Shadow0 schreef:Lilskie, ik denk eerder dat Sammie bedoelt dat je op basis van 1 situatie geen conclusies kunt trekken over of het meer wordt of niet.
Dat begrijp ik ook wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Lilskie, ik denk eerder dat Sammie bedoelt dat je op basis van 1 situatie geen conclusies kunt trekken over of het meer wordt of niet.
lilskie schreef:Sammie schreef:Omdat er een vent tegen een gevel aan pist..?
Ik begrijp dat jij het niet aso vind. Ik wel. Gelukkig.
PowerReiner schreef:Overigens las ik ergens dat stickers verwisselen strafbaar is en dat je de politie erbij kan halen.
NIET DOEN!
Je kan namelijk niet bewijzen dat zij de stickers heeft verwisseld, misschien heeft een vorige klant dat wel gedaan. Dus de politie kan hiermee helemaal niets en daarnaast heb je er een hoop gezeur van.
mikky19 schreef:Sorry hoor maar als jij niet discrimineert zou er niet twee maal bij staan 'getinte' vrouw en buitenlandse vrouw.
Ook je opmerking : hier in de winkel wordt Nederlands gesproken en al helemaal aan de kassa. Als jij in Turkije in een winkel staat praat je ook gen Turks ( bij wijze van ) .
De vrouw was ook niet leuk bezig maar je moet altijd de eer aan jezelf houden en bij zo'n situatie je baas erbij halen.
Tigress schreef:Voor menig mens hier (voor mij in ieder geval wel) is het simpel zat; ingeburgerd? Hopsa, taal leren en die op openbare plaatsen ook praten.
Op vakantie? Een heel ander verhaal. Dan praat ik Nederlands inderdaad, maar puur omdat ik geen taalcursussen heb gevolgd voor 1 of twee weekjes vakantie
Foundtheone schreef:Komt me bekend voor! Ik werk bij een bakker en wij hebben veel vaste klanten. Het probleem is dat ze daardoor denken dat ze alles mogen en kunnen.
Mevr. was haar pinpas vergeten en zou deze ophalen, ik hielp ondertussen de volgende klant. Deze mevr. komt terug en gaat mooi vooraan in de rij staan (stonden 12 klanten) en zegt: 'Ik moet afrekenen.' Waarop ik antwoord, ''u kunt achteraan gaan staan, deze klanten help ik nu eerst.' Mevr: ''Ik ben vaste klant..''
Ja dus?! Een klant is een klant. |
purny schreef:Hetzelfde is met de ov chipkaart bij mij in de bussen. Ik koop vrij vaak een los kaartje bij de chauffeur omdat ik dan een rondje Den haag doe en hoeveel mensen wel niet even de moeite doen om te wachten... Dat vind ik asociaal, als de chauffeur met mij bezig is dat er dan 5 mensen achter mijn rug om lopen. De mens heeft tegenwoordig geen tijd meer blijkt het wel.
Oliiviia schreef:purny schreef:Hetzelfde is met de ov chipkaart bij mij in de bussen. Ik koop vrij vaak een los kaartje bij de chauffeur omdat ik dan een rondje Den haag doe en hoeveel mensen wel niet even de moeite doen om te wachten... Dat vind ik asociaal, als de chauffeur met mij bezig is dat er dan 5 mensen achter mijn rug om lopen. De mens heeft tegenwoordig geen tijd meer blijkt het wel.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zo'n persoon ben.
Ik heb zelf een abonnement en ik vind het erg lastig als mensen hun kaart willen kopen op de bus en zo de ingang blokkeren
Marjoow schreef:Ja wat kun je hiermee. Ik vind inderdaad dat je als immigrant de taal moet kennen van het land waarin je woont en dan eigenlijk voordat je er definitief woont.
Daarbuiten gelaten vind ik het van jou niet netjes hoe je hebt gereageerd, zeker niet als er een rij achter je staat! Vraag even assistentie van een collega of bedrijfsleider.
Maar dat mensen steeds asocialer worden merk ik ook wel. Ik werk in een supermarkt en mensen weten het woord Hallo/Goedemorgen oid niet eens meer en wachten ook niet tot ze je aandacht hebben. Nee, je staat te vullen met je hoofd in een koeling waardoor je amper iets om je heen hoort en dus ineens een boze klant naast je hebt... "HALLO WAAR STAAT DE RIJST!!!!!"
*zucht*
Of de klant die gewoon naar je toe komt en zegt: "Amstel". Dus ik terug: "Jaa, das bier dat komt uit een rode krat, wat is uw vraag?".
Ik probeer er nog een grapje van te maken maar sommige mensen die slaan werkelijkwaar alles.
Zo hadden wij eens een man in de winkel die onwel was geworden. Wat er precies gebeurde weet ik niet maar die lag iig op de grond voor het meel. Was dus een mevrouw die stapte over deze meneer heen om haar product te pakken?!?!!?!
Nouja toen de boel maar afgezet, komt er een andere klant: "Maar mijn meel dan?".
Echt hoor... Sommige mensen....
SAKKIA schreef:Marjoow schreef:Ja wat kun je hiermee. Ik vind inderdaad dat je als immigrant de taal moet kennen van het land waarin je woont en dan eigenlijk voordat je er definitief woont.
Daarbuiten gelaten vind ik het van jou niet netjes hoe je hebt gereageerd, zeker niet als er een rij achter je staat! Vraag even assistentie van een collega of bedrijfsleider.
Maar dat mensen steeds asocialer worden merk ik ook wel. Ik werk in een supermarkt en mensen weten het woord Hallo/Goedemorgen oid niet eens meer en wachten ook niet tot ze je aandacht hebben. Nee, je staat te vullen met je hoofd in een koeling waardoor je amper iets om je heen hoort en dus ineens een boze klant naast je hebt... "HALLO WAAR STAAT DE RIJST!!!!!"
*zucht*
Of de klant die gewoon naar je toe komt en zegt: "Amstel". Dus ik terug: "Jaa, das bier dat komt uit een rode krat, wat is uw vraag?".
Ik probeer er nog een grapje van te maken maar sommige mensen die slaan werkelijkwaar alles.
Zo hadden wij eens een man in de winkel die onwel was geworden. Wat er precies gebeurde weet ik niet maar die lag iig op de grond voor het meel. Was dus een mevrouw die stapte over deze meneer heen om haar product te pakken?!?!!?!
Nouja toen de boel maar afgezet, komt er een andere klant: "Maar mijn meel dan?".
Echt hoor... Sommige mensen....
Maar ik werkte 15 jaar geleden in de supermarkt en toen ging dit net zo hoor...... Dat is echt niet iets van nu.
Marjoow schreef:Haha, ik vrees dat ik dit vroeger ook gewoon deedOliiviia schreef:Ik ook... Zeker in de bus naar school. Als je dan op iedereen moet gaan wachten die een kaartje koopt dan duurt het een eeuwigheid voordat je kan vertrekkenpurny schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zo'n persoon ben.Hetzelfde is met de ov chipkaart bij mij in de bussen. Ik koop vrij vaak een los kaartje bij de chauffeur omdat ik dan een rondje Den haag doe en hoeveel mensen wel niet even de moeite doen om te wachten... Dat vind ik asociaal, als de chauffeur met mij bezig is dat er dan 5 mensen achter mijn rug om lopen. De mens heeft tegenwoordig geen tijd meer blijkt het wel.
Ik heb zelf een abonnement en ik vind het erg lastig als mensen hun kaart willen kopen op de bus en zo de ingang blokkeren