Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lady62 schreef:En jij denkt dat iedereen vertrouwen heeft in de politiek.
Die spelletjes heten, iedereen lekker maken voor de verkiezingen en er daarna niets van waarmaken.
Is dat dan ook omdat wij kiezen nee wij kiezen daar niet voor het word ons door de str..t geduwd.
Mogen we dan alsjeblieft klagen ook op verjaardagen kiesrecht is een goed recht ha ha ze doen toch gewoon wat ze zelf willen.
De enige die je met deze gedachte voor de gek houd ben je zelf.
Ze worden door ons betaald maar uiteindelijk hebben we niets maar dan ook niets in te brengen.
Dat denken we ja denk daar maar eens goed over na
Wendy schreef:lady62 schreef:En jij denkt dat iedereen vertrouwen heeft in de politiek.
Die spelletjes heten, iedereen lekker maken voor de verkiezingen en er daarna niets van waarmaken.
Is dat dan ook omdat wij kiezen nee wij kiezen daar niet voor het word ons door de str..t geduwd.
Mogen we dan alsjeblieft klagen ook op verjaardagen kiesrecht is een goed recht ha ha ze doen toch gewoon wat ze zelf willen.
De enige die je met deze gedachte voor de gek houd ben je zelf.
Ze worden door ons betaald maar uiteindelijk hebben we niets maar dan ook niets in te brengen.
Dat denken we ja denk daar maar eens goed over na
Als dit het niveau van denken is... dan ben ik hier weg
Mindim schreef:Laten ze eerst de ziekenhuizen en de verzekeraars maar eens onder de loep nemen. Het is algemeen bekend dat de zaken niet naar behoren werken, ziekenhuizen die te veel declareren, onnodig declareren of zaken declareren die niet eens hebben plaats gevonden. En nog meer van dat dat soort ongein, wat enorm veel kost en waar niet gedegen onderzoek naar wordt gedaan. Want het is immers gemakkelijker om de premie maar omhoog te gooien dan eens te gaan kijken waarom de kosten allemaal zo stijgen.
Als de bedoeling is geweest dat mensen wat minder naar de dokter gaan, dan is dat dus jammerlijk mislukt, anders gingen de premies en het eigen risico niet telkens omhoog. Laten ze de verzekeraars en de ziekenhuizen maar eens aan een minitieus onderzoek onderwerpen, ik denk dat daar heel wat te halen valt.
phormicola schreef:Ik snap sowieso niet hoe ze tot die commerciële oplossing zijn gekomen en dachten 'hey, dat gaat werken!'. Je hoeft alleen maar naar Amerika te kijken om erachter te komen dat zoiets gewoon niet werkt.
Veulen84 schreef:Ja alleen hang je goed als je die 860 euro niet hebt.
Als je wel kosten hebt dat jaar dan ga je er meteen 250/300 op achteruit.
Natuurlijk kan je er vanuit gaan dat je nooit wat gebeurd... Maar wees realistisch, je hebt het niet in de hand of je van de trap valt, door een paard getrapt wordt of kanker krijgt. En dat zijn meestal niet de ingrepen die even kunnen wachten tot volgend jaar.
Masi1 schreef:Ik ben blij dat we in Nederland een zorgverzekering hebben laat ik dat voorop stellen. Ik ben een vrij dure klant en zou niet weten hoe ik dat op moest hoesten als een verzekering ervoor niet bestond. Maar anderszijds wordt ik soms voor mijn gevoel wel gestraft dat ik chronisch ziek ben. Mijn eigen risico is vaak begin februari al volledig benut dat betekend dat ik per jaar, naast mijn premie, € 360,00 zelf bijdraag. Iemand die "gezond" is en waarbij het eigen risico niet wordt "gebruikt" heeft dit niet.
Bijdrage vanuit CAK is er inderdaad niet meer, geloof alleen een bijdrage van € 58,00 maar dan blijft er nog een eigen bijdrage van € 300,00 over.
Het heeft twee kanten voor mij.
Masi1 schreef:Ik ben blij dat we in Nederland een zorgverzekering hebben laat ik dat voorop stellen. Ik ben een vrij dure klant en zou niet weten hoe ik dat op moest hoesten als een verzekering ervoor niet bestond. Maar anderszijds wordt ik soms voor mijn gevoel wel gestraft dat ik chronisch ziek ben. Mijn eigen risico is vaak begin februari al volledig benut dat betekend dat ik per jaar, naast mijn premie, € 360,00 zelf bijdraag. Iemand die "gezond" is en waarbij het eigen risico niet wordt "gebruikt" heeft dit niet.
Bijdrage vanuit CAK is er inderdaad niet meer, geloof alleen een bijdrage van € 58,00 maar dan blijft er nog een eigen bijdrage van € 300,00 over.
Het heeft twee kanten voor mij.
Polly schreef:Ik denk dat de zorginstellingen best eens achter hun oren mogen gaan krabben wat voor prijzen ze rekenen en hoeveel ze (onterecht!) declareren.
Ik check regelmatig mijn declaraties en ik bel er meteen achteraan als er iets gedeclareerd word wat helemaal niet gedaan of gebruikt is. Dan mag ik een enorme zeikerd zijn maar ik vind het echt onbeschoft. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de absurde prijzen die soms gerekend worden voor de meest simpele dingen.