Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:04

Wanneer je denkt dat er iets moet mankeren aan je relatie om vreemd te kunnen gaan, dan is het wachten op groen licht om ook daadwerkelijk vreemd te mogen gaan. We krijgen allemaal op een bepaald moment in onze relaties gegarandeerd een keer te maken met tegenslagen. Je kunt ook vreemd gaan uit pure lust.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:10

Maar 'mankeren' en tegenslag zijn heel verschillende dingen.
Het hoeft niet in verband met elkaar te staan.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 18-09-14 15:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Lindaonline

Re: Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:11

Dat kan, maar het een hoeft het ander ook niet uit te sluiten.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:35

Klopt :')
Maar ingaan op pure lust impliceert dat niet ook een 'mankement' in de relatie?
Anders zou je die stap toch niet zetten?
Omdat je partner dan belangrijker is de de lust?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:53

Tja hoewel ik een (voor zover ik weet) monogame relatie heb... Geloof ik niet zo dat mensen monogaam ontstaan zijn maar dat wij dit als normaal zijn gaan beschouwen :) ofwel het grootste gros van de mensen "weet niet beter of dat dit normaal is" (no offense verder je leeft zoals jij dat wil :) maar ik geloof er niet in )

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:58

Mensen zijn ook eigenlijk helemaal niet monogaam :n
Maar omdat het 'plant u voort' niet meer prioriteit 1 is, is er geen noodzaak om niet monogaam te zijn.
Dus waarom zullen we het dan niet zijn? Ik vind het fijn (van mij, van mij, van mij :') ).
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 18-09-14 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:00

De meeste mensen worden toch behoorlijk jaloers als de partner te close wordt met een ander, en dat duidt toch op monogamie.
Bij monogamie heb je gewoon genoeg aan een partner tegelijkertijd. Ben je die een tijd later zat en zoek je een nieuwe, dat kan, dat is nog steeds monogamie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:35

8nnemiek schreef:
Bij monogamie heb je gewoon genoeg aan een partner tegelijkertijd. Ben je die een tijd later zat en zoek je een nieuwe, dat kan, dat is nog steeds monogamie.

Dat laatste heet seriële monogamie.

Wat betreft dat monogamie wil ik er nógmaals op wijzen dat hier continue slechts van één vorm daarvan uitgegaan wordt; de sexueel exclusieve relatie, de sexuele monogamie.
Ook een duurzame relatie met één partner zonder sexuele exclusiviteit is nog steeds een vorm van monogamie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:48

Zo ken ik een stel, gelukkig getrouwd, samen een kindje, relationeel gezien zo monogaan als de pest. Maar op seksueel gebied hebben beide meerdere partners. En ze zijn zielsgelukkig.

Ik vind dat wel mooi, ergens :).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:56

_San87_ schreef:
Zo ken ik een stel, gelukkig getrouwd, samen een kindje, relationeel gezien zo monogaan als de pest. Maar op seksueel gebied hebben beide meerdere partners. En ze zijn zielsgelukkig.

Ik vind dat wel mooi, ergens :).

Goed voorbeeld.
Inderdaad een monogame relatie ja.
De sexuele vrijheid voegt mogelijk stabiliteit aan het ouderschap voor hun kind toe. Bedrog wat dat betreft is uit hun wereld.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:00

Of juist sexuele exclusiviteit maar een emotionele/intellectuele relatie met nog een andere persoon.
Dat ging uiteindelijk niet goed :n

Kern: beide dienen het eens te zijn met de 'vorm' van de relatie. En daar is openheid voor nodig.
Sommige voelen zich goed bij een geheel monogame relatie, anderen hebben een monogame relatie maar geen sexuele exclusiviteit etc, etc.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 18-09-14 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:01

Wat is vreemdgaan?

Je hebt mensen die kunnen er al niet tegen als je iets met een ander bespreekt.... (Onder het mom "je hebt een emotionele affaire" :') Heb me kapot gelachen... Omdat ik veel contact had met iemand (kende ik al jaren, super goede vriend en gewoon altijd heel close mee) ging ik daarmee vreemd... En omdat ik dat niet "lichamelijk" deed, was het meteen maar een emotionele affaire... (Typisch gevalletje "Wat jij wilt....")

Maar als goed bevriend zijn met iemand al vreemdgaan is, gewoon omdat je het goed kunt vinden en veel met diegene bespreekt, dan snap ik die 50% nog..

Kan niet geloven dat 50% echt elkaar bedriegt... Ben wel benieuwd wat de sample size is, de doelgroep die is uitgekozen etc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:03

Pion schreef:
Of juist sexuele exclusiviteit maar een emotionele/intellectuele relatie met nog een andere persoon.

Kern: beide dienen het eens te zijn met de 'vorm' van de relatie. En daar is openheid voor nodig.
Sommige voelen zich goed bij een geheel monogame relatie, anderen hebben een monogame relatie maar geen sexuele exclusiviteit etc, etc.

Oei, seksueel exclusief en emotioneel niet zou ik niet kunnen, hoor _O-. Andersom wel, emotioneel monogaam, maar seksueel niet :).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:09

Pion schreef:

Inderdaad. Ook dat een een vorm van monogamie. Kunnen zelfs twee vormen van monogamie tegelijk zijn.
Dat is minder vreemd dan het op het eerste gezicht lijkt.

Vreemd gaan Lianne86 is zonder instemming van de betrokken niet exclusief zijn terwijl je dit wel zo hebt afgesproken. Vreemd gaan houdt bedrog in.

Je hoeft die 50% niet te geloven. Er liggen legio onderbouwende andere onderzoeken onder de vingertoppen en je kan kiezen. Niet geloven en negeren of onderzoeken en leren.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:13

Daar verbaas ik me helemaal niet over, als ik weet hoeveel jongens een vriendin hebben maar er in de kroeg totaal geen last van blijken te hebben.... (zal andersom net zo zijn, alleen dan weet ik 't minder. _O- )

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:15

Eigenlijk best grappig. Vreemdgaan komt zo veel voor, en dus de behoefte om seks met een ander te hebben, maar toch durven zoveel mensen het niet toe te geven :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:17

Oh, ik durf wel toe te geven dat ik ook in relaties wel eens de behoefte heb gehad seks te hebben met iemand anders :). Maar dat was dan wel in een relatie waar de seks voor mij niet meer bevredigend was.

In principe heb ik er in een goede relatie geen behoefte aan met iemand anders het bed in te duiken, hoewel ik het niet erg zou vinden wanneer dat zou kunnen in een relatie :P.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:21

_San87_ schreef:
Pion schreef:

Oei, seksueel exclusief en emotioneel niet zou ik niet kunnen, hoor _O-. Andersom wel, emotioneel monogaam, maar seksueel niet :).

Het kan zo bont als men maar wil.
Stel je een driehoeksverhouding tussen A, B en C voor.
B is sexueel en emotioneel ´exclusief´ met A en C.
C is sexueel en emotioneel exclusief met B.
A is emotioneel exclusief met B en sexueel liberaal.
De samenlévingsvorm kan uiteenlopen van LAT met alle drie een eigen woning via deeltijd met tussen twee en/of drie tot volledig gedrie samenwonen
Reken maar uit hoeveel variaties dat zijn.

Zoals Pion opmerkt is het enige cruciale dat alle betrokkenen het er mee eens zijn.

Inderdaad Geyron. Niet sexuele monogamie is de leidraad van onze maatschappij maar hypocrisie; list & bedrog.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:24

Huertecilla schreef:
_San87_ schreef:

Het kan zo bont als men maar wil.
Stel je een driehoeksverhouding tussen A, B en C voor.
B is sexueel en emotioneel ´exclusief´ met A en C.
C is sexueel en emotioneel exclusief met B.
A is emotioneel exclusief met B en sexueel liberaal.
De samenlévingsvorm kan uiteenlopen van LAT met alle drie een eigen woning via deeltijd met tussen twee en/of drie tot volledig gedrie samenwonen
Reken maar uit hoeveel variaties dat zijn.

Zoals Pion opmerkt is het enige cruciale dat alle betrokkenen het er mee eens zijn.

Inderdaad Geyron. Niet sexuele monogamie is de leidraad van onze maatschappij maar hypocrisie; list & bedrog.

Ik weet dat er heel veel vormen zijn, ik zeg enkel dat ik het niet zou kunnen :). Wat een ander doe moet hij of zij zelf weten, uiteraard. En ja, alle partijen moeten het ermee eens zijn, dat lijkt me evident.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:28

Huertecilla schreef:
Ik schrijf maar zo, ik schrijf maar niets _O- _O- _O-

ik wist dat je het nog geen halve dag zou volhouden :') :+

Ik neem dit soort onderzoeken altijd met een korreltje zout. Er zijn zoveel factoren die de uitslag kunnnen sturen dat het wel een heel gedegen oonderzoek moet zijn wil ik het sireus moeten nemen. Het verhaal achter de cijfers ;)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:35

De rest van het topic doorgelezen en ik ben eigenlijk teleurgesteld dat alleen ik er vooruit kom dat ik een swingers relatie heb. Wat ik van HC heb begrepen is dat hij geen relatie heeft, maar als hij deze heeft is dat er één van meer het open relatie gebeuren. Of zijn er meerdere bokkers die swingen, maar het gewoon simpelweg niet toe durven geven ivm hoe de omgeving en de rest van bokt erop reageert?? Waarom een taboe hierop?? Wees gewoon eerlijk, zowel naar je partner als naar jezelf.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:39

rainbow8 schreef:
De rest van het topic doorgelezen en ik ben eigenlijk teleurgesteld dat alleen ik er vooruit kom dat ik een swingers relatie heb. Wat ik van HC heb begrepen is dat hij geen relatie heeft, maar als hij deze heeft is dat er één van meer het open relatie gebeuren.

Die heb ik wel. Dat is echter volstrekt irrelevant.

Het wijd verbreide bedrog toont aan dat het NIET zo evident is San87.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:48

rainbow8 schreef:
De rest van het topic doorgelezen en ik ben eigenlijk teleurgesteld dat alleen ik er vooruit kom dat ik een swingers relatie heb. Wat ik van HC heb begrepen is dat hij geen relatie heeft, maar als hij deze heeft is dat er één van meer het open relatie gebeuren. Of zijn er meerdere bokkers die swingen, maar het gewoon simpelweg niet toe durven geven ivm hoe de omgeving en de rest van bokt erop reageert?? Waarom een taboe hierop?? Wees gewoon eerlijk, zowel naar je partner als naar jezelf.

Ik denk dat het gewoon niet zo vaak voorkomt.. Mensen gaan liever vreemd dan het hun partner te vertellen. Hoe is het eigenlijk bij jullie gegaan? Hadden jullie eerst een monogame relatie?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:57

Geryon schreef:
Ik denk dat het gewoon niet zo vaak voorkomt.

Op basis waarvan?

Omdat het niet zo aan de grote klok gehangen wordt door die mensen?

In míjn persoonlijke ervaring (van 13 jaar terug) bestaat in NL de wereld van de swingers uit tienduizenden stellen.

Hier aan de zuid spaanse kust zijn er alleen al op een stukje van 10 kilometer waar ik regelmatig kom en ik het dus ken, maar liefst ZÉS! swingersclubs en die zijn de zomermaanden alle dagen van de week bomvol.
Vakantiegangers die buiten hun eigen wereld van hun vrijheid kunnen genieten.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 18-09-14 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:05

Nee, het staat al in mijn bericht. Er gaan zoveel mensen vreemd. Neem aan dat dat geen swingers zijn dan, want die hoeven elkaar niet te bedriegen. Nou dat is al de helft. En omdat de monogamie zo vanzelfsprekend is, kan ik me niet voorstellen dat die andere helft bijna alleen maar swingers zijn. Er bestaan ook nog zat monogame relaties :+