want dat wordt te duur. Zo'n figuur ken ik dus. Heeft wajong, eigen paard, maar toen het paard koliek verschijnselen had mocht er geen da komen. Ook tandarts komt nooit. Zadel wordt niet nagekeken etc. Dat is allemaal te duur, maar ze heeft wel een paard. Ik denk dat dat vaker gebeurt en is in mijn ogen wel fout.
Laatst bijgewerkt door Cinnepin op 16-05-15 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:44

lieveli schreef:
Cinnepin schreef:
Hmm dat klopt idd niet. Maar tegenwoordig zijn de regels van de wajong wel erg aangescherpt!

Dat is fijn! Is er ook niet iets zoals verplichte psychiatrische hulp voor mensen die depressief zijn/psychische problemen hebben?

Hoe dat nu precies zit weet ik niet. Maar ik ken wel iemand die in therapie moest, anders geen wajong

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:45

@Cinnepin over als het paard ziek wordt; Dat laatste is iets waar ik ook erg kwaad om kan worden.
Ik had gelukkig een goede oplossing daarvoor, iemand die voor mij garant stond en dat is ook nodig geweest.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-05-15 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:45

Dat er voor ieder ziek mens werk is, is misschien wel zo. Maar niet iedereen is staat om te werken. Of word aangenomen.

Even fictief:
Iemand van 62 werkt al vanaf zijn 17e.
Door diverse operatie's word hij arbeidsongeschikt voor het werk wat hij deed. Krijgt eerst nog zoveel maanden ww.
Afgekeurd word hij niet, omdat ze bij het UWV van mening zijn dat er gerust nog kleine dingen zijn op de arbeidsmarkt die hij kan doen.
Al geven ze ook toe dat ze het eigenlijk zeker weten dat hij gezien zijn leeftijd nergens meer aan de bak komt.
Na een x aantal maanden vervalt de ww naar bijstand.
Maar ook daar zit een grote maar aan. Degene woont met een familie lid in huis (koop) die niet 100% zelfstandig alleen kan wonen maar wel op een sociale werkplaats werkzaam is (en echt geen vetpot heeft).
Hierdoor heeft hij geen recht op bijstand.
Gevolg ze moeten het huis verkopen met een restschuld, maar kunnen ook niet beide rondkomen van zijn loon.
Moeten hierdoor bij allerlei instantie's gaan aankloppen voor subsidie's

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:46

Cinnepin schreef:
Maar weet je wat ik ook denk? Eigenlijk is een paard houden nog niet eens schreeuwend duur. ( ik heb er meerdere tegelijk gehad in het verleden op erg jonge leeftijd ). Dus kan dat met een uitkering nog enigszins wel. Als je je inhoudt op andere dingen.

Maar wat je dan wel vaak ziet, is dat als het paard zoek wordt, de dierenarts uitblijft, want dat wordt te duur. Zo'n figuur ken ik dus. Heeft wajong, eigen paard, maar toen het paard koliek verschijnselen had mocht er geen da komen. Ook tandarts komt nooit. Zadel wordt niet nagekeken etc. Dat is allemaal te duur, maar ze heeft wel een paard. Ik denk dat dat vaker gebeurt en is in mijn ogen wel fout.

In mijn geval springt mijn man dan in. :) de paarden komen hier nooit tekort ook niet als ik even te veel niet terug betaalde medicatie moet niet.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:46

KoudbloedKim schreef:
@Cinnepin over als het paard ziek wordt; Dat laatste is iets waar ik ook erg kwaad om kan worden.
Ik had gelukkig een goede oplossing daarvoor, iemand die voor mij garant stond en dat is ook nodig geweest.

Dat is idd een goede oplossing! En kan ik alleen maar blij om zijn!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:47

Ayasha schreef:
Cinnepin schreef:

Maar wat je dan wel vaak ziet, is dat als het paard zoek wordt, de dierenarts uitblijft, want dat wordt te duur. Zo'n figuur ken ik dus. Heeft wajong, eigen paard, maar toen het paard koliek verschijnselen had mocht er geen da komen. Ook tandarts komt nooit. Zadel wordt niet nagekeken etc. Dat is allemaal te duur, maar ze heeft wel een paard. Ik denk dat dat vaker gebeurt en is in mijn ogen wel fout.

In mijn geval springt mijn man dan in. :) de paarden komen hier nooit tekort ook niet als ik even te veel niet terug betaalde medicatie moet niet.

Net zoals bij Kim, vind ik dat idd een goede oplossing :j. Paard mag er niet de dupe van worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:50

lieveli schreef:

Verplichte hulp werkt meestal niet echt goed, en waarom zou je verplichte hulp eisen als we zoveel moeite hebben om vrijwillige hulp goed te regelen? Ik bedoel, er zijn mensen met ernstige problemen die maanden op de wachtlijst staan, mensen die heel graag geholpen willen worden.

Als we nou eerst eens proberen de mensen te bieden wat ze willen: de mensen die werk willen een baan, en de mensen die hulp willen hulp, dan kunnen we als dat op orde is, ons bezig gaan houden met de mensen die het niet willen, als dat nog nodig is. Maar nu lijken we steeds meer dingen in verplichtingen te willen gieten zonder dat er een noodzaak is. (Met als gevolg vooral frustratie, meer controle, dus veel minder efficient, en allemaal mensen die zich ongelukkiger voelen. Denk bv ook aan de hulpverleners, het is zoveel fijner om te werken met mensen die zelf ook open staan voor hulp. Geef ze de mogelijkheid om dat te bieden en goed te bieden, dat is voor iedereen fijner.)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:54

Shadow0 schreef:
lieveli schreef:

Verplichte hulp werkt meestal niet echt goed, en waarom zou je verplichte hulp eisen als we zoveel moeite hebben om vrijwillige hulp goed te regelen? Ik bedoel, er zijn mensen met ernstige problemen die maanden op de wachtlijst staan, mensen die heel graag geholpen willen worden.

Als we nou eerst eens proberen de mensen te bieden wat ze willen: de mensen die werk willen een baan, en de mensen die hulp willen hulp, dan kunnen we als dat op orde is, ons bezig gaan houden met de mensen die het niet willen, als dat nog nodig is. Maar nu lijken we steeds meer dingen in verplichtingen te willen gieten zonder dat er een noodzaak is. (Met als gevolg vooral frustratie, meer controle, dus veel minder efficient, en allemaal mensen die zich ongelukkiger voelen. Denk bv ook aan de hulpverleners, het is zoveel fijner om te werken met mensen die zelf ook open staan voor hulp. Geef ze de mogelijkheid om dat te bieden en goed te bieden, dat is voor iedereen fijner.)

Ja goed punt. Maar nu het volgende, 2 kennissen van mij, allebei met een WaJong, depressief en aan de antidepressiva. Nu zijn ze elkaar tegengekomen, verliefd geworden, feromonen overal en dus gestopt met hun medicatie omdat ze alleen elkaar nodig hebben.

Er is dus gewoon niet of niemand (behalve hun vriendenkring) die er iets aan probeert te doen. Ik vind het zo stom.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:55

Ik vind het een interessante discussie. Ik ben alleenstaand , kan niet minder dan 5 dagen gaan werken omdat ik mijn paard moet onderhouden. En ook graag fatsoenlijk wil leven. Mocht ik drastisch moeten gaan bezuinigen op mijn eigen onderhoud, dan vrees ik echt dat mijn paard gaat... een.paard is een luxe en hoe zeer dat ook mag doen dat moet dan maar.

Als ik om me heen kijk heb je verschillende mensen. Ongewild werkloos en hard op zoek naar werk. En mensen die genieten van het goede leven, overal geld van en voor krijgen, ee. Paar sollicitaties de deur uitdoen waarvan ze al weten dat het een nee wordt, een paard, en steen en been klagen over hoe slecht ze het hebben. Terwijl dat ze met alles wat ze krijgen echt niet zo heel veel minder hebben dan ik met mn volle werkweken. Mijn salaris waar een hoop op gekort wordt voor dit soort figuren.. dat steekt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:57

Destination schreef:
unihorses schreef:
ja ik denk dus dat er zelden iemand te ziek is om te werken, in iedergeval voor langere tijd mits je verlamd bent dan kun je wel bellen natuurlijk maar geen aantekeningen maken... maar verder is er voor iedereen wel een baan te vinden die te doen is denk ik. als je op bokt kan kletsen kun je ook notulen typen of administratie doen.

Meen je dit serieus? :oo
Maakt het trouwens niet uit of diegene volledig verlamd is of alleen de benen? Want als ik jouw redenering volg, kunnen mensen die verlamde benen hebben nog prima werk doen.
En hoe zit het met mensen met een psychische stoornis? Moeten die ook maar gaan werken ondanks dat de geestelijke belasting (te) hoog is? Aangezien ze best wel kunnen schrijven?

Hier even op inhaken. Mensen met verlamde benen (dwarslaesie) kunnen en willen vaak prima werken. Mijn zwager werkte in de bouw, tot hij een ongeluk kreeg waarbij hij enkele rugwervels verbrijzelde. Hij heeft zich, met hulp van het bedrijf, om laten scholen en is op kantoor terecht gekomen.
Nee, hij kan geen 40 uur werken, maar wel parttime.

Ikzelf ben migraine patiënt. Ik kan prima werken, maar geen baan houden, omdat ze me er vanwege boven gemiddeld verzuim steeds uit gooien. Ik heb regelmatig een ww uitkering gehad, wanneer ik tussen twee banen zat.
Ik heb nooit langer dan 3/4 jaar thuis gezeten, en heb dus zelf mijn recht op ww opgebouwd. Ik ben te goed om afgekeurd te worden, mijn man verdient teveel om voor bijstand in aanmerking te komen. Dus buiten het feit dat ik graag werk, val ik tussen wal en schip als mijn ww af loopt, en ik nog niks gevonden zou hebben. Als dat zou gebeuren (ben inmiddels weer aan het werk en ven daarnaast voor mezelf begonnen) tja, dan had paard eruit gemoeten. Ik wil niet voor het blok komen te staan dat ik mijn paard medische behandeling moet ontzeggen omdat ik het niet kan betalen.

Als ik weleens om me heen kijk welke mensen wel geheel of gedeeltelijk afgekeurd zijn, en wat die dan allemaal wél kunnen, denk ik ook weleens dat mensen misschien wel makkelijk een stempel krijgen...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:59

MelanieB schreef:
Geryon schreef:
Dat een uitkering te hoog zou zijn als je daarmee een paard kan betalen is ook echt bullshit. Een uitkerimg is minder dan een minimumsalaris. Mensen die van hun uitkering een paard kunnen onderhouden zijn er in verhouding weinig en hebben voor de rest zowat geen leven. Wil je nou echt zeggen dat mensen met een uitkering op die manier moeten leven? (Want de uitkeringen zijn anders blijkbaar te hoog)

Er zijn er ook zat die minimum salaris verdienen en toch alles moeten betalen, en daar dus ook gewoon keihard voor moeten werken hoor.
Een uitkering is om jezelf te kunnen onderhouden, niet overbodige luxe mee te kopen en onderhouden zoals paarden.
Dan heb ik het wel over het alleen doen he, dus van de uitkering. Heb je financiele hulp van partner/ouders vind ik het weer anders. ;)

lifaya schreef:
Ik had eergisterem nog een discussie met iemand, haar vriend die zit in De schuldnuanciering of hoe het ook heet. Hij had zijn zorg nooit betaald, hoge schuld en blabla. Nu heeft hij een uitkering en word alles voor hem geregeld. Hij hoeft geen poedersuiker te doen, leeft op de staat zijn zak en blowt zichzelf in de rondte puur omdat het kan. Straks word zijn schuld ook nog kwijtgescholden en tot die tijd zal hij ook echt niet gaan werken. Ik word daar gewoon woest van.

Zulke verhalen hoor je helaas wel vaker, en daarom gaat het mis in dit land.
Ik kan er ook woest om worden, als je zelf de benen onder je lijf vandaan werkt voor een rot minimum jeugdloontje maar wel alles moet betalen.
En dat soort lui alles maar krijgen, en niet omdat ze het nodig hebben, maar lui zijn.

Wat wil je daarmee zeggen? Dat ze geen paard mogen hebben ondanks dat ze het kunnen betalen omdat ze als een soort zwerver leven? Dat de uitkering blijkbaar te hoog is en ze sowieso al zo tekort moeten leven?

Wat zijn er veel mensen met een verkeerd beeld over uitkeringen zeg. Je krijgt nu echt niet zomaar een uitkering en de enige die dat weten zijn volgens mij degenen met zelf een uitkering. De luie mensen zitten voornamelijk in de oude uitkeringen. En de mensen die 'vast wel' wat werk kunnen doen, kunnen dat misschien helemaal niet doen of er is geen werk voor.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:00

Ik gun iedereen een paard, als het financieel uitkan. Werk of uitkering, dat maakt mij niks uit. Wel heb ik weinig met het statement dat iemand een paard heeft om zich psychisch goed te blijven voelen, voor het dagelijks ritme, welbevinden etc. Alsof het hebben van een eigen paard een noodzaak is. Wanneer je je een eigen paard kunt veroorloven kan ik me heel goed voorstellen dat het wel zo werkt, en dat is alleen maar heel fijn dat dat dan kan. Maar ik vind niet dat het omgedraaid kan worden: alsof een eigen paard een noodzaak is voor psychisch welbevinden, om te blijven functioneren. IMO blijft het hebben van een paard (en andere huisdieren) een luxe, waar je natuurlijk wel ontzettend van kan genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:01

lieveli schreef:
Maar nu het volgende, 2 kennissen van mij, allebei met een [***], depressief en aan de antidepressiva. Nu zijn ze elkaar tegengekomen, verliefd geworden, feromonen overal en dus gestopt met hun medicatie omdat ze alleen elkaar nodig hebben.

Er is dus gewoon niet of niemand (behalve hun vriendenkring) die er iets aan probeert te doen. Ik vind het zo stom.
Tja, ik ben na ruim een jaar een relatie te hebben gehad ook gestopt met mijn medicatie, na dit ruim 10 jaar te hebben gebruikt en werkelijk, ik heb me nog nooit zo goed gevoeld!
Waarom zou je AD blijven slikken als je niet meer depressief bent?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:03

Blijkbaar moet je een arm of een been missen wil je echt het beeld krijgen dat iemand ziek is. En als je daarna nog maar een klein beetje kan ademen krijg je misschien wel een uitkering. Aan mensen met reuma, longziekten, cvs en andere ziektes zie je niet aan de buitenkant dat ze ziek zijn. Je ziet niet dat iemand eerst 3 dagen moet bijtanken omdat ze een hele dag heeft gewerkt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:03

lieveli schreef:
Ja goed punt. Maar nu het volgende, 2 kennissen van mij, allebei met een WaJong, depressief en aan de antidepressiva. Nu zijn ze elkaar tegengekomen, verliefd geworden, feromonen overal en dus gestopt met hun medicatie omdat ze alleen elkaar nodig hebben.

Je kunt niet, en hoeft niet, iedereen te micromanagen. We moeten wat dat betreft ook gewoon aanvaarden dat een maatschappij bestaat uit zeer diverse mensen, die niet allemaal voldoen aan het ideaalbeeld van de optimale burger.
Soms is dat een kwestie van accepteren. We kunnen dat als maatschappij makkelijk dragen (veel makkelijker dan het risicozoekende gedrag van bv de top in de financiele sector) dus het is soms ook niet zo erg.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:04

Mensen die 'ziek' zijn en daardoor niet kunnen werken,zijn ook écht ziek.Althans het grootste gedeelte.Natuurlijk zijn er kantjeslopers bij,maar die moet je niet bij de serieuze zieke mensen tellen.
Ik denk dat dit topic ook gaat over écht zieke mensen die een uitkering hebben,en ik vind,terecht ook.
Ook zijn er mensen die ondanks ziekte en/of klachten tóch nog werken,maar die kúnnen het ook wel,ondanks dat ze pijn hebben.Maar die pijn heb je ook als je niets doet,toch?
Ik werk in de zorg [minstens 40 uur per week] heb 3 Hernia's, een Stenose, Artrose, operatie dit, operatie dat.Maar ik voel me nog sterk genoeg om toch te blijven werken.Uiteraard is het niet bevordelijk voor de Hernia's,maar als ik wel kan blijven paardrijden en de verzorging kan doen voor me paarden,kan ik ook blijven werken.Ik moet eigenlijk geopereerd worden aan de Stenose,maar doe het niet omdat ik dan 9mnd. niet kan werken.Ik stel het gewoon maar uit.
Dat is wat ik vind van mezelf.Ik zou het trouwens niet eens kunnen om niets te doen.
Degene die dus echt ziek zijn,willen ook véél liever werken hoor,of dat thuis zitten niksen zo geweldig is.Nou ik kan je zeggen dat je in je handen mag knijpen dat je kan en mag werken.Daar zullen veel zieke mensen jaloers op zijn,ze zouden supergraag met je willen ruilen.

DjobliLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:04

Dan ben ik wel nieuwschierig hoe bokt denkt over :

Mensen die psychisch in de knoei zitten, moeten die dan ook werken ?
Dat zelfs de werknemers bij het uitzendbureau zeggen dat die persoon eerst maar is rustig aan moet doen omdat hij/zij anders kans loopt op een 'black out'.

Ik ben benieuwd ;)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:06

Ik heb me in deze niet ingelezen, maar geef gewoon mijn pure mening.

Ik denk dat als je er een of meerdere paard(en ) op na kan houden je inkomen ook van een dermate hoogte moet zijn.
Zeker vandaag de dag.

Als je om wat voor een rede dan ook je baan verliest ga je er absoluut financieel op achteruit, maar áls je dan nog voldoende hebt om op wat voor een manier je paar(den ) te kunnen aanhouden zie IK geen probleem er in.

Vaak worden de mensen die een baan verliezen al gestraft in mijn ogen, hier vraag je niet om, zeker niet vandaag de dag.
Moet dan maar meteen álles worden opgegeven????
Ik heb vijf katten, moet ik mijn groep dan ook maar meteen halveren???
Katten zijn ook duur en mijn uitkering is niet om over naar huis te schrijven.
Ik bezuinig liever op mijn eigen verzorging dan die van mijn dieren, en een mens blijft toch hopen op betere tijden.

Dat er in dit topic meteen de douche beurten van de ouderen e.d. bij gehaald worden vind ik niet terecht.
Mensen die buiten hun schuld om werkeloos worden en alles er aan doen om zo snel mogelijk weer aan het werk te komen zijn niet schuldig aan de huidige situatie binnen deze regering of samenleving.
Dat zou té bizar voor woorden zijn.
Dan ga je bijna denken dat uitkeringstrekkers ook maar niet op vakantie mogen, of ook niet een keer gezellig met vrienden een restaurantje mogen pikken.

Ik dénk dat de mensen die met dat soort onzin aankomen boven modaal zijn en zich niet een slag in de rondte hoeven te tellen om de maand door te komen.
Ik heb mijn halve huisraad al verkocht op MP, en zal opnieuw een rondje gaan doen als dat nodig is, maar van mijn katten blijven ze af. -:(-

gohya

Re: Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:08

Ik vind sowieso dat mensen met een uitkering heel vaak scheef worden aan gekeken!
Ze worden beschouwd als de mindere onder ons.Zo belachelijk is dat.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:13

gohya schreef:
Ik vind sowieso dat mensen met een uitkering heel vaak scheef worden aan gekeken!
Ze worden beschouwd als de mindere onder ons.Zo belachelijk is dat.

Buiten de maatschappij staan, doet je ook wel als mindere laten voelen.. Je draagt niets bij wat al erg genoeg is. En andere mensen hebben hun negatieve oordeel over dat altijd klaar.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:15

Imo zijn er twee groepen mensen met uitkeringen die een paard kunnen houden: 1. de mensen met steun uit hun omgeving en/of de mensen die op droog brood leven en dan groep 2. De fraudeurs.
Want met alleen een uitkering is een paard alleen haalbaar als je op droog brood leeft in een kartonnen doos. De groep die hier steeds word genoemd dat ze een lui droomleven hebben, die moeten wel extra geld ergens vandaan halen. Vaak word er zwart gewerkt. Dit soort mensen moet gewoon harder worden aangepakt want volgens mij zijn we het er aardig over eens dat dit niet moet kunnen. Vind de overheid gelukkig ook dus iedereen die zulke mensen kent: geef verdorie die aso's aan!

Ik ken persoonlijk alleen mensen met uitkeringen die dit verdienen en mensen die het ook verdienen maar niet krijgen, met name in de wajong. Ik verwacht binnen een paar jaar uit de wajong gegooid te worden. Niet omdat ik kan werken, dat is onmogelijk, maar omdat het steeds strenger word en ik niet in een simpel hokje pas. Ik heb geen duidelijk stickertje. Ik heb flink moeten knokken om em te krijgen en heb geluk gehad dat de arts toevallig meer kennis had van psychologische problemen en daarmee mijn situatie niet onderschatte. Ik ken er echter ook genoeg die echt zware psychische problemen hebben en nergens voor in aanmerking komen. En dan heb ik het niet over een dipje, maar issues waar een jaar fulltime therapie nog niet bij helpt. Dus waar die verhalen vandaan komen dat je een wajong krijgt voor een scheet die dwars zit....ik ken ze niet en kan het me ook niet voorstellen.

Het lijkt me duidelijk dat ik groep 2, de fraudeurs, helemaal niks gun behalve het stopzetten van hun uitkering en een schop onder de kont. Groep 1 echter, die gun ik het wel. Ik heb dus ook een uitkering en 2 paarden aan huis. Dankzij vriendlief, zonder hem was het niet haalbaar.
Als ik nu de keus zou krijgen tussen deze situatie en KUNNEN werken maar daarvoor dit boerderijtje incl beesten moet inleveren voor een flatje op 10hoog, dan zou ik er niet eens over na hoeven denken. Echt, ik zou direct alles inleveren als het zou betekenen dat ik zowel fysiek als mentaal in staat ben om een x aantal uur per dag te werken. Ook als ik daar niks aan over zou houden en krap zou leven. Want zelf je leven in handen hebben ipv afhankelijk te zijn van overheid en goodwill van anderen, dat is zoveel meer waard!
Ik heb wel vaker discussies gehouden met mensen die er zo simpel over denken en ook vonden dat het zo lekker luxe is. Op het moment dat je vraagt of ze werkelijk willen ruilen, dus incl alle dagelijkse beperkingen, haken ze allemaal af en blijven liever werken voor minimumloon hoor!

Dus hele simpele conclusie: als iemand het voor elkaar krijgt om op een eerlijke manier met een uitkering een paard te houden, juich ik dat toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:17

Het is zon grijs gebied, daar moet je helemaal niet met je neus tussen willen gaan zitten uiteindelijk;

Want wat nu als iemand zijn hele leven hard gewerkt heeft, waardoor hij/zij paarden kon houden en dan plots ernstig ziek word? Of zijn baan kwijtraakt?

Het laatste is hopelijk vaak tijdelijk, maar moet men dan maar direct paarden, honden en katten de deur uit doen, die juist net zo belangrijk in hun leven zijn als kinderen voor een ander?

En wat als het nu juist de dieren zijn, die de zieke, afgekeurde persoon, ervoor behoeden om niet zelf de stekker eruit te trekken? Diezelfde paarden/honden/katten werken dan wel vaak buiten het feit dat het je kinderen zijn, ook nog eens therapeutisch en als antidepressiva.

Mensen zijn zo snel met hun oordeel, omdat ze zelf nog nooit voor een soortgelijke situatie hebben gestaan, wat uiteindelijk heel kortzichtig en dom is, want voor je het weet, zit je in deze tijden (want zo goed gaat het helemaal nog niet in Nederland) zelf net zo diep in die oliebol.

En wat het belasting betalen betreft uit de OP; overal maar dan ook echt overal word belasting op geheven, dus voel jezelf niet verheven omdat je het geluk hebt wel nog werk te hebben en belasting te moeten betalen, betalen de mensen met een uitkering net zo goed.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:20

8nnemiek schreef:
Een te hoog inkomen, daar heeft vriendlief ook 'last' van, maar dan houd je toch zeker nog genoeg over per maand lijkt me? Ik kan me niet voorstellen dat iemand pakweg duizend euro kwijt is aan vaste lasten, tenzij je echt een flink huurhuis hebt of maandelijks veel hypotheek wil afbetalen.

*gaat zo verder lezen, maar pik deze er alvast even uit.

Mijn vaste lasten (huur, autoverzekering, autobelasting, g/w/l, zorgverzekering, gemeentebelasting, inboedel, wa, telefoon, tv/ internet, sportschool en stalling) zijn naar boven afgerond 1300 euro per maand.
Ik heb een aardig salaris maar puur en alleen vanwege mijn ORT. (werk nachtdiensten)
Deze week te weinig werk dus min of meer verplicht vrij weekje, dit geintje kost me ongeveer 200 euro in de maand.

200 euro minder aan salaris dus, puur en alleen omdat ik mijn ORT en benzinekosten mis.

Ik heb in het verleden ook stalgenoten die leefden met een uitkering en elke keer weer stond ik verbaasd te kijken hoe zij het voor elkaar kregen. Ik heb altijd korting gehad vanwege mijn shet, maar mijn stalgenoten hadden gewoon 'normale' rijpaarden. En dan ook 2 stuks, dus niet eens 1.

Laat ik wel alvast zeggen dat ik het anders vind als iemand om wat voor reden dan ook zijn/ haar ontslag krijgt. Dan iemand die om wat voor reden dan ook lichamelijk of psychisch niet in staat is om te werken.
Heb een aantal bokkers in huiskamertopics gekend die niet konden werken maar wel op skivakantie gingen of fanatiek gingen paardrijden.
Sorry maar dan kan je ook wel degelijk werken. Misschien niet in de branche die jij wilt, maar als je kan skiën kan je ook je handjes laten wapperen.
Laatst bijgewerkt door Onali op 16-05-15 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt