Jonge moslims delen 15.000 gratis korans uit op Koningsdag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:31

Ja ik snap wel waarom enz en vind het ook niet heel erg maar iedereen zijn mening..
Alleen waarom op een Nederlandse feestdag? Oke omdat er dan veel mensen zijn maar op de markt komen ook veel mensen en er is al genoeg aandacht voor en geloof dat mensen nu wel weten dat het niks met elkaar te maken het..

Anoniem

Re: Jonge moslims delen 15.000 gratis korans uit op Koningsdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:37

Want mensen die oorspronkelijk uit een islamitisch land komen en zelf islamitisch zijn zijn geen Nederlanders? Ik vind het een top initiatief, als ik ze tegen was gekomen had ik er absoluut eentje aangenomen en had ik hem ook met liefde doorgelezen.

Ik vind het irritant om elke keer die stand te zien met bijbels bij Utrecht centraal, en ik vind het irritant als mensen hun geloof aan mij opdringen. Maar de manier waarop deze mensen zelf een kraampje hebben ingericht met koran's vind ik echt de mooiste manier om mensen duidelijk te maken waar jij in gelooft en dat dat niet negatief is. Ze dringen het zo te zien aan niemand op, mensen mogen zelf bepalen of ze er eentje mee willen nemen of niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:39

LiannePruts: Omdat moslims OOK nederlands kunnen zijn |o
Of mag je volgens jou geen geloof aanhangen om op koningsdag aanwezig te mogen zijn }:0
Misschien wil Amalia ook wel moslim worden, weet jij veel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:41

Sizzle schreef:
Misschien wil Amalia ook wel moslim worden, weet jij veel.

Ze is al niet-westers allochtoon tenslotte!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:44

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:44

Ik verbaas me er toch over hoeveel mensen bereid zijn de koran door te lezen. Doen jullie dat bij alle religies, zoals b.v. ook de Jehova getuigen aan de deur? En hebben jullie de bijbel ook gelezen?
Ik denk namelijk dat die niet zoveel verschillen, het is hoe mensen ermee denken om te gaan en sommige regels te misbruiken.
De koran heeft volgens mij weinig te maken met wat de IS nu doet, dat zeggen moslims tenminste zelf (collega's). Ik vind het alleen jammer dat ze dat niet wat meer uitdragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:45

Ik heb zelf wel gedeelten van de Bijbel gelezen ja, en als ik een folder krijg van Jehova's getuigen neem ik die ook altijd aan en neem ik hem door :j

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:45

Ik zeg toch nergens dat moslims geen Nederlanders zijn????

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:46

Margee schreef:
Ik verbaas me er toch over hoeveel mensen bereid zijn de koran door te lezen. Doen jullie dat bij alle religies, zoals b.v. ook de Jehova getuigen aan de deur? En hebben jullie de bijbel ook gelezen?
Ik denk namelijk dat die niet zoveel verschillen, het is hoe mensen ermee denken om te gaan en sommige regels te misbruiken.
De koran heeft volgens mij weinig te maken met wat de IS nu doet, dat zeggen moslims tenminste zelf (collega's). Ik vind het alleen jammer dat ze dat niet wat meer uitdragen.

Dit is een beginnetje, door de korans gratis uit te delen............maar inderdaad, ze mogen meer van zich laten horen dat het heel anders is dan de IS en dat ze daarbij niet horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:47

LisannePruts schreef:

Nou, je geeft aan dat het een 'Nederlandse' feestdag is en dat moslims dus geen korans uit mogen delen. Imo zeg je dan dat moslims geen Nederlanders zijn en dus ook niet op de vrijmarkt mogen staan :=

Brainless

LisannePruts schreef:

Maar wel dat ze zulke dingen niet moeten doen op "onze" Nederlandse feestdagen :+

LisannePruts

Ragdollcat schreef:
Margee schreef:

Dit is een beginnetje, door de korans gratis uit te delen............maar inderdaad, ze mogen meer van zich laten horen dat het heel anders is dan de IS en dat ze daarbij niet horen.

Ze hebben toch ook een FB pagina?

Mungbean

LisannePruts schreef:

Waarom mogen ze dan niet iets uitdelen op de vrij-markt :o?

De koran was toch niet ingepakt in weg met het koningshuis kaftpapier :?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:48

LisannePruts schreef:

En er bestaat ook zoiets als MarktPlaats...dus ook maar de vrijmarkt opdoeken?

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:49

Emmaa_ schreef:
LisannePruts schreef:

Nou, je geeft aan dat het een 'Nederlandse' feestdag is en dat moslims dus geen korans uit mogen delen. Imo zeg je dan dat moslims geen Nederlanders zijn en dus ook niet op de vrijmarkt mogen staan :=

Oer hollands dan..

Van mij mogen ze alleen ik snap niet waarom op koningsdag dat is het enige..
Of waarom het nieuws is.. Natuurlijk moet er aandacht voor komen want wat de IS doet kan niet maar zo interessant is het toch niet zegmaar?

En als de IS er niet was hadden jullie trouwens dan ook een koran aangepakt en doorgelezen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:50

Ik zit in België dus ben gewoon gaan werken. Jammer, had er wel een gewild.
Ik heb zelf in het verleden de meer voorkomende religies bestudeerd en wil dat voor mijn kinderen ook. Zelf een keuze maken, beredeneerd, en of ze er atheïst, moslim of boeddhist van worden: prima.
Zelf ben ik een mengelmoes geworden.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:50

Brainless schreef:
LisannePruts schreef:

En er bestaat ook zoiets als MarktPlaats...dus ook maar de vrijmarkt opdoeken?

Was alleen maar om te helpen hoor ;)
Het heet Nietmijngeloof had geloof ik te maken met charlie hebdo maar ook met IS geloof ik

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:53

Omdat er op koningsdag kraampjes zijn en bij die kraampjes mag je dingen verkopen of weggeven aan groot publiek :)*

Ik zie liever een nette koran stand dan een stand met oude kleding inclusief vlekken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:53

Ik ben een echte agnost en zou ook later wel leer van alle gangbare religies aan mijn kinderen mee willen geven. Zelf woon ik in een echte multi-culti wijk dus het is voor mij enigszins dichtbij en belangrijk om overal ook kennis van te hebben :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:56

Ik ben niet echt verder gekomen dan een redelijk uitgebreide kinderbijbel... de volledige bijbel was me echt te veel tekst.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:03

Shadow0 schreef:
Ik ben niet echt verder gekomen dan een redelijk uitgebreide kinderbijbel... de volledige bijbel was me echt te veel tekst.

Voordeel van ouders die theologie studeerden: discussies over de bijbel tijdens het avondeten :Y)
Voor de rest doet persoonlijke interesse een hoop, mensen maken het gelijk zo zwaar imo. Ik vind de bijbel net zo leuk om te lezen als een Afrikaanse verklaring over het ontstaan van de mensen. Net een sprookje!

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:07

Hmm ik ben een rasechte kaaskop, mijn ouders zijn atheïsten en ik kom net thuis van een gezellig dagje markt met vrienden maar het lijkt wel door sommige reacties dat ik door mijn geloof minder Nederlands ben?

Nogmaals voor degene die oprecht zelf de Koran willen lezen wil ik wel kijken of ik er een kan opsturen :)

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:57

Rofah, kan je (een/de?) Koran ook in een boekenwinkel kopen?

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:03

Ja hoor, daar heb ik mijn eerste ook vandaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:08

Ben bij de nonnen op school geweest, vanaf de kleuterschool tot en met de MAVO. Heb dus enig biblical onderwijs genoten. }>