Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Ik zie dat dit topic in volle vaart dezelfde heilloze weg gaat als zijn voorganger.
dees_daan schreef:minikatje schreef:In het labradortopic werd eerst gegild dat geen enkel levend wezen dit mocht ondergaan vlak voordat men bedacht dat gedetineerden prima die plek op konden vullen.
Zijn dat geen levende wezens?
gevalletje objectificatie
Dat zijn idd levende wezens, maar geen onschuldige levende wezens zonder stem, die hun acties niet kunnen overzien.
Niet dat ik zeg dat die gedetineerden daar maar moeten zitten maar imo zou dit wel logischer zijn (mocht het mogelijk zijn) aangezien de mens de mens moet 'redden', de honden hebben er niet voor gekozen om in een laboratorium geboren te worden en daar gebruikt te worden tot ze dood gaan.
Degenen die levenslang zitten hebben er imo wél zelf voor gekozen om levenslang opgesloten te worden en zijn (als het allemaal goed gaat) niet onschuldig.
Waarom heeft de mens meer recht om te leven dan een ander dier?
elenaMM77 schreef:ik heb het bij het vorige topic maar opgegeven en ga het hier niet eens meer proberen..
hier overigens biotechnologie gestudeerd met dierproefalternatieven als bijvak.
mensen die echt vragen hebben die sturen ze maar per pm.
Leuke studie overigens Magratea, waar ga je dat doen als ik vragen mag?
Kuggur schreef:Ik zie dat dit topic in volle vaart dezelfde heilloze weg gaat als zijn voorganger.
Magrathea schreef:Ik studeer nu Lucht & ruimtevaarttechniek, TU Delft, en ik ga volgend jaar overstappen naar Biomechanical Engineering bij de faculteit Werktuigbouwkunde, ook hierdit jaar ben ik aan het schakelen. Moet nog even kijken wat voor track ik voor "dingen met dierproeven" moet kiezen
waarschijnlijk "medical instruments & medical safety" (zijn een aantal tracks mogelijk).
Vraag voor jou, waar heb jij gestudeerd, waar kan ik het vak dierproefalternatieven volgen?
Woogy schreef:Typisch, ze vragen donaties voor onderzoek, maar als mensen weten wat voor onderzoek is het ineens allemaal schande en drama's. Maar NIEMAND! komt met een alternatief hoe ze dergelijke problemen zouden moeten onderzoeken etc.
aikon schreef:Gelukkig is er op medicatie gebied een keuze tussen reguliere medicatie en alternatieve (homeopathie, kruidengeneeskunde) deze worden niet op dieren getest. En laat ik nou beter op deze medicatie reageren dan op de reguliere, mijn keuze is dan snel gemaakt. Reguliere medicatie, nee dank u.
Joolien schreef:Wijzig in ieder geval de titel, ik vind dit zeer ongepast en de hartstichting wordt zo wel in heeel kwaad daglicht gezet. Dat lijkt me toch niet de bedoeling?
Kuggur schreef:aikon schreef:Gelukkig is er op medicatie gebied een keuze tussen reguliere medicatie en alternatieve (homeopathie, kruidengeneeskunde) deze worden niet op dieren getest. En laat ik nou beter op deze medicatie reageren dan op de reguliere, mijn keuze is dan snel gemaakt. Reguliere medicatie, nee dank u.
Ik zien dat je serieus bent over je woonplaats.
Maartje1990 schreef:Diegene die anti dierproeven zijn al dan niet geen medicijnen slikken. Zijn jullie ook vegetarisch? En slaan jullie nooit een vliegje of een mugje oid dood? Ikzelf ben niet anti dierproeven maar probeer zo weinig mogenlijk vliegen en muggen dood te slaan. Want als t een lief konijntje was zou ik t niet kunnen en een mug heeft net zoveel recht om te leven als dat lieve konijntje. Maar toch zal iedereen met gemak een mug doodslaan maar als dat een konijntje was geweest zou niemand dat doen. Maar dan wel tegen dierproeven zijn, dat vind ik ronduit hypocriet
Maartje1990 schreef:Natuurlijk wel want een mug is niet zo aaibaar.
aikon schreef:Wij mensen zijn te bang voor de dood dat we koste wat kost willen blijven leven, ook al heeft moedertje natuur een beperking/houdbaarheidsdatum ingebouwd waardoor de ene mens korter zou leven dan de andere. Hier door vinden de meeste mensen het heel "normaal" dat er dan maar andere levensvormen gebruikt worden om ons een langer leven te geven. Met als gevolg een overbevolking, vergrijzing en een fikse stijging in gezondheidskosten. Te zot voor woorden. Net als wat al aan gehaald is, het bewust kinderen op deze wereld zetten door mensen met een (ernstige) erfelijke aandoeningen. En het koste wat kost in leven houden van kinderen/volwassenen die niet meer zelfstandig kunnen leven zonder machines.
ikke schreef:Poiuytrewq schreef:Iemand die bewust een tiendubbele moord heeft gepleegd vind ik niks waard nee.
En wie geeft jouw (of degene die het moet beslissen) het recht om de grens te bepalen?
aikon schreef:Wij mensen zijn te bang voor de dood dat we koste wat kost willen blijven leven, ook al heeft moedertje natuur een beperking/houdbaarheidsdatum ingebouwd waardoor de ene mens korter zou leven dan de andere. Hier door vinden de meeste mensen het heel "normaal" dat er dan maar andere levensvormen gebruikt worden om ons een langer leven te geven. Met als gevolg een overbevolking, vergrijzing en een fikse stijging in gezondheidskosten. Te zot voor woorden. Net als wat al aan gehaald is, het bewust kinderen op deze wereld zetten door mensen met een (ernstige) erfelijke aandoeningen. En het koste wat kost in leven houden van kinderen/volwassenen die niet meer zelfstandig kunnen leven zonder machines.