Nederlanders kunnen wat leren van andere landen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Nederlanders kunnen wat leren van andere landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:05

Daarentegen rijden nederlanders weer een stuk beter dan zwitsers. Die kunnen echt niet fatsoenlijk snelweg rijden :+
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk want toevallig reed er vandaag nog een nederlander 60 op de linkerbaan van een 3 baans tunnel waar 80 gereden wordt.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:34

Nouja, om eerlijk te zijn....Curaçaoënaars kunnen er ook wat van hoor. We hebben hier dan wel geen snelwegen, maar ze halen soms levensgevaarlijke acties uit... 'S avonds met drank op achter het stuur is dan ook meer normaal dan niet... En inhalen doe je gewoon, je tegenligger gaat wel opzij 8)7
Nee, goed rijden kunnen ze zeker niet. Maar ze zijn wel vriendelijk :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:20

Fransen zijn ook regelmatig bezopen na de lunch. Fietste op dat tijdstip liever niet door dat land. Mijn man is op de fiets aangereden en de fransman wilde er ook vooral geen politie bij....rara waarom.
Op binnenwegen rijden die ook echt alsof ze levensmoe zijn, op de snelweg juist weer niet :?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:23

geerte schreef:
ach maar toen ik in Spanje woonde vond ik de Nederlandse toeristen ook erg irritant, overal schreeuwen en in gewone winkels proberen af te dingen.

Ja ach... In Nederland wonen vind ik toeristen in het algemeen ook irritant... En in Turkije de Russen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Overal is wel wat

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:32

Furrow schreef:
verootjoo schreef:

volgens mij is het dus typisch nederlands om je daaraan te ergeren :')

Maar ik erger me ook kapot... op een trap hoor je te lopen, niet stilstaan :7

Haha, daarom moet je aan de rechterkant staan zodat de niet luie mensen doorkunnen aan de linkerkant. Maar dat snappen veel mensen niet :+

Wat nou lui? :? Kunt het ook zien als mensen met geduld. Ik heb nog nooit erbij stil gestaan dat ik iemand in de weg kan staan op een ROLtrap. Hoelang duurt het nou werkelijk van punt A naar B? Zijn Nederlanders echt zo gehaast? :n Sorry hoor, ik zou je ook écht niet langs laten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:36

Dat is pas asociaal!!!!
Meestal is dat namelijk op stations en metro's dat mensen haast hebben. Ik ben echt heel wat roltrappen opgerend om een aansluiting te halen (vooral bij vertraagde treinen).

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:38

Ik was in Turkije en had voornamelijk last van Duitsers. Van Russen en het gros van de Nederlanders heb ik (m.u.v. één Russisch gezin) geen last gehad, maar wat zijn Duitsers onbeschoft en egoïstisch, gadverdamme!

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:53

KimD schreef:
Wat nou lui? :? Kunt het ook zien als mensen met geduld. Ik heb nog nooit erbij stil gestaan dat ik iemand in de weg kan staan op een ROLtrap. Hoelang duurt het nou werkelijk van punt A naar B? Zijn Nederlanders echt zo gehaast? :n Sorry hoor, ik zou je ook écht niet langs laten.

Serieus,

Het is letterlijk gewoon een stuk beleefdheid. Die minuut is meestal het verschil of ik mijn trein naar utrecht haal smorgens. of dat ik de goede tram heb naar mijn werk. Ik vind dat nederlanders in dat opzicht veel kunnen leren van Engeland. Waar iedereen standaard rechts staat en links iedereen loopt. zo kan iedereen kiezen.

Ooh en de oplossing een trein eerder nemen red ik niet met busvervoer hier in delft. Ja ik begin om 06.45 in een andere stad.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:55

Oh.. nou ik heb een aantal jaar nog huisjes schoongemaakt op een park.. Ik kan je vertellen.. Russen zijn niet schoon... Die presteren het zelf om de poep naast de pot en aan de muren te smeren... :r

maar héé elk volk heeft wel wat hoor. Je pikt de gemiddelde Nederlander er in het buitenland er zo uit. En de Duitsers pik je er zo uit op het strand :D Soms moet je er ook de schoonheid van in kunnen zien.. De Nederlander met zijn bierbuik in een driekwartsbroek met ontbloot bovenlijf in teenslippers en een biertje in de hand :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 00:18

Sammie schreef:
Oh.. nou ik heb een aantal jaar nog huisjes schoongemaakt op een park.. Ik kan je vertellen.. Russen zijn niet schoon... Die presteren het zelf om de poep naast de pot en aan de muren te smeren... :r

maar héé elk volk heeft wel wat hoor. Je pikt de gemiddelde Nederlander er in het buitenland er zo uit. En de Duitsers pik je er zo uit op het strand :D Soms moet je er ook de schoonheid van in kunnen zien.. De Nederlander met zijn bierbuik in een driekwartsbroek met ontbloot bovenlijf in teenslippers en een biertje in de hand :D

Alsof Nederlanders dit niet kunnen presteren? Dan mag jij bij ons op school wel eens in de toiletten komen kijken, of eens langs een benzinestation rijden. Genoeg Nederlanders die het voor elkaar krijgen. Óók op vakantie hoor, ik moest toevallig wachten voordat ik naar het toilet kon en voor mij zat er een Nederlands meisje op, toen ik vervolgens het toilet in ging, lag er meer poep op de grond dan er in de toiletpot gelegen kan hebben.

Ik denk dat je niet kunt zeggen dat een nationaliteit 'vies/smerig' is, maar dat dat meer van het individu afhangt.

Ik werd in Turkije vaak vreemd aangekeken als ik zei dat ik uit Nederland kwam, ik werd 9 van de 10 keer als Rus gezien. Met mijn vader erbij vaak als Duitse. Loop ik toch liever alleen. :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 00:23

Heb ik ergens gezegd dat Nederlanders dat niet kunnen ? :+ Zoals ik al tig keer zei.. Iedere nationaliteit heeft wel wat. Ik heb het over mijn ervaringen op dat park in dat werk en dan kan ik voor 100% zekerheid wel degelijk zeggen dat dit nationaliteit gebonden is.. En echt niet individueel.. Russen op vakantie = vies. Diverse gesprekken gehad in Turkije (Bodrum) met de mensen daar en wie zijn er het viest en minst gezellig.. Wat hoor je steevast.. Russen..

Duitsers kunnen er ook wat van, maar dat is meer rotzooi maken. Bij Nederlanders springen de jongeren eruit, niet qua viezigheid, maar wel qua rommel. Eén keer mee gemaakt dat werkelijk elk hoekje en gaatje, glaasje en potje gebruikt was als asbak, verder zat elders een keer het hele huis onder de jam en pindakaas. Overigens kwamen uit dat huisje circa 6 jongeren zetten en die hadden ongeveer 10 a 12 kratten bier bij zit. Geen idee hoe lang ze daar zaten. En een andere keer besloten de jongeren om alles wat van hout was maar op te stoken in de open haard :Y)

maar goed..ook tig keer meegemaakt dat alles gewoon netjes was :) (niet bij de Russen trouwens := )

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 00:31

Ik heb anders nog nooit NL-vrije toers kunnen boeken op vakantie, Russen-vrij wel... Serieus aangeboden door touroperators. Dat was in Egypte. En echt, NLers kunnen erg zijn, die Russen sloegen werkelijk alles. Met een fles wodka in de hand klaar maken om te duiken na het ontbijt....en die fles bleef de hele dag in de buurt.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 00:33

Dat blijf je houden met eigen ervaringen, ik heb van de Russen in Turkije totáál geen last gehad op één gezin na, maar de vader van dit gezin had duidelijk een erg kort lontje en ging tegen alles en iedereen tekeer, maar dit vond ik niet iets 'typisch Russisch'. Juist twee hele toffe Russische gezinnen meegemaakt en vorig jaar ook een geweldige Rus leren kennen.

Op vakantie gedraagt iedereen zich anders, ik heb me ook momenten geschaamd voor mijn 'soortgenoten', die leefden in mijn ogen nog steeds in tijden van slavernij. Als ik een nationaliteit moest noemen van wie ik last had dan waren dit Duitsers, een grote mond en veel ruzie zoeken/maken in het zwembad, maar ik heb ook hele leuke en gezellige Duitsers meegemaakt op vakantie.

Volgens mij zijn het voornamelijk kinderen die de openbare toiletten tot een grote bende maken, hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet, maar er werd regelmatig naast het toilet gepoept, dingen aan de muur gesmeerd of dat zij vergaten de 'resten' uit de toiletpot te spoelen.

Mijn vader heeft het niet op Russen, don't ask me why, en gaat ook met die instelling op vakantie en kan zich dan aan elk woord ergeren, ik denk dat dat ook vaak gebeurt.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 00:49

Ben ik nou de enige die toeristen in NL gewoon echt leuk vindt? :+ Ik zie ze regelmatig hier in de stad. Als ze me aanspreken om iets te vragen doe ik mijn best om ze verder te helpen. Op terrasjes maak ik graag een praatje met ze en als ik iemand verdwaast naar een plattegrond zie staren dan vraag ik uit mijzelf ik of ik helpen kan.

Ik vind het leuk dat mensen 'mijn' stad willen leren kennen en wil graag dat ze het naar hun zin hebben. Ik vind het op vakantie zelf ook leuk om zo behandeld te worden.

Hoe irritant ik mensen soms ook kan vinden, ik kom toch tot de conclusie dat ik over het algemeen van ze hou. Net zo als ik over het algemeen echt van NL hou. Ik heb genoeg van de wereld gezien om wat te kunnen vergelijken en meestal ben ik blij dat ik in NL woon en al helemaal ongelofelijk blij dat ik in mijn mooie stadsie woon. :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 00:52

Je bent echt niet de enige hoor Ir111. :) Ik vraag me altijd af waarom mensen nou juist naar mijn dorp komen, omdat het voor mij zo normaal en vanzelfsprekend is. Door de toeristen hier besef ik weer dat ik eigenlijk in een prachtig natuurgebied woon en daar best blij mee mag zijn.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:29

Ik moet toegeven hier in het deel van Oostenrijk waar ik woon zijn de Nederlanders echt niet zo erg hoor en zijn ook erg geliefd bij de Oostenrijkers.

Russen zijn echt heel irri. Luid, ongeduldig en ontzettend onbeschoft in horeca gelegenheden.

Italianen zijn wel leuk, maar ze spreken vrijwel geen talen dus het communiceert heel lastig. En op de weg zijn ze of retetraag of rijden echt als idoten. En Italianen laten in restaurants heel vaak hun tafel achter alsof ereen bom geexplodeerd is.

Duitsers zijn hier niet zo geliefd, maar niemand kan me echt uitleggen waarom. Ze zijn vaak luidruchtig, maar ik heb er verder niet echt last van, behalve dat ze hier in de bergen ineens ontzettend truttig gaan autorijden.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:38

Italianen en autorijden, dat is inderdaad geen al te beste combinatie. :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:07

Mijn vader is Italiaans, ik weet er alles van _O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:34

Nog nooit in Egypte geweest :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:35

In Egypte kunnen ze er inderdaad ook wat van, in Turkije trouwens ook. Levensgevaarlijk vond ik het op sommige momenten.

Turken vind ik trouwens erg gastvrij en vriendelijk in Turkije, bereid om Engels én Duits te spreken en je overal mee te helpen. De enige onaardige Turk die ik tegengekomen ben zat bij de douane op het vliegveld.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:38

:')
Probeer Jakarta in een tuktuk en daarna heb je het gevoel dat je alles kunt overleven >.<

(wij hadden er één waarvan de bestuurder het doodnormaal vond ipv de rem zelf met een los remkabeltje in de hand te remmen... tot het remkabeltje brak... voor de tweede keer), voelt erg veilig als je met 10 breed op een 4 baans weg zit en je bestuurder net de bocht instuurde

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:49

Oh, dat is inderdaad niet heel fijn. :')

Wij hadden een buschauffeur die bezig was met naar vrouwen te kijken die langs de weg liepen en hierdoor bijna op een stilstaande auto klapte. Altijd fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:51

janouk schreef:
Ik ben altijd weer blij als ik in Nederland ben.
Ik houd van Nederland, ik houd van de seizoenen, ik houd van de openheid/directheid van de Nederlanders, ik houd van onze monarchie en onze democratie. Nergens is de vrijheid van meningsuiting zo groot als in Nederland en de Scandinavische landen.

Ik ben nergens zo graag op deze wereld als terug in Nederland. *\o/*

Ik had het niet meer met je eens kunnen zijn, ik houd ook van Nederland. :+:

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 18:16

Rebeccaa schreef:
janouk schreef:
Ik ben altijd weer blij als ik in Nederland ben.
Ik houd van Nederland, ik houd van de seizoenen, ik houd van de openheid/directheid van de Nederlanders, ik houd van onze monarchie en onze democratie. Nergens is de vrijheid van meningsuiting zo groot als in Nederland en de Scandinavische landen.

Ik ben nergens zo graag op deze wereld als terug in Nederland. *\o/*

Ik had het niet meer met je eens kunnen zijn, ik houd ook van Nederland. :+:

Ja, mee eens! :j

Citaat:
Russen zijn echt heel irri. Luid, ongeduldig en ontzettend onbeschoft in horeca gelegenheden.

@ Crazycat: dat is onze ervaring ook...
Wij waren in Spanje in een ontzettend leuk strandtentje, waar we 's ochtends een kop koffie gingen halen, soms met ontbijt.
Heerlijke koffie en zo'n mooi plekje!
Lief personeel, al wat oudere mensen, 2e dag herkenden ze ons al, praatje maken, zichtbaar gemeend blij als we de volgende ochtend er weer kwamen.

En toen kwamen we ook eens binnen rond 4 uur 's middags...
Het lieflijke strandtentje was veranderd in een herrietent 1e klas.
Niet qua muziek, maar door schreeuwende Russen, tafel vol drank en maar bevelen wat er moest gebeuren/komen...
Wapperend met geld, zelfs op de grond smijtend!
Personeel liep toen op de tenen.
Qua ergernis en opgekropte woede en verontschuldigend naar andere gasten toe...
Zó sneu! :oo
's Ochtends weer een bakkie gehaald, maar ook de Spanjaarden moeten de Russen echt niet, hoor!
Mja, geld blijft geld...
Maar nooit meer naar Spanje geweest...

Wat ons verbaasde op Corfu: water is hardstikke goedkoop, zo'n halve liter fles.
Hier in NL betaal je veel geld, maar daar is het echt spotgoedkoop: 50 cent tot 'wel' 1 euro voor een fles water in het restaurant!
Brood ook zoiets: 50 cent en je krijgt een berg brood met vaak (kruiden)boter erbij.
Spotgoedkoop!
Gevraagd waarom dat is: water mag nooit duurder zijn dan drank, omdat water een levensbehoefte is.
Brood ook.
Maar waarom dat ook in restaurants wordt doorgevoerd? Winkels konden we begrijpen, maar dat wordt 'gewoon' gedaan daar.
Ze noemen het een 'wet' , of het een echte wet is, weten we niet.
Moet je in NL eens 2 water en wat brood bestellen... :oo

Ook zoiets: Griekse avond.
Wordt je van je stoel afgesleurd om te gaan dansen...
Kapot schamend dat je de pasjes niet kent, maar zó leuk om te doen!
Leek eerder op een lompe klompendans dan op sierlijk de sirtaki dansen, maar de muziek helpt.
Commentaar na mijn verontschuldigingen, met dikke knuffel van de Grieken: Doesn't matter how you dance! When it's from the heart, it's okay! :*
:D

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 18:26

Van de keren dat ik in het buitenland ben geweest vind ik dat mensen in het buitenland vriendelijker zijn dan in Nederland. Ze maken sneller een praatje met je.
Ik woon zelf in Friesland en hier zijn de mensen nog wat onvriendelijker dan in de rest van NL vind ik. Want ik zit op een website, waar ik veel berichtjes krijg van alleen maar mensen buiten Friesland voornamelijk uit het midden en zuiden van Nederland. Moet wel zeggen dat het bijna alleen maar mannen zijn, soms erg irritant :+ Opdringerige types.

Moet er trouwens wel bijzeggen dat juist veel oudere mensen hier wel vriendelijk zijn in mijn omgeving, vooral vanaf 30/40 jaar ongeveer. Veel wensen je altijd goede dag. De jeugd vind ik dan weer veel stugger of kijken je aan alsof je van een andere planeet komt hier in Friesland. Soms krijg je zelfs een grote mond, zijn echt rare types bij hier :') Vorig jaar noemde iemand mijn moeder nog een prutsmuts, dat vind ik echt niet kunnen. Ben benieuwd hoe dat in andere landen gaat, zo voed je je kinderen toch niet op. :n
Laatst bijgewerkt door Gucci_ op 16-08-14 18:36, in het totaal 2 keer bewerkt