Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jessdaniels schreef:Blue_Eyes schreef:Ik wil niet zeggen dat zij niets fout gedaan hebben, maar ze hebben wel gehandeld in wat zij zagen als het belang van hun kind, vanuit hun referentiekader.
Als die ouders écht denken dat hun kind van school trekken, telefoon en laptop afpakken en het contact maar de buitenwereld verbieden, in het belang van hun kind is geweest, dan is daar iets heel erg mis!
Thesserd schreef:Het zal misschien normaal zijn binnen die kringen, maar dat betekent nog niet dat het goed is
Er zijn wel meerdere kringen en sektes die allerlei vreemde dingen doen, maar omdat dat volgens hun goed is en normaal is betekent dat niet dat je ze niks aan hoeft te rekenen
Dribbel schreef:Zij zijn in dit geval de ouders. Wil zeker niet heel Amerika op 1 hoop gooien, want dat kan zeker niet. Er zijn echter wel landen/staten/gebieden/gemeenschappen op de wereld waar de tollerantie die veel mensen in Nederland kennen voor dit soort zaken niet aanwezig is (vaak door religie).
jessdaniels schreef:Wie zijn "zij"? Als je daarmee Amerikanen bedoelt heb je het toch wel mis. Die laten namelijk ook erg veel tegengeluid horen![]()
Ook in Amerika is de homo/trans/enz haat steeds minder, daar is het ook helemaal niet normaal om je kind de dood in te jagen. Zelfs de buren van die mensen hebben laten horen dat ze het vreselijk vinden wat ze hebben gedaan, en dat ze Leelah graag beter hadden geholpen.
Met "daar" bedoelde ik meer in het hoofd van die ouders.
Ik geloof niet dat religie zelf mensen tot haat aanzet, maar wel wat er in kerken verteld word. Ik denk dat deze mensen bij een anti-LGBT kerk aangesloten zijn, en zelf gewoon niet genoeg meer nadenken.
Citaat:daar is het ook helemaal niet normaal om je kind de dood in te jagen
Blue_Eyes schreef:Citaat:daar is het ook helemaal niet normaal om je kind de dood in te jagen
Dit vind ik dan ook heel cru gesteld, want ik durf er vergif op in te nemen dat dat nooit, maar dan ook nooit de bedoeling van die mensen is geweest.
Killyenn schreef:Maar hadden ze geen verantwoordelijkheid om dat te weten? Om zich bewust te zijn van het feit dat hun kind in een risicogroep viel, dat zowel de therapievorm die ze haar oplegden als het isolerende gedrag dit enkel verergert, hebben ze door haar geen mentale zorg te geven of te bieden niet compleet verzaakt de ouderlijke taak te vervullen?
Blue_Eyes schreef:In hun beleving inderdaad, maar hebben ze ook naar de mening van hun dochter geluisterd? Nee. Ze hebben eerder gehandeld voor zichzelf dan voor hun dochter.Voor hun gevoel hebben ze haar wel degelijk mentale zorg gegeven; ze hebben haar toch naar een therapeut gestuurd, meerdere zelfs? En in hun beleving naar de beste therapeuten die er waren.
Blue_Eyes schreef:Door naar hun dochter te luisteren. Door het niet op te zoeken op internet maar in boeken waar er wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is.Hoe hadden ze het kunnen weten? In hun beleving verspreidt het internet vooral leugens van de duivel, dus dat is geen betrouwbare informatiebron voor hen. Alles wat ze als betrouwbaar zien, zegt hetzelfde: dit zogenaamde transgendergedoe (even om in hun beleving te blijven) komt van de duivel en dient als dusdanig behandeld te worden.
Blue_Eyes schreef:In hun vermogen.. Zoveel vermogen hebben ze dan blijkbaar niet.Ik zou het zelf ook anders gedaan hebben, maar ik denk wel dat die ouders geprobeerd hebben om alles te doen wat in hun vermogen lag.
Snollygoster schreef:Gisteren hier nog een flike discussie over gehad met mijn vriend en zijn moeder. Zijn moeder en ik stonden aan dezelfde kant, maar mijn vriend vond het complete BS dat iemand op zo'n leeftijd al kan weten dat ie transgender is en daarom zelfmoord pleegt. Hij vond ook dat Leelah beter eerst had moeten proberen ermee te leven dat ze als jongen geboren is. Ik ben er best van geschrokken dat mijn vriend zo'n uitspraken maakt, maar erna had ie zich wel herpakt dat ie het niet zo bedoelde en dat hij er gewoon niet tegen kan dat de media dit zo opblaast, maar ja..
Ik snap niet dat er vandaag de dag nog mensen tegen transgenders zijn, het immer toch al bewezen dat er bij transgenders tijdens de zwangerschap neurologisch iets misgaat waardoor zij in hun hersenen het tegenovergestelde geslacht aangewezen krijgen. Het is niet iets waar deze mensen iets aan kunnen doen, dit is alsof je met drie armen geboren wordt, daar kan je toch ook niets aan doen?!
Homoseksualiteit vind ik wel een ander verhaal, want er zijn zoveel mensen die zeggen "ik ben niet homo, ik ben toevallig verliefd geworden op iemand van hetzelfde geslacht".