Niet streng genoeg dus! voornamelijk ongeschoold tuig wat hier binnenkomt.
Wakker worden Goof

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aryana schreef:ANightAway schreef:
Door de strot geduwd door de Nederlanders die bedacht hebben om gastarbeiders naar Nederland te halen. Mooier kan je het niet maken
Door de werkgevers idd, maar daar heeft het volk dus niets over te zeggen gehad en daar gaat het om. Het is toch te zot voor woorden wat hier allemaal binnenkomt?
Citaat:Begin jaren zestig werden ten dienste van de zware industrie mensen geworven uit landen als Italië, Spanje en Portugal. In 1964 sloot de Nederlandse regering een wervingsovereenkomst met Turkije, in 1969 volgt Marokko. De gastarbeiders werden naar Nederland gehaald omdat veel Nederlanders het zware- en vuile werk niet meer wilden doen. De uit deze politiek voortvloeiende massa-immigratie werd betaald door de aardgasbaten. Veel gastarbeiders vonden al zoekend naar betere werkomstandigheden dan in de omliggende landen ook zelf de weg naar Nederland
Aryana schreef:@Blue_Eyes
Niet streng genoeg dus! voornamelijk ongeschoold tuig wat hier binnenkomt.
Marit schreef:Het punt is voor velen denk ik, dat er aan de ene kant geschreeuwd wordt; "Behandel de moslims als Nederlanders!!!!!!!" en aan de andere kant alles erop wijst dat ze helemaal niet als Nederlands behandeld willen worden, omdat ze gewoon willen vasthouden aan hun eigen tradities, geloof en manier van leven. Die scheve kreten stoten veel mensen tegen het hoofd denk ik.
Tallie1979 schreef:Marit schreef:Het punt is voor velen denk ik, dat er aan de ene kant geschreeuwd wordt; "Behandel de moslims als Nederlanders!!!!!!!" en aan de andere kant alles erop wijst dat ze helemaal niet als Nederlands behandeld willen worden, omdat ze gewoon willen vasthouden aan hun eigen tradities, geloof en manier van leven. Die scheve kreten stoten veel mensen tegen het hoofd denk ik.
Ik vind dat je hier de kern aardig te pakken hebt!
Marit schreef:Het punt is voor velen denk ik, dat er aan de ene kant geschreeuwd wordt; "Behandel de moslims als Nederlanders!!!!!!!" en aan de andere kant alles erop wijst dat ze helemaal niet als Nederlands behandeld willen worden, omdat ze gewoon willen vasthouden aan hun eigen tradities, geloof en manier van leven. Die scheve kreten stoten veel mensen tegen het hoofd denk ik.
SFC schreef:[
Echt? Jullie doen alsof die moslims méér mogen dan wij.
Zij mogen een suikerfeest en ramadan, ja wauw, alsof ze jou en mij daar mee lastig vallen. Boeit jou toch niet hoelaat ze eten en wat ze eten. Wij 'kaaskoppen' zitten 4 dagen in de week te zuipen en te snuiven en dan ga je je druk maken over een 'Niet-Nederlandse-Traditie'?
Nee op onze 'tradities' kunnen we trots zijn denk je?
SFC schreef:Tallie1979 schreef:
Ik vind dat je hier de kern aardig te pakken hebt!
Serieus?
Die mensen willen als Nederlanders behandeld worden ja... wat willen ze wat wij hebben?
- Recht/kans op werk, scholing, subsidies, zorg
- Recht/vrijheid om eigen geloof 'te geloven' en eigen tradities voort te zetten
Zij mogen een suikerfeest en ramadan, ja wauw, alsof ze jou en mij daar mee lastig vallen. Boeit jou toch niet hoelaat ze eten en wat ze eten. Wij 'kaaskoppen' zitten 4 dagen in de week te zuipen en te snuiven en dan ga je je druk maken over een 'Niet-Nederlandse-Traditie'?
antje_vip schreef:SFC schreef:[
Maar er wordt wel gezeken over onze tradities, die afgeschaft moeten worden!
antje_vip schreef:Maar er wordt wel gezeken over onze tradities, die afgeschaft moeten worden!
antje_vip schreef:Nee, nee, nee, nee. Nederland is geen islamitisch land en ik vind dat daarom de inrichting ook niet islamitisch moet. Ik vond Walibi sowieso al geen leuk park meer (Duitsland is veel beter), maar met zo'n moskee erin kom ik er al helemáál niet meer.
Oliiviia schreef:Tja sommige tradities zijn echt primitief te noemen, daar doen westerse mensen echt niet meer aan mee. Denk maar aan vrouwenbesnijdenis en het offeren van dieren.
Het probleem ligt volgens mij meer bij het geloof dat niet mee wilt met zijn tijd.
Het christendom is toch ook al heel wat gemoderniseerd?
Oliiviia schreef:Tja sommige tradities zijn echt primitief te noemen, daar doen westerse mensen echt niet meer aan mee. Denk maar aan vrouwenbesnijdenis en het offeren van dieren.
Het probleem ligt volgens mij meer bij het geloof dat niet mee wilt met zijn tijd.
Het christendom is toch ook al heel wat gemoderniseerd?
[***] schreef:Marit schreef:Het punt is voor velen denk ik, dat er aan de ene kant geschreeuwd wordt; "Behandel de moslims als Nederlanders!!!!!!!" en aan de andere kant alles erop wijst dat ze helemaal niet als Nederlands behandeld willen worden, omdat ze gewoon willen vasthouden aan hun eigen tradities, geloof en manier van leven. Die scheve kreten stoten veel mensen tegen het hoofd denk ik.
Natuurlijk willen ze hun eigen tradities en manier van leven vast houden, want dat staat allemaal in verband met hun geloof die ze ook willen houden. Het zou toch gek zijn als je die mensen moet verbieden om moslim te zijn??