Vlucht Air Asia vermist richting Singapore

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:57

Jolliegirl schreef:
Dan moet je geen studieschuld opbouwen.
Geen opleiding doen als dr geen/weinig werk in te vinden is...
Das vrij simpel IMO.

Was het maar zo simpel als je ziel en zaligheid in het vliegen zit....

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:58

Zijn ze nog aan het zoeken? Of is het alweer donker?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:00

rapunzelx schreef:
Zijn ze nog aan het zoeken? Of is het alweer donker?

Ik denk donker, want om 00.00 is het bij hen licht. :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:00

Jolliegirl schreef:
Dan moet je geen studieschuld opbouwen.
Geen opleiding doen als dr geen/weinig werk in te vinden is...
Das vrij simpel IMO.

er zijn altijd piloten nodig, echter de doorstroom is niet altijd even gelijk..
Er vallen veel mensen uit in de opleidingen dus men begint met meer dan er nodig zijn.
als het uitval percentage nu net in jouw jaren lager is, ben je dus feitelijk de pineut.

en een opleiding als piloot, kun je eigenlijk ook niet meer 'studieschuld' noemen.
een gemiddelde opleiding kost 30.000 euro.
een opleiding tot piloot kost kaal 112.000.
(exclusief de kosten voor het behoud als je niet direct een aanstelling hebt).

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:01

nee ze zijn nu gestopt met zoeken, begreep dat ze morgen ook al land gaan zoeken

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:01

Cassidy, ik snap niet waarom de gierigheid van de vliegtuigmaatschappijen een reden is om een piloot geen medaille te geven bij een fantastische landing. Des te meer reden zelfs, lijkt me. Zo iemand heeft ontzettend zijn best gedaan om daar te mogen zitten en zijn eigen leven te riskeren. Lijkt mij toch wel wat waard.

Maargoed, ontopic: Weer zo'n afschuwelijke vergissing... Hoop dat ze deze wel gaan vinden, die onzekerheid moet verschrikkelijk zijn...

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:02

dito schreef:
nee ze zijn nu gestopt met zoeken, begreep dat ze morgen ook al land gaan zoeken

Op land of naar land? Zovan: laten we even zoals Columbus een nieuw eiland ontdekken, of ergens in de bush bush zoeken?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:03

Finliox schreef:
Pfft, nou inderdaad Cassidy. Word jij niet eens moe van jezelf? Wat de financiële toestand van een piloot is gaat ons niet aan. Elke piloot die in zo'n bernarde situatie alle mensen in het vliegtuig weer veilig en zonder gewonden terug aan de grond kan zetten verdient een medaille, ingekocht of niet. Wat heeft dat er nou weer mee te maken?

Dan nu weer on-topic graag.

De vraag is dan weer, in hoeverre is dat een ver-van-je-bed-show als je zelf in dat vliegtuig zit en de piloot het nou niet NIET voor elkaar krijgt om het vliegtuig heel aan de grond te krijgen?
Er zijn een select aantal gevallen waarin het wel lukt. Hulde voor de piloten.
Er zijn er meer waarbij het niet lukt. Om wat voor reden ook....had jij in dat vliegtuig willen zitten?

En nee, ik word niet moe van mezelf. Ik wordt heel moe van iedereen die bij iedere kritische noot meteen op mij loopt te hakketakken, zonder ook maar enige hersencel in werking te zetten hoe het eventueel anders had kunnen aflopen.

De piloten die een vliegtuig heel aan de grond krijgen, doen hun werk. Niet meer dan hun werk. Ze doen hun baan uitstekend, maken geen fouten. Maar lintjes, medailles? Nou nee. Want dan zou iedere arts die een leven red een lintje moeten krijgen. Iedere agent die een horde aan voetbalsupporters te lijf gaat, een lintje moeten krijgen. Ieder explosievenexpert die een of ander bom onschadelijk maakt die een imbeciel in elkaar heeft geknutseld, een lintje moeten krijgen.

Piloten, brandweerlieden, hulpverleners doen hun werk. Daar mogen ze financieel GOED voor beloond worden. En ze hebben echt niets aan een stukje waardeloos BLIK in vorm van een medaille als ze een keer iets doen waar ze tot in den treure op zijn voorbereid.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:03

JoopC schreef:
dito schreef:

Op land of naar land? Zovan: laten we even zoals Columbus een nieuw eiland ontdekken, of ergens in de bush bush zoeken?

Op land natuurlijk.

dito

Re: Vlucht Air Asia vermist richting Singapore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:04

sorry foutje op land inderdaad

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:06

Cassidy schreef:
Finliox schreef:
Pfft, nou inderdaad Cassidy. Word jij niet eens moe van jezelf? Wat de financiële toestand van een piloot is gaat ons niet aan. Elke piloot die in zo'n bernarde situatie alle mensen in het vliegtuig weer veilig en zonder gewonden terug aan de grond kan zetten verdient een medaille, ingekocht of niet. Wat heeft dat er nou weer mee te maken?

De vraag is dan weer, in hoeverre is dat een ver-van-je-bed-show als je zelf in dat vliegtuig zit en de piloot het nou niet NIET voor elkaar krijgt om het vliegtuig heel aan de grond te krijgen?
Er zijn er meer waarbij het niet lukt. Om wat voor reden ook....had jij in dat vliegtuig willen zitten?

En nee, ik word niet moe van mezelf. Ik wordt heel moe van iedereen die bij iedere kritische noot meteen op mij loopt te hakketakken, zonder ook maar enige hersencel in werking te zetten hoe het eventueel anders had kunnen aflopen.

De piloten die een vliegtuig heel aan de grond krijgen, doen hun werk. Niet meer dan hun werk. Ze doen hun baan uitstekend, maken geen fouten. Maar lintjes, medailles? Nou nee. Want dan zou iedere arts die een leven red een lintje moeten krijgen. Iedere agent die een horde aan voetbalsupporters te lijf gaat, een lintje moeten krijgen. Ieder explosievenexpert die een of ander bom onschadelijk maakt die een imbeciel in elkaar heeft geknutseld, een lintje moeten krijgen.

Piloten, brandweerlieden, hulpverleners doen hun werk. Daar mogen ze financieel GOED voor beloond worden. En ze hebben echt niets aan een stukje waardeloos BLIK in vorm van een medaille als ze een keer iets doen waar ze tot in den treure op zijn voorbereid.

Ze zullen vast de respect en het applause op prijs stellen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:06

rapunzelx schreef:
JoopC schreef:

Op land natuurlijk.

Na ja, natuurlijk, natuurlijk... Ze hadden het toch laatst over dat "lost"-idee.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:16

Cassidy schreef:
Finliox schreef:

Er zullen ook piloten zijn die zich niet inkopen en toch een fatale beslissing maken. Mijn punt is: als jij om wat voor een reden dan ook als piloot in dat vliegtuig zit en 200 mensenlevens weet te redden met een defect oid, dan ben gewoon heel goed bezig. Ingekocht? who cares? Al die mensen leven nog.

Dat stukje over dat piloten gewoon hun werk doen snap ik, en daar had ik ook niet 123 over nagedacht. Maar over dat piloten geen eer of een medaille verdienen omdat ze zichzelf hebben ingekocht, dat vind ik kwalijk. Dat verdienen ze wel, want 'ze doen het toch maar eventjes'.

Het gaat hier niet over een alternatief einde. Het gaat nu even over een piloot, ingekocht of niet, toch zijn vliegtuig weer aan de grond zet. Tuurlijk had het fout af kunnen lopen, maar daar ging het niet over. Of wel soms?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:16

rapunzelx schreef:
Ze zullen vast de respect en het applause op prijs stellen.

O, dat zeker. Het is niet meer dan menselijk als ze voor hun uitzonderlijke prestaties iig waardering krijgen.
Maar zou dat nodig moeten zijn? Hebben ze niet meer aan financiele compensatie? Zoals Sullenberger al zei, korting van 40% op hun salaris, gaat ze dat stimuleren om in hun beroep te blijven? En iedereen die uit dat beroep vertrekt, is dat geen verlies aan kennis en ervaring? En wat blijft er dan over?

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:20

elenaMM77 schreef:
Captain schreef:
:')
Tjonge jonge wat sta jij negatief in het leven zeg. Wordt je af en toe niet eens moe van jezelf?

Het klopt dat jonge piloten uitgebuit worden en vaak moeten betalen om hun vlieguren te kunnen behalen, absoluut waar. Maar dan nog doen ze ervaring op waardoor ze in dit soort situaties het verschil kunnen zijn tussen honderden doden of enkel een beschadigd toestel. Dus verdienen ze een medaille? Absoluut!
De luchtvaartmaatschappijen moeten aangesproken worden op hun uitbuit-gedrag. Diep respect voor piloten die honderdduizenden euro's investeren in hun droom. *\o/*

je moet als piloot extreem veel betalen om te zorgen dat je papieren in orde blijven zodat je kans maakt op een betaalde baan als piloot bij een maatschappij.. met een beetje mazzel kun je tot die tijd werken als piloot voor vrachtverkeer
:+ :+ :+
Sorry, maar die laatste zin getuigd ervan dat je er toch niet zoveel van begrepen hebt. Passagiers of vracht maakt in deze namelijk geen fluit uit.

Verder lijkt het me beter on topic te blijven... Benieuwd wat er met het toestel gebeurd is. Vlieg er bijna maandelijks en het weer in dat gebied is erg verradelijk. Het zou kunnen dat ze erdoor verrast zijn en misschien zijn ingesloten door het slechte weer... In ieder geval erg zat voor alle betrokkenen ;(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:33

Mijn vliegtuig naar de states had trouwens ook een technische storing :+ wij hadden geen electriciteit toen we gingen opstijgen. Kregen de ehbo etc uitgelegt door een persoon omdat de tv's het dus niet deden := we dachten allemaal echt van "ojeeee := " maar gelukkig verder prima gegaan

ik hoop echt dat er op zn minst duiidelijkheid komt over wat er met dit vliegtuig is gebeurd...
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 29-12-14 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:35

Een entertainmentsysteem dat het niet doet is vervelend.
Technische mankementen bij systemen die essentieel zijn voor het functioneren van een vliegtuig zijn het verschil tussen leven en dood.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:38

Het was idd het entertainmentsysteem :j niks ernstigs dus maar toch is het best eng dat er ergens een "storing" zit

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:39

Cassidy schreef:
Een entertainmentsysteem dat het niet doet is vervelend.
Technische mankementen bij systemen die essentieel zijn voor het functioneren van een vliegtuig zijn het verschil tussen leven en dood.

Wat een rot reactie weer, het gaat om de storing wat haar een naar gevoel geeft, hartstikke logich

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:42

liefhelietje schreef:
Sorry, maar die laatste zin getuigd ervan dat je er toch niet zoveel van begrepen hebt. Passagiers of vracht maakt in deze namelijk geen fluit uit.

(

burgervliegverkeer piloten mogen inderdaad vracht vervoeren.
echter als vrachtvlieger mag jij niet zonder meer burgerluchtvaarttoestellen vliegen en passagiers vervoeren.. voor zover ik dat weet althans, vandaar dat je de papieren ook moet blijven onderhouden.. anders zou een baan als vrachtvlieger immers voldoende zijn om over 10 jaar gewoon weer met een jumbo vol passagiers op te stijgen bij wijze van spreken? Maar als jij aangeeft dat dat wel kan, dan zal dat vast zo zijn.

Voor de rest kan men alleen maar hopen dat het toestel zo spoedig mogelijk gevonden wordt.
Ik vind het alleen jammer dat er begonnen is uberhaupt over het 'kopen' van posities, want daarmee wordt eigenlijk dat als optie gesuggereerd (onkunde van de piloten, doordat ze hun positie gekocht hebben) wordt terwijl men nog niet eens het toestel gevonden heeft.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:46

elenaMM77 schreef:
Ik vind het alleen jammer dat er begonnen is uberhaupt over het 'kopen' van posities, want daarmee wordt eigenlijk dat als optie gesuggereerd (onkunde van de piloten, doordat ze hun positie gekocht hebben) wordt terwijl men nog niet eens het toestel gevonden heeft.

Wat is de reden dat je het vervelend vindt dat ik dat aankaart wat er op dit moment in de vliegerij (en niet alleen in de vliegerij) speelt? Dat centen meer impact hebben dan het behoud van kennis en ervaring?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:52

Komop zeg.... Kappen nou....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:54

Jolliegirl schreef:

Wat is de reden dat je niet open staat voor wat er op dit moment in de vliegerij speelt?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:55

Cassidy schreef:
Jolliegirl schreef:

Wat is de reden dat je niet open staat voor wat er op dit moment in de vliegerij speelt?

Misschien omdat het hier gaat over de bewuste vlucht die uit het oog verloren is, niet over wat een piloot verdient, wat hij of zij behoort te krijgen of wat er momenteel verkeerd is in vliegland...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:58

Ontzettend naar dat dit heeft kunnen gebeuren. Bijzonder om dan vanavond in het journaal te zien dat een piloot een vliegtuig veilig aan de grond heeft gekregen ondanks dat het landingsgestel niet werkte.