Massale steun voor zwarte doos in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Massale steun voor zwarte doos in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:06

Je weet dat het aanhalen van de holocaust, nazi's of Hitler ook wel de Wet van Godwin genoemd wordt?

Ik begrijp je punt, maar zie de toegevoegde waarde van die uitspraak niet helemaal.

Denk verder dat alles hier wel een beetje is gezegd, ik heb in ieder geval weer een hoop nieuwe inzichten opgedaan! +:)+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:19

Janine1990 schreef:
Je weet dat het aanhalen van de holocaust, nazi's of Hitler ook wel de Wet van Godwin genoemd wordt?

Ja, dat weet ik. In dat licht is de eerste Godwin-lezing van afgelopen jaar ook wel interessant: https://www.bof.nl/2014/05/19/godwin-lezing-2014/

Lees 'm vooral even door, dan heb je namelijk ook ongeveer de hele uitleg waarom je af en toe toch een Godwin moet maken.

Wat voor mij belangrijk is, is dat het aangeeft waarom je wel wat te verbergen kunt hebben. Zelfs als je niks fout doet, en zelfs als je de overheid van nu vokomen vertrouwt qua intenties en uitvoering. Want al die mooi opgeslagen gegevens die nu onschuldig zijn kunnen over een tijdje in hele verkeerde handen kunnen komen en dan alsnog nadelig werken.

En dan is het wel degelijk nuttig om af en toe even te denken aan de systemen die wij met onze grondwet en burgerrechten buiten de deur wilden houden.

My Dominique

Re: Massale steun voor zwarte doos in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:15

Qua privacy statement ben ik het zeker eens met Lalidan. Zodra er iets nieuws ingevoerd wordt wat voor veiligheid gebruikt kan worden, wordt het al snel ook gebruikt voor andere doeleinden. Natuurlijk ook onder de noemer "veiligheid", maar in de praktijk blijkt toch vaak dat er veel meer informatie over ons opgeslagen wordt (in onveilige systemen) dan belooft.

Ik zie de oplossing voor dit probleem eerder in een andere hoek liggen. Namelijk de zelfsturende auto's. Neem de verantwoordelijkheid van het rijden weg bij de mens. Mensen kunnen moe worden, afgeleid raken, onverwachte keuzes maken door emoties of zelfs bewust de regels breken. En mensen kunnen hier over liegen. Computers niet. Natuurlijk kunnen computers ook een fout maken (zeker in het begin van de ontwikkeling) maar zolang als de computers minder fouten maken en ongelukken veroorzaken dan mensen op dit moment, is het een vooruitgang.

Momenteel is er gelukkig tussen de grote bedrijven een "race" begonnen mbt zelfrijdende auto's o.a tussen google, apple, android, bmw, tesla, volvo, etc. Dus ik geloof dat deze ontwikkeling er echt gaat komen. En in mijn ogen is het een beter om dit soort ongelukken te voorkomen dan om achteraf te moeten bewijzen wat er gebeurd is en of iedereen wel de waarheid spreekt.

Filmpje van bmw:
http://www.cnet.com/news/i-tried-and-fa ... -ces-2015/

Voorbeeld van Volvo:
https://www.youtube.com/watch?v=bJwKuWz_lkE