Marjoow schreef:Ja wat kun je hiermee. Ik vind inderdaad dat je als immigrant de taal moet kennen van het land waarin je woont en dan eigenlijk voordat je er definitief woont.
Daarbuiten gelaten vind ik het van jou niet netjes hoe je hebt gereageerd, zeker niet als er een rij achter je staat! Vraag even assistentie van een collega of bedrijfsleider.
Maar dat mensen steeds asocialer worden merk ik ook wel. Ik werk in een supermarkt en mensen weten het woord Hallo/Goedemorgen oid niet eens meer en wachten ook niet tot ze je aandacht hebben. Nee, je staat te vullen met je hoofd in een koeling waardoor je amper iets om je heen hoort en dus ineens een boze klant naast je hebt... "HALLO WAAR STAAT DE RIJST!!!!!"
*zucht*
Of de klant die gewoon naar je toe komt en zegt: "Amstel". Dus ik terug: "Jaa, das bier dat komt uit een rode krat, wat is uw vraag?".
Ik probeer er nog een grapje van te maken maar sommige mensen die slaan werkelijkwaar alles.
Zo hadden wij eens een man in de winkel die onwel was geworden. Wat er precies gebeurde weet ik niet maar die lag iig op de grond voor het meel. Was dus een mevrouw die stapte over deze meneer heen om haar product te pakken?!?!!?!
Nouja toen de boel maar afgezet, komt er een andere klant: "Maar mijn meel dan?".
Echt hoor... Sommige mensen....
Maar ik werkte 15 jaar geleden in de supermarkt en toen ging dit net zo hoor...... Dat is echt niet iets van nu.