Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:10

Cyella schreef:
Suuskipje schreef:
Volgens het BMI heb ik obesitas... Als ik in de spiegel kijk zie ik tegenwoordig gewoon een mooie vollere meid. Ik heb het dieeten opgegeven, ik wordt er nou niet bepaald gezellig van.
Afvallen is ECHT niet zo makkelijk als jij hierboven aangeeft Cyella. Dat is niet iets wat je zomaar even doet, je hebt daar superveel motivatie en doorzettingsvermogen voor nodig en sorry maar dat heb ik gewoon niet.

Om terug te komen op het onderwerp van de discussie, dik zijn promoten vind ik ook echt een no go. Promoten dat je je lekker kan voelen in elk lijf, ja dat vind ik wel een goede statement. Jarenlang was ik onwijs onzeker over mijn lichaam, verschillende crash dieeten geprobeerd waardoor ik alleen maar ging jojo-en.. Door onder andere dit soort commercials van Dove heb ik me gerealiseerd dat ik niet voor anderen en het straatbeeld moet willen afvallen maar voor mezelf. En ik vind mezelf mooi, met vetrollen en putten in mijn dijen (en mijn vriend vind me de mooiste meid ooit <3 ) erbij.

Ik snap dat afvallen niet makkelijk is, en ik heb nergens ook uitgelegd dat dat makkelijk is, of hoe je moet afvallen. Ik heb alleen gezegd dat ik zelf niet veel eet (bewust) om andere redenen dan op gewicht blijven of afvallen. Als ik alles zou eten wat ik zou willen zou ik ook bijkomen.

Toen ik nog bij een dietiste liep, sportte, niet snaaide, me volledig aan het door haar opgelegde dieet hield, gewoon netjes deed wat me opgedragen werd, guess what. Ik had (en heb) nog steeds overgewicht. De dietiste snapte niet wat er aan de hand was. Met de ingaande en uitgaande calorien had ik minimaal 10 kg minder moeten (kunnen) zijn. Zij heeft het opgegeven. Ik inmiddels ook (tenminste binnen bepaalde uitersten).

Ik snap niet dat zoveel zaken aan maten of aan BMI worden afgemeten. Een smal gebouwde dame met een flink percentage vet kan nog een lage BMI hebben en wellicht ook nog een (relatief) kleine kledingmaat. Maar er kunnen toch flink wat vetrollen op zitten. Omgekeerd, een breed gebouwde dame die weinig vet heeft, kan best bovenin de BMI zitten en een (relatief) grote kledingmaat hebben.

Waarom je zo druk maken over wat er op de reclame gebeurd. Wat is er mis met respect? Of een ander in zijn waarde laten. En tuurlijk we hebben allemaal een mening en die mening wordt verankerd door hoe je er zelf uitziet. Die magere dame op de pagina hiervoor vind ik zelf niete mooi, want te mager. Maar die dam met flink wat vet op d1 van de blz hiervoor vind ik ook niet mooi. Maar er is een heeeeeel groot grijs gebeid van mensen die ik wel mooi vind. Mensen die minder vet hebben, maar ook dames die wat gevulder zijn.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:11

Deijs schreef:
Lekker boeiend, dik of dun.

Ik vind dit zo'n gezeik he. Ik ben zelf ontzettend dun en dan zie ik plaatjes voorbij komen van dat alleen honden van botten houden en echte mannen niet.
Of iets in die trant. Iedereen probeert zich maar beter te voelen door het ander af te kraken..

dit! _/-\o_

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:11

Om even de knuppel in het hoenderhok te gooien, ja, ik vind de vrouwen op de foto te dik. Dat betekent niet dat ik ze onaantrekkelijk vind, maar IK zou er zo niet uit willen zien. Maar als iemand anders dat wel mooi vindt bij zichzelf, prima. Als een vrouw stevig is en daar helemaal blij mee is, wie ben ik dan om daar commentaar op te leveren? Iedereen moet lekker voor zichzelf bepalen hoe hij/zij eruit ziet. Ik heb een beeld van wat ik mooi vind bij mezelf en wat een ander daarvan vindt zal me een rotzorg wezen.

Ik denk dat het probleem hem eerder zit in het zich te veel met elkaar bemoeien. Iedereen heeft maar een mening over hoe een ander eruit ziet en zou moeten zien. En mensen die onzeker zijn over hun looks vinden het nodig om anderen af te kraken om zichzelf beter te voelen. Dunne mensen noemen dikke mensen zeekoeien en dikke mensen noemen dunne mensen gratenpakhuizen. Beetje kinderachtig nietwaar? Als iedereen zich eens wat minder met het uiterlijk van een ander zou bemoeien zou dat een hoop ellende en gedoe schelen. Er zijn belangrijkere dingen in de wereld hoor.

De groep met echt ongezond overgewicht laat ik nu buiten beschouwing want daar gaat het hier niet over. Het gaat hier puur om esthetiek en dan geldt: zoveel mensen, zoveel meningen!
Laatst bijgewerkt door Saar4 op 14-07-14 12:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:13

Doordat ik nooit mee heb gedaan met de mode heb ik de 'je moet mager zijn om mooi te zijn' rage in mijn pubertijd gelukkig niet mee gemaakt.
Ik ben opgevoed met het ideaalbeeld dat als je gezond bent, gezond eet en genoeg beweegt, je er goed uit ziet. Aangezien elk lijf verschillend is, kan er niet worden gezegd hoe dat er precies uit moet zien.

Ik vond het vroeger onzin om niet te eten als ik op date ging met een jongen, want waarom zou ik mij moeten schamen als ik gewoon met hem mee at? Ik deed de kleding aan waar ik zin in had en ik had lol wanneer ik dat wilde.
Modellen in modebladen en populaire popsterren, het kon mij echt aan mijn reet roesten hoe die er uit zagen, want dat vond ik toch maar een stel mutsen. Ik keek liever naar de mensen om mij heen op straat en kreeg daardoor een veel realistischer beeld van hoe de wereld er uit zag.

Iedereen geeft de mode wereld de schuld van het schoonheidsideaal, maar zeg nou eerlijk, hoe veel van die meisjes zie jij nou over straat lopen? En was het knapste meisje uit de klas nou ook echt zo dun?
De meisjes waar jij jaloers op bent, hebben die ook maatje xxs, of hebben die een gewone maat en stralen ze gewoon veel zelfvertrouwen uit? Zijn ze knap omdat ze een leuk koppie hebben, passende kleding, verzorgt haar en een lief karakter? Volgens mij telt dit in de echte wereld meer mee dan welke kleding maat je hebt.

Ik vind de plaatjes zoals ze in de OP staan best wel erg. Het een is niet beter als het ander.
Ik zelf heb maatje 34 van onder en 36 van boven. Ik heb heupen en borsten en als ik mij uitrek dan kun je mijn ribben tellen. Ik hoef niet veel te doen om zo te blijven, omdat dit mijn lichaamsbouw is. (oké als ik nu ontzettend veel ga eten en weinig bewegen, dan kom ik net als iedereen gewoon aan, lijkt me logisch)

Moet ik mij nu klote gaan voelen omdat ik niet voldoe aan het ideaal beeld van de mode-huizen, maatje xxs of moet ik mij klote gaan voelen omdat ik geen xl heb?
Liever geen van beide, aangezien ik gewoon tevreden ben, dit uitstraal en daardoor mooi word gevonden door de mensen om mij heen.

Lins_Vetra

Ik denk dat het soort plaatjes in de OP worden gemaakt om mensen die zich niet aan het plaatje van huidige (te dunne) modellen conformeren, willen laten zien dat ze zich niet onzeker hoeven te voelen over hun lichaam.

Dove of andere bedrijven gebruiken dit gewoon om centjes mee te verdienen (doelgroep 'vrouwen met rondingen' is groot) . Ik geloof echt niet dat zij zo ontzettend pro-rondingen zijn. Maar wellicht zie ik dit verkeerd.

Ik vind het dan ook een rare zin, maar ben het er wel mee eens dat je je goed moet voelen in je lichaam.
Een gezond gewicht of figuur betekent niet per definitie maat 34 en geen vetjes rond de heupen.

Om het persoonlijk te maken: hoeveel ik ook sport, hoe weinig ik ook eet; een kont houd ik toch wel. En die brede heupen en bovenbenen ook wel.

Echte vrouwen hebben rondingen.. Nee. Echte vrouwen hebben iets niet wat mannen wel hebben :D

hyppolyte

En ik omdat ik het op beide nog wel zou kunnen (de kop blijft hetzelfde tenslotte) :')

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 12:14

Rocamor schreef:
Waarom je zo druk maken over wat er op de reclame gebeurd. Wat is er mis met respect? Of een ander in zijn waarde laten. En tuurlijk we hebben allemaal een mening en die mening wordt verankerd door hoe je er zelf uitziet. Die magere dame op de pagina hiervoor vind ik zelf niete mooi, want te mager. Maar die dam met flink wat vet op d1 van de blz hiervoor vind ik ook niet mooi. Maar er is een heeeeeel groot grijs gebeid van mensen die ik wel mooi vind. Mensen die minder vet hebben, maar ook dames die wat gevulder zijn.

Druk maken is een groot woord, dat doe ik niet zo snel :) Maar in die reclames en die plaatjes mist juist het respect en dat wilde ik laten merken dat ik dat geen fijne ontwikkeling vind. Dat er nu alleen gesproken wordt over Dove kan ik ook niks aan doen. Mensen vergeten de OP en lezen alleen nog 1 zin die heb heb geschreven over maat 42-44 :') Daar kan ik ook niks aan doen, ook dat bedoelde ik niet zo. Ik doelde puur op de dames van Dove dat die naar mijn mening te vol zijn. En dat maakt niks uit, want vind het als nog hele knappe mooie vrouwen, alleen die teksten erboven ( zoek de hele campagne maar op ook in het engels) vind ik dus niet kunnen en daarmee halen ze andere mensen onderuit en dat vind ik niet leuk. That's it.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:14

Nessah schreef:
xSogno schreef:
Als je alles wil promoten wat gezond en goed voor je is mag de Mac ook geen reclame meer maken, geen alcohol, geen snoep en ga zo maar door. Er zijn nu eenmaal ook mensen met overgewicht (net als mensen die te mager zijn maar waar aankomen heel moeilijk is). Ook die kunnen toch gewoon op tv komen, ook die mogen zichzelf toch accepteren zoals ze zijn (want daar gaat het eigenlijk over je bent mooi zoals je bent).

Bij alcohol reclames moet doen ook gemeld worden "geniet maar drink met mate" en dat zou ook een goede tekst zijn voor de MC Donalds ( geniet maar eet met mate).

Waar zeg ik dat dikkere mensen niet op tv mogen komen? En zich niet mogen accepteren? Waar haal je dat vandaan?? Dit zijn woorden absoluut niet. Ik zeg alleen dat ik een ontwikkeling zie, in plaatjes en sommige reclames die ik niet goed vind. Dat iedereen het alleen nog maar over Dove heeft, kan ik ook niks aan doen. Een OP goed lezen is best moeilijk denk ik, vooral mijn laatste zin :D

Kijk en zo maak je dus zelf de sfeer in je eigen topic, vooral me je eigen laatste zin weer.

Zeg ik dat je dat zegt? Nee. Maar je vind het zorgwekkend, en ik verbaas me daar gewoon over, die paar reclames, die paar plaatjes, nou wat een invloed zullen die hebben zeg. Je hebt het zelf over dat alleen sportieve en gezond gepromoot zou mogen worden.
Misschien zelf ook je hand in eigen boezem steken en wat genuanceerder denken. Mensen betichten van overgewichtmet maat 40/42 is niet oke. Die maat zegt niks.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:18

Ik vind dik niet mooi. Het is ''overbodig''. Ben het helaas zelf wel en ik doe hard mijn best het er weer af te krijgen, maar zolang ik me slecht voel (stress werk en stress thuis) helpt het fitnessen niet zoveel. En ja, dat is heel frustrerend, zeker ten opzichte van mensen die vanalles eten, meer eten dan ik, en dun blijven (zoals mijn vriend). Op dat soort types ben ik wel erg jaloers.

Ik denk dat jaloezie tot afgunst leiden kan en daarom zoveel van die 'mannen houden niet van botten' leuzen worden geroepen.

Wel maakt het ideaalbeeld het frustrerender en moeilijker te accepteren als je daar niet aan voldoet. Ook ik heb een eetstoornis, omdat ik er niet tegen kan dat afvallen niet lukt ook al laat ik vanalles staan.
Het is wel goed dat het wordt gezien dat maat 40-42 ook gewoon heel mooi is. Dat is een ideaalbeeld waaraan iedereen naartoe moet kunnen werken (36 is dat niet). Ook al ben ik 60kg, er zal altijd een kont op mij zitten bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 14-07-14 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:19

Annemiek80 schreef:
Cyella schreef:
Nog even om terug te komen op mijn post: 50%(!!!!!) van Nederland heeft overgewicht en zelfs 15% obesitas! Is toch schandalig! Kan er niet met mijn hoofd bij dat zoveel mensen zich gewoon laten gaan omdat het 'lekker smaakt' of omdat ze 'met alles bijkomen'. Ik ben zelf ook niet graatmager, heb een klein buikje met mijn 60 kilo en 1.77. Maar volgens mijn bmi zou ik dus licht ondergewicht hebben, wat aan mijn bouw dus niet af te zien is. BMI zegt in mijn ogen dus 3x niks, maar de bouw van een individu wel.

Vind het onbegrijpelijk dat zo weinig mensen iets aan hun gewicht doen, want 'het kost zoveel moeite'. Ja, het kost straks nog meer moeite als je in het ziekenhuis ligt vanwege je aders die dicht slippen en de bijkomende gevolgen daarvan.

Ik eet nooit meer dan 1 stuk vlees per dag, vaak probeer ik een dag over te slaan. Ik probeer zo veel mogelijk groenten te eten en daarnaast wat aardappelen. Voor de afwisseling maaltijdsalades of bijvoorbeeld een stamppot of pasta. Ik kom echt niks te kort, maar soms zit ik niet helemaal vol na het eten. Dat doe ik niet om af te vallen, maar simpelweg omdat de mens veel te veel voedsel consumeert en ik op mijn eigen manier eraan wil bijdragen om dat te verminderen.

Ik ben het met je eens dat er teveel overgewicht/obesitas in Nederland (en wereldwijd) is, maar om dit nu te bestempelen als 'eigen schuld'/schandalig, dat vind ik behoorlijk hard.

Ja het kan eigen schuld zijn, een periode in je leven waarin je in overvloed hebt geleefd en hier naar hebt geleefd. Echter het is niet zo dat je lichaam zich weer hetzelfde gedraagt op het moment dat je weer naar normaler/minder dan voorheen/gezonder eetpatroon gaat.
Mensen verkijken zich op hoe lang het duurt voordat je lichaam/stofwisseling zich echt aanpast aan een nieuw patroon, daarom is dieten (aankomen of afvallen) ook zo verdomde moeilijk.
Dat het voor jou redelijk makkelijk was wil niet zeggen dat dat voor iedereen het geval is natuurlijk.

Ik ben er van overtuigd (en er zijn ook wel wetenschappelijke bewijzen voor) dat als je als kind/puber een periode hebt gehad waarin je te zwaar (of te licht) bent geweest je lichaam/stofwisseling daarop wordt geprogrammeerd, soort van leerperiode waarin je lichaam leert omgaan met de stoffen die binnenkomen. En je dit voor lange periode meedraagt.
Dat wil niet zeggen dat je niet meer kan afvallen/kan aankomen, alleen dat je lichaam op een andere manier omgaat met hetgeen wat binnenkomt, afvallen en/of aankomen kan dan lastiger zijn dan gemiddeld.

Opmerking die misschien wat offtopic is gezien dit over media gaat, maar in het andere topic wel genoemd werd

Waarom mag je wel tegen iemand zeggen dat deze dun is, maar niet dat iemand te dik is?
Waarom 'mag' je wel tegen iemand zeggen dat diegene 'meer moet eten' maar niet dat iemand 'minder moet eten'?
Waarom 'mag' je wel tegen iemand zeggen anorexialijf/concentratiekampfiguur/geen kont maar een gaatje/terminaal is, maar niet 'bolletje vet op pootjes (kwam uit ander topic)/dikke zeug/fatso wordt door iedereen als schokkend gezien.

Ik ben (te) slank, en ja bovenstaande voorbeelden zijn tegen mij gezegd, met een glimlach en 'grapje hoor' erachter aan, ik zie/zag dat in mijn omgeving niet gebeuren tegenover de wat zwaardere medemens behalve in echte ruzies waarin uitschelden aan beide kanten voorkwam.
Op een verjaardag/rondje visite is het altijd wel een keer raak, dat ik te horen krijg dat ik nu toch echt meer moet gaan eten, dat hoor ik nu nooit de andere kant op, op dezelfde verjaardag.

Ik kan er op zich goed mee omgaan hoor, negeer het, glimlach een keer enz, pijnlijk is het niet (meer).
Maar het doet me wel afvragen waarom mensen zo vrijelijk 'commentaar' geven op (te) slank zijn, maar veel meer op hun hoede zijn in opmerkingen richting de wat te zware mensen, dan worden opmerkingen met veel meer precaution (vertaling even kwijt lol) gebracht, wordt meer 'ingepakt' zegmaar.

Laat ieder gewoon in zijn waarde

edit: de dovereclame bestaat al zeker 10 jaar in deze vorm :P En persoonlijk vind ik deze vrouwen mooie vrouwen, niet te dik oid, sowieso oordeel ik niet snel op dat gebied

Ik denk dat dik zijn zowel genetisch bepaald is, als uit bepaalde eetgewoontes ontstaat. Er zijn gevallen waarbij iemand alles aankomt wat hij naar binnen werkt. Daar kan de betreffende persoon natuurlijk niks aan doen, maar het is wel zijn/haar taak om het niet uit de hand te laten lopen.

Indien je een periode ongezond/veel hebt gegeten is dat geen ramp als je daarna weer een normaal eetpatroon aanneemt waarbij je ook nog geleidelijk wat afvalt. Het hoeft natuurlijk niet je eigen 'schuld' te zijn als je dik wordt/bent geworden, het kan ook aan een stofwisselingsziekte tgv een afwijkende productie van de schildklier bijvoorbeeld. Of een genetisch bepaalde stofwisseling. Maar dat is geen reden om je maar overdreven dik te laten worden imo. Je kan altijd nog een dieet op maat laten maken. Dan zal je nooit volslank worden, maar dat hoeft ook niet. Dan neem je imo wel je verantwoordelijkheid voor je lichaam in plaats van dat je maar zoiets hebt van 'het heeft toch geen zin, ik laat me maar gaan'.

Ik oordeel zelf niet over of het lelijk is of niet. Ik heb er zelf niks op tegen, mij gaat het om de principes die er achter zitten. Ik zal nooit iemand die dik is beoordelen op een negatieve manier omdat het mij in zo'n situatie om de persoon zelf gaat.

Afvallen is moeilijk, ik ben nooit dik geweest dus heb er geen ervaring mee. Zie wel veel dikke mensen om me heen die zich gewoon laten gaan. Zoals mijn moeder: zij schept gerust 3x op omdat het 'lekker smaakt' terwijl ze dan vervolgens 2 maanden lang vrijwel niks op een dag eet. Nou, dat is ook lekker gezond :') Maar goed, zij probeert er dan nog iets aan te doen.

@Rocamor, dat is wat ik bedoel. Jij neemt je verantwoordelijkheid. Dat genetische- en biologische factoren je tegenhouden maakt in zo'n situatie niet uit. Ik heb het over mensen die zich maar dik laten worden en er vervolgens niks aan doen uit gemak. In jouw situatie vind ik dat je heel goed gehandeld hebt, en heel knap dat je het zo lang volgehouden hebt. Denk dat veel mensen -ongeacht het resultaat- een voorbeeld aan je kunnen nemen ;) Het enige waar ik op stamp is om gewoon verantwoordelijk met voedsel én je lichaam om te gaan. En dan heb ik het net zo goed -zoals in mijn vorige post vermeld- over chemicaliën. Ik denk dat er nog té veel calorieën geteld worden, maar te weinig chemicaliën geteld worden.
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 14-07-14 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:20

Ik vind dit soort plaatjes onzin, sorry maar ze promoten evenveel een ongezond lichaamsgewicht als dat die plaatjes met veel te dunne modellen het doen. De vrouwen op die plaatjes vind ik inderdaad gewoon te dik. Net als ik het overgrote deel van de catwalk modellen gewoon te dun vind. Geen van beiden vind ik mooi. Het ideaal zit dan ook tussen beide extremen in en ze lijken dat ideaal gewicht maar niet correct in beeld te krijgen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 12:20

xSogno schreef:
Kijk en zo maak je dus zelf de sfeer in je eigen topic, vooral me je eigen laatste zin weer.

Zeg ik dat je dat zegt? Nee. Maar je vind het zorgwekkend, en ik verbaas me daar gewoon over, die paar reclames, die paar plaatjes, nou wat een invloed zullen die hebben zeg. Je hebt het zelf over dat alleen sportieve en gezond gepromoot zou mogen worden.
Misschien zelf ook je hand in eigen boezem steken en wat genuanceerder denken. Mensen betichten van overgewichtmet maat 40/42 is niet oke. Die maat zegt niks.

Dat van die sfeer, kijk eens hoe vaak ik mij nu al heb moeten verantwoorden ( en nu dus weer) over één zin die ik heb gezegd over die maat 40/42.. Dat ik al lang heb gezegd dat ik dat zo niet bedoelde.. Ik word hier afgeschilderd als iemand die dikke mensen lelijk vind, terwijl dat totaal niet zo is.. Niemand leest blijkbaar mijn OP goed en ja als ik dan al 10 keer gereageerd heb, is de 11e keer misschien mijn herhaling wat minder aardig. En om het nogmaals te verduidelijken, die maat doelde ik alleen op wat Dove zei gebruikt te hebben ( zie 3 pagina's, dit heb ik al echt vaak gezegd) niet over iedereen met die maat. Het ging mij puur om de info van Dove, die campagne. dat mensen met diezelfde maat dat persoonlijk opvatten, dat was mijn intentie niet.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:23

Cyella schreef:
Nog even om terug te komen op mijn post: 50%(!!!!!) van Nederland heeft overgewicht en zelfs 15% obesitas! Is toch schandalig! Kan er niet met mijn hoofd bij dat zoveel mensen zich gewoon laten gaan omdat het 'lekker smaakt' of omdat ze 'met alles bijkomen'. Ik ben zelf ook niet graatmager, heb een klein buikje met mijn 60 kilo en 1.77. Maar volgens mijn bmi zou ik dus licht ondergewicht hebben, wat aan mijn bouw dus niet af te zien is. BMI zegt in mijn ogen dus 3x niks, maar de bouw van een individu wel.

Vind het onbegrijpelijk dat zo weinig mensen iets aan hun gewicht doen, want 'het kost zoveel moeite'. Ja, het kost straks nog meer moeite als je in het ziekenhuis ligt vanwege je aders die dicht slippen en de bijkomende gevolgen daarvan.

Ik eet nooit meer dan 1 stuk vlees per dag, vaak probeer ik een dag over te slaan. Ik probeer zo veel mogelijk groenten te eten en daarnaast wat aardappelen. Voor de afwisseling maaltijdsalades of bijvoorbeeld een stamppot of pasta. Ik kom echt niks te kort, maar soms zit ik niet helemaal vol na het eten. Dat doe ik niet om af te vallen, maar simpelweg omdat de mens veel te veel voedsel consumeert en ik op mijn eigen manier eraan wil bijdragen om dat te verminderen.

Pardon!, dus omdat ik een stofwisseling ziekte heb en daardoor overgewicht heb (BMI + 40) betekend dit automatisch dat ik slecht eet en of weinig beweeg??? Maarja het is natuurlijk aan de buitenkant niet aan mij zien en daarom wordt ik keihard beoordeeld, je wilt niet weten wat ik allemaal tegen mijn hoofd gegooid krijg als ik eens in openbaar iets lekkers eet. (ergste voorbeeld: Hey, walvis hou je nog wat ruimte over voor ons op deze wereld)

Nee, iedereen moet naar zichzelf kijken en daar tevreden mee zijn en niet anderen de grond in willen praten. Zou de hele wereld goed doen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:25

Je hebt het er ook over dat je vindt dat die mensen al licht overgewicht hebben en daar vallen mensen nu over, dat is namelijk niet zo.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:26

chamion schreef:
Cyella schreef:

Pardon!, dus omdat ik een stofwisseling ziekte heb en daardoor overgewicht heb (BMI + 40) betekend dit automatisch dat ik slecht eet en of weinig beweeg??? Maarja het is natuurlijk aan de buitenkant niet aan mij zien en daarom wordt ik keihard beoordeeld, je wilt niet weten wat ik allemaal tegen mijn hoofd gegooid krijg als ik eens in openbaar iets lekkers eet. (ergste voorbeeld: Hey, walvis hou je nog wat ruimte over voor ons op deze wereld)

Nee, iedereen moet naar zichzelf kijken en daar tevreden mee zijn en niet anderen de grond in willen praten. Zou de hele wereld goed doen.

Is grappig dat jij je meteen aangesproken voelt, want in mijn andere posts heb ik het ook erover dat mensen met genetische aanleg of een biologische reden (waaronder dus een stofwisselingsziekte) er niks aan kunnen doen. Bovendien heb ik ook meerdere keren gezegd dat het me niet gaat of het lelijk is of niet en ik daar dus niet over oordeel. Het gaat mij om de persoon die van binnen zit dus die verwijten zijn niet van toepassing. Zoals ik al vaker gezegd heb gaat het mij om de gezondheid en het feit dat er genoeg mensen met honger zijn. Die twee argumenten zijn niet eens van toepassing op jou omdat je dus een ziekte hebt, dus daar kan je je ook al niet door aangesproken voelen. Lange tenen..?
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 14-07-14 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:27

En nu voel ik me klote omdat ik ben ook ong. Zo
ik rij bijna iedere dag paard fiets een paar km per dag. Probeer meer fruit en groente te eten maar nogsteeds heb ik een obesitas kont vergeleken de rest van de mensen die ik ken. Ik heb ook buikvetten en ik ben er zeker noet trots op zeker omdat mijn moeder graat mager is en ik naast er loop dan voel ik me een vette koe. Ik heb van mezelf ook een best brede romp want ik voel wel een paar vetjes daar maar daar ben je zo doorheen. Maar moeten de nu iets dikkere/gezette vrouwen zich poedersuiker voelen? Puuromdat ze vetjes hebben!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 12:28

chamion schreef:

Waar lees jij in haar post dat dit gaat om mensen die een ziekte hebben, een beperking oid?
Dit bedoel ik, iedereen vat alles van elkaar zo persoonlijk op.. Wat is dat toch?

Ik word zo vaak magere spriet genoemd of wat dan ook, ik ben daar nog nooit voor in de aanval gegaan. Weet je hoe vaak ik te horen krijg als ik een stuk taart eet, "Zo joh, jij kan alles eten en word nooit dik". terwijl dat de grootste onzin is.

Het is nooit goed om iemand anders te verlagen, te vernederen.. Dus waarom mag dit dan wel met reclame campagnes, jezelf verheerlijken boven een andere doelgroep? Waarom worden die plaatjes over facebook gedeeld? Dáár ging het me om, niet over mensen met overgewicht.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:28

Je hebt dun, slank, volslank en (te) dik. Tja en niet iedereen heeft het voor het zeggen om het maatje 36 te zijn die van je verwacht wordt. Ik voldoe aan de normen dove vrouw om het zo maar te noemen. En volgens sommigen ben ik dan te dik. Well what the hell :') ik vind mezelf eindelijk slank. Ben 7 kilo afgevallen en zit eindelijk weer richting t gewicht wat ik mooi vind. Veel dunner gaat het m niet worden. Ik ben breed gebouwd en niet heel klein, dan blijven er alleen nog maar hoekige botten over. Ik hou wel van m'n curves. Ik heb een gezond BMI en loop 3x per week hard. D'r wil alleen niet meer af, of ik moet enorm gaan zitten schrappen in m'n koolhydraten en weet ik veel wat. Ik hou gewoon van lekker eten :)) dus daar beginnen we niet aan.

Iedereen heeft gewoon een ander beeld van hoe je er uit moet zien. Ik vind de Dove vrouwen prachtig en zo zouden meer modellen van mij mogen zijn :j dat wil niet zeggen dat ik de Doutzens van deze wereld niet prachtig vind, maar wat er op de paspoppen hangt, staat mij meestal niet en dan frustreert het wel eens haha.

Ik ben wel van mening dat we met zijn allen op moeten gaan passen dat we het dik zijn maar goed gaan keuren omdat het dan makkelijker is om je niet schuldig te hoeven voelen over je overgewicht. Je hebt maar 1 lijf, wees daar zuinig op en leef zo gezond mogelijk. Overgewicht is nooit echt goed voor je. De een moet er helaas alleen wat meer moeite voor doen dan de ander ;)

Mensen met ziektes of beperkingen daargelaten natuurlijk, soms heb je gewoon pech en kun je er niets aan doen.
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 14-07-14 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:28

Volgens mij doel jij vooral op het woord "echte"'. Maar dat is maar net hoe jij het interpreteert. Volgens mij bedoelen ze niet dat slankere vrouwen "onecht"zijn. Maar dat de meerderheid van de vrouwen dikker zijn dan de dames op de catwalk of in de reclames.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:29

Ik kan hier maar 1 ding op zeggen... Al dat gezever over maten en BMI zis zinloos...Spreek liever van een vetpercentage.
Want iemand die maat 40 heeft kan perfect een lager vetpercentage hebben dan een persoon met maat 36. Dan is die persoon met maat 36 de ongezonde van de twee...
Ik vind persoonlijk zo'n reclamecampagne zoals die van Dove goed.
Voor te beginnen zien het er stuk voor stuk gezonde vrouwen uit. En ik persoonlijk vind dit een veel betere boodschap uitdragen dan reclames met graatmagere modellen.
Die dames van Dove hebben een normaal figuur, zoals de meesten onder ons.
Het zijn volgens mij goede rolmodelllen voor onze jeugd en dan vooral voor de meisjes, die zien zo dat je niet abnormaal bent als je niet zo mager bent zoals bv de VS modellen.

Christadk

Het valt mij vooral op dat iedereen anders denkt over dik en dun. Zo zie ik mensen zeggen dat de vrouwen uit de OPpost dik zijn terwijl ik ze gewoon mooi slank vind met rondingen. Niks geen overgewicht...

Dunne mensen vallen dikke mensen aan en andersom. Misschien moeten we ons gewoon met onszelf bezig houden ipv elkaar afkraken. Je kan toch niet voor een ander beslissen of die dun of dik "wilt" zijn.

Rocamor

Nessah schreef:
Rocamor schreef:

Druk maken is een groot woord, dat doe ik niet zo snel :) Maar in die reclames en die plaatjes mist juist het respect en dat wilde ik laten merken dat ik dat geen fijne ontwikkeling vind. Dat er nu alleen gesproken wordt over Dove kan ik ook niks aan doen. Mensen vergeten de OP en lezen alleen nog 1 zin die heb heb geschreven over maat 42-44 :') Daar kan ik ook niks aan doen, ook dat bedoelde ik niet zo. Ik doelde puur op de dames van Dove dat die naar mijn mening te vol zijn. En dat maakt niks uit, want vind het als nog hele knappe mooie vrouwen, alleen die teksten erboven ( zoek de hele campagne maar op ook in het engels) vind ik dus niet kunnen en daarmee halen ze andere mensen onderuit en dat vind ik niet leuk. That's it.

Het "je druk maken" was in algemeen bedoeld, niet persoonlijk op jou :o .

Dove (toch effe) heeft 1 ding goed begrepen, zorg dat je herkend wordt, dat men over je praat. Ik vind het mooie dames. Persoonlijk ervaar ik het niet dat men vetter worden promoot. Maar een tegenhanger tegen alle modellen die een stuk magerder / slanker zijn. En de grote maten modellen, tja, dat kun je wel door slanke modellen laten doen, maar een grote maat zit / valt nou eenmaal anders dan een een "niet grote maat".

En "elkaar namen noemen" dat gebeurt helaas toch al te snel. Een heel smal persoon (smal gebouwd en amper vet) zal eerder een "botje" worden genoemd, maar een brede en goed geisoleerde persoon zal weer andere namen horen. Wordt echt tijd dat we elkaar wat meer in de waarde laten.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:30

Ik vind het eerlijk gezegd nogal wat om te zeggen dat iemand met een maat 40 te zwaar is... Ik ben zelf 180 lang en heb een heel gezond bmi en nogal wat boezem wat aardig meetelt zeg maar. Een maatje 38 zou nog gaan maar als ik in een maatje 36 zou lopen zou dat echt heel erg skinny zijn hoor! Overgewicht is niet goed, ondergewicht ook niet. Ik denk dat het eerder gaat over mensen die in de stress raken van elk rolletje zonder dat er sprake is van overgewicht... De vrouwen uit de Dove reclame lijkt me niets mis mee.

Ik maak me zowel zorgen over het overgewicht als over (jongeren) die extreem bezig zijn met lijnen. Ik denk dat focus op gezond eten en genoeg bewegen heel goed is, voor iedereen. En dat focus op gewicht en maat kleding slecht is. Als je focust op gezond eten en voldoende bewegen lijkt me dat veel beter!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:30

Eleionomae schreef:
Je hebt dun, slank, volslank en (te) dik. Tja en niet iedereen heeft het voor het zeggen om het maatje 36 te zijn die van je verwacht wordt. Ik voldoe aan de normen dove vrouw om het zo maar te noemen. En volgens sommigen ben ik dan te dik. Well what the hell :') ik vind mezelf eindelijk slank. Ben 7 kilo afgevallen en zit eindelijk weer richting t gewicht wat ik mooi vind. Veel dunner gaat het m niet worden. Ik ben breed gebouwd en niet heel klein, dan blijven er alleen nog maar hoekige botten over. Ik hou wel van m'n curves. Ik heb een gezond BMI en loop 3x per week hard. D'r wil alleen niet meer af, of ik moet enorm gaan zitten schrappen in m'n koolhydraten en weet ik veel wat. Ik hou gewoon van lekker eten :)) dus daar beginnen we niet aan.

Iedereen heeft gewoon een ander beeld van hoe je er uit moet zien. Ik vind de Dove vrouwen prachtig en zo zouden meer modellen van mij mogen zijn :j dat wil niet zeggen dat ik de Doutzens van deze wereld niet prachtig vind, maar wat er op de paspoppen hangt, staat mij meestal niet en dan frustreert het wel eens haha.

Ik ben wel van mening dat we met zijn allen op moeten gaan passen dat we het dik zijn maar goed gaan keuren omdat het dan makkelijker is om je niet schuldig te hoeven voelen over je overgewicht. Je hebt maar 1 lijf, wees daar zuinig op en leef zo gezond mogelijk. Overgewicht is nooit echt goed voor je. De een moet er helaas alleen wat meer moeite voor doen dan de ander ;)

Super, dat bedoel ik nou! Gewoon een beetje moeite doen en goed voor je lijf zorgen ^^ Niks mis mee imo!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 12:31

hyppolyte schreef:
Je hebt het er ook over dat je vindt dat die mensen al licht overgewicht hebben en daar vallen mensen nu over, dat is namelijk niet zo.

Ja ik heb gezegd ik vind nergens gezegd dat het zo ís. Er zijn zat mensen die mij te dun vinden en dat ook zeggen en zat mensen die het mooi vinden.. meningen kunnen nu eenmaal verschillen, daar hoef je niet over te vallen. Dat is gewoon een mening en daarin verschillen wij dan gewoon. Als iemand mij te dun vind, vind ik dat prima. Ik ben blij met mij zelf en iedereen zou blij moeten zijn met zich zelf ( nogmaals laatste regel OP) of je nu dunner of dikker bent. Je bent mooi zoals je bent. ( want, dat word vergeten ik heb ook gezegd dat ik die Dove vrouwen heel erg mooi en knap vind, alleen dat ik ze wel te dik vind, maar dát is mijn referentiekader is geen feit oid alleen ik zou zo niet willen zijn en zo wil een ander weer niet als ik zijn :) )