Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rowdine schreef:Wanneer je beide je baan kwijt raakt (hetgeen vrij onwaarschijnlijk is), en je daardoor de hypotheek en alle bijkomende kosten niet meer kan betalen, dan is dat een uitzondering. Gelukkig wordt het steeds lastiger een hypotheek te krijgen, zodat dit soort problemen voorkomen kunnen worden.
In de regel begrijp ik dus niet dat er moeite bestaat met het betalen van het ER. Uitzonderingen daargelaten.
Atalja schreef:Mijn eigen risico is 860 euro, ik skip ook regelmatig bezoekjes aan de huisarts om kosten te voorkomen. Dit gezien ik dus alles zelf moet betalen. Ik heb sowieso zelden zorg nodig. Mijn eigen risico is zo hoog omdat ik de premie anders niet kan betalen.
Atalja schreef:Mijn eigen risico is 860 euro, ik skip ook regelmatig bezoekjes aan de huisarts om kosten te voorkomen. Dit gezien ik dus alles zelf moet betalen. Ik heb sowieso zelden zorg nodig. Mijn eigen risico is zo hoog omdat ik de premie anders niet kan betalen.
Tinkerloos schreef:Atalja schreef:Mijn eigen risico is 860 euro, ik skip ook regelmatig bezoekjes aan de huisarts om kosten te voorkomen. Dit gezien ik dus alles zelf moet betalen. Ik heb sowieso zelden zorg nodig. Mijn eigen risico is zo hoog omdat ik de premie anders niet kan betalen.
En dat vind ik nou echt erg.
Stel dat je een been breekt doordat iemand jou op je fietsje aanrijd.
Lig je in het ziekenhuis, krijg je gips,medicatie, eventueel daarna fysio.
En dan komt de rekening.
En die kan je dan niet betalen.
(is geen verwijt hoor,niet zo opvatten, ik vind het erg dat dit zo moet)
Er zijn zoveel mensen die in dit schuitje zitten.
AngeliqueB schreef:Dan misschien.Als iemand jou aanrijdt, dan zal zijn verzekering ook je ER vergoeden, neem ik aan.
spicegirl schreef:in de apotheek moet je nu ook eens 7 euro extra betalen, boven op de rest (want ze verdienen ook aan de medicijnen en de extra bijdrage ), voor het zgn. ïnfogesprekje
die je krijgt als je voor het eerst een nieuw medicijn krijgt.
ten eerste krijg je dat gesprekje niet, en ten tweede doen ze het bij alle medicijnen, ook die je eerder hebt gebruikt.
pas bezwaar gemaakt, en mn geld terug gekregen.
er was mij totaal geen info gegeven, noch een gesprek aangeboden-wat dus hierbij hoort-daar is de vergoeding voor.
en het ging om de griepprik, die ik al een jaar of 20 heb.
ik kreeg mn geld terug,maar hoeveel mensen hebben hier geen erg in, of vinden het niet de moeite.
pure kassa zo.
Citaat:Ten eerste verdiend de apotheek niet aan de medicijnen zelf! die 7 euro is de receptkosten waar ze dus oa het gebouw, de assistentes etc van moeten betalen. En voor een 1e uitgifte mag inderdaad sinds dit jaar geld gevraagd worden. Maar je scheert nu wel alle apotheken over 1 kam dat ze deze gesprekken niet doen weet zeker dat de meeste het wel doen en dus terecht dat er geld voor gevraagd wordt. En dat het bij alle medicijnen gedaan wordt is ook onzin het wordt alleen bij medicijnen gedaan die nieuw zijn en die langer als 1 jaar niet gehaald zijn.
Kan om zulke reacties echt boos worden heel veel mensen denken dat apotheken binnen lopen en maar verdienen nou zal je uit de droom halen apothekers hebben het zeer zwaar in deze tijd. Waarom denk je dat heel veel apotheken tegenwoordig onder ketens vallen? Nou omdat er als zelfstandig apotheker haast niet meer rond te komen is.
En als je denkt dat een assistente alleen maar een etiketje uit de computer printen is en een doosje pakken heb je het goed mis het houdt heel wat meer in. Alle interacties/contraindicaties afhandelen, doseringen controleren etc (klanten weer vriendelijk te woord staan en voor de 10e die dag uit leggen waarom ze weer een ander merk van een geneesmiddel hebben. terwijl je hier zelf ook niet achter staat)
genja schreef:en voor de 10e die dag uit leggen waarom ze weer een ander merk van een geneesmiddel hebben. terwijl je hier zelf ook niet achter staat)