rapido schreef:ja maar nu zijn de ,,ongelovigen,, ook aan de beurt. Geloof of niet dus, we kunnen allemaal de pineut zijn!
Als je in de weg staat om hun machtsplan te idealiseren, ja dan kan ook jij de pineut zijn.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rapido schreef:ja maar nu zijn de ,,ongelovigen,, ook aan de beurt. Geloof of niet dus, we kunnen allemaal de pineut zijn!
Thesserd schreef:gohya schreef:Het grootste probleem van oorlogen draait om geloof.Natuurlijk zijn er meer punten waarbij ruzie en onenigheid is.Maar als je kijkt naar de oorlogen nu,draait het toch allemaal om het geloof?
Thesserd schreef:Inderdaad. Ik vind het echt belachelijk om te zeggen dat geloven maar verboden moeten worden. De mensen die dat willen hebben niet door dat de overgrote meerderheid gewoon normaal is en nooit voor problemen zorgt.
Omdat je zelf toevallig niet gelooft is het wel lekker makkelijk om te zeggen: jep verbied die hele zooi maar
Het gaat om de mensen die hun religie op een verkeerde manier intrepetreren, gehersenspoelde radicale idioten die niks beters te doen hebben.
pien_2010 schreef:rapido schreef:ja maar nu zijn de ,,ongelovigen,, ook aan de beurt. Geloof of niet dus, we kunnen allemaal de pineut zijn!
Precies Rapido, want het gaat dus niet over het geloof. Het is veel gecompliceerder. En als jij op de foute plek op het foute moment bent, dan ben je de Sjaak. Zo is het en dat heeft dus niets met jouw persoon te maken maar met een stel onverdraagzame mensen die uit zijn op macht, verdeeldheid, geweld en angst zaaien.
gohya schreef:De extreme moslims willen dat iedereen moslim word, iedereen die een ander geloof heeft,word een afvallige genoemt,worden varkens genoemd.Dat extreme moslim geloof geld niet voor de goede moslims onder ons,die geloven niet in geweld.Dat staat ook niet in de Koran,dat je geweld moet gebruiken. Natuurlijk valt macht er ook onder,als ze iedereen kunnen bekeren als extreem moslim,hebben ze de macht.
Dit word ook door kenners en geleerden gezegd,op t.v. in kranten,in bladen,op internet,niet alleen ik zeg dit.
pien_2010 schreef:gohya schreef:De extreme moslims willen dat iedereen moslim word, iedereen die een ander geloof heeft,word een afvallige genoemt,worden varkens genoemd.Dat extreme moslim geloof geld niet voor de goede moslims onder ons,die geloven niet in geweld.Dat staat ook niet in de Koran,dat je geweld moet gebruiken. Natuurlijk valt macht er ook onder,als ze iedereen kunnen bekeren als extreem moslim,hebben ze de macht.
Dit word ook door kenners en geleerden gezegd,op t.v. in kranten,in bladen,op internet,niet alleen ik zeg dit.
Dat klopt Gohya. Maar dat los je niet op door dan maar een wet in het leven te roepen dat geloven alleen nog maar binnenshuis beleefd mag worden!
Dat los je op door normale moslim gelovigen te ondersteunen, solidair met hun geloof te zijn ook al geloof je zelf niet of hebt een ander geloof. Dat los je op door geldstromen te stoppen, foute mensen te weren en aan te pakken. Door BVD extra geld te geven zodat ze precies weten waar wel vreedzaam geloofd wordt en waar mensen worden geronseld voor het kalifaat. Etc etc...
R12312 schreef:Gisterenavond was er een imam bij Jinek. Hij zei en daar kan ik alleen maar mee eens zijn, dat we met zn ALLEN moeten reageren op extremisme. Er moet een reactie komen vanuit alle landen en vanuit alle geloven.
99% van de moslims vinden dit vreselijk. En die moeten samen met de christenen, katholieken, atheisten enz reageren.
LadyMadonna schreef:Kijk naar die agenten? Aangenomen om een gebouw met hun medewerkers te bescher,en. Onbelangrijk of ze het wel of niet met de satire eens zijn. Van 1 heb ik de naam gelezen. Voornaam achmed, achternaam ben ik even kwijt.... Een typische moslim naam. Zegt niet altijd wat, maar ergens hoop ik dat het een moslim was, als signaal dat het deze beesten niet uit maakt wie je bent of wat je bent en dat het weinig meer met het reguliere geloof te maken heeft
gohya schreef:pien_2010 schreef:
Dat klopt Gohya. Maar dat los je niet op door dan maar een wet in het leven te roepen dat geloven alleen nog maar binnenshuis beleefd mag worden!
Dat los je op door normale moslim gelovigen te ondersteunen, solidair met hun geloof te zijn ook al geloof je zelf niet of hebt een ander geloof. Dat los je op door geldstromen te stoppen, foute mensen te weren en aan te pakken. Door BVD extra geld te geven zodat ze precies weten waar wel vreedzaam geloofd wordt en waar mensen worden geronseld voor het kalifaat. Etc etc...
Ik ben bang dat dit nooit op te lossen valt.
gohya schreef:.
pien_2010 schreef:gohya schreef:.
Jawel hoor maar daar gaat wel een tijd overheen. De nazi tijd is ook voorbij! De kruistochten zijn voorbij! Dit gaat ook weer voorbij en laten we hopen dat het iedereen leert om vreedzaam samen te leven met elkaar.
En dan zal er wel weer een groepje komen die een ideologie kaapt om te gaan voor eigen machtsdoeleinden.
Dribbel schreef:R12312 schreef:Gisterenavond was er een imam bij Jinek. Hij zei en daar kan ik alleen maar mee eens zijn, dat we met zn ALLEN moeten reageren op extremisme. Er moet een reactie komen vanuit alle landen en vanuit alle geloven.
99% van de moslims vinden dit vreselijk. En die moeten samen met de christenen, katholieken, atheisten enz reageren.
Fijn om dat te lezen. Heb zelf geen Nederlandse tv namelijk.
Bang zijn is mensenlijk als je dit allemaal meemaakt in deze tijd, maar het moet je niet overnemen. Angst trigger meer angst en uiteindelijk haat in plaats van solidariteit. En angst is juist waar het extremisme van kan leven. 'Devide en conquer' is al een hele oude strategie en dat geeft maar aan dat het werkt, maar dat betekend niet dat je daar zomaar in mee moet gaan.
Martine_R schreef:Ik keur deze daad niet goed, maar ik vind dat veel mensen deze satirische cartoons onder het mom van ''vrijheid van meningsuiting'' goed praten. Uiteindelijk worden mensen namelijk gewoon gekwetst met deze tekeningen, en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Nee, deze mensen hadden het niet verdiend om vandaag te sterven, maar ik vind ook niet dat moslims (of welke groepering dan ook) het verdiend dat een voor hun belangrijk persoon continue belachelijk gemaakt wordt.
En met opmerkingen als ''religie zorgt alleen maar voor ellende'' heb ik al helemaal niks.
Welke oorlog van nu draait om geloof dan?
Volgens mij wordt de grootste ellende op aarde veroorzaakt door macht en geld. Daar vallen meer slachtoffers door dan door religie.
Martine_R schreef:Ik keur deze daad niet goed, maar ik vind dat veel mensen deze satirische cartoons onder het mom van ''vrijheid van meningsuiting'' goed praten. Uiteindelijk worden mensen namelijk gewoon gekwetst met deze tekeningen, en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Nee, deze mensen hadden het niet verdiend om vandaag te sterven, maar ik vind ook niet dat moslims (of welke groepering dan ook) het verdiend dat een voor hun belangrijk persoon continue belachelijk gemaakt wordt.