Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thesserd schreef:Ik heb de laatste 2 paginas niet helemaal gelezen... Maar als we nou heel eerlijk zijn: Hamas is een extreem islamitische beweging. Toch? 1. Alle (extreem) islamitische bewegingen vegen liever Israel en al z'n joden van de kaart. Dit is altijd al zo geweest. Israel heeft zich vroeger eerder moeten verdedigen tegen meerdere omliggende landen.
2. Extreem islamitische bewegingen brengen nooit veel goeds voor. Jullie snappen volgens mij allemaal wel wat ik bedoel
3. Als de Hamas nou gewoon zou vertrekken en er alleen de 'gewone' Palestijnen over blijven (die klaarblijkelijk de slachtoffers zijn van deze oorlog) Is dan het probleem niet al opgelost? (Simpel gezegd) Is het puur de Hamas en het Israëlische leger die blijven vechten?
Misschien denk ik wel te kort door de bocht maar dit schoot mij zo te binnen
ceasario schreef:Thesserd schreef:Misschien denk ik wel te kort door de bocht maar dit schoot mij zo te binnen
Waarschijnlijk kun je je zelf niet verplaatsen in personen die denken dat hun onrecht wordt aangedaan.. waar ook ter wereld.
Daar je leeft in een geplaveid landje.
Thesserd schreef:3. Als de Hamas nou gewoon zou vertrekken en er alleen de 'gewone' Palestijnen over blijven (die klaarblijkelijk de slachtoffers zijn van deze oorlog) Is dan het probleem niet al opgelost? (Simpel gezegd) Is het puur de Hamas en het Israëlische leger die blijven vechten?
Shiloh schreef:Je kunt enkel een mening hebben als je geinformeerd bent, je kunt je alleen informeren als je er bronnen op na slaat. Maar het probleem is, dat dit verhaal zo groot is, dat je bijna geen bronnen erop na kan slaan die niet getint zijn vanuit een bepaalde mening.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Ja daar is echt een drama, het ziet ernaar uit dat Israël Hamas koste wat kost uit wil schakelen.Citaat:
Nic schreef:Palestina kreeg het namelijk niet voor elkaar om zijn eigen regering te organiseren en vochten elkaar ook de tent uit met Hamas als 'winnaar' en de andere partij (Fatah) is deels vermoord door Hamas, deels gevlucht.