Pretpark Walibi krijgt een gebedsruimte voor moslims

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aryana

Re: Pretpark Walibi krijgt een gebedsruimte voor moslims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:22

@Blue_Eyes

Niet streng genoeg dus! voornamelijk ongeschoold tuig wat hier binnenkomt.

Wakker worden Goof :)F

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:25

-
Laatst bijgewerkt door Geryon op 12-09-14 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky94

Je hebt maar 1 iemand nodig die icm sponsorship vervolgens de hele familie binnen kan halen.

Komt het aan op andere dingen zal het waarschijnlijk niet zo makkelijk zijn. Helaas weet ik daar toevallig wel alles van..

ANightAway

Aryana schreef:
ANightAway schreef:

Door de strot geduwd door de Nederlanders die bedacht hebben om gastarbeiders naar Nederland te halen. Mooier kan je het niet maken :D

Door de werkgevers idd, maar daar heeft het volk dus niets over te zeggen gehad en daar gaat het om. Het is toch te zot voor woorden wat hier allemaal binnenkomt?

Nee door de Nederlandse regering, niet door werkgevers. Ohja even stukje tekst uit een bron:

Citaat:
Begin jaren zestig werden ten dienste van de zware industrie mensen geworven uit landen als Italië, Spanje en Portugal. In 1964 sloot de Nederlandse regering een wervingsovereenkomst met Turkije, in 1969 volgt Marokko. De gastarbeiders werden naar Nederland gehaald omdat veel Nederlanders het zware- en vuile werk niet meer wilden doen. De uit deze politiek voortvloeiende massa-immigratie werd betaald door de aardgasbaten. Veel gastarbeiders vonden al zoekend naar betere werkomstandigheden dan in de omliggende landen ook zelf de weg naar Nederland

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:28

Aryana schreef:
@Blue_Eyes

Niet streng genoeg dus! voornamelijk ongeschoold tuig wat hier binnenkomt.

Ik denk dat jij er de feiten even op moet naslaan. Maar goed, tot die tijd hoef ik geen discussie met jou te voeren :)

Geryon, je kunt nou wel blijven roepen dat tolerante mensen vast ver weg wonen van moslims, maar hoe vaak hebben we het hier al over gehad? Ik woon nog steeds in dezelfde multiculturele wijk in een grote stad. Ik werk nog steeds met buitenlanders van alle categorieen. Mijn broer is nog steeds bij de politie in R'dam. Etcetera. Ik weet echt wel waar ik het over heb, maar ik heb er wel een andere kijk op dan jij en ik denk eerder dat dat komt door een andere levensinstelling.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:29

Het punt is voor velen denk ik, dat er aan de ene kant geschreeuwd wordt; "Behandel de moslims als Nederlanders!!!!!!!" en aan de andere kant alles erop wijst dat ze helemaal niet als Nederlands behandeld willen worden, omdat ze gewoon willen vasthouden aan hun eigen tradities, geloof en manier van leven. Die scheve kreten stoten veel mensen tegen het hoofd denk ik.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:31

Marit schreef:
Het punt is voor velen denk ik, dat er aan de ene kant geschreeuwd wordt; "Behandel de moslims als Nederlanders!!!!!!!" en aan de andere kant alles erop wijst dat ze helemaal niet als Nederlands behandeld willen worden, omdat ze gewoon willen vasthouden aan hun eigen tradities, geloof en manier van leven. Die scheve kreten stoten veel mensen tegen het hoofd denk ik.

Ik vind dat je hier de kern aardig te pakken hebt! :)

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:34

Wauw mensen, wat een gezeur. Liggen mensen er echt wakker van dat een park van 10000 m² een kamertje van 10 m² maakt zodat mensen kunnen bidden? Ik heb het, spijt me zeer, echt niet op buitenlanders maar ophef over een kamer waar zij kunnen bidden?

Net als moskeeën en 'Turkenshops' en moslimwijken, heel serieus, wat is het probleem? Alsof dat vormpje van het dak pijn doet in je ogen als je er heen kijkt, of dat heel Nederland 'moslimland' is als hier en daar een wijkje vol moslims is. Wees toch blij dat die mensen allemaal bij elkaar komen te staan/wonen, want met de reacties van sommige hier heb ik het idee dat ze ook geen moslims naast zich hebben willen wonen.

Als dat de denkwijze is van de mens, nou nou

Over 'het tuig wat hier binnenkomt', neen, het tuig is mééstal de jeugd die hier gewekt is (bij aardige papa en gezellige mama in bed), hier geboren is, en opgegroeid is. De meeste moslim rotjochies (ook de Nederlandse hoor) hebben vreselijk lieve en dankbare ouders. :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:35

Maar weet je? Moet je eens gaan kijken bij de Nederlandse enclaves in Canada, Australie, en waar dan ook ter wereld. Ook 'wij' zoeken elkaar op, eten kaas, drop en speculaasjes en vieren Sinterklaas wonend in het buitenland. Waarom is dat dan ineens anders?

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:36

Dus als nederlander mag je geen moslim zijn ?
En om maar even Blue_Eyes te ondersteunen met beeld:

Afbeelding
Sinterklaas in Dubai :D
Laatst bijgewerkt door ANightAway op 12-09-14 20:40, in het totaal 4 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:36

Wellicht interessant, vanavond om half 10 op Nederland 1: Typisch Nederlands. Gaat over tolerantie m.b.t. mensen van buiten Nederland.

Offtopic, maar denk ik wel goed op zijn plek hier. :)

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:38

Tallie1979 schreef:
Marit schreef:

Serieus?
Die mensen willen als Nederlanders behandeld worden ja... wat willen ze wat wij hebben?
- Recht/kans op werk, scholing, subsidies, zorg
- Recht/vrijheid om eigen geloof 'te geloven' en eigen tradities voort te zetten

Echt? Jullie doen alsof die moslims méér mogen dan wij.
Zij mogen een suikerfeest en ramadan, ja wauw, alsof ze jou en mij daar mee lastig vallen. Boeit jou toch niet hoelaat ze eten en wat ze eten. Wij 'kaaskoppen' zitten 4 dagen in de week te zuipen en te snuiven en dan ga je je druk maken over een 'Niet-Nederlandse-Traditie'?

Nee op onze 'tradities' kunnen we trots zijn denk je? :x

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:39

ANightAway schreef:
Dus als nederlander mag je geen moslim zijn ?

Jawel maar niemand mag het merken. :roll:

Waarom mag je wel openbaar christen zijn maar niet openbaar Moslim?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:39

Nee, nee, nee, nee. Nederland is geen islamitisch land en ik vind dat daarom de inrichting ook niet islamitisch moet. Ik vond Walibi sowieso al geen leuk park meer (Duitsland is veel beter), maar met zo'n moskee erin kom ik er al helemáál niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:41

Marit schreef:

Natuurlijk willen ze hun eigen tradities en manier van leven vast houden, want dat staat allemaal in verband met hun geloof die ze ook willen houden. Het zou toch gek zijn als je die mensen moet verbieden om moslim te zijn??

antje_vip

SFC schreef:
[
Zij mogen een suikerfeest en ramadan, ja wauw, alsof ze jou en mij daar mee lastig vallen. Boeit jou toch niet hoelaat ze eten en wat ze eten. Wij 'kaaskoppen' zitten 4 dagen in de week te zuipen en te snuiven en dan ga je je druk maken over een 'Niet-Nederlandse-Traditie'?

Maar er wordt wel gezeken over onze tradities, die afgeschaft moeten worden!

SFC

Een gebedskamer, geen moskee.

Wel leuk overigens, 'wij' gaan wel in Duitsland winkelen en in Turkije op vakantie. Hele kuddes mensen tegen een miserabele loontje daar hard laten werken, en dat mogen wij Hollanders dan wel? Maar zij mogen hier niet een kamer hebben om te bidden in een park? Het kost je geen cent, waar maak je je druk om.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:42

SFC schreef:
Tallie1979 schreef:

Serieus?
Die mensen willen als Nederlanders behandeld worden ja... wat willen ze wat wij hebben?
- Recht/kans op werk, scholing, subsidies, zorg
- Recht/vrijheid om eigen geloof 'te geloven' en eigen tradities voort te zetten

Tja sommige tradities zijn echt primitief te noemen, daar doen westerse mensen echt niet meer aan mee. Denk maar aan vrouwenbesnijdenis en het offeren van dieren.
Het probleem ligt volgens mij meer bij het geloof dat niet mee wilt met zijn tijd.
Het christendom is toch ook al heel wat gemoderniseerd?

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:43

antje_vip schreef:
SFC schreef:
[

Noem, buiten zwarte piet om, 1 traditie die afgeschaft moet worden volgens buitenlanders ?
Laatst bijgewerkt door ANightAway op 12-09-14 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:43

antje_vip schreef:

Dan open je ogen en kijk wie zeikt, dat zijn écht gewoon Nederlanders. Met Nederlandse ouders en Nederlandse (soms een West-Europeaanse afkomst) overgrootouders.

Die moslims hoor je niet vaak hoor, nee die laatste generaties ja, maar dat is gewoon verrot volk, komt niet door de afkomst.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:44

antje_vip schreef:
Nee, nee, nee, nee. Nederland is geen islamitisch land en ik vind dat daarom de inrichting ook niet islamitisch moet. Ik vond Walibi sowieso al geen leuk park meer (Duitsland is veel beter), maar met zo'n moskee erin kom ik er al helemáál niet meer.

Welke inrichting?

We hebben het niet over een moskee met 4 minaretten in Walibi he.

Een gebedsruimte....welke naar alle waarschijnlijk met bewegwijzering naar verwezen moet worden omdat anders niemand hem vind.

Maar euh,...je gaat ook niet meer naar een ziekenhuis? Want daar zijn ook gebedsruimtes hoor.

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:45

Oliiviia schreef:
Tja sommige tradities zijn echt primitief te noemen, daar doen westerse mensen echt niet meer aan mee. Denk maar aan vrouwenbesnijdenis en het offeren van dieren.
Het probleem ligt volgens mij meer bij het geloof dat niet mee wilt met zijn tijd.

Wij hoeven toch ook niet mee te doen? Laat ze toch fijn hun ding doen, ik slaap er niet slechter door. Ja woow, ze willen een lammetje slachten. Dan heb je oogkleppen op, want anders zag je hoeveel Nederlanders dieren mishandelen. Dan is een lammetje slachten nog humaan en van kortere duur.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:47

Antje. Dus omdat een paar Mensen van een andere groepering tegen iets zijn, zijn alle groeperingen ineens slecht en zouden zij Hun traditische niet mogen houden?
Nederland is een land wat samenhangt van christelijke traditische, met uitzondering van sinterklaas, Ik ALS niet christelijke nederlander wordt ook verplicht hier aan mee te doen dmv de verplichte vrije dagen.
Terwijl Ik niet verplicht wordt om naar een muskee te gaan, of het sucker feest te vieren of hindoestanse feest dagen te vieren, op dat soort gelegenheden heb Ik geen verplichte vrije dag.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:48

Oliiviia schreef:

:wow:

Vrouwenbesnijdenis heeft niets met de Islam van doen. Het is iets wat gebeurt in een aantal landen waar toevallig de islam ook de Godsdienst is.

Maar in de meeste islamitische landen is er geen vrouwenbesnijdenis. En het is ook niet iets wat de islam verlangt van vrouwen.

En het christendom stelt vrouwen nog steeds achter op mannen. Noem ik niet heel modern.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 12-09-14 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:48

[***] schreef:
Marit schreef:

Natuurlijk willen ze hun eigen tradities en manier van leven vast houden, want dat staat allemaal in verband met hun geloof die ze ook willen houden. Het zou toch gek zijn als je die mensen moet verbieden om moslim te zijn??

Dat is ook absoluut zo, en ik zeg ook niet dat ze hier alles overboord moeten gooien en vrolijk sinterklaas liedjes moeten gaan zingen, maar het zaait wel verwarring. Want een groot deel van de moslim gemeenschap kán simpelweg niet als Nederlander behandeld worden omdat zij bijvoorbeeld de taal niet spreken, of zich gewoon ontzettend afzetten tegen onze maatschappij.