_San87_ schreef:Je kunt het krijgen van kinderen in de huidige maatschappij zeker een voorrecht noemen. Hoewel het ethisch misschien niet verantwoord is, gaat het recht van ongeborenen, voor mij tenminste, voor het recht van voortplanten. Dus vind ik het krijgen van kinderen zeker een voorrecht. En dus absoluut geen recht dat ieder mens zou moeten hebben.
Helaas heeft de natuur beslist dat het wel zo is. Of het een goed idee is dat iedereen kinderen kan krijgen is een ander verhaal, en daar verschillen we erg van mening (althans als het over personen met een verstandelijke beperking gaat).
Joolien schreef:Ik denk dat er begeleiding moet komen, maar ook dat is lasting want sommige mensen komen nooit in contact met een huisarts of wat dan ook. Maar ik ben wel van mening dat er meer maatschappelijke controle moet komen op dit sort zaken, maar dat er bij de kinderbescherming ook een plan de campagne voor dit sort dingen moeten komen.
Er is heel veel gaande rond assertieve hulpverlening, specifiek gericht op zorgwekkende zorgmijders. In Nederland nog meer dan in België, en dat scoort volgens de huidige (kwantitatieve en kwalitatieve) onderzoeken goed.
Thesserd schreef:Ook zo'n mooi fabeltje...

Een straathond KAN gezonder zijn dan een rashond, maar is dat zeker niet altijd. En de oorzaak van ongezonde rashonden ligt bij de mens, maar dat is niet omdat ze een fout hebben gemaakt bij het uitzoeken van de beste genen bij elkaar, dat is omdat de mens egoistisch alleen maar naar uiterlijke kenmerken van bepaalde honden/rassen heeft gekeken, en daar op is gaan selecteren. Ik zou je graag kennis willen laten maken met het fokken van begin tot eind bij ons thuis, een gezond ras, vele gezondheidstesten en dus gezonde pups. Maar die discussie ga ik hier niet aan. Je mag me altijd PBen...
Ik wilde duiden op de onbekwaamheid van de mens om over dergelijke dingen te beslissen. Bedankt voor het aanbod, lijkt me interessant
(Heb trouwens zelf een scharminkeltje rondlopen thuis, een adoptiemopsje. Geweldig beest, maar veel hond is er niet meer aan. Ik ben verzot op het ras maar zou nooit ergens een pupje bestellen omwille van hun mankementen. Schattige mankementen
)