Eerste wolf in Nederland aangetroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:16

gaaf! beest blijft alleen niet lang ben ik bang. Zoals al eerder is gezegd, Nederland is te dichtbevolkt..

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:22

Nounou, een wolf platrijden is dierenmishandeling maar iedereen hier slaat vast wel muggen dood in de zomer. Ik probeer het niet goed te praten hoor, ik snap ook niet waarom iemand de wolf zou doodrijden maar ik vind het wel redelijk hypocriet.
Daarbij, in bepaalde delen in Amerika moeten ranchers met een geweer naar buiten omdat ze anders worden opgegeten door een beer :=. Ik probeer het weer niet goed te praten hoor maar daar hoor je niet (vaak) iemand over.

Ik hoop dat de wolf ergens wordt uitgezet en een goed plekje krijgt :j.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:35

manie schreef:
Tja niemand hoeft mijn mening te delen of te waarderen hoor....
'T is gewoon hoe ik er als schapenhouder tegenover sta.
Mijn schapen zijn niet voor de kebab, maar echt hobbydieren, zoals ook mijn paarden dat zijn.
Vandaar dat ik liever geen wolf zie..... (En dus ook niet zal remmen)
Helaas voor de wolven liefhebbers, maar ik heb meer met mijn schapen :)

Ik heb laatst een vos uit mijn kippenhok moeten duwen met een bezem. Volgens vele had ik hem dood moeten slaan met een schep.
Dus omdat ik vergeten was mijn kippenhok goed dicht te doen, moet de vos dood?
Wie geeft de mens het recht om dieren te doden waarmee ze hun leefgebied moeten delen?

Investeer in een goede omheining voor je geliefde schapen. Niks aan de hand.

Je 4x4 uitdeuken kost ook geld en kost de wolf zijn leven. (Heb wel eens een herdershond aangereden zien worden door een SUV en auto had echt schade hoor)

Ik hou niet van de mentaliteit van mensen over wilde dieren. We houden allemaal van natuur, maar blijkbaar niet in je achtertuin.
Het was mijn schuld dat de vos lopend buffet kon hebben in mijn kippenhok, het is jouw verantwoordelijkheid als je schapen wilt houden voor een degelijke omheining die een wolf tegen kan houden. Jammer dat je de wolf dood wilt hebben ipv een andere oplossing. Die er dus gewoon zijn.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:49

lovelance schreef:
Ik heb laatst een vos uit mijn kippenhok moeten duwen met een bezem. Volgens vele had ik hem dood moeten slaan met een schep.
Dus omdat ik vergeten was mijn kippenhok goed dicht te doen, moet de vos dood?
Wie geeft de mens het recht om dieren te doden waarmee ze hun leefgebied moeten delen?

Investeer in een goede omheining voor je geliefde schapen. Niks aan de hand.

Je 4x4 uitdeuken kost ook geld en kost de wolf zijn leven. (Heb wel eens een herdershond aangereden zien worden door een SUV en auto had echt schade hoor)

Ik hou niet van de mentaliteit van mensen over wilde dieren. We houden allemaal van natuur, maar blijkbaar niet in je achtertuin.
Het was mijn schuld dat de vos lopend buffet kon hebben in mijn kippenhok, het is jouw verantwoordelijkheid als je schapen wilt houden voor een degelijke omheining die een wolf tegen kan houden. Jammer dat je de wolf dood wilt hebben ipv een andere oplossing. Die er dus gewoon zijn.

+:)+ Ik ben het volkomen met je eens!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:54

Tijden veranderen. Zoals in dit geval zul je je schapen en andere kleine dieren beter moeten gaan beschermen. Net als dat je je paarden niet meer in een landje zonder toezicht kan zetten met alle mishandelingen van tegenwoordig. Eerlijk? Nee. Leuk? Ook nee. Nodig? Ja. En daar horen soms extra kosten bij. Zo is het nou eenmaal. Van de ene uitdaging naar de volgende. En zo zal die wolf ook gedacht hebben :7

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:56

Maar als de boer een paar hectare heeft? Duur grapje word dat :(

En de herders die in het gooi over de hei lopen? Daar gaan in verloop van tijd ook wolven zitten..

Maarja, we kunnen wel een discussie aangaan maar daar gaan ze niet van weg :j

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:56

Jennyj01 schreef:
Tijden veranderen. Zoals in dit geval zul je je schapen en andere kleine dieren beter moeten gaan beschermen. Net als dat je je paarden niet meer in een landje zonder toezicht kan zetten met alle mishandelingen van tegenwoordig. Eerlijk? Nee. Leuk? Ook nee. Nodig? Ja. En daar horen soms extra kosten bij. Zo is het nou eenmaal. Van de ene uitdaging naar de volgende. En zo zal die wolf ook gedacht hebben :7

Ze moeten wat tedoen hebben dacht de wolf...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:57

Voorlopig gaat het over 1. Volgens velen gaat die het hier niet leuk vinden. Dus waar maken we ons nu eigenlijk druk om?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:09

plientjedres schreef:
Sorry maar ik ben echt niet blij met de wolf, mischien nog wel drachtig ook zo vet als die is.
Daarbij is deze niet schuw want hij loopt gewoon tussen d'r huizen.
Zwijntjes die in een verkeerd natuurgebied terecht komen worden gered en meteen afgeschoten omdat ze niet in dat gebied mogen komen want die mogen alleen op de Veluwe wonen.
En nu komt de wolf en dan springen we een gat in de lucht.
En wat denk je van het kostenplaatje, moet je kijken hoe vaak schapen worden aangevallen door honden nou dan pakt een wolf ze ook echt wel hoor.
Konijntjes in de achtertuin, kleine loslopende hondjes noem maar op, je moet nu overal 6 X over nadenken.
Nee sorry ik ben niet blij met de wolf

Een wolf komt echt niet in een woonwijk om een konijntje te pakken hoor.. Zolang ze genoeg ruimte hebben vermijden ze drukke plekken, met kleine loslopende hondjes moet je sowieso uitkijken en als je weet dat er wolven in het gebied leven dan laat je je hondje toch niet los? Dat heet aanpassen.. En ik vind dat we ons best een beetje mogen aanpassen aan de natuur.
Dat honden schapen pakken zou alleen al een reden kunnen zijn om de omheining zo te maken dat ze dat niet kunnen doen, en als een grote hond er niet in komt dan zal een wolf zich er ook niet snel aan wagen.
Het zijn geen monsters die alles vermoorden, ze jagen alleen om te eten en dan nemen ze geen onnodige risico's als er voldoende eten is zonder die risico's.

Edit: ik zou me met konijntjes en kippen meer zorgen maken om marters en vossen dan om een wolf..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:48

manie schreef:
Huertecilla schreef:

Dierenliefhebber???
Ik hoop dat je geen paard hebt.
Wat een NARE mentaliteit spreekt hier uit!

Wat heeft een paard hiermee te maken??

Met het uiten van een dergelijke op verschillende punten NARE mentaliteit BEN je zo. Dat verandert niet naar een paard of een vriend.
Dat je dit moet vragen onderstreept het.

Anoniem

Re: Eerste wolf in Nederland aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:01

Mijn mechelse herder zat laatst ook bovenop een schaap. Ik had hem aangelijnd. Omdat ik weet dat hij achter schapen aan wil. Helaas knapte de riem. Een behoorlijke dure riem. Dus je verwacht dat kwaliteit goed is.

Gelukkig konden we op tijd ingrijpen. Dus schaap is verder niet gewond geraakt.

Maar zullen we dan ook maar alle rassen verbieden die achter dieren aan willen?

En vossen, steenmarters enzo verbieden? En oja!! De mens ook maar. Die maakt ook meer kapot dan nodig is.

Ik heb mijn konijnen en kippen al jaren beschermd zitten. En dat is niet voor de wolf. Zijn zoveel andere roofdieren.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:05

Wat een heisa En ophef op niks af een echte wolf laat zich niet zo zien hoor, zo rustig langs een openbare weg enz.
Ik denk eerder dat dit een ontsnapte saarloze wolfshond is, die lijken net op wolven maar worden gefokt als wannabee huishond

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:07

NathalietjeB schreef:
Wat een heisa En ophef op niks af een echte wolf laat zich niet zo zien hoor, zo rustig langs een openbare weg enz.
Ik denk eerder dat dit een ontsnapte saarloze wolfshond is, die lijken net op wolven maar worden gefokt als wannabee huishond

Toch is het verschil tussen een saarloos en een wolf goed te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:08

NathalietjeB schreef:

Ik denk dat de experts niet zomaar roepen dat dit een wolf is..
Zij kunnen vast het verschil wel zien.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:21

vilheide schreef:
NathalietjeB schreef:

Toch is het verschil tussen een saarloos en een wolf goed te zien.

of een tsjech. en verschil is voor een leek niet zo duidelijk hoor...

Afbeelding

Afbeelding
en vorige week is toevallig een tsjech ontsnapt in nederland...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:45

dees_daan schreef:
NathalietjeB schreef:

Ik denk dat de experts niet zomaar roepen dat dit een wolf is..
Zij kunnen vast het verschil wel zien.

Nou ik vind dat verschil anders knap lastig te zien, en wie zijn de experts die zeggen dat t serieus om een wolf gaat?
Want tot nu toe zijn t gewone mensen geweest die em op mobiel langs een weg op foto hebben gezet, en is t de media die dit hele "wolf" verhaal op blazen.

maar wolven zijn van nature schuwe dieren t lijkt mij gewoon niet dat deze wild is.
Zou dan eerder denken aan een tamme wolf, al dan niet een wolfshond of een andere honden soort die dr op lijkt.
Ik vind t dier gewoon er te relaxt voor, om te geloven dat t om een echte wolf gaat
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 08-03-15 11:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 11:49

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:55

Yootha schreef:
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/wolf-oo ... ezuperbrug

Hier een fotoserie van waarnemingen hier in de buurt. De eerste foto is wel duidelijk en ik vind hem daar niet echt op een Tsjech lijken.

Hij schijnt zijn eerste schaap gepakt te hebben, maar vind t nog best wel meevallen hoe die schaap dr uit ziet had wel veel meer bloed verwacht en dat de ingewanden half aangevreten waren.

Blijf de ophef toch idioot vinden, beest word straks opgejaagd door media en fotografen

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:04

Tjongejonge wat een ophef weer... Één wolf zorgt bij sommigen voor een linchpartij en bij anderen weer een wat realistischer beeld.. Paniek om helemaal niets.

NathalietjeB schreef:
Blijf de ophef toch idioot vinden, beest word straks opgejaagd door media en fotografen

Krijgt beeld van een wolf met camera's en microfoons onder z'n snufferd voor een interview. :')

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 12:18

RTVDrenthe meldt hier dat een expert vermoed dat het om een vrouwtje gaat die op zoek is naar een partner. Omdat het dier niet zo schuw is kan het zijn dat hij tam is en bijv. opgevoed is door mensen. Hier in Ruinen zit een park Oikos waar ook wolven zitten en ze denken dat ze die kant op trekt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:27

Ik vind de foto's er heel erg nep uitzien hoor. Gewoon iemand die lekker crea op de computer is geweest en zich helemaal suf lacht op dit moment.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:30

Maar zou het niet zijn zoals de paardenmishandelaar, zoveel meldingen die er dan niks mee te maken hadden. Ik denk dat het met schapen hetzelfde gaat zijn.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:32

Even een vraagje..
Iedereen die nu roept dat alle schapenhouders hun weilanden 'gewoon even' moeten omheinen, meerdere weilanden van hectares groot, zijn jullie dan ook bereid om meer te gaan betalen voor je kebab of lamsbout?

Want dat is wat er gaat gebeuren dan, de boeren gaan de onkosten doorberekenen in hun lammeren bij verkoop waardoor alles duurder wordt.
Maar daar staat het grootste gros niet bij stil. En als ze dan bij de turk of slager 2x zoveel moeten betalen lopen ze te zeuren dat alles tegenwoordig zo duur aan het worden is...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:34

Maar dat mag toch niet de reden zijn om je dieren niet beter te beschermen? Of om een ander dier zijn leefgebied af te nemen?

Gelukkig is er dan altijd nog texels Lam daar komt niet zo snel een wolf. :Y)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:37

Heb ik dat gezegd dan? Ik stelde een vraag, en ik heb geen woord gerept over het wel of niet omheinen van ons land.