De 3e wereldoorlog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:46

Ik wil er ga er niet over na denken. Ris al erg genoeg

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:06

Prachtige theorieën in dit topic.
Leuk om te zien hoe mensen meningen als feiten verkondigen.

Wat ik me oprecht afvraag.
Waarom kwam Amerika nederland helpen in de tweede wereldoorlog? Voor de kaas. :+

Amerika heeft ons geholpen omdat ze dat wilden. En wij hebben niet echt interessante grondstoffen. Dus stellen dat ze het alleen uit eigen belang deden is echt onzin.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:08

Ow hier ook al vaker over gepraat ook met mijn ouders, de 3de wereld oorlog is al bezig maar voorlopig nog een ver van mijn bed show en ik denk dat we t meest te vrezen hebben vanuit rusland/etc.

Rusland is hier al paar keer met boten en vliegtuigen gesignaleerd en voor wat? Wat hebben ze hier te zoeken?

Maar als er een bom in nl valt dan kan nl zich niet verdedigen want we hebben hier vrij weinig

_Annika

Re: De 3e wereldoorlog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 17:11

Wat @NathalietjeB zegt, Nederland zou zich niet kunnen verdedigen tegen een bom, zou Nederland niet meer beveiliging moeten hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:13

gekvanfleur schreef:

Waarom kwam Amerika nederland helpen in de tweede wereldoorlog? Voor de kaas. :+

Amerika heeft ons geholpen omdat ze dat wilden. En wij hebben niet echt interessante grondstoffen. Dus stellen dat ze het alleen uit eigen belang deden is echt onzin.

Amerika heeft Nederland niet direct geholpen, Amerika heeft de geallieerden geholpen. Ook maar minimaal trouwens, Canada heeft ze voornamelijk geholpen. Waarom? Heus niet omdat ze vriendelijk wouden doen hoor :+ Amerika was ten eerste als de dood voor het communisme en door te helpen konden ze anti-communistische propaganda verspreiden. En dat is niet alleen door het steunen van de grondtroepen gebeurd, ook door het uitreiken van financiële steun aan landen in ruil voor de belofte dat ze niet communistisch zouden worden. Daarbuiten, als de geallieerden niet geholpen waren door Canada/Amerika waren ze hoogst waarschijnlijk verslagen. Hoe lang had het dan geduurd voor Hitler besloot Amerika ook binnen te vallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:14

_Annika schreef:
Wat @NathalietjeB zegt, Nederland zou zich niet kunnen verdedigen tegen een bom, zou Nederland niet meer beveiliging moeten hebben?

Hoe wil je je beveiligen tegen een bom? Je kan je beveiligen tegen raketten, maar zelfs dan geldt dat je je alleen kan beveiligen tegen korte afstands raketten, die alleen afgevuurd zouden kunnen worden naar Nederland vanuit Engeland, Frankrijk, Duitsland, Belgie e.d

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 17:16

Emmaa_ schreef:
_Annika schreef:

Hoe wil je je beveiligen tegen een bom? Je kan je beveiligen tegen raketten, maar zelfs dan geldt dat je je alleen kan beveiligen tegen korte afstands raketten, die alleen afgevuurd zouden kunnen worden naar Nederland vanuit Engeland, Frankrijk, Duitsland, Belgie e.d

Ja, oke een bom is een beetje moeilijk te verkomen.
Maar ik bedoelde meer dan Nederland geen leger heeft klaar staan als er iets gebeurd.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:17

Emmaa_ schreef:
gekvanfleur schreef:

Amerika heeft Nederland niet direct geholpen, Amerika heeft de geallieerden geholpen. Ook maar minimaal trouwens, Canada heeft ze voornamelijk geholpen. Waarom? Heus niet omdat ze vriendelijk wouden doen hoor :+ Amerika was ten eerste als de dood voor het communisme en door te helpen konden ze anti-communistische propaganda verspreiden. En dat is niet alleen door het steunen van de grondtroepen gebeurd, ook door het uitreiken van financiële steun aan landen in ruil voor de belofte dat ze niet communistisch zouden worden. Daarbuiten, als de geallieerden niet geholpen waren door Canada/Amerika waren ze hoogst waarschijnlijk verslagen. Hoe lang had het dan geduurd voor Hitler besloot Amerika ook binnen te vallen?

Helpen is helpen toch? Je kunt niet alles.en als de dood voor communisme communisme? Ja, wij zijn toch ook als de dood voor een staat als Noord-Korea. Dus helpen wij ook landen om zich tegen dat soort ideologie te 'wapenen'. Zelfde als dat wij bang zijn voor IS.

En als je niet genoeg mensen heb wordt je verslagen en komen ze ook bij jou, nog zo'n logische gedachtegang die niet raar is. ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:18

En dat komt door de bezuinigingen. Want tjah er oest ergens op bezuinigd worden en iedereen was tegen zorg/onderwijs etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:19

gekvanfleur schreef:
Emmaa_ schreef:

Helpen is helpen toch? Je kunt niet alles.en als de dood voor communisme communisme? Ja, wij zijn toch ook als de dood voor een staat als Noord-Korea. Dus helpen wij ook landen om zich tegen dat soort ideologie te 'wapenen'. Zelfde als dat wij bang zijn voor IS.

En als je niet genoeg mensen heb wordt je verslagen en komen ze ook bij jou, nog zo'n logische gedachtegang die niet raar is. ;)

Ik zeg ook nergens dat het gekke gedachtegangen zijn. Ik snap zelfs heel goed dat Amerika op deze manier handelt, aangezien zo'n beetje alle landen in de wereld op deze manier handelen. Maar jij zegt dat Amerika niet egoïstisch handelt en dat is gewoon niet waar, want ze hebben overal belangen bij. In het geval van de tweede wereldoorlog was het het voorkomen van het verspreiden van communisme en het tegenhouden van een eventuele aanval aan de andere kant van de plas. Dat is een belang, of ben ik nou scheel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:20

Alsof wij op dit moment ook maar iets hebben aan state of the art gevechtsvliegtuigen en een gigantische macht aan grondtroepen. Een eventuele derde wereldoorlog wordt niet meer op die manier gevoerd, en het is dan ook imo behoorlijk nutteloos om er bakken met geld aan uit te geven.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:22

Emma klopt..maar nu is je boodschap al heel anders als eerst. Net was Amerika nog de bron van alle kwaad en kwamen ze alleen nog voor de grondstoffen.
Hoe dat nu i's is een andere discussie, maar ze hebben maar mooi geholpen.

En egoïstisch zijn we allemaal. We geven allemaal aan dat goede doel omdat we ons dan ook eerlijk/fijn voelen
voelen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:23

Emmaa_ schreef:
BeSen schreef:
ik dacht altijd dat Amerika zich er mee bemoeit omdat ze iedereen gewoon helpen als er echt nood is(behalve als die landen zelf amerika plat willen hebben :+ )

Hahahaha nee Amerika is van alle landen die bij de VN zitten waarschijnlijk nog wel de meest egoïstische. Zij helpen echt alleen als er een directe aanleiding is. Ze zijn in Irak gaan zitten omdat Bush van mening was dat Irak Amerika zou gaan binnenvallen (ik denk dat Irak heel misschien wapens aan het maken is om Amerika binnen te vallen dus we gaan maar gewoon Irak binnenvallen en onze halve troepenmacht laten uitroeien zodat we dat maar voor zijn), ze helpen nu in het midden oosten alleen maar omdat er olie is en ze vriendjes willen maken met de Verenigde Arabische Emiraten. Amerika zou noooooooit uit liefdadigheid een land helpen

Maar even een voorbeeldje
;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:26

Het is nooit mijn bedoeling geweest om Amerika als negatief af te schilderen :n Dus denk dat er daar dan iets fout is gegaan in de interpretatie van mijn bericht of in de manier waarop ik het heb neergezet.

Alle landen ter wereld zijn egoïstisch, net zoals dat alle individuen egoïstisch zijn. Wat ik wel wil zeggen is dat Amerika een verleden heeft van nog net iets ernstiger egoïsme dan veel andere landen. Er is qua oorlogen echt wat rare oliebol aan de hand geweest in dat land, heb je ooit het bewijsmateriaal van Bush gezien? Wat hij aanleverde om Irak binnen te vallen?
Afbeelding

Dat waren schema's als deze. Van een gebouw dat daar gewoon stond, wat bij wijze van spreken net zo goed een melkfabriek had kunnen zijn. Dit soort plaatjes en sattelietbeelden zijn de rede dat Bush is binnengevallen in Irak, waar hij duizenden Irakezen en ook Amerikanen de kling over heeft gejaagd.

Ik probeer alleen maar duidelijk te maken, en dat is zonder Amerika in een slecht daglicht te zetten, dat heel veel Nederlanders het idee hebben dat Obama wel op een Pegasus aan komt vliegen als in Europa de oliebol uitbreekt, en dat hij met zijn toverstaf en zijn mooie moderne wapens alles wel weer even goed komt maken. Zo lang Amerika er niet direct bij betrokken is gaat dit gewoon niet gebeuren :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:28

En dan nog even voor de duidelijkheid. Ik ben niet anti-Amerika. Vind het een prachtland. Heerlijk voor vakanties en het gaat als het aan mij ligt met interne kwesties steeds beter daar.

Maar het harde feit is wel dat op het moment dat er in Europa om wat voor rede dan ook een derde wereldoorlog uitbreekt, Amerika niet zal staan te popelen om z'n volledige troepenmacht hierheen te sturen, totdat ze daar een directe aanleiding voor hebben. En dat ze zonder aanleiding komen helpen is wel het beeld wat mensen in dit topic hebben.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:31

Als morgen IS hier voor de deur staat, stel hé, denk ik dat we echt niet raar.op hoeven te kijken als Amerika ons steunt. Of dat nu financieel is of met een paar straaljagers.

En dat plaatje..melkfabriek, wapen installatie..Wie zal het zeggen . Het staat vast niet meer zo op de kaart als dat het stond.

Betrokken is zo'n breed begrip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:35

Maar dat komt ook alleen maar omdat Amerika er zelf ook belang bij heeft om IS te verslaan. Ze doen het gewoon liever op Europees grondgebied dan wachten tot ze in Amerika landen. Ik bedoel niet te zeggen dat het niet goed is als ze hulp bieden, ik ben helemaal voor een samenleving waarin we altijd voor elkaar klaar staan, op zowel individueel als internationaal niveau.. Maar in de huidige politiek gebeurt alles met een rede, vooral de internationale politiek. Amerika helpt omdat zij zelf als de dood zijn voor IS en weten dat ze hoog op de hitlist staan, ze willen de problemen niet naar hun eigen land halen omdat er daar al meer dan genoeg oliebol aan de hand is, dus vechten ze het liever uit op Europees territorium.

Snap je een beetje wat ik bedoel? Het komt misschien over alsof ik een hele negatieve houding tegenover Amerika heb maar ik denk hetzelfde over bijvoorbeeld Frankrijk. Frankrijk levert nog steeds actief wapens aan Rusland (Duitsland overigens ook), wapens die gebruikt worden in Oost-Oekraine en indirect dus ook wapens die gebruikt zijn om MH17 de lucht uit te knallen. Maar waarom lopen de economische sancties dan niet hoger op? Waarom nemen we dan geen solidair standpunt tegen Poetin aan? Simpelweg omdat de wapenhandel nu nog te veel oplevert om commentaar te gaan leveren.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:40

Klopt helemaal. Maar inderdaad..wij gaan ook alleen helpen omdat we een reden hebben..dus wat voegt het stellen toe in de discussie. Mensen kunnen best verwachten dat omliggende landen of andere landen steun leveren. Of Amerika groot uitpakt ofniet.

Zoals ik al eerder een voorbeeldje liet zien was je eerder iets anders in je Amerika reactie's. Als jeukt meteen zo gesteld had als je nu doet zou dat een pagina discussie schelen
:D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:44

Ik begrijp wel wat Emmaa_ probeert te zeggen.
Amerika is een arrogant land wat niets voor niets doet.

Dat Nederland haast geen leger meer heeft, heeft vast te maken met het feit dat als er wordt gegooid met (nucleaire) bommen, je weinig aan een leger hebt.

Ons kleine landje is in 1 klap weggevaagd en wat dan?
Dan zou de vijand land hebben waar je de komende eeuw niets aan hebt ivm de straling.

Ik hoop dat het nooit zover zal komen, maar de dreiging van atoomwapens hebben we al gehad in de jaren 80.
USA vs USSR over onze hoofden heen...

Nu wordt er diplomatiek oorlog gevoerd, idd met sancties naar bepaalde landen toe, inclusief onszelf. :+
Zolang het hierbij blijft, hebben we niks tot weinig te vrezen. Hoop ik.
Op een enkele aanslag na dan.
Maar technisch gezien profileert NL zich vnl. als peacekeeper, niet als warmaker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:22

Kuggur schreef:
BeSen schreef:

flauw, misschien is het wel zo. maar een beetje de droom van iemand verpesten is dit. had je ook voor je kunnen houden.

Een droom? Dromen van actief deelnemen aan een oorlog?
Mijn excuses als ik Resistance´s tere zieltje beschadigd heb.... _O-

@resistance, ik heb niet gevraagd of je "je leven voor mij en mijn dromen wil geven". Ik zou je verstandiger levenskeuze´s aanraden, maar dat is niet mijn zaak.
Ik woon trouwens niet in hetzelfde land als jij, en waar ik woon is geen leger. En voor alle volledigheid, ik ben itt jij al soldaat (korperaal btw) geweest.

Droom, ja. Mijn droom is om te vliegen, het liefst in de nieuwe JSF. Als dat je droom niet is, dan kan je net zo goed iets anders gaan doen. En mijn "zieltje" is niet bepaald teer, hou je vooroordelen de volgende keer dat je iets zegt voor je.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:56

Ik zou het bij dromen laten in jouw plaats.

Een dergelijk vliegtuig is aardig speelgoed in een conflict met een technologisch zeer inferieure tegenstander (en zelfs dan tegenwoordig niet bepaald zonder risico´s).

Maar in een oorlog zoals in dit topic besproken wordt, een wereldwijd conflict tussen ongeveer gelijkwaardige deelnemers is een dergelijk wapenplatform zo´n beetje de laatste plaats waar je in wil zitten. Erg korte overlevingstijd, zelfs als het conflict conventioneel blijft. Dit is onwaarschijnlijk en in dat geval zijn gevechtsvliegtuigen sowieso irrelevant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 23:29

Kuggur schreef:
Ik zou het bij dromen laten in jouw plaats.

Een dergelijk vliegtuig is aardig speelgoed in een conflict met een technologisch zeer inferieure tegenstander (en zelfs dan tegenwoordig niet bepaald zonder risico´s).

Maar in een oorlog zoals in dit topic besproken wordt, een wereldwijd conflict tussen ongeveer gelijkwaardige deelnemers is een dergelijk wapenplatform zo´n beetje de laatste plaats waar je in wil zitten. Erg korte overlevingstijd, zelfs als het conflict conventioneel blijft. Dit is onwaarschijnlijk en in dat geval zijn gevechtsvliegtuigen sowieso irrelevant.

Waarom zou ik het bij dromen laten? Wat is dat voor negatieve attitude? :) Ik ga die tests doen, pas daarna valt er wat over te zeggen. Ik weet dat het moeilijk is om erdoorheen te komen, maar het is zeker niet onmogelijk. Uiteraard heb ik een backup plan, maar dit is toch wat ik het liefste wil.

Ik beschouw het overigens niet als speelgoed, maar dat terzijde.

Verder heb je gelijk, als er nu een 3de wereldoorlog uit zou breken zou deze grotendeels niet uit gevechten bestaan, dat besef ik me heel goed.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 00:11

Mijn punt was juist dat je in een conventioneel gevochten oorlog tussen twee technologisch equivalente partijen (zoals besproken derde wereldoorlog) je tegenwoordig (itt bv WO II) het kortst leeft als bemanning van wapenplatformen als vliegtuigen, tanks ed.
Eenvoudige doelwitten van hoge prioriteit voor de moderne geavanceerde geautomatiseerde wapensystemen.

De opmerking dat een dergelijke oorlog hoogstwaarschijnlijk snel tot een nucleaire zou escaleren was een terzijde.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 00:38

Resistance schreef:
Inderdaad flauw, en daarbij kan je je misschien wel bedenken dat ze bezig zijn om de vliegtuigen daar tegen bestand te maken. :+ Ook vind ik het niet netjes om zo te praten tegen iemand die bereidt is om haar leven voor het land waar jij ook in woond te geven om haar dromen waar te maken. Zelf doe je tegen de tijd dat het nodig is waarschijnlijk helemaal niets. Niet dat iemand je dat kwalijk neemt, het leger is ervoor om iets te doen.

Omg :') dus omdat jij graag wil vliegen in een oorlog (aparte droom zeg) mag niemand meer "zo" tegen jou praten :') ik begin volgend jaar de opleiding tot Air Controller en zo'n houding neem ik ook niet aan.

Nergens voor nodig om zo op je teentjes getrapt te reageren, want de kans zit er dik in dat bemande vliegtuigen compleet achterhaald zijn tegen de tijd dat "de 3e wereldoorlog" uitbreekt. Weet jij namelijk precies wanneer die komt dan? ;)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:29

ze zegt toch niet dat ze persee wilt vliegen in een oorlog.....zucht...lezen is ook een vak....