Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mikky19 schreef:Veel mensen weten echt niet waar ze het over hebben , maakt ook niet uit. Toevallig weet ik vanwege mijn studie hier veel meer van
Drank is bijvoorbeeld dodelijker dan drugs
Omdat drugs ( ik heb het over XTC) illegaal is, zijn er ook wel eens schadelijke drugs in omloop. Dit hoor je altijd in de media hierdoor trekken mensen conclusies dat drugs slecht zijn.
Ik zeg niet dat het gezond voor je is maar het is wetenschappelijk bewezen dat XTC minder schadelijk en minder dodelijke mensen vangen per jaar. ( en ja de verhoudingen zijn anders maar hier is natuurlijk in de berekeningen rekening mee gehouden).
Daarom is het heel belangrijk om XTC te legaliseren met een keurmerk zo weet iedereen altijd dat het goede drugs is. Ieder kan dan zijn of haar beslissing nemen om het te nemen of niet.
Natuurlijk moet je niet 1000 pillen op zak kunnen hebben maar 2 of 3 is prima.
Maaike_Melis schreef:En qua VOG, wat al eerder gezegd is. De consequenties zijn op te zoeken, staan op internet. Waarom dan het risico lopen. Eigen schuld dikke bult. Ook al zal dit kort door de bocht zijn.
Kuggur schreef:Wel juist de illegaliteit van drugsgebruik staat de laatste tijd zeer ter discussie, en terecht.
Ik denk dus dat het niet zo "natuurlijk" is het hier niet mee eens te zijn.
Ik ben wél bereid deze petitie te tekenen.
Ik gebruik overigens zelf geen illegale drugs.
mikky19 schreef:Veel mensen weten echt niet waar ze het over hebben , maakt ook niet uit. Toevallig weet ik vanwege mijn studie hier veel meer van
Drank is bijvoorbeeld dodelijker dan drugs
Omdat drugs ( ik heb het over XTC) illegaal is, zijn er ook wel eens schadelijke drugs in omloop. Dit hoor je altijd in de media hierdoor trekken mensen conclusies dat drugs slecht zijn.
Ik zeg niet dat het gezond voor je is maar het is wetenschappelijk bewezen dat XTC minder schadelijk en minder dodelijke mensen vangen per jaar. ( en ja de verhoudingen zijn anders maar hier is natuurlijk in de berekeningen rekening mee gehouden).
Daarom is het heel belangrijk om XTC te legaliseren met een keurmerk zo weet iedereen altijd dat het goede drugs is. Ieder kan dan zijn of haar beslissing nemen om het te nemen of niet.
Natuurlijk moet je niet 1000 pillen op zak kunnen hebben maar 2 of 3 is prima.
SuperAssie schreef:Gewoon al die troep legaliseren. Dan is het ineens een stuk minder aantrekkelijk om het allemaal uit te proberen want dan is het niet meer stoer.
Mensen die zich dan volledig te buiten gaan en weet ik wat voor gevolgen eraan overhouden, tsja, natuurlijke selectie noem ik dat.
Noem me grof, ongevoelig of wat dan ook, dit is mijn mening.
Serendipity1 schreef:SuperAssie schreef:Gewoon al die troep legaliseren. Dan is het ineens een stuk minder aantrekkelijk om het allemaal uit te proberen want dan is het niet meer stoer.
Mensen die zich dan volledig te buiten gaan en weet ik wat voor gevolgen eraan overhouden, tsja, natuurlijke selectie noem ik dat.
Noem me grof, ongevoelig of wat dan ook, dit is mijn mening.
Roken doe je misschien op je 14e een keer omdat het stoer is. Ik ken niemand die harddrugs gebruikt heeft omdat het stoer is. Daarvoor ligt de drempel te hoog.
Dat geldt ook voor wat MDH schrijft. Iedereen die ik ken die eens harddrugs genomen heeft vind het spannend, misschien zelfs wat eng. Een sporadische gebruiker zal voorzichtiger zijn in zijn keuze en waarschijnlijk laten testen voor gebruik. Jouw vrienden gebruiken zoveel dat de drempel weg lijkt te zijn.