Spuiten en slikken: 1 pil te veel maakt geen crimineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pillen op zak hebben voor eigen gebruik moet geen gevaar vormen voor je VOG. Ik zou de petitie

Wel tekenen
111 (46%)
Niet tekenen
127 (53%)

Totaal aantal stemmen: 238

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:07

Dat klopt.
Maar het is ook illegaal en dat is het niet voor niks.
Waarom zou je die troep überhaupt willen gebruiken...

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:20

mikky19 schreef:
Veel mensen weten echt niet waar ze het over hebben , maakt ook niet uit. Toevallig weet ik vanwege mijn studie hier veel meer van

Drank is bijvoorbeeld dodelijker dan drugs

Omdat drugs ( ik heb het over XTC) illegaal is, zijn er ook wel eens schadelijke drugs in omloop. Dit hoor je altijd in de media hierdoor trekken mensen conclusies dat drugs slecht zijn.

Ik zeg niet dat het gezond voor je is maar het is wetenschappelijk bewezen dat XTC minder schadelijk en minder dodelijke mensen vangen per jaar. ( en ja de verhoudingen zijn anders maar hier is natuurlijk in de berekeningen rekening mee gehouden).

Daarom is het heel belangrijk om XTC te legaliseren met een keurmerk zo weet iedereen altijd dat het goede drugs is. Ieder kan dan zijn of haar beslissing nemen om het te nemen of niet.

Natuurlijk moet je niet 1000 pillen op zak kunnen hebben maar 2 of 3 is prima.

Hier sluit ik mij bij aan.

En M_D_H, topic en petitie gaat over pillen, niet over coke, heroïne en de rest van die meuk.

M_D_H

Re: Spuiten en slikken: 1 pil te veel maakt geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:28

Goed punt...
Dát is ook weer zo...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:31

Maaike_Melis schreef:
En qua VOG, wat al eerder gezegd is. De consequenties zijn op te zoeken, staan op internet. Waarom dan het risico lopen. Eigen schuld dikke bult. Ook al zal dit kort door de bocht zijn.

Het punt is vooral dat het niet helpt. De overlast van drugs zal er niet minder van worden. Het aantal criminelen gaat alleen maar omhoog. En hoe meer je mensen klem zet (ze dus geen kans op werk biedt, en ze meteen vervolgt alsof ze ik weet niet wat hebben misdaan), des te minder hebben ze verliezen. En dus gaan ze ook nog eens makkelijker de zwaardere criminaliteit in, of verzetten zich bij arrestaties. Ook maak je heel veel mensen meer chantabel. Dat is geen goed idee.

In Amerika zitten de gevangenissen overvol. Dat kost veel geld, maakt de maatschappij niks leuker, en ook niks veiliger (eerder stukken onveiliger).

Een paar pilletjes hebben of gebruiken is gewoon niet zo erg dat het zulke gigantische consequenties moet hebben. Straffen horen in proportie te zijn, en het is dom om alleen maar steeds zwaarder te straffen als je niet eens bereikt wat je wilt bereiken (namelijk een veiligere en prettigere maatschappij.)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:06

Kuggur schreef:
Wel juist de illegaliteit van drugsgebruik staat de laatste tijd zeer ter discussie, en terecht.
Ik denk dus dat het niet zo "natuurlijk" is het hier niet mee eens te zijn.
Ik ben wél bereid deze petitie te tekenen.
Ik gebruik overigens zelf geen illegale drugs.

Niks meer aan toe te voegen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:14

Gewoon al die troep legaliseren. Dan is het ineens een stuk minder aantrekkelijk om het allemaal uit te proberen want dan is het niet meer stoer.
Mensen die zich dan volledig te buiten gaan en weet ik wat voor gevolgen eraan overhouden, tsja, natuurlijke selectie noem ik dat.
Noem me grof, ongevoelig of wat dan ook, dit is mijn mening.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:32

mikky19 schreef:
Veel mensen weten echt niet waar ze het over hebben , maakt ook niet uit. Toevallig weet ik vanwege mijn studie hier veel meer van

Drank is bijvoorbeeld dodelijker dan drugs

Omdat drugs ( ik heb het over XTC) illegaal is, zijn er ook wel eens schadelijke drugs in omloop. Dit hoor je altijd in de media hierdoor trekken mensen conclusies dat drugs slecht zijn.

Ik zeg niet dat het gezond voor je is maar het is wetenschappelijk bewezen dat XTC minder schadelijk en minder dodelijke mensen vangen per jaar. ( en ja de verhoudingen zijn anders maar hier is natuurlijk in de berekeningen rekening mee gehouden).

Daarom is het heel belangrijk om XTC te legaliseren met een keurmerk zo weet iedereen altijd dat het goede drugs is. Ieder kan dan zijn of haar beslissing nemen om het te nemen of niet.

Natuurlijk moet je niet 1000 pillen op zak kunnen hebben maar 2 of 3 is prima.

Hier ben ik het wel mee eens !
Legaliseren en een keurmerk erop ! Het gevaar van de drugs nu is dat je niet goed weet wat je pakt. Er zijn nu pillen op de markt waar zoveel in zit, dat 1 hele pil voor de gemiddelde vrouw al te veel is.
Maarja, hier kom je natuurlijk wel pas te laat achter.

Je kan doen en afstraffen wat je wilt, feit blijft wel dat op een festival er toch wel drugs wordt gebruikt. De beveiliging is er vaak niet eens op uit om al deze drugs te vinden, zij willen vooral de dealers vinden. Dusja, de regel 2/3 is prima (worden afgenomen of toegang wordt ontzegd) en vanaf 4 wordt het boven eigen gebruik gezien. En is het dus strafbaar.

Die ene pil of die nu werkelijk het verschil maakt > Nee, dat denk ik niet, maar er moet ergens een grens getrokken worden.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:36

Ik denk niet dat het gebruiken van 1 pilletje in het weekend (doe het niet daar niet van) gevaar heeft voor mijn handelen op bijvoorbeeld een dinsdagochtend. Als je onder invloed je werk gaat doen en het kan een gevaar voor de gezondheid van anderen opleveren dan snap ik dit, maar dat is een ander verhaal.

Ik gebruik niet, maar ken wel zeker mensen die dit wel doen. Maakt dit deze mensen minder betrouwbaar/meer crimineel, nee zeker niet!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 17:52

SuperAssie schreef:
Gewoon al die troep legaliseren. Dan is het ineens een stuk minder aantrekkelijk om het allemaal uit te proberen want dan is het niet meer stoer.
Mensen die zich dan volledig te buiten gaan en weet ik wat voor gevolgen eraan overhouden, tsja, natuurlijke selectie noem ik dat.

Roken doe je misschien op je 14e een keer omdat het stoer is. Ik ken niemand die harddrugs gebruikt heeft omdat het stoer is. Daarvoor ligt de drempel te hoog.

Dat geldt ook voor wat MDH schrijft. Iedereen die ik ken die eens harddrugs genomen heeft vind het spannend, misschien zelfs wat eng. Een sporadische gebruiker zal voorzichtiger zijn in zijn keuze en waarschijnlijk laten testen voor gebruik. Jouw vrienden gebruiken zoveel dat de drempel weg lijkt te zijn.

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:25

Serendipity1 schreef:
SuperAssie schreef:

Roken doe je misschien op je 14e een keer omdat het stoer is. Ik ken niemand die harddrugs gebruikt heeft omdat het stoer is. Daarvoor ligt de drempel te hoog.

Dat geldt ook voor wat MDH schrijft. Iedereen die ik ken die eens harddrugs genomen heeft vind het spannend, misschien zelfs wat eng. Een sporadische gebruiker zal voorzichtiger zijn in zijn keuze en waarschijnlijk laten testen voor gebruik. Jouw vrienden gebruiken zoveel dat de drempel weg lijkt te zijn.

Het is misschien niet 'stoer' maar het is wel zo dat wanneer je een dealer hebt je sneller met andere drugssoorten in aanmerking komt. De stap is dan minder groot en veel gemakkelijker

Terwijl feitelijk gezien cocaïne, speed en dergelijke veel verslavender zijn dan XTC waar het in dit geval om gaat.

Ik vind cocaïne en dergelijke veel meer een HARDdrugs dan XTC dat vind ik meer een softdrugs ( zoals drank(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:26

De mensen die ik ken die met pillen begonnen zijn deden het om bij een bepaalde groep te horen. :)

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:17

MarlindeRooz schreef:
De mensen die ik ken die met pillen begonnen zijn deden het om bij een bepaalde groep te horen. :)

Ja dat zeg jij, maar hun staan er vast anders in. :P