Elise_0o schreef:Hetgeen waar ik over val is niet dat de zwarte piet veranderd zou moeten worden, maar dat ik vanuit het niets ineens uit word gemaakt voor racist omdat ik oa zwarte piet leuk vind (en vier). Ik heb nog nooit in mijn leven bewust iets kwaads gedaan tegen iemand om zijn huidskleur en was dat ook niet van plan. Mensen zijn in mijn ogen allemaal gelijk en ik beoordeel iemand op zijn gedrag en niet op zijn uiterlijk, maar toch ben ik blijkbaar een racist..
Ik heb via de media moeten horen dat mensen gekwetst zijn en dat het daarom moet worden afgeschaft.
Niemand in mijn omgeving (van mijn niet-blanke vrienden) heeft mij ooit verteld dat hij/zij er moeite mee had en of het veranderd kon worden (zelfs nu niet). Zou dit wel zo zijn, dan zou ik het graag willen veranderen voor hun, aangezien het voor iedereen leuk moet zijn.
Als iedereen die er moeite mee heeft dit nou eens niet via de media zou spelen, maar in gesprek zou gaan met zijn medemens, dan was dit hele gebeuren waarschijnlijk niet zo opgeblazen en was er al lang verandering in gekomen.
Maar door de manier waarop het nu is gegaan hebben heel veel mensen de hakken in het zand gezet. Vooral als je dan ook nog eens een vrouw (van de VN) hoort zeggen dat de 'witte kerst' ook maar even afgeschaft moet worden, omdat dat ook racistisch is of duo penotti, want de witte kleur zit altijd achter het voorste etiket!
Sorry, maar dan word je gewoon niet meer serieus genomen en voed je de tegenstanders alleen maar met meer argumenten om niets te veranderen.
Helaas krijgen mensen nu het tegenover gestelde van wat ze zo graag willen. In plaats dat iedereen meer rekening met ze houden en racisme de wereld uit word geholpen, krijgen steeds meer mensen een hekel aan ze en word racisme alleen maar erger.
Tja dat is wel een beetje heel simplistisch gedacht dat jij racist bent omdat je zwarte piet leukt vindt. En ook wel een beetje kinderachtig om het zo uit te leggen en daar dan boos over te worden ...
Want het gaat er niet om dat jij racist bent maar dat de opzet van de verhoudingen tussen sint en piet en de rollen van beiden dat die in basis racistisch zijn .. En daar wil men wat aan doen!