Ebola

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:39

Startjaar 96 HBO :)

We hebben uiteraard de virus hunters ook gelezen :D
Klasgenoot gaf een presentatie over een ebola achtige uitbraak waarbij mensen uit alle lichaamsholtes gingen bloeden :Y)

Volgens mij verdien je als filmproducent heeeeeel veel meer dan als onderzoeker :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:42

Sizzle schreef:
Startjaar 96 HBO :)

We hebben uiteraard de virus hunters ook gelezen :D
Klasgenoot gaf een presentatie over een ebola achtige uitbraak waarbij mensen uit alle lichaamsholtes gingen bloeden :Y)

Volgens mij verdien je als filmproducent heeeeeel veel meer dan als onderzoeker :+

de producent wel, maar de scriptschrijver?

lol denk dat we elkaar dan vast wel in een college zijn tegengekomen.. ben een jaar eerder begonnen maar uiteindelijk gestopt twee jaar later omdat ik proces en levensmiddelen maar niet rond kreeg. bio/medisch etc ging prima, maar die proceskant was hell voor mij.

lol virushunters oliebol, die ken ik nog niet..
die klasgenoot was dan vast geinspireerd door outbreak haha

Mungbean

Re: Ebola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:47

Nee door virus hunters :D
Boek is al eerder genoend in dit topic geloof ik.

Vond process ook heel lastig en heb natuurkunde een keer of 5 gedaan geloof ik :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:43

Klopt, ik had virus hunters aangehaald. Heb het gelezen toen ik in w Afrika woonde, geen aanrader :-)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:47

Mijn vader is vandaag naar Rwanda vertrokken. Zijn temperatuur werd opgenomen en hij moest een lijst invullen. Bij verhoging of als je in risico gebied was geweest was je niet welkom.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:57

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:07

Jammer mijn engels is niet top.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:09

Kort samengevat, je raakt besmet door direct contact met bloed, ontlasting of braaksel.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:46

Lielle schreef:
Kort samengevat, je raakt besmet door direct contact met bloed, ontlasting of braaksel.

Nee, dat zijn de meest besmettelijke lichaamsvloeistoffen..
alle lichaamsvloeistoffen die serieus ziek is zijn besmettelijk (diegene zal waarschijnlijk braken, diaree hebben en bloedingen hebben).

nauw contact met ebola patienten wordt ook afgeraden..

het is dus mogelijk om bijvoorbeeld speeksel van iemand die tegen je aan staat te blaffen op te vangen met jouw huid.. als die in contact komt met jouw lichaamsvloeistoffen (dat is inclusief ogen, mond etc.. dus met je eigen hand langs je ogen of mond kun je besmet raken, diegene hoeft niet je 'keel' uit te graven).

vanaf de eerste ziekteverschijnselen is iemand besmettelijk (dus die nog op een 'griepje' lijken, hoofdpijn etc).. alleen dit is een veel minder besmettelijk stadium omdat de kans op contact met lichaamsvloeistoffen met een hoog viraal nummer vrij klein is en het virale getal ook nog kleiner is dan in het latere en veel besmettelijkere stadium.

zoals ook staat aangegeven is zelfs zweet besmettelijk, al is dit zeer laag besmettelijk.. en je hoeft niet bang te zijn om het met 'gym' op te lopen.. omdat je dus pas besmettelijk bent zodra je 'ziek' bent en de eerste verschijnselen zijn 'algemene' narigheid en dan ga je niet snel gymen (al snel last van spieren en gewrichten)..

Dus ik denk dat je conclusie wel erg kort door de bocht was en je niet verder gelezen hebt dan de eerste alinea met daarin de meest besmettelijke lichaamsvloeistoffen.. en daaruit geconcludeerd hebt dat het de enige zijn.. lost in translation?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 08:32

Voor de complotters onder ons, geen film maar een fraai stukje leesvoer. De Witte Pest van Frank Herbert.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:26

Elena, bepaald niet lost in translation en zeker niet alleen maar de eerste alinea gelezen. Het is een korte samenvatting voor wie het Engels te moeilijk vindt en is bedoeld om de irreële denkbeelden die je hier en in de samenleving tegenkomt te bestrijden.

Het grootste risico op besmetting zit in direct contact met bloed, braaksel en ontlasting. Jouw verdere toevoeging is geheel correct maar wel een nuancering.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:27

antje_vip schreef:
De gebeden zijn gehoord

[ Afbeelding ]

_/-\o_

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:48

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 02:29

Ik kwam net ergens tegen dat Sierra Leone en nog een land (dacht Nigera.. iets met een N in ieder geval) officieel ebola-vrij zijn verklaard.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:12

Nigeria had ik gehoord, Sierra Leone nog niet maar die dus ook?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:14

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:49

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:54

Tja, maar hoe weet jij nou of dit wel de waarheid is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:00

Sem_ schreef:
Tja, maar hoe weet jij nou of dit wel de waarheid is?

Inderdaad.. Gelukkig én helaas heeft iedereen tegenwoordig toegang tot het internet en daardoor kunnen de meest bizarre verhalen rond gaan waar geen kérn van waarheid in zit. :+ Dat het op internet staat wil niet betekenen dat het waar is..

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:27

Voor de complotdenkers is 1984 van Orwell dan ook wel een aanrader denk ik..
Ik vind t heerlijk om in complottheorieen te denken.. met name het 9/11 gebeuren enz.. maar ik had ebola nog nooit in een complot-context gezien.. tja wie weet..

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:43

Nee, daarom moet je je ook verdiepen. Er zijn genoeg bewijzen/feiten die op tafel liggen.
En daarom zei ik ook, hier een paar voorbeelden, verdiep je erin en de waarheid komt dichter bij het oppervlak.

Sommige dingen zijn geen complot theorieën meer, maar een kwestie van de feiten naast elkaar op tafel leggen ;)
Maar ik snap je punt :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:12

Klinkt een beetje als de opa van een collega.
Deze ging voor het eerst van zijn leven naar de arts ivm vage klachten. Werd doorgestuurd met diagnose: kanker in een laat stadium.
Daarna heeft hij nooit meer een stap in het zh gezet want volgens hem ging hij er gezond heen en hebben ze hem in het zh ziek gemaakt :+
Niet lang erna is hij gestorven uiteraard.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:20

Sizzle; dat is iets heel anders :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:22

Waarom?

In die links staat in feite hetzelfde: mensen krijgen ebola in het ziekenhuis.
Waarom zouden die mensen daar in eerste instantie heen gegaan zijn dan?