Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
demo_love schreef:Nee ik geloof niet in een God. Ik ben Christelijk opgevoed, maar gaandeweg ben ik erachter gekomen dat het iets is wat mensen minder bang maakt om dood te gaan. De hemel, het leven na de dood. En er bestaat geen hemel. Meer dan 2000 jaar wetenschappelijk onderzoek is daar heel duidelijk over.
Catnip schreef:Citaat:En zelf niet nadenken als je gelooft... er staat toch duidelijk in de Bijbel beschreven dat je moet geloven met heel je hart, heel je ziel en je hele verstand! Altijd zelf blijven nadenken dus
Verootjoo, dit is juist precies wat ik bedoel![]()
De bijbel/god wilt niet dat je je verstand gebruikt. Het zegt alleen van wel, maar je mag het dus alleen gebruiken om "de juiste keuze" te maken en te geloven![]()
verootjoo schreef:demo_love schreef:Nee ik geloof niet in een God. Ik ben Christelijk opgevoed, maar gaandeweg ben ik erachter gekomen dat het iets is wat mensen minder bang maakt om dood te gaan. De hemel, het leven na de dood. En er bestaat geen hemel. Meer dan 2000 jaar wetenschappelijk onderzoek is daar heel duidelijk over.
Nee hoor, die zijn er juist niet duidelijk over. Net zo min als er bewezen kan worden dat er een hemel of God bestaat, kan het ook niet bewezen worden dat het niet bestaat![]()
Geloven is daarom in zekere zin een keuze. Ik geloof dat God wel bestaat. Het is aan ieder voor zich om die keuze te maken.
Catnip schreef:Lizzii: je hebt gelijk dat er een onderscheid is tussen geloof en spiritualiteit. Over dat laatste heb ik geen bijzondere mening, ik heb het concept van spiritualiteit ook nooit zo uitgebreid bestudeerd als het concept van geloof. Wat mij betreft, prima als je spiritueel bent, voor mij persoonlijk is het gewoon niet weggelegd.
QuanneH schreef:
Maar waar heb jij je informatie dan vandaan? Als ik er op google dan kom ik alleen positieve dingen tegen namelijk.
NatasjavE schreef:Edit: Je bedoeld het blad van de EO?
Dat is geen wetenschappelijk tijdschrift.
Sammie schreef:Volgens mij denkt elke vent met z'n banketstaaf.. Op de ene leeftijd wat sneller en erger dan op een andere leeftijd
Sammie schreef:Zullen we de boel wel even lekker gescheiden houden. Ik zit hier niet in 'functie', maar als Bokker. Dank u
Opvallend dat je over mijn reactie valt (waarvan je toch zou kunnen denken dat het als grapje bedoeld is), maar niet over dat stukje 'proza' ervoor.. Of mogen alleen vrouwen nu beledigd reageren..
gohya schreef:Ik geloof niet in God,wel dat Jezus bestaan heeft.Ik geloof dat Jezus een mens was net zoals wij,maar dat hij gave's had en daardoor mensen kon genezen.Vroeger werd je als Paranormaal mens 'gedood', net als Heksen vroeger op de brandstapel belanden.
Wie de aarde,de mens en alles om ons heen gemaakt heeft? ik geloof Moeder Natuur, een Natuurlijk verschijnsel wat je niet kan zien,horen of voelen.
De Natuur geeft aan ons,maar neemt ook van ons,de Natuur zorgt voor ziekte's, dodelijke virussen en bacteriën.
Iemand moet dit alles gemaakt hebben,en ik geloof in Moeder Natuur.
Nens77 schreef:Ik geloof niet in een God. Ik ben van mening dat het geloof verzonnen is door mensen in een tijd dat er geen politie en justitie waren om mensen op het rechte pad te houden. Dat mensen het geloof in eerste instantie bedoeld hebben om mensen niet (teveel) te laten ontsporen.
BeSen schreef:gohya schreef:Ik geloof niet in God,wel dat Jezus bestaan heeft.Ik geloof dat Jezus een mens was net zoals wij,maar dat hij gave's had en daardoor mensen kon genezen.Vroeger werd je als Paranormaal mens 'gedood', net als Heksen vroeger op de brandstapel belanden.
Wie de aarde,de mens en alles om ons heen gemaakt heeft? ik geloof Moeder Natuur, een Natuurlijk verschijnsel wat je niet kan zien,horen of voelen.
De Natuur geeft aan ons,maar neemt ook van ons,de Natuur zorgt voor ziekte's, dodelijke virussen en bacteriën.
Iemand moet dit alles gemaakt hebben,en ik geloof in Moeder Natuur.
Dus sommige mensen moeten dood gaan aan een virus?
Oke dat ze daaraan dood gaan oke maar dat ze dat moeten meemaken??
En off-topicSpoiler:
en die beet die jij kreeg van zo'n demoon. Moet jij dat dan ook meemaken of is dat iets anders?of was jij dat niet