Vrouw filmt 10 uurse wandeling; over 100 'opmerkingen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:23

geerke schreef:
had ik vroeger ook last van....gewoon geduld hebben,ik ben nu bijna 50 helemaal geen last meer! :+

_O-

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:50

rapido schreef:
zo schokkend is dat filmpje toch niet? Meeste mannen geven een vriendelijk ,,how are you doiing,, of have a nice evening!
Had ik vroeger ook toen ik nog lang blond haar had :D

"How You doin'?" Kan ook gebruikt worden als potentiele pick-up line.... (denk Joey uit 'Friends' :+ ) Ik weet zeker dat ik 'm in het filmpje ook een keer op die manier voorbij hoorde komen.

Ik weet dat Amerikanen wat meer overdreven zijn in hun begroetingen, omdat ik dagelijks op werk veel Amerikanen tegenkom:
'Hi, how are you doing?' is bijvoorbeeld een standaard begroeting waar men eigenlijk geen antwoord op verwacht. Meestal wordt het opgevolgd door een 'I'm Good. Thank you. How are you?' (zelfs als je de rotste dag ooit hebt :) ) en daarna een 'Have a nice day'. Waarop vervolgens ieder zijn eigen weg vevolgt.
Niemand zit serieus te wachten op een uitgebreidde beschrijving hoe goed/rot je je in werkelijkheid wel niet voelt.

Ik vind het filmpje interessant en de Brusselse variant heb ik ook gezien (die was wel wat schokkender). De mevrouw in het filmpje over NY had sommige pogingen om contact te zoeken imo misschien wel kunnen afkappen met een 'Sorry; not interested.'. Ben benieuwd of die personen dan wel afgedropen waren. (De Belgische dame in het filmpje probeert dit wel meerdere keren, maar men blijft haar lastig vallen.)

Ik zelf wens op straat niet aangesproken te worden met "schatje"; zo'n woord is niet bedoeld om wildvreemden mee aan te spreken.
Wat ik nooit begrijp is dat je opeens voor alles wat mooi en lelijk is wordt uitgemaakt als je niét reageert (is een slet niet juist iemand die ingaat op dergelijke avances terwijl een 'vrome' vrouw niet reageren zou? :? )
Een vriendelijke en neutrale 'goedemorgen' van een vreemde kan ik wel waarderen en dan groet ik ook meestal op dezelfde manier terug. Maar als diegene dat aangrijpt om een hele conversatie te beginnen geef ik wel aan dat ik daar niet op zit te wachten.

Dribbel

Re: Vrouw filmt 10 uurse wandeling; over 100 'opmerkingen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:53

'Hi, how are you doing?' is hier idd een standaard begroeting, maar zo komt het in het filmje idd niet over. Net als the 'How you doin'?' versie. Dat is gewoon een pick-up line en geen groet.