Cyella schreef:Suuskipje schreef:Volgens het BMI heb ik obesitas... Als ik in de spiegel kijk zie ik tegenwoordig gewoon een mooie vollere meid. Ik heb het dieeten opgegeven, ik wordt er nou niet bepaald gezellig van.
Afvallen is ECHT niet zo makkelijk als jij hierboven aangeeft Cyella. Dat is niet iets wat je zomaar even doet, je hebt daar superveel motivatie en doorzettingsvermogen voor nodig en sorry maar dat heb ik gewoon niet.
Om terug te komen op het onderwerp van de discussie, dik zijn promoten vind ik ook echt een no go. Promoten dat je je lekker kan voelen in elk lijf, ja dat vind ik wel een goede statement. Jarenlang was ik onwijs onzeker over mijn lichaam, verschillende crash dieeten geprobeerd waardoor ik alleen maar ging jojo-en.. Door onder andere dit soort commercials van Dove heb ik me gerealiseerd dat ik niet voor anderen en het straatbeeld moet willen afvallen maar voor mezelf. En ik vind mezelf mooi, met vetrollen en putten in mijn dijen (en mijn vriend vind me de mooiste meid ooit) erbij.
Ik snap dat afvallen niet makkelijk is, en ik heb nergens ook uitgelegd dat dat makkelijk is, of hoe je moet afvallen. Ik heb alleen gezegd dat ik zelf niet veel eet (bewust) om andere redenen dan op gewicht blijven of afvallen. Als ik alles zou eten wat ik zou willen zou ik ook bijkomen.
Toen ik nog bij een dietiste liep, sportte, niet snaaide, me volledig aan het door haar opgelegde dieet hield, gewoon netjes deed wat me opgedragen werd, guess what. Ik had (en heb) nog steeds overgewicht. De dietiste snapte niet wat er aan de hand was. Met de ingaande en uitgaande calorien had ik minimaal 10 kg minder moeten (kunnen) zijn. Zij heeft het opgegeven. Ik inmiddels ook (tenminste binnen bepaalde uitersten).
Ik snap niet dat zoveel zaken aan maten of aan BMI worden afgemeten. Een smal gebouwde dame met een flink percentage vet kan nog een lage BMI hebben en wellicht ook nog een (relatief) kleine kledingmaat. Maar er kunnen toch flink wat vetrollen op zitten. Omgekeerd, een breed gebouwde dame die weinig vet heeft, kan best bovenin de BMI zitten en een (relatief) grote kledingmaat hebben.
Waarom je zo druk maken over wat er op de reclame gebeurd. Wat is er mis met respect? Of een ander in zijn waarde laten. En tuurlijk we hebben allemaal een mening en die mening wordt verankerd door hoe je er zelf uitziet. Die magere dame op de pagina hiervoor vind ik zelf niete mooi, want te mager. Maar die dam met flink wat vet op d1 van de blz hiervoor vind ik ook niet mooi. Maar er is een heeeeeel groot grijs gebeid van mensen die ik wel mooi vind. Mensen die minder vet hebben, maar ook dames die wat gevulder zijn.