Rocamor schreef:Maar staat het bijvoorbeeld ook niet in de bijbel dat homoseksualiteit strafbaar is, maar dat je de mens die homo is niet mag straffen? Of iets in die strekking? Ik sprak onlangs iemand die reformatorisch is die gaf zoiets aan. Wel de daad an sich mag je veroordelen, maar de mens niet. Met daarmee geloof ik ook het verhaal over de dame die gestenigd mocht worden wegens haar zonden, waarop Jezus zei in de trand van: "Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen!". Daarmee wordt dan toch aangegeven dat je niet mag oordelen over de mens achter de zonde, maar wel over de zonde zelf.
Staat er echt in de bijbel dat een doodstraf mag volgen?
Nou kan, mag en wil ik natuurlijk niet alle (Christelijke) gelovigen over 1 kam scheren, maar begrijp ik het goed dat de tegenstanders van euthanasie het als volgt interpreteren:
Een ongeneeslijke zieke die heel erg lijdt, die mag je zijn lijden in het hier wel ontnemen met medicatie, omdat God enkele van zijn kinderen het inzicht heeft gegeven om tot die medicatie te komen (onderzoek etc), maar dat alleen God het recht heeft iemand het leven te gunnen en te "ontnemen". Dus God is verantwoordelijk voor leven (geboorte) en sterven.
Ja zo bedoelde ik het ook, ik had het misschien niet helemaal goed verwoord.
Iedereen heeft zonde, en daarom moet je de mens ook niet veroordelen. Maar homoseksualiteit op zich, mag niet goedgekeurd worden.
Dat betekent dus niet dat het aan ons is om iemand daarvoor te straffen.
In de Bijbel staat er een verhaal dat God steden vernietigd omdat daar ontzettend veel homoseksualiteit was. Daar voerde God zelf dus de straf uit.
Ik kan het wel eens zijn met jouw interpretatie, maar ik denk inderdaad niet dat alle tegenstanders ernzo over denken. Er zullen wel variaties zijn