Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
goldenarrow schreef:Zo te zien was de afstand veel en veel te klein. In deze ruimtes doen wij shows, en wij hebben paarden, geen monstertrucks. Daarnaast zijn dranghekken niet om dingen vanuit de ring tegen te houden, ze zorgen ervoor dat er geen (domme) mensen het veld oprennen. En ja, dit gebeurt. Meer dan je denkt en zelfs met hekken. Want een foto maken twee meter verderop in het veld is wel mooier, maar ook levensgevaarlijk. Ik heb zelf helaas al vaak zat mensen het veld uit moeten sturen omdat ze niet nadenken en onder het hek doorgaan. Ook kinderen, want ook ouders letten vaak niet op of zien het gevaar niet.
Dit is niet alleen de fout van de organisatie, maar ook degene die de show verzorgt is mede-verantwoordelijk. Op het moment dat je ziet dat jouw ring veel te klein is moet je er niet mee doorgaan. Of je eist dat de ring groter wordt gemaakt, of je treedt niet op. Heel simpel. Zo doen wij het ook. Alles om de mensen die komen kijken veilig te houden. Want als je daar staat te kijken denk je niet na over de gevaren. Je wilt een mooi plekje om alles goed te kunnen zien en je gaat ervan uit dat alles veilig is. Ik vind wat er gebeurd is echt heel erg. Maar ik vind het ook heel jammer dat dit moet gebeuren voor mensen eindelijk eens na gaan denken.
Marit schreef:Ik zag het net.. Pfoe dat gegil gaat door merg en been.
Nou ik geef de organisatie nu ook al een beetje de schuld hoor. Enkel afgeschermd met een klein hekje? Weet je in wat voor arena's ze normaal gesproken monster truck shows houden? Het is niet vor niks dat daar beton omheen staat en het publiek hoger zit. Echt debiel dat ze dit hebben gedaan.
Zoolgangster schreef:Marit schreef:Ik zag het net.. Pfoe dat gegil gaat door merg en been.
Nou ik geef de organisatie nu ook al een beetje de schuld hoor. Enkel afgeschermd met een klein hekje? Weet je in wat voor arena's ze normaal gesproken monster truck shows houden? Het is niet vor niks dat daar beton omheen staat en het publiek hoger zit. Echt debiel dat ze dit hebben gedaan.
Precies, met recht zijn dat arena's met enorm veel ruimte, waar een truck echt niet in het publiek terecht komt.
Maar ja, het ging in Haaksbergen al "7 jaar goed".
Koekeroekus schreef:Zoolgangster schreef:
Precies, met recht zijn dat arena's met enorm veel ruimte, waar een truck echt niet in het publiek terecht komt.
Maar ja, het ging in Haaksbergen al "7 jaar goed".
Nee hoor, was dit jaar voor het eerst een monstertruck.
superpony schreef:Je hebt gelijk hoor, maar met paarden kan het ook totaal mis gaan. Waarschijnlijk zal 1 paard in tegenstelling tot 1 monstertruck niet tot 3 doden komen, maar dat weet je niet tot het gebeurt.
Het gaat in principe ook erom dat er publiek stond achter de sprong, waar niemand had mogen staan volgens de USA normen. De truck reed zover door, dat je nog 5 meter naar achter ook niet veilig had gestaan. Misschien hadden mensen meer tijd en ruimte gehad om weg te springen.
De organisatie die sprak was een slappe banketstaaf en weet niet veel. Best schandalig!
Het stuntteam had kunnen weigeren om in deze situatie op te treden. Maar even terug heb ik al geplaatst dat het vaker onder gevaarlijke omstandigheden gewoon doorgaat.
Dit is ook echt niet het ECHTE MonsterJam team.
Het is vreselijk, maar heel menselijk zullen alle partijen naar elkaar wijzen. De gemeente gaat er vanuit dat het goed geregeld wordt. De organisatie gaat er vanuit dat het stuntteam weet wat ze doen. En het stuntteam wil optreden. Die kan het zich vast niet permitteren om dat niet te doen en al die voorgaande keren was het tich goed gegaan? Alles is in hun ogen geregeld, gemeente heeft toestemming gegeven end e organisatie zegt dat alles in orde is.
Het is voor al die partijen heel erg. Maar zoals bij vele ongelukken, had het voorkomen kunnen worden en dat is altijd achteraf gepraat.
SAKKIA schreef:Ja maar hoeveel mensen lopen er met een buggy op de ziidladermarkt zonder ervaring met paarden. Best veel. Jij en ik weten en zien dat gevaar en maken daarom een afweging. Als je niks verstand van paarden hebt maar je een hele andere afweging denk ik.
manie schreef:Pandameisje schreef:de bestuurder had zelf ook kunnen zien dat de regels niet veilig waren toch?
Tja de bezoekers hadden ook kunnen inschatten dat het mogelijk fout zou kunnen gaan.
Wat een rare redenatie...
Prutsmuts schreef:De beerput gaat helemaal los. Organisator mag van de burgemeester niets meer zeggen....
Van alle kanten zijn qua veiligheid fouten gemaakt. Gemeente, organisatie.
Onderzoek is in volle gang.
Helaas komen daar de kleine Tim en de meneer en mevrouw daar niet mee terug...
Het was inderdaad de eerste keer met een monstertruck. Al 7 jaar is er een Auto Sportief evenement met ieder jaar een ander hoogtepunt.