Haai bijt tiener dood...zoektocht naar haai.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:03

coldsummers schreef:
Sinds wanneer zijn mensen ineens dieren. :')

Sinds altijd :D. We zijn een primatensoort, zoogdieren, landdieren, kuddedieren. We geven melk zoals zoogdieren, we raken zwanger als andere dieren, we eten (van oorsprong) zoals andere carnivoren, we gaan precies dood zoals andere dieren. De mens is gewoon een diersoort, de intelligenste en we staan boven aardig boven de voedselkringloop, maar dat maakt ons geen ander iets zoals planten en dieren verschillen.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:04

EskeGirl schreef:
coldsummers schreef:
Sinds wanneer zijn mensen ineens dieren. :')

Sinds altijd :D. We zijn een primatensoort, zoogdieren, landdieren, kuddedieren. We geven melk zoals zoogdieren, we raken zwanger als andere dieren, we eten (van oorsprong) zoals andere carnivoren, we gaan precies dood zoals andere dieren. De mens is gewoon een diersoort, de intelligenste en we staan boven aardig boven de voedselkringloop, maar dat maakt ons geen ander iets zoals planten en dieren verschillen.

Alsnog.... vind ik mezelf een dier noemen toch wel te ver gaan. Snap je punt hoor, maar wij heten toch niet voor niets mensen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:05

De mens is niet zo superieur als we denken. Dat de mens een dier is, is gewoon een feit ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:06

Dat is een mening die ik niet deel. Maar als jij vind dat je een dier bent kan ik er niet bij dat je je soortgenoten in een kooi, stal en aan de riem houdt...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:08

slimmerik schreef:
Dat is een mening die ik niet deel. Maar als jij vind dat je een dier bent kan ik er niet bij dat je je soortgenoten in een kooi, stal en aan de riem houdt...

Een paard is geen soortgenoot maar een andere diersoort, jij bent mijn soortgenoot :)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:23

coldsummers schreef:
EskeGirl schreef:

Alsnog.... vind ik mezelf een dier noemen toch wel te ver gaan. Snap je punt hoor, maar wij heten toch niet voor niets mensen.

Dus honden zijn geen dieren, die heten immers honden. En Russische dwerghamsters zijn geen dieren omdat ze Russische dwerghamsters heten. En een appelboom is geen plant, want die heet al appelboom?

coldsummers

Re: Haai bijt tiener dood...zoektocht naar haai.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:26

Natasja91, hmm nee... Dat jij zoiets uit mijn reactie opmaakt zegt meer over jou dan over mij.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:27

Dat wordt hard zwemmen achter die haai aan, dan...
Dat beest heeft gewoon een jagersinstinct en eet wat hij voor handen krijgt. Daarvoor is het namelijk een beest.
Pff, er is toch gewaarschuwd dat ze daar rondzwemmen?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:28

coldsummers schreef:
Natasja91, hmm nee... Dat jij zoiets uit mijn reactie opmaakt zegt meer over jou dan over mij.

Leg me dan eens uit wat het verschil is?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:28

Natasja91 schreef:
coldsummers schreef:

Leg me dan eens uit wat het verschil is?

Ik hoef niets uit te leggen na zo'n reactie van jouw kant.
Laatst bijgewerkt door coldsummers op 02-01-15 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:30

Ik vraag me oprecht af waarom je je zo aangevallen voelt..

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:31

Niet aangevallen, ik geef mijn mening dat jezelf een "dier" noemen toch echt te ver gaat...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:33

JoopC schreef:
Dat beest heeft gewoon een jagersinstinct en eet wat hij voor handen krijgt. Daarvoor is het namelijk een beest.

Dat is niet helemaal waar :). Haaien vinden mensen meestal niet lekker, de haai 'proefde' van de jongen, helaas zijn de kaken van een haai wat sterker dan de mens aankan...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:34

Natasja91 schreef:
coldsummers schreef:

Dus honden zijn geen dieren, die heten immers honden. En Russische dwerghamsters zijn geen dieren omdat ze Russische dwerghamsters heten. En een appelboom is geen plant, want die heet al appelboom?

_O- Precies mijn reactie... Hahahaha. Als we nu alles geen eigen naam of onderverdeling meer geven, maar gewoon dier noemen, dàt scheelt in je vocabulaire.

En andere diersoorten je soortgenoten noemen... is ook wel bijzonder. Mensen zijn absoluut dieren. De arrogantie om te denken dat we méér zijn, omdat we mens heten. Waarom heet een paard dan paard? En niet gewoon dier? 8)7

Of de haai wel of geen 'killer'gedrag gaat ontwikkelen of kan ontwikkelen, daar durf ik niets over te zeggen. Ik ben geen haai expert. Feit blijft dat speervissen in haaienwater op zijn zachtst gezegd niet verstandig is. En dat haaien al vreselijk worden behandeld (haaienvinnensoep _-:( ) en dat ze belangrijk zijn voor het ecosysteem in zee.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:34

@ Coldsummers: Ja, maar als ik je uitspraak dan doortrek naar andere diersoorten (feitelijke informatie; de mens is een dier), zegt dat iets over mij (wat dan?) en wil je niet uitleggen waar het verschil in zit.
Laatst bijgewerkt door Chocopasta op 02-01-15 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:36

Er is gewoon weinig verschil tussen mensen en andere dieren, net zoveel als tussen een aap en een geit en een beer en een haai.. we staan niet boven de natuur, we zijn natuur.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:41

Je hoort mij hier niet zeggen dat ik mij als "mens" zijnde meer voel dan een ander "dier"...

En ik hoef toch niets uit te leggen... En ik zeg alleen dat ik het raar/vreemd vindt dat mensen zich dieren noemen, want ik heb er nog nooit van gehoord. Maar dan ben ik blijkbaar de gene die dom doet aangezien ik dus nooit hebt gehoord dat een mens zich als dier ziet... Aangezien ik mijzelf gewoon als een mens zie en dieren als dieren; katten, honden, paarden, koeien etc.
Laatst bijgewerkt door coldsummers op 02-01-15 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:41

Wetenschappelijk gezien zijn mensen zoogdieren, dus om hier nu over te gaan muggenziften :?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:42

slimmerik schreef:
Als mens moeten we gewoon zorgen dat er zoveel mogelijk balans is. En dan moeten gewoon Killers uit de maatschappij....

Sinds wanneer ligt onze maatschappij in de zee, woon jij in atlantis? Imo is het wel echt verspilling van gemeenschapsgeld en raar als je een ook nog bedreigde haai gaat vangen omdat er een paar mensen zijn die een domme en gevaarlijke activiteit willen doen zoals speervissen in haaien gebied. Als mensen van een flat willen springen ga je er toch ook geen trampolines onder bouwen, dan zeg je gewoon dat ze gvd niet van een flat moeten springen :?

Bovendien vind ik het nogal een aanname dat een haai zou leren mensen te eten terwijl het niet eens uit het artikel blijkt dat er iemand is opgegeten. Haaien spugen mensen waar ze in bijten meestal weer uit omdat ze het niet zo als eten herkennen en ze veel beter iets als een zeehond kunnen vreten met lekker veel vet daar zijn ze op gebouwd namelijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:48

coldsummers schreef:
aangezien ik dus nooit hebt gehoord dat een mens zich als dier ziet.

Eens is de eerste keer, maar mensen vallen gewoon onder de dieren.. Wij zijn een primatensoort uit de familie Hominidae. De term mens duidt ons geslacht aan, uit het rijk dieren. Maar verder is er op aarde verdeling in flora en fauna. Niet (flora), Fauna en mensen.

Taxonomische indeling van de mens:

Rijk Animalia (Dieren)
Stam Chordata (Chordadieren)
Klasse Mammalia (Zoogdieren)
Orde Primates (Primaten)
Familie Hominidae (Mensachtigen)
Geslacht Homo (Mensen)

Het paard is:

Rijk Animalia (Dieren)
Stam Chordata (Chordadieren)
Klasse Mammalia (Zoogdieren)
Orde Perissodactyla (Onevenhoevigen)
Familie Equidae (Paardachtigen)
Geslacht Equus
(Soort Equus ferus)

Wat betreft de haai... Is het niet zo dat als ze eenmaal mensenbloed hebben geproefd op mensen blijven jagen. In dat kader snap ik de jacht wel (als hij niet gewond was geweest).

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:50

Sammie, thanks!
Mijn hersenen hebben nu tijd nodig om dit te verwerken haha. Ik ga snel te veel over dingen nadenken en maak mijzelf dan helemaal gek. Maar ik snap het nu wel. Maar alsnog, mensen refereren naar elkaar als mens en niet als dier... Vandaar dat ik het raar vind.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:51

EskeGirl schreef:
JoopC schreef:

Dat is niet helemaal waar :). Haaien vinden mensen meestal niet lekker, de haai 'proefde' van de jongen, helaas zijn de kaken van een haai wat sterker dan de mens aankan...

Ik geef toe, dat klopt. :j
Maar dan alsnog heeft het weinig zin om achter dat beest aan te gaan.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:52

Daar ben ik het helemaal mee eens :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:47

Sammie: nee, zo werkt het niet bij haaien. Mensenvlees is compleet niet interessant voor haaien. We zijn niet vet genoeg.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:48

Er zijn trouwens ook mensen die beesten zijn.... *probeert t luchtig te houden*

Wij zijn zoogdieren. Goed ontwikkelt en daardoor op sommige vlakken superieur aan andere dieren. Daarom staan wij bovenaan de voedselketen. Maar in zee zijn wij net een stel kwallen die ronddobberen. Niet zo superieur dus. En dus moet je daar rekening mee houden als slimmerd. En dus niet gaan speervissen tussen de haaien...